10 فیلم نوجوان‌محور و رمانتیک مشابه فیلم Call Me By Your Name که باید تماشا کنید

فیلم نوجوان محور “مرا با نامت صدا کن” (Call Me by Your Name)، به کارگردانی “لوکا گوادانینو” (Luca Guadagnino)، اثری دیدنی و احساساتی است که نه تنها “تیموتی شالامی” را به شهرت جهانی رساند، بلکه بار دیگر ثابت کرد که داستان‌هایی با محوریت همجنس‌گرایی، می‌توانند مخاطبان گسترده‌تری را به خود جذب کنند.

از آنجایی که فیلم “مرا با نامت صدا کن” با فضای بی‌دغدغه و موسیقی متن دوست‌داشتنی‌اش اثری خاص محسوب می‌شود، پیدا کردن فیلم‌هایی مشابه آن می‌تواند کار دشواری باشد. برای همین در لیست زیر ده مورد از بهترین فیلم‌های سینمایی با ژانر درام-رمانتیک و نوجوان‌ محور را برایتان آماده کرده‌ایم که امیدواریم از تماشای آنها لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


10. رومئو + ژولیت – 1996 – Romeo + Juliet

در دهه‌ی نود میلادی بازسازی آثار ویلیام شکسپیر بسیار محبوب بود؛ درحالی که برخی از این فیلم‌ها امروزه به‌کلی فراموش شده‌اند، آثاری هم وجود دارند که با موفقیت خود هنوز هم ماندگارند. فیلم “رومئو + ژولیت” از “باز لورمن” یکی از همین آثار به‌ندرت موفقی است که با بازی لئوناردو دیکاپریو و کلیر دینز همراه بوده و داستانی عاشقانه، جنایی و تراژدی را دنبال می‌کند.

دیکاپریو و دینز در این فیلم نقش دو نوجوان را بازی می‌کنند که باوجود مخالفت خانواده‌هایشان و تلاش برای دور نگه داشتن آنها از یکدیگر، عاشق هم شده و خطرات و عواقب این تصمیمشان را به جان می‌خرند.


9. رویاپردازان – 2003 – The Dreamers

فیلم “رویا پردازان” یکی از نقش‌های برجسته‌ی اوا گرین به شمار می‌رود که اگرچه به‌شدت جنجال‌آفرین بود، هنوز هم از آن به‌عنوان فیلمی ارزشمند یاد می‌شود.

این فیلم ماجرای یک دانشجوی آمریکایی در پاریس را دنبال می‌کند که با خواهر و برادری که درست مثل خودش عاشق سینما هستند آشنا می‌شود. با این حال آنها آدم‌های غیرعادی‌ای هستند و این موضوع ماجرای فیلم را جذاب و دیدنی کرده‌است.


8. لیدی برد – 2017 – Lady Bird

فیلم تحسین‌شده‌ی “لیدی برد” از “گرتا گرویگ”، با بازی سورشا رونان در نقش اصلی، هم از لحاظ تجاری و تبلیغاتی موفق یود و هم نقدهای بسیار خوبی دریافت کرد. این فیلم نامزد پنج اسکار و پنج گلدن‌گلوب شد که دو گلدن‌گلوب در رشته‌های بهترین فیلم کمدی و بهترین بازیگر نقش اول زن را کسب کرد.

داستان این فیلم که براساس تجربه‌های خود گرویگ در نوجوانی ساخته شده‌است، در سکرمنوتوی کالیفرنیا و در فاصله‌ی پاییز 2002 تا تابستان 2003 اتفاق می‌افتد و ماجرای دختری نوجوان را روایت می‌کند که سال آخر دبیرستانش را می‌گذراند و دوست دارد شهری که در آن زندگی می‌کند را ترک کند.


7. آبی گرم‌ترین رنگ است – 2013 – Blue Is The Warmest Color

“آبی گرم‌ترین رنگ است” علی‌رغم تمام جنجال‌هایی که در زمان اکرانش به‌پا کرد، یکی از تحسین‌شده‌ترین و شناخته‌شده‌ترین فیلم‌های ژانر LGBTQ یا همجنس‌گرایی در تاریخ سینما است. این فیلم رده‌بالاترین جایزه‌ی جشنواره فیلم کن یعنی Palme d’Or را کسب کرد و همچنین در گلدن گلوب و بفتا هم نامزد بهترین فیلم خارجی زبان شد.

داستان فیلم درباره یک دختر نوجوان فرانسوی به‌نام ادل است که با یک نقاش جوان و مشتاق به‌نام اما آشنا می‌شود و بعد از مدتی شروع به کشف آزادی و تمایلات جنسی‌شان می‌کنند.


6. بخت پریشان – 2014 – The Fault In Our Stars

فیلم “بخت پریشان” که بر اساس رمانی به همین نام از “جان گرین” ساخته شده است، یکی از محبوب‌ترین آثار سینمایی با محوریت عشق نوجوانان در دهه‌ی اخیر بوده و داستان آن بارها مورد کپی قرار گرفته‌است.

این فیلم در تبلیغات موفقیت عظیمی به‌دست آورد و نقدهای بسیار مثبتی هم دریافت کرد. داستان این فیلم درباره دختری نوجوان و شانزده ساله به‌نام هزل گریس است که به بیماری سرطان مبتلا بوده و با اجبار خانواده‌اش در یک گروه حمایت از بیماران سرطانی شرکت می‌کند؛ او در این گروه با پسر دیگری به‌نام آگوستوس آشنا می‌شود که او نیز به سرطان مبتلا است و این دو عاشق یکدیگر می‌شوند.


5. راشمور – 1998 – Rushmore

“راشمور” یکی از آثار تحسین‌شده و ابتدایی “وس اندرسن” است که حرفه‌ی او و تیم بازیگری‌اش را به نقاط درخشانی رساند. با اینکه این فیلم در تبلیغات موفقیت چندانی به‌دست نیاورد، نقدهای بسیار خوبی از طرف منتقدان دریافت کرد و حتی نامزدی گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بیل موری به ارمغان آورد.

“راشمور” زندگی نوجوانی عجیب و غزیب به‌نام مکس فیشر را دنبال می‌کند که با یک کارخانه‌دار ثروتمند رابطه دوستی برقرار می‌کند و هر دوی آنها عاشق یک معلم ابتدایی می‌شوند.


4. کلوپ صبحانه – 1985 – The Breakfast Club

“کلوپ صبحانه” احتمالا شناخته‌شده‌ترین اثر “جان هیوز” است که معمولا برای تعریف فیلم‌های دهه هشتاد میلادی درنظر گرفته می‌شود و هنوز هم یکی از بهترین فیلم‌های نوجوان‌محور سینما است.

داستان این فیلم درباره پنج دانش‌آموز دبیرستانی از پایه‌های مختلف است که همگی آنها در یک روز به تنبیه بعد از ساعت مدرسه گرفتار می‌شوند و به دنبال راهی برای گذراندن وقت خود هستند.


3. زنان کوچک – 2019 – Little Women

“زنان کوچک” دومین و اخیرترین فیلم ساخته‌شده توسط “گرتا گرویگ” است که بر اساس رمان معروفی به همین نام نوشته‌ی “لوییزا می الکات” می‌باشد. این فیلم نیز مانند فیلم “لیدی برد” با نقش‌آفرینی سورشا رونان در نقش اصلی و تیموتی شالامی در نقش مکمل همراه است.

داستان این فیلم در قرن ۱۹ میلادی جریان دارد و زندگی شش خواهر را دنبال می‌کند که به بزرگسالی، ازدواج، دنبال کردن رویاها، کسب درآمد برای حمایت از خانواده‌شان و اینکه عشق واقعی برای آنها چه معنایی دارد نزدیک می‌شوند.


2. تایتانیک – 1997 – Titanic

احتمالا فیلم “تایتانیک” یکی از بهترین داستان‌های عاشقانه‌ای است که تاکنون روی پرده‌ی سینما قرار گرفته‌است. این فیلم تا قبل از اکران دیگر اثر کارگردانش یعنی “آواتار” (Avatar) در سال 2009، شناخته‌شده‌ترین و موفق‌ترین اثر “جیمز کامرون” بود که با بیش از دو میلیارد دلار فروش در گیشه، در صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار داشت.

فیلم “تایتانیک” با اقتباس از یک رویداد واقعی، داستان دو جوان از دو طبقه‌ی اجتماعی مختلف را دنبال می‌کند که در کشتی عاشق یکدیگر می‌شوند و پس از سانحه‌ای که برای کشتی رخ می‌دهد، تلاش می‌کنند تا از این حادثه نجات پیدا کنند.


1. مزایای گوشه‌گیر بودن – 2012 – The Perks Of Being A Wallflower

“مزایای گوشه‌گیر بودن” را می‌توان یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلم‌های ژانر نوجوان در دهه‌ی اخیر دانست. این فیلم به کارگردانی “استیون شباسکی” (Stephen Chbosky) و بر اساس رمانی به همین نام و نوشته‌ی خود کارگردان ساخته‌شد. اما واتسون، لوگان لرمان و ازرا میلر هم بازیگران  فیلم هستند که اجرای دیدنی و دوست داشتنی‌ای از خود نشان دادند.

بازیگر نقش اصلی فیلم، چارلی (با بازی لوگان لرمان)، دانش‌آموزی نوجوان، خجالتی و گوشه‌گیر است که تجربه‌های سال اول حضورش در دبیرستان را در دفتری برای مخاطب ناشناخته‌ی خود می‌نویسد درحالی که از اختلال اضطراب پس از سانحه‌ای که خود از آن بی‌خبر است رنج می‌برد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (15)

بستن فرم

  1. رویا

    اردیبهشت 1, 1402

    چرا تو همه فیلم ها پر شده از همنجسگرایی؟
    بعد یه سوالی شما مزایای گوشه گیر بودن را گذاشتی شماره یک و تایتانیک را دوم
    مزایای گوشه گیر بودن واقعا چرت بود

    پاسخ

  2. نمیدونم

    شهریور 25, 1401

    واقعا جالبه که هنوز انسان هایی هستند که فکر میکنن که با بی توجهی به واقعیت ها و پنهان کاری واقعیت ها میشه او واقعیت را از یک جامعه پاک کرد یا درمانش کرد اگه یک فیلم انحراف اخلاقی ب تصویر میکشه بر ا اینکه ی نوجوان ببینه و ب خودآگاهی و درون نشناسی برسه و بفهمه که ذات و سرشتس چیه و اگه انحراف اخلاقی داره اگه سطحی هست درمانش کنه و اگه عمیق و اساسی از نوجوانی به تجریج باهاش کنار بیاد و راه زندگی با انحرافشو پیدا کنه.اگه ب خود شناسی نرسه و امیال واقعی خودشو سرکوب کنه در آینده مثلا سن بالای ۳۰ سالاون امیال منحرف منفجر میشه و ما شاهد حوادث نا گواری مثل تجاوز معلم به ۲۰۰دانش آموز و… میشنویم
    دوستانی که اینجا نظر میدند بهتره کمی مطالعه داشته باشند و بعد اظهار نظر با این بیان تند کنند
    پیشنهاد میکنم کتاب های نیمه تاریک وجود خانم فورد و کتاب ای کیو آقای گلمن مطالعه کنید

    پاسخ

  3. آرمان

    فروردین 22, 1400

    اصلی ترین دلیل اختلاف دیدگاه ، در نوع دیدگاه دو فرهنگ و سیاست نهفته شده که یکی لیبرالیستی و دیگری اخلاق مدارانه و قانون گرا هست

    پاسخ

  4. رسانه ای

    فروردین 13, 1400

    سلام بر شما. با آرزوی سلامتی
    چرا باید یک فیلم درباره انحراف جنسی رو معرفی کنید؟ حتی اگر دین ندارید عاقلانه فکر کنید هرچیزی چشم آبی ها گفتند لزوما درست نیست. بی بند و باری هم منجر به ایجاد احساسات و نیازهای غلط وافراطی در انسان میشه چون ذهن انسان قدرت و قابلیت تغییر و تطابق رو داره. اگر غرب به خاطر کج روی در مسائل اخلاقی و فرهنگی باعث ایجاد نیازهای کاذب در مردمانش شده و این بیماری را به همه دنیا گسترش داده و مهر علمی هم ناچارا بهش زده دلیل بر درست بودن نیست. بیاییم کمی از بیماری غرب زدگی دور بشیم که 200 ساله گریبانمون رو گرفته. آثاز رو فقط از لحاظ فنی بررسی نکنید کمی هم به محتوای اخلاقی و یا انحرافی فکر و تخیل نویسنده و اهداف نشر این فیلم ها توجه کنید حتی اگر فقط و فقط هم ذره ای برای آینده این کشور ارزش قائلید.

    پاسخ

    • Rs در پاسخ به رسانه ای

      فروردین 13, 1400

      نظر شما چیه که نظرتون رو با احترام بیان کنید و به اعتقادات بقیه نگیر مزخرفات ؟ اگه نظام کشور سکولاری هم بود مثل کشور های توسعه یافته بازم به شما حق نمیدادن به اعتقادات بقیه بگید مزخرفات

      پاسخ

      • محمد در پاسخ به Rs

        فروردین 15, 1400

        دوست عزیز همینجواری اونور که میگن به عقاید و دین ها احترام بگذارید دارن به پیامبر اسلام توهین میکنند بله حق با ایشون هست این فیلم جوری نیست که در این لیست بیاد و دلایلش هم منظقی بود

        پاسخ

        • Rs در پاسخ به محمد

          فروردین 17, 1400

          من اصلا به ایشون جواب ندادم که 🤦‍♂️

          پاسخ

        • KNIGHT در پاسخ به محمد

          فروردین 19, 1400

          دوست عزیز یه سوال …شما که اینقدر به دین احترام میزاری َآیا به اینکع دیگه فیلم هالیوودی نبینی بهتره فکر کردی ؟ موندم چرا فیلم هارو با دین وارد بحث میکنید ؟ ثواب خاصی داره ؟ خودم به دین توهین نمیکنم ..اتفاقا من دینی که دارم رو خیلی دوست دارم …ولی نباید که توی هر بحثی دین رو اورد وسط … این فیلما رو یک تنیجر نگاه میکنه ..فکر کنم اصلا شما به دوران نوجوان یا بلوغ نرسیدی ..هم شما هم (آقای رسانه ای ) که اینجوری کامنت یا به زبان فارسی دیدگاه میزارید ..

          پاسخ

    • آرمان در پاسخ به رسانه ای

      فروردین 15, 1400

      قبول دارم و تشکر از شما
      ایکاش بعضی کمی مسئولیت پذیری رو یاد بگیرن

      پاسخ

    • KNIGHT در پاسخ به رسانه ای

      فروردین 17, 1400

      دوست عزیز چرا شما هر چی که میشه رو با دین قاطی میکنی ..این درست نیست اینکه شما یا هر کس دیگه ای بیاد هر چی که شد رو با دین قاطی کنه … فیلم هم جنبه های زیادی داره مـٍثال میزنم ..یکی فیلم نگاه میکنه فقط برای سرگرمی .. حالا چرا شما میای این بحث رو با دین قاطی میکنی

      پاسخ

      • مارال در پاسخ به KNIGHT

        فروردین 22, 1400

        چون اگر اخلاق و دین، کمرنگ بشه، امنیت و سلامت روان و انسانیت از بین میره تو کل جهان .

        پاسخ

        • KNIGHT در پاسخ به مارال

          فروردین 25, 1400

          اخلاق هم جای خود دین هم جای خود ..همه این جنگ ها فقط بخاطر دینه … اگر فکر کنی یکم متوجه منظور کلی من خواهی شد

          پاسخ

          • آرمان در پاسخ به KNIGHT

            اردیبهشت 6, 1400

            اخلاق میتونه زیرمجموعه ای از دین باشه آیکیو

            پاسخ

            • Rova در پاسخ به آرمان

              دی 4, 1401

              نه عزیزم اولین و مهم ترین چیز اخلاق. نه اینکه بیای بگی اخلاق زیر مجموعه ای از دین هست. من بهت قول میدم حتی اگه کل دنیا کافر و بی دین بشن اما انسان باشن و انسانیت داشته باشن حتی وضعمون از الان هم خیلی خیلی بهتر میشه والا هرچی سرمون اومده از این دین اومده.

              پاسخ

              • رویا در پاسخ به Rova

                اردیبهشت 1, 1402

                الان نزدیک یک قرنه مدرنسیم و لائیسم در کشور های غربی در حال اجراست و به دنبالش خیلی از کشور های شرقی را هم درگیر کرده و میبینیم که هر روز آمار تجاوز و خودکشی و اعتیاد و طلاق و… بالا و بالا تر میره
                نکنه همه این ها هم تقصیر دینه؟

                پاسخ