معرفی بهترین سریال‌های ژاپنی در 20 سال گذشته که باید تماشا کنید

سریال‌های ژاپنی اغلب در حداکثر 15 قسمت و یک فصل ساخته می‌شوند. به همین دلیل تماشا و دنبال کردنشان سخت نیست. اگر دوست دارید بهترین سریال‌های ژاپنی را تماشا کنید در اینجا راهنمایی‌تان می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


20. میلیون ین زن – Million Yen Women – 2017

یکی از بهترین سریال‌های ژاپنی با داستانی جذاب درباره 5 زن که به یک رمان نویس به نام شین یک میلیون ین اجاره بها پیشنهاد می‌دهند. گرچه او خانه‌اش را برای اجاره نگذاشته، اما این مبلغ را قبول می‌کند. چون درآمد رمان‌هایش کافی نیست. فقط یک شرط وجود دارد، شین نباید درباره مهمان‌هایش، زندگی شخصی آنها و آمدن غیرمنتظره‌شان چیزی بپرسد. این درام تریلر رازآلود درباره گذشته خانواده شین هم رازهایی را برملا می‌کند. ظاهراً پدر او همسرش، معشوقه‌اش و یک پلیس بیگناه را کشته. با دیدن این سریال به راز حضور این زن‌ها و چگونگی غلبه شین بر گذشته‌اش پی می‌برید.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های کره ای این دهه (2019 تا 2010)


19. گوکوسن – Gokusen – 2002

یک سریال دیدنی و لذت بخش درباره کومیکو در مسیر تبدیل شدن به یک معلم. در این میان به بدترین کلاس یک دبیرستان فرستاده می‌شود. در حقیقت او وارث نسل چهارم جانی‌های یاکوزاست. هرچه دانش آموزان برای از بین بردن حرفه او تلاش می‌کنند، خودش را نجات می‌دهد. این سریال آنقدر محبوب شد که در 2 فصل دیگر و یک فیلم ادامه یافت.


18. آتلیه – Atelier/Underwear – 2015

یکی از بهترین سریال‌های ژاپنی، نه درباره عشق و جذابیت جنسی، بلکه درباره زن‌هایی که می‌خواهند حرفه موفقی داشته باشند. این درام نبرد میان مایومی نابغه شرکت مد و مایوکو انترن تازه استخدام شده، را نشان می‌دهد. مایوکو بیشتر به ظواهر اهمیت می‌دهد تا کارکرد و این اختلاف نظر ماجرای سریال را ایجاد می‌کند.


17. پسران برتر از گل – Hana Yori Dango – 2005

سریال “پسران برتر از گل” از کره جنوبی اول به شهرت رسید، اما این مانگای ژاپنی بود که در سال 2001 به یک سریال تایوانی و سپس در سال 2005 به یک سریال ژاپنی تبدیل شد. داستان درباره 6 جوان ثروتمند است که در مدرسه به دنبال کسب قدرت و زورگویی بقیه هستند. ماکینو آخرین قربانی آنها در آن مدرسه است. او مقابل رهبر گروه مقاومت کرده و ماجراهایی آغاز می‌شود که یکی از بهترین سریال‌های ژاپنی را ایجاد می‌کند.


16. دوست پسر مطلق من – Absolute Boyfriend – 2008

یک سریال عاشقانه ژاپنی که دو سریال کره‌ای به همین نام و Are You Human Too؟ با اقتباس از آن ساخته شدند. نایت تنجو رباتی است که به عنوان یک دوست پسر ایده آل برنامه نویسی شده است. ریکو در جستجوی عشق این ربات را سفارش داده و آن را دریافت می‌کند. به زودی میان نایت تنجو، عشقش ریکو و همکار ریکو یک مثلث عشقی ایجاد می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین انیمه های ژاپنی که می‌توانید در تعطیلات نوروز تماشا کنید


15. هانزاوا نائوکی – Hanzawa Naoki – 2013

یکی از محبوب‌ترین و پربیننده‌ترین سریال‌های ژاپنی. داستانی درباره وام‌های بانکی شاید خسته کننده به نظر برسد اما این سریال برای ضررکرده های اقتصاد ژاپن جذاب است. نائوکی هانزاوا بانکداری است ه به خاطر وام 500 میلیون ین بدون ضمانت قربانی شده. او برای پاک کردن نام خودش تلاش می‌کند. در این راه به فسادهای بیشتری پی برده و تلاش می‌کند حقیقت را فاش کند.


14. غیرطبیعی – Unnatural – 2018

داستانی درباره یک آسیب شناس که می‌خواهد از رازهای مرگ‌های مشکوک پرده بردارد. وقتی هر شخصیت گذشته سنگین خود را به دوش می‌کشد اوضاع جدی‌تر می‌شود. مانند بازمانده یک خودکشی خانوادگی، کارگری که به قتل دوست دخترش متهم شده و یک جاسوس سری. این سریال 10 قسمتی با سریال‌های ژاپنی مختلف رقابت کرده و جایزه هم کسب کرد.


13. موفق باشید – Good Luck – 2003

تماشاگرانی که به سریال‌های هوانوردی علاقه دارند از این سریال خوششان می‌آید. این سریال ژاپنی به ماجراجویی هاجیمه به عنوان یک خبرنگار، رابطه‌اش با همکارش کوساکو و عشقش به یک ماشین چی می‌پردازد. او در این میاه موانع مختلف را که به قیمت جانش تمام می‌شود، از میان برمی دارد. این سریال آنقدر محبوب بود که تقاضا برای کار در خطوط هوایی و شرکت‌های هوانوردی در ژاپن افزایش یافت.


12. بوسه شیطانی: عشق در توکیو – Mischievous Kiss: Love in Tokyo – 2013

پنجمین سری از مانگای اصلی که به یک سریال کمدی محبوب تبدیل شد. کوتوکو از لحاظ چهره و استعداد بهره‌ای نبرده اما عاشق نائوکی جذاب است. نائوکی به عنوان یک دانش آموز زرنگ نقطه مقابل اوست. زمانی که خانه کوتوکو در دست ساخت است اتفاقی آنها را کنار هم قرار می‌دهد. آن وقت پدر کوتوکو توصیه می‌کند که دوست دوران کودکی‌اش یعنی پدر نائوکی هم پیش آنها بیاید. باید ببینیم کوتوکو می‌تواند دل پسر را به دست بیاورد یا نه.

همچنین بخوانید: نمایش فیلم‌های منتخب ژاپنی در ایران


11. یک لیتر اشک – 1 Litre of Tears – 2005

سریالی براساس یک داستان واقعی از یک دفتر خاطرات که میلیون‌ها نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شد. آیا کیتو دختری سرزنده است که برای زنده ماندن مبارزه می‌کند. او به بیماری مخچه ای-نخاعی مبتلاست که می تتواند او را فلج کرده و توانایی حرکت کردنش را بگیرد. در این سریال می‌بینیم که او به تدریج کنترلش را از دست داده، اما قدرت و خوشبینی اش پسر یک پزشک، را ترغیب می‌کند تا عصب شناسی بخواند.


10. بازی دروغگو – Liar Game – 2007

کانزاکی نائو 100 میلیون ین دریافت کرده و باید در یک بازی شرکت کند. با اینکه ساده لوح است، اما یا باید از دارایی‌اش محافظت کند یا بدهکار شود. پس از اینکه در دور اول فریب می‌خورد از یک نابغه کمک می‌گیرد. ظاهراً این بازی به مرگ مادرش و شرکتی که از او کلاهبرداری کرد ربط دارد.


9. کد آبی – Code Blue – 2008

این سریال 4 انترن پزشکی را دور هم جمع کرده و با هلیکوپتر به یک زمین می‌فرستد. حالا آنها باید با شرایط سخت و مرگبار کنار بیایند. تماشای چنین صحنه‌هایی می‌تواند لذت بخش باشد.


8. تعویض شده – Switched – 2018

یکی از بهترین سریال‌های ژاپنی درباره زیبایی و بیماری‌های روانی مانند افسردگی. اومین از نداشتن عزت نفس و مشکلات خانوادگی رنج برده و دوست دارد با محبوب‌ترین دختر مدرسه یعنی آیومی عوض شود. وقتی آیومی متوجه موضوع می‌شود سعی می‌کند به کمک کاگا از این اتفاق پیشگیری کند. کاگا طرفدار آیومی بوده و از حقیقت خبر دارد. در این سریال کسی بدجنس نیست فقط استانداردهای زیبایی شخصیت‌ها را از خود منزجر می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینمای ژاپن که باید تماشا کنید


7. بی جی بادیگارد شخصی – BG Personal Bodyguard – 2018

آکیرا یک مأمور ماهر بود که پس از محافظت از یک ستاره فوتبال رو به افول رفت. پس از اخراج شدن هویتش را کنار گذاشته و در یک برنامه به عنوان بادیگارد وی آی پی شرکت می‌کند.


6. رئیس من قهرمان من – My Boss My Hero – 2006

ماکیو وارث 27 ساله یاکوزاست. اما پدرش اصرار دارد او دیپلمش را بگیرد وگرنه برادر کوچکترش جای او را خواهد گرفت. ماکیو به عنوان یک پسر 17 ساله وارد دبیرستان شده و با همکلاسی‌هایش رابطه دوستانه و عاشقانه دارد. رفتارهای عصبی و واکنش‌های پراغراق او لحظات جالبی خلق می‌کند.


5. 99.9: وکیل جنایی – 99.9: Criminal Lawyer – 2016

میاما هیروتو وکیلی است که باید به حقیقت دست یابد. حتی همیشه 99.9 درصد احتمال محکومیت موکلینش را درنظر می‌گیرد. وقتی با وکیل جنایی فصلی همراه می‌شود ارزش‌هایش زیرسوال می‌روند. برخلاف سریال‌های دیگر ژاپنی که اجرای اغراق شده را نشان می‌دهند این فیلم با ارتباط میان شخصیت‌ها به جذابیت می‌رسد.


4. به خاطر تو تا آخر دنیا میام – For You in Full Blossom – Ikemen Paradise – 2011

یک مدی رمانتیک نوجوانانه درباره یک دختر که یک فصل خودش را پسر جا میزند. میزوکی که در کالیفرنیا بزرگ شده دوست دارد ایزومی، یک ورزشکار، را ببیند. سریال از زمان رفتن این دختر به دبیرستان پسرانه آغاز می‌شود. در این سریال 29 بازیگر جوان مرد حضور دارند و تقلای این دختر در میان آنها دیدنی است.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های فانتزی و علمی-تخیلی براساس امتیاز IMDb


3. دوشیزه شرلوک – Miss Sherlock – 2018

سریالی اقتباسی از کارآگاه شرلوک هولمز افسانه‌ای و همراهش دکتر واتسون. سارا “شرلوک” و دکتر واتو با هم همراه هستند. اولی یک نوازنده ویولن سل و دومی هم قبلاً جراح بوده و حالا از استرس پس از حادثه رنج می‌برد. “دوشیزه شرلوک” یکی از معدود سریال‌های ژاپنی است که زنان را در نقش اصلی نشان می‌دهد. این سریال ژاپنی صحنه‌های جذابی دارد، از افشای یک باند قاچاق تا خنثی کردن بمب مایع.


2. بی قرار عشق – Love Shuffle – 2009

یک سریال ده قسمتی درباره آشنایی عشاق. اوساما پس از نامزدی با دختر مدیرعامل امیدوار است در شغلش ارتقا پیدا کند. با این حال هردو طرف ازدواج از احساسات خود مطمئن نیستند. وقتی اوساما به همراه 3 همسایه خود در آسانسور گیر می افتد، همگی درباره زندگی عاشقانه نه چندان رضایت بخش خود صحبت می‌کنند. بنابراین باهم نقشه می‌کشند تا زندگی خود را تغییر دهند.


1. غذاخوری شبانه: داستان‌های توکیو – Midnight Diner: Tokyo Stories – 2016

یکی از بهترین سریال‌های ژاپنی درباره میشیا آشپز غذاخوری شبانه که مشتری‌های مختلف دارد. از مشاور املاک گرفته تا کمدین، روانپزشک و وکیل. او می‌تواند هر غذایی که مشتری سفارش دهد را بپزد. هر قسمت یک غذای ژاپنی را نشان داده و داستانی که هر شخصیت درباره آن غذا تعریف می‌کند را به نمایش می‌گذارد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین سریال‌های آفریقایی آمریکایی امروز


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم