معرفی بهترین انیمه های ماورایی که از تماشای آنها لذت می‌برید

به لطف انیمه “شهر اشباح” (Spirited Away) از استودیو جیبلی انیمه های ماورایی محبوب شده‌اند. با این حال انیمه “شهر اشباح” تنها انیمه ماورایی نیست. چون در اینجا می‌خواهیم بهترین انیمه های ماورایی را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


13. ساگا سرزمین زامبی ها – Zombieland Saga – 2018

ساکورا آرزو دارد در زندگی‌اش موفق شود اما متاسفانه واقعیت طور دیگری پیش می‌رود و او در تصادف از دنیا می‌رود. 10 سال بعد به عنوان یک زامبی به هوش می‌آید، آن هم درحالی که از زندگی گذشته‌اش چیزی به یاد نمی‌آورد. کوتارو، یک تهیه کننده، به ساکورا می‌گوید برای تشکیل یک گروه او را به همراه 6 دختر دیگر زنده کرده است. این 7 دختر زامبی گروهی تشکیل می‌دهند که کوتارو رهبری آن را برعهده دارد.

“ساگا سرزمین انیمه” داستانی عجیب و غریب درباره 7 دختر است که هویت زامبی خود را پنهان می‌کنند تا درباره گذشته‌شان بیشتر بدانند. یکی از بهترین انیمه های ماورایی که باید تماشا کنید.

ژانر: کمدی، ماورایی، موزیکال

طول: 1 فصل، 12 قسمت

همچنین بخوانید: معرفی برترین و درخشان‌ترین فیلم‌های مربوط به علم غیب در تاریخ سینما که باید تماشا کنید


12. هاناکو-کون وابسته به توالت – Toilet-bound Hanako-kun – 2020

ننه یاشیرو یک دانش آموز دبیرستانی مضطرب است که حس می‌کند کسی دوستش ندارد. به خاطر علاقه به خرافات به افسانه “هفت راز” ایمان می‌آورد و تصمیم می‌گیرد روحی به نام هاناکو-سان را که توالت‌ها را تسخیر کرده، فرا بخواند. اما به زودی متوجه می‌شود هاناکو یک پسر است و افسانه‌ها دروغ می گویند. بنابراین پس از اتفاقات مختلفی که آن دو را به هم نزدیک می‌کند، به دستیار او تبدیل می‌شود.

آن‌ها به همراه هم موجودات ماورایی شرور را نابود کرده و برای ایجاد تعادل میان ارواح و انسان‌ها طلسم‌هایی به وجود می‌آورند. ننه با این کار به گذشته تاریک هاناکو و ارتباطش با دنیای ارواح پی می‌برد.

ژانر: شونن، کمدی، ماورایی، دبیرستانی

طول: 1 فصل، 12 قسمت


11. میرای نیکی – Future Diary – 2011-2012

یوکیترو یک منزوی رؤیاپرداز است که زندگی روزانه‌اش را در تلفن همراهش ثبت می‌کند. خدای زمان و فضا یعنی امداد غیبی، و دستیار او از دوست‌های خیالی او هستند. روزی امداد غیبی به عنوان یک خدای واقعی در مقابل او ظاهر شده و یوکیترو را به یک بازی بقا وارد می‌کند. در این بازی 12 نفر یک گوشی دارند که تا 90 روز آینده را پیشبینی می‌کند. آن‌ها باید یکدیگر را بکشند تا برنده به عنوان جانشین امداد غیبی انتخاب شود.

یوکیترو بعدها با یونو، همکلاسی خود که پیگیر بازی است هم تیمی می‌شود. این بازی برای هر 12 نفر حکم مرگ و زندگی را دارد که با تمام قوا در آن شرکت می‌کنند. بنابراین این ماجراها یکی از بهترین انیمه های ماورایی را ایجاد می کند.

ژانر: اکشن، رازآلود، ماورایی، تریلر، شونن، روانشناسانه

طول: 1 فصل، 26 قسمت


10. دیگری – Another – 2012

در سال 1972 دانش آموزی به نام میزاکی از کلاس 3-3 از دبیرستان یومی یاما در میان‌ترم از دنیا می‌رود. از آن زمان هرسال پدیده‌های ماورایی رخ می‌دهد و مردم شهر را در ترس و وحشت فرو می‌برد. 26 سال بعد کویچی به همان کلاس فرستاده می‌شود. او فوراً متوجه فضای عجیب کلاس می‌شود و می‌بیند که همه به میزاکی، یعنی همکلاسی‌شان، بی توجه هستند. او برخلاف هشدارها با میزاکی ارتباط برقرار کرده و بعداً می‌فهمد دلیل رفتار عجیب اعضای کلاس چیست.

از حادثه سال 1972 به بعد دانش آموزان این کلاس و خانواده‌هایشان به حوادث مرگبار دچار می‌شوند. وقتی کویچی و میزاکی متوجه می‌شوند این مرگ‌ها به حادثه میزاکی سال 1972 مربوط است، به دنبال راهی هستند تا برای همیشه جلوی اتفاقات را بگیرند.”دیگری” انیمه های تاثیرگذار، عاطفی و رازآلود است که به دلیل داستان غیرقابل پیشبینی خود تا پایان شما را میخکوب می‌کند.

ژانر: رازآلود، ترسناک، ماورایی، تریلر، مدرسه‌ای

طول: 1 فصل، 12 قسمت


9. کوکورو کانکت – Kokoro Connect – 2012

داستانی درباره 5 دانش آموز به نام‌های تایچی، لوری، هیمکو، یوی و یوشیفومی که انجمن دانش آموزان را تشکیل می‌دهند. موجودی به نام هارت سید این پنج نفر را به پدیده‌ای ماورایی دچار می‌کند و آنها دائم جسم‌هایشان را باهم عوض می‌کنند. وقتی این دوستان به عوض کردن جسمشان عادت می‌کنند، به هم نزدیک‌تر می‌شوند. با این حال درباره زندگی شخصی هم، رازهای پنهان و ترس‌های عاطفی یکدیگر پی می‌برند. بنابراین شیوه غلبه بر ترس‌های خود را هم یاد می‌گیرند.

ژانر: کمدی رمانتیک، ماورایی، برشی از زندگی، درام، مدرسه‌ای

طول: 1 فصل، 17 قسمت

همچنین بخوانید: لیست بهترین انیمه‌های دبیرستانی تاریخ که باید تماشا کنید


8. ره-کان – Re-Kan – 2015

هیبیکی اصلاً یک دختر دبیرستانی معمولی نیست. حس ششم او باعث می‌شود ارواح را دیده و با آنها ارتباط برقرار کند. او به جای ترسیدن از این موجودان با آنها دوست است و حتی در صورت نیاز به آنها کمک می‌کند. سپس به دبیرستان هانازوکا می‌رود و در آنها با انسان‌ها و ارواح دوست می‌شود.

ژانر: کمدی، ماورایی، سینن، مدرسه

طول: 1 فصل، 13 قسمت


7. شیطان یک پاره وقت است – The Devil is a Part-Timer – 2013

شیطان با ارتش خود می‌خواهد سرزمینی را تصاحب کند اما قهرمانی به نام امیلیا تلاش‌های او را نقش بر آب می‌کند. شیطان سپس تلاش می‌کند به بعد جدیدی وارد شود. با این حال یک اشکال باعث می‌شود او به همراه ژنرال وفادار خود به دنیای انسان‌ها فرستاده شود. شیطان برای گذران زندگی خود در یک فست فود به نام مگ رونالد کار می‌کند. او هویت سادائو را به خود گرفته و از نقشه‌های قبلی خود منصرف می‌شود. او سپس با دختری نام امی یوسا که همان دشمنش امیلیاست، آشنا می‌شود.

سپس بین این دو اتفاقات مختلف رخ می‌دهد و امیلیا در پی این است که شیطان را برای آخرین بار شکست دهد. این انیمه از نگاه شیطان کارهای روزمره مانند کار پاره وقت و پرداخت قبوض را نشان می‌دهد و به عنوان یکی از بهترین انیمه های ماورایی دیدنی است.

ژانر: اشرار، عاشقانه، ماورایی، کمدی، فانتزی

طول: 1 فصل، 13 قسمت


6. پسرک خونی – Blood Lad – 2013

چارلی بلاد یک خون آشام قدرتمند است که منطقه شرقی دنیای اشرار را برعهده می‌گیرد. فویومی دختری ژاپنی است که توسط یک واسطه به دنیای اشرار می‌رود. همه می گویند چارلی خون آشامی شرور است اما در حقیقت او به فرهنگ ژاپن علاقه داشته و اصلاً از خون خوشش نمی‌آید. بنابراین زمانی که فویومی در قلمروی آنها ظاهر می‌شود چارلی دیدن او را فرصتی برای شناخت دنیای انسان می‌داند. با این حال نقشه‌اش نقش برآب می‌شود چون فویومی کشته شده و به روحی سرگردان تبدیل می‌شود.

پس چارلی تصمیم می‌گیرد فویومی را زنده کند و ماجراجویی او برای احیای فویومی آغاز می‌شود. شاید این انیمه به خاطر طعنه به سریال‌های انیمه مانند “دراگون بال زد” (Dragon Ball Z) و نمایش طنزی از دنیای ماورا شهرت داشته باشد، اما ارتباط میان یک خون آشام و انسان را هم به خوبی نشان می‌دهد.

ژانر: اکشن، کمدی، ماورایی، اشرار، خون آشام، سینن

طول: 1 فصل، 10 قسمت

همچنین بخوانید: معرفی 5 انیمه کمتر شناخته شده استودیو جیبلی که باید تماشا کنید


5. برهوت خالی از سکنه – Haunted Junction – 1997

سایتو های به خاطر قوانین خود مدرسه‌ای پر از فعالیت‌های ماورایی است. چون اعضای آن متعلقات فرقه‌های مختلف را جمع آوری می‌کنند. هاروتو، کازومی و موتسوکی به خاطر فعالیت‌های خود انجمن دانش آموزی را تشکیل می‌دهند که هدفشان مراقبت از انسان‌ها در مقابل ارواح است. با این حال این سه نفر هم اهداف خود را دارند. هاروتو می‌خواهد با وجود توانایی احضار ارواح زندگی معمولی داشته باشد. کازومی زود تسخیر می‌شود و شیفته روح توالت یعنی هاناکو است. موتسوکی هم متخصص جنگیری است و پسرها را اذیت می‌کند. بنابراین این سه تن در قالب انجمن خود فعالیت‌های مختلف انجام می‌دهند.

ژانر: کمدی، ماروایی، شونن، مدرسه‌ای

طول: 1 فصل، 12 قسمت


4. باکمونوگاتاری – Bakemonogatari – 2009-2010

کویومی دانش آموز دبیرستانی به کمک مرد عجیبی به نام اوشینو از حمله یک خون آشام جان سالم به در می‌برد. او در حمله به خون آشام تبدیل شد اما از آن زمان دوباره به انسان تبدیل شده است. او با وجود انسان بودن هنوز توانایی‌های ماروایی مانند درمان انسان و بینایی زیاد دارد. پس از دیدار تصادفی با با هیتاگی که از پلکان افتاده متوجه می‌شود و بی وزن است. سپس متوجه می‌شود یک اتفاق ماورایی به این موضوع منجر شده و اصرار دارد به هیتاگی کمک کند. این انیمه فعالیت‌های مختلف ماورایی از جمله ارتباط با اشرار و خدایان را نشان می‌دهد چون کویومی با این کارها می‌خواهد از شر همه مسائل ماروایی خلاص شود.

ژانر: ماورایی، خون آشامی، عاشقانه، رازآلود

طول: 1 فصل، 15 قسمت


3. موشی شی – Mushishi – 2005-2014

داستانی در خط زمانی تخیلی بین دوره‌های ادو و میجی و براساس افسانه‌های آسیای شرقی. در دنیای این انیمه موجوداتی به نام موشی دنیای انسان‌ها را احاطه کرده و آنها را می‌ترساند. همه نمی‌توانند این موجودات را ببینند. قهرمان اصلی انیمه، جینکو، می‌تواند این موجودات را ببیند و با آنها ارتباط برقرار کند، به همین دلیل خود را واسطه می‌داند. پس در سراسر جهان سفر می‌کند تا درباره موشی تحقیق کرده و برای درمان بیماری‌ها و اتفاق‌های مرتبط با این موجودات راه حل پیدا کند.

ژانر: ماجراجویی، برشی از زندگی، ماورایی، رازآلود، تاریخی، فانتزی، سینن

طول: 2 فصل، 26 قسمت

همچنین بخوانید: معرفی 5 انیمه درباره نبرد و پیروزی که باید آنها تماشا کنید


2. شارلوت – Charlotte – 2015

اوتوساکا رازی دارد، او می‌تواند به ذهن آدم‌ها وارد شود و هربار 5 ثانیه ذهنشان را کنترل کند. او با استفاده از این توانایی در مدرسه بالاترین نمرات را می‌گیرد. اما حین استفاده از این توانایی برای تقلب کردن توسط نائو غافلگیر می‌شود. پس از این موضوع او و خواهرش آیومی به آکادمی هوشینومی فرستاده می‌شوند. در این آکادمی توانایی‌های ماورایی را به دانش آموزان آموزش می‌دهند. نائو به عنوان رئیس این آکادمی باید نوجوان‌هایی را پیدا کند که از قدرت‌های ماورایی خود سواستفاده می‌کنند.

اوتوساکا ناخواسته به نقشه‌های نائو وارد شده و متوجه می‌شود اوضاع آنطور که او تصور می‌کرد ساده نیست. آن‌ها به پاره‌ای از حوادث ماورایی وارد می‌شوند که می‌تواند زندگی‌شان را به خطر بیندازد. این انیمه یکی از بهترین انیمه های ماورایی است.

ژانر: درام، مدرسه‌ای، ماورایی

طول: 1 فصل، 13 قسمت


1. نو گیم نو لایف – No Game No Life – 2014

داستانی درباره دو خواهر و برادر ناتنی به نام‌های سورا و شینو که گیمر حرفه‌ای هستند. روزی تت، خدای بعد دیگری، در بازی شطرنج آنها را به چالش می‌کشد. پس از پیروزی زندگی در دنیای بازی به آنها پیشنهاد می‌شود. آن‌ها پیشنهاد را پذیرفته و به آنجا فرستاده می‌شوند. در دنیای بازی با وجود قوانین و پاداش‌های جادویی همه مشکلات و تفاوت‌ها حل می‌شود. آنها سپس به سرزمین الکیا می‌روند. سرزمینی از انسان‌ها که در آنجا باید پیروز شوند تا بتوانند ساکنین غیرانسانی دنیای بازی را به چالش بکشند. حالا سورا و شینو فرصتی یافته‌اند تا مهارت‌ها و هوش خود را به کار ببرند. حتی می‌توانند خدای تت را هم به چالش بکشند.

ژانر: بازی، ماجراجویی، ماورایی، کمدی، فانتزی

طول: 1 فصل، 12 قسمت


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (14)

بستن فرم

  1. بشری

    آبان 11, 1402

    سلام انیمه برهوت خالی از سکنه رو میشه از کجا دانلود و تماشا کرد، سرچ کردم همچین انیمه ای با زیرنویس یا دوبله فارسی در سایت های ایرانی پیدا نکردم؟ سپاس

    پاسخ

  2. Parsa

    تیر 6, 1402

    جاي انيمه ي همسر جادوگر باستاني خاليه كاسكي اونو هم ميزاشتيد فقط به سوال فصل ٣ داره ؟

    پاسخ

  3. ساغر

    آذر 1, 1401

    پس خانه ى سايه ها چى؟

    پاسخ

  4. دازای اوسامو

    اسفند 27, 1400

    سلام
    ممنونم انیمه هاتون عالی هست ❤

    پاسخ

  5. K.T.9

    بهمن 24, 1400

    از ژانر خون آشامی خوشم میات
    ممنون بابت معرفی

    پاسخ

  6. یه نفر

    دی 25, 1400

    مای هیرو آکادمییییی

    پاسخ

  7. M_a

    اردیبهشت 6, 1400

    عگسی که برای انیمه no game no life اشتباه هست این عکس مربوط به انیمه چارلوت میشود لطفا درست کنید با تشکر

    پاسخ

    • عباس حسن زاده در پاسخ به M_a

      اردیبهشت 6, 1400

      سلام دوست عزیز،
      بله درسته اصلاح شد،
      ممنون

      پاسخ

  8. م

    فروردین 24, 1400

    کاش میرای نیکی رو نمیذاشتید

    پاسخ

    • K.T.9 در پاسخ به م

      بهمن 24, 1400

      چرا؟

      پاسخ

    • سپهر در پاسخ به م

      شهریور 2, 1401

      افسردگی گرفتم بعد از دیدنش

      پاسخ

  9. مریم

    فروردین 18, 1400

    جای انیمه سگ های ولگرد بانگو( bougo stray dogs) تو این لیست خالیه

    پاسخ

    • مهدیس در پاسخ به مریم

      خرداد 17, 1400

      دقیقا

      پاسخ

    • ناشناس در پاسخ به مریم

      مرداد 4, 1400

      دقیقا واقعا انیمه سگ های ولگرد بانگو عالیه

      پاسخ