آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 118)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. یک نقشه ساده – 1998 – A Simple Plan

ژانر: درام، جنایی، مهیج

کارگردان: سم ریمی (Sam Raimi)

بازیگران: بیل پاکستون، بیلی باب تورنتون، بریجت فوندا

همانطور که از عنوان فیلم هم برداشت می‌شود، این فیلم قرار نیست داستانی از جنایتکاران یا خلافکارهایی حرفه‌ای را به نمایش بکشد، بلکه داستان آن متعلق به آدم‌های عادی و حتی بازنده‌ای است که جایی در زندگی‌شان با فرصتی روبرو می‌شوند و آن را نادیده نمی‌گیرند، خطرات آن را به جان می‌خرند و مسیر جدیدی را برای ادامه زندگی برمی‌گزینند.


2. فاکس کچر – 2014 – Foxcatcher

ژانر: درام، ورزشی

کارگردان: بنت میلر (Bennett Miller)

بازیگران: استیو کارل، چنینگ تیتوم، مارک روفالو

تریلر فیلم

این فیلم بر اساس داستانی واقعی که در دهه 80 اتفاق افتاده است ساخته شده. برادران شولتز، مارک و دیو در مرکز داستان قرار دارند. در حالی که هر دوی آنها قهرمانان کشتی هستند، برادر کوچک گمان می‌کند که زیر سایه شهرت برادرش قرار گرفته است. زمانی که “جان ای دو پونت” فردی علاقمند به کشتی به مارک نزدیک می‌شود و به او پیشنهاد می‌دهد که به تیم “فاکس کچر” او در یک مرکز آموزشی خصوصی ملحق شود، همه چیز تغییر می‌کند.

این فیلم در اسکار 2015 نامزد ئنج جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.


3. ایوا – 2020 – Ava

ژانر: درام، اکشن

کارگردان: تیت تیلور (Tate Taylor)

بازیگران: جسیکا چستین، کالین فارل، جان مالکوویچ

تریلر فیلم

 شخصیت اصلی داستان یعنی ایوا (با بازی چسیکا چستین) یک قاتل حرفه‌ای به‌شمار می‌رود که متخصص کشتن افراد مهم است. او برای یک سازمان سری کار می‌کند و با سفر به کشورهای مختلف افراد مهمی که سازمان آن‌ها را هدف قرار داده، به قتل می‌رساند. زمانی‌که یکی از مأموریت‌های او به‌طرز خطرناکی اشتباه پیش می‌رود، او مجبور می‌شود برای بقای خود بجنگد.


4. تاریک و شرور – 2020 – The Dark and the Wicked

ژانر: ترسناک

کارگردان: برایان برتینو (Bryan Bertino)

بازیگران: مارین ایرلند، زاندر برکلی، مایکل ابوت

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره پدری است که به کما رفته و فرزندانش قصد بازگشت به خانه را دارند تا در کنار پدر باقی بمانند. آنها حین بازگشت متوجه می‌شوند که مادرشان رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهد. آنها کم کم پی به این مساله می‌برند که مادر خانواده (معتقد است یک شیطان در خانه وجود دارد و قصد کشتن پدرشان را دارد، گرچه این موضوع برای آنها یک شوخی تلقی می‌گردد اما به دریج می‌فهمند که مادرشان بیراه هم نمی‌گوید.


5. با عشق، رزی – 2014 – Love, Rosie

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: کریستین دیتر (Christian Ditter)

بازیگران: لی‌لی کالینز، سم کلفلین، تامسین اجرتون

تریلر فیلم

تبدیل شدن دوستی به عشق قمار است. اگر همه چیز بد پیش برود، نه تنها عشق ات بلکه بهترین دوستت را هم از دست می‌دهی. بسیاری از افراد دوست ندارند به این کار دست بزنند، درست مانند الکس و رزی. آن‌ها از مدت‌ها پیش باهم دوست هستند، اما ظاهراً حالا اوضاع عوض شده. این فیلم تمام لحظات چنین روابطی را نشان می‌دهد، هیجان، نزدیک شدن، دل شکستن، حسادت و سرانجام تسلیم شدن در برابر خوشبختی یکدیگر.


6. هالیوودلند – 2006 – Hollywoodland

ژانر: درام، جنایی، بیوگرافی

کارگردان: آلن کولتر (Allen Coulter)

بازیگران: آدرین برودی، دایان لین، بن افلک

تریلر فیلم

یکی از جذاب‌ترین تریلرهای تاریخ سینما که به یکی از پرونده‌های باز تاریخ هالیوود می‌پردازد و به همین دلیل باید تماشا شود. داستان درباره مرگ مرموز بازیگر سوپرمن یعنی جرج ریوز (با بازی بن افلک) است که از طریق فلش بک شاهد رشد او هستیم.

داستان درباره شخصیت (با بازی آدرین برودی) یعنی لوئیس سیمو است که به پرونده ریوز علاقه مند شده و تصمیم می‌گیرد درباره زندگی او تحقیق کند. یک فیلم نوآر با فضای دیدنی که اثری درخشان در ژانر خود است.


7. قسمت بالایی – 2017 – The Upside

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: نیل برگر (Neil Burger)

بازیگران: کوین هارت، برایان کرانستون، نیکول کیدمن، گلشیفته فراهانی

تریلر فیلم

فیلسپ لاکاس یک میلیاردر فلج است که به دنبال استخدام کسی است که به او کمک کند. دل اسکات به تازگی از زندان آزاد شده و شرط آزادی او یافتن یک شغل است. به همین دلیل برای این شغل درخواست می‌کند. با این حال استخدام شده و این دو فرد با دو دنیای متفاوت باهم رو به رو می‌شوند. فیلمی سرشار از لحظات دوست‌داشتنی و ناب کمدی که آخر هفته را برایتان لذت‌بخش می‌کند.


8. یک رؤیای ساکت – 2016 – A Quiet Dream

ژانر: درام، خانوادگی، کمدی

کارگردان: ژانگ لو (Zhang Lu)

بازیگران: هان یه-ری، پارک جونگ- بام، یون جونگ-بین

یک روایت کمدی رمانتیک که زندگی گروهی از مردم در نواحی فقیرنشین سئول را نشان می‌دهد. نمای سیاه‌سفید فیلم و فضای غم‌بار آن به‌خوبی می‌تواند مردمی را نشان دهد که مجبور هستند با مشکلات اجتماعی و جغرافیایی خود کنار بیایند و زندگی را تحمل کنند که به‌هیچ‌وجه با رؤیاهایشان همسو نیست. جلوه‌های بصری مینیمال، طنز رئال و انتقاد اجتماعی باعث می‌شود که به یک فیلم اغراق‌آمیز تبدیل نشود و به‌خوبی زندگی هرروزه افراد را نشان دهد. در این اثر کمدی می‌بینیم که چگونه رؤیا با واقعیت ادغام شده و واقعیت با رؤیا.


9. پسر خیابان – 2019 – Gully Boy

ژانر: درام، موزیک، عاشقانه

کارگردان: زویا اختر (Zoya Akhtar)

بازیگران: رانویر سینگ، آلبا بهات

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره رپری مشتاق است که به اتحادیه زیرزمینی می‌پیوندد و همه چیز خود را فدا می‌کند. “رانویر سینگ” و “آلیا بهات” رابطه‌ای زیبا را به تصویر کشیده و تا مغز و استخوان شخصیت خود را نشان می‌دهند. با اینکه داستان بیشتر روی شخصیت رانویر متمرکز است، اما زویا شخصیت آلیا را چنان می‌سازد که هم مرتبط باشد و هم برجسته. اختر تلاش زیادی می‌کند که خشم شخصیتش را با تصاویر کلوز آپ نشان دهد اما به نظر در کامل نشان دادن خشم کمی مردد است.


10. افسانه محافظان: جغدهای گاهول – 2010 – Legend of the Guardians: The Owls of Ga’Hoole

ژانر: خانوادگی، ماجراجویی، فانتزی

کارگردان: زک اسنایدر (Zack Snyder)

صداپیشگان: جیم استرجس، جفری راش، جوئل اجرتون، دیوید ونهام

تریلر فیلم

این انیمیشن ماجرایی بر اساس کتابی با همین نام اثر “کاترین لاسکی” ساخته شده است، و درباره جغدهایی است که توسط گروهر جغد شرور که خود را “خالص” می‌نامند ربوده می‌شوند. یکی از برادران موفق می‌شود و از آنجا فرار می‌کند و تلاش می‌کند تا نگهبانان افسانه‌ای را پیدا کند و از آنها بخواهد که گونه او را نجات دهند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Jahan

    فروردین 19, 1400

    برا مورد اول تریلر نذاشتید دوستان…

    پاسخ