طرز تهیه گوآکاموله

گوآکاموله یک سالاد مکزیکی آووکادو است که آماده کردن آن بسیار آسان است. این سالاد همانند گوآکاموله های دیگر از آووکادوی خرد یا له‌شده به دست می‌آید. پیاز، گشنیز، فلفل قرمز و ادویه‌جات را اضافه نموده و آن را با چیپس ترتیلا سرو کنید. این فرمول اولیه گوآکاموله است اما می‌توانید آن را با مواد دیگر ترکیب کنید.

مواد لازم

  • 2 عدد آووکادوی رسیده
  • یک‌چهارم پیاز، خردشده
  • 1 عدد فلفل سرانو یا هالوپینو، خردشده
  • 1 و نیم قاشق چای‌خوری آب‌لیمو
  • نصف گوجه‌فرنگی، خردشده (اختیاری)
  • 1 حبه سیر کوچک، خردشده (اختیاری)

بخش اول: آماده کردن گوآکاموله سنتی

  1. با خرد کردن پیاز کار خود را آغاز کنید. آووکادو به‌سرعت با اکسیژن ترکیب می‌شود. به همین دلیل باید در آخرین لحظات آن را خرد کرد تا تازه و سبز باشند. یک عدد پیاز را به دو قسمت تقسیم کنید. دوباره آن را به دونیم تقسیم کنید تا سرانجام یک‌چهارم آن به دست بیاید. با یک چاقوی تیز پیاز را خرد کنید و در یک کاسه کوچک بگذارید.
  • اگر می‌خواهید میزان اسیدی بودن پیاز کمتر شود آن را با آب سرد شسته و در آبکش بگذارید تا خشک شود. آب اسیدسولفوریک پیاز را از بین می‌برد (همان سولفوریک اسیدی که حین پیاز خرد کردن اشک شما را جاری می‌کند!)

طرز تهیه گوآکاموله: خرد کردن فلفل
  1. فلفل را خرد کنید. فلفل سرانو یا هالاپنو را خرد کرده و در کاسه با پیاز مخلوط کنید.
  • اگر می‌خواهید غذای شما چندان تند نباشد، پیش از خرد کردن فلفل دانه‌های آن را جدا کنید. زیرا دانه‌ها بسیار تند هستند.
  1. 2 قاشق غذاخوری گشنیز تازه خرد کنید. با یک دست گشنیز را خرد کنید. آن را با چاقوی تیز و با دقت خرد کرده و با پیاز و فلفل مخلوط کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید ساقه گشنیز را همراه با برگ‌ها خرد کنید. برخلاف ساقه‌های جعفری که سرشار از فیبر اما بدمزه هستند، ساقه گشنیز خوش‌طعم است.

طرز تهیه گوآکاموله: خرد کردن سیر
  1. یک حبه سیر کوچک را خرد کنید (اختیاری). گوآکاموله به سیر نیاز ندارد اما خیلی‌ها از آن استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید از سیر استفاده کنید یک حبه کوچک را خرد کرده و با پیاز و فلفل و گشنیز مخلوط کنید.

طرز تهیه گوآکاموله: مخلوط کردن مواد

      5. پیاز، فلفل و گشنیز را مخلوط کنید. برای بهتر شدن مزه غذا مخلوط پیاز، گشنیز و فلفل را با چنگال له کنید تا مزه واقعی‌شان را نشان دهند. البته اگر عجله دارید این کار واجب نیست، اما می‌تواند در مزه غذای شما تأثیر مهمی ایجاد کند.

  • اگر هاون دارید می‌توانید این مواد را در هاون له کنید.

طرز تهیه گوآکاموله: نصف کردن آووکادو
  1. آووکادو ها را به دونیم تقسیم کرده و هسته را خارج کنید. یک چاقو برداشته و آووکادو را از طول به دو قسمت تقسیم کنید. هسته را خارج کرده و مطمئن شوید که هیچ هسته‌ای باقی نماند.
  • بهتر است از آووکادو نرم استفاده کنید زیرا آووکادو هسته اصلی این غذا است و طعم آن می‌تواند بر طعم غذا تأثیر بگذارد.
  • اگر دونیم را بچرخانید راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را از هم جدا کنید.

طرز تهیه گوآکاموله: خرد کردن آووکادو
  1. آووکادو را به شکل مکعب خرد کنید. اما به پوست آن دست نزنید.
  2. آووکادو را در ظرف با مواد دیگر مخلوط کنید. با قاشق آووکادو را از پوست جدا کرده و در کاسه با پیاز، فلفل و گشنیز، مخلوط کنید.
  3. با کمک قاشق آووکادو را با مواد دیگر ترکیب کنید. اگر می‌خواهید مواد شما در هم ترکیب شوند آن‌ها را با قاشق له کنید اما آووکادو نباید زیاد نرم شود. اما اگر می‌خواهید مواد کاملاً مخلوط شوند آووکادو را نیز له کنید تا خامه‌ای شود.
  • در صورت تمایل، حین خرد کردن آووکادو آب‌لیمو را اضافه کنید.
  • باید به گوآکاموله خود نمک بزنید. نمک دریایی می‌تواند طعم دلپذیری ایجاد نماید.
  1. در صورت تمایل گوجه‌فرنگی خردشده را اضافه کنید. اگر گوجه‌فرنگی شما چندان رسیده نیست، پیش از اضافه کردن آووکادو آن را با مواد دیگر له کنید. اگر گوجه‌فرنگی‌ها رسیده هستند آن‌ها را در این مرحله اضافه کنید تا خوب به چشم بیایند.

بخش دوم: به گوآکاموله خود طعم دلپذیری ببخشید

طرز تهیه گوآکاموله: استفاده از انار یا مانگو
  1. با دانه انار یا مانگوی خردشده، مزه گوآکاموله را شیرین کنید. مانگوی تازه گوآکاموله را شیرین می‌کند. استفاده از انار علاوه بر شیرین شدن سالاد ظاهر زیبایی به آن می‌بخشد.

طرز تهیه گوآکاموله: استفاده از توماتیو یا دانه کدوحلوایی

       2. با استفاده از توماتیو یا دانه کدوحلوایی، به گوآکاموله خود مزه جدیدی ببخشید.

طرز تهیه گوآکاموله: استفاده از مواد مختلف

      3. می‌توانید از مواد دیگر هم استفاده کنید. از انتخاب مواد دیگر نترسید. می‌توانید از مواد مختلف استفاده کرده و گوآکاموله مخصوص خود را تهیه کنید. می‌توانید روغن‌زیتون، آب‌لیمو و پنیر را بر روی آن بپاشید.

طرز تهیه گوآکاموله: تزئین گوآکاموله

    4. گوآکاموله را تزئین کنید. گشنیز را بر روی سالاد ریخته و سریع سرو کنید. همچنین می‌توانید آن را با مواد زیر تزئین کنید:

  • تربچه خردشده
  • ذرت بوداده
  • قرار دادن چیپس یا ترتیلا در کنار ظرف گوآکاموله
                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم