آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 117)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. سرپیکو – 1973 – Serpico

ژانر: درام، زندگی‌نامه‌ای، جنایی

کارگردان: سیدنی لومت (Sidney Lumet)

بازیگران: آل پاچینو، جان رندولف، جک کهو

تریلر فیلم

آل پاچینو یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌هایش را در این فیلم و در نقش مامور مخفی پلیسی انجام‌ داده‌ است که از دیدن فساد اداری شدید در اداره‌ی پلیسش خسته‌ شده‌ است. این فیلم هم مانند همه‌ی همکاری‌های گذشته‌ی پاچینو با سیدنی لومت یک شاهکار بصری است. شهر نیویورک یکی از شخصیت‌های این فیلم است و شیوه‌ای که لومت برای تصویر برداری از این شهر استفاده‌ کرده کاملا این نکته را تایید می‌کند. فیلم سرپیکو مانند کتابی که از آن اقتباس شده‌ است یک دهه از زندگی سرپیکو را نشان می‌دهد.


2. جنگ سرد – 2018 – Cold War

ژانر: درام، تاریخی، عاشقانه

کارگردان: پاوو پاولیکوفسکی (Paweł Pawlikowski)

بازیگران: یوانا کولیگ، آدام فرنتسه، توماش کات

تریلر فیلم

یک درام لهستانی که نه فقط به واسطه‌ی سیاه و سفید بودنش، که با فیلمبرداری منحصر به فرد و اجراهای دیدنی‌اش موردتوجه قرار گرفت. این فیلم در فصل جوایز هم موفق ظاهر شد و توانست در سه بخش بهترین کارگردانی، بهترین فیلم بین‌المللی و بهترین فیلمبرداری نامزد اسکار شود.

در دوران جنگ سرد لهستان، ویکتور یک موزیسین است که می‌خواهد صدای جدید قرن را کشف کند. در یکی از مصاحبه‌ها زولا وارد می‌شود، یک خواننده که صدایش همانند شخصیتش دلنشین است. ویکتور که مجذوب چهره و صدای زیبای او شده، به یک مسیر عاشقانه وارد می‌شود که هم از لحاظ عاشقانه پرتلاطم است و هم از لحاظ سیاسی.


3. شهروند مطیع قانون – 2009 – Law Abiding Citizen

ژانر: درام، اکشن، جنایی

کارگردان: اف. گری گری (F. Gary Gray)

بازیگران: جیمی فاکس، جرارد باتلر، برویس مک‌گیل

تریلر فیلم

جرارد باتلر در این فیلم نقش مرد داغدار را بازی می‌کند که در تلاش است تا قاتل خانواده‌اش را دستگیر کند. او در این مسیر با فساد حاکم بر سیستم قضایی کشورش مواجه شده و زمانی که یک وکیل (با بازی جیمی فاکس) برای کمک به او داوطلب می‌شود، می‌پذیرد تا پرونده‌اش را با کمک این وکیل به سرانجام برساند. اما همه‌چیز طبق خواسته‌ی این دو پیش نرفته و داستان فیلم از چیزی که فکرش را می‌کردیم پیچیده‌تر و مهیج‌تر می‌شود.


4. راهبه – 2018 – The Nun

ژانر: ترسناک، رازآلود

کارگردان: کورین هاردی (Corin Hardy)

بازیگران: تیسا فرمیگا، دمیان بیچر، شارلوت هوپ

تریلر فیلم

اگر از طرفداران مجموعه فیلم‌های “احضار” هستید حتما فیلم “راهبه” را تماشا کنید. داستان این فیلم درباره‌ی زمانی است که یک راهبه جوان، در کلیسایی در رومانی به طرزی مشکوک به قتل می‌رسد. یک کشیش با گذشته‌ای خالی و نسبتاً ترسناک، به همراه یک راهبه تازه‌ کار، از جانب شهر واتیکان مسئول تحقیق روی این کلیسا و اتفاقات رخ داده در آن می‌شوند. آن‌ها حین بررسی پرونده، به راز نامقدس و شومی برخورد می‌کنند که نه‌ تنها زندگی، بلکه ایمان و همچنین روح خود را به خطر می‌اندازند.


5. نیمی از آن – 2020 – The Half of It

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: آلیس وو (Alice Wu)

بازیگران: لیا لوئیس، دنیل دیمر، کالین چو

تریلر فیلم

این فیلم درباره دانش‌آموزی بسیار باهوش و با استعداد به نام الی است که تصمیم می‌گیرد از فضای مدرسه برای کسب درآمد استفاده کند و برای این کار، به ازای نوشتن مقاله‌ها و تکالیف همکلاسی‌هایش از آنها پول می‌گیرد. داستان و شرایط  الی زمانی تغییر می‌کند که یکی از پسرهای همکلاسی‌اش از او می‌خواهد تا نامه عاشقانه‌ای از طرف او برای دختر موردعلاقه‌اش بنویسد. نامه‌ای که باعث می‌شود این سه نفر بیشتر از چیزی که انتظارش را داشتند درباره عشق و دوستی بیاموزند.


6. بسامد – 2013 – Frequencies

ژانر: علمی-تخیلی، معمایی، عاشقانه

کارگردان: دارن پاول فیشر (Darren Paul Fisher)

بازیگران: النور ویلد، دنیل فرسر، الیزابت وبستر

در جهانی متناوب “بسامد” دنیایی را به تصویر می‌کشد که در آن افراد “بسامد”های خاصی را ساطع می‌کنند. کسانی که بسامد بالاتری دارند، شانس زندگی بهتری دارند. این افراد زیاد به احساساتشان متصل نیستند و می‌توان گفت از احساس کردن عشق عاجزند، که در ادامه آنها را به موفقیت می‌کشاند. افراد با بسامد پایین، که به انها  “زاده حقیر” می‌گویند به احساسات قوی حساسیت دارند، که یعنی می‌توانند عشق را احساس کنند اما نمی‌توانند موفقیت زیادی کسب کنند. این تفاوت به آن معناست که افراد با بسامد پایین و بالا نمی‌توانند با هم باشند. در فیلم “زک” یک زاده حقیر عاشق “ماری” یک زاده رفیع می‌شود. در عین حال دولت رازی را از مردم مخفی نگه داشته و ممکن است آن کلید شکست چرخه بسامد باشد.


7. هانی‌بوی – 2019 – Honey Boy

ژانر: درام

کارگردان: آلما هارل (Alma Har’el)

بازیگران: شیا لباف، نوآه جوپ، لوکاس هجز

تریلر فیلم

فیلم Honey Boy یکی از آن درام‌های دردناک و عمیق است که تماشای آن شما را غمیگن و در نهایت دلگرم می‌کند. شیا لباف فیلمنامه این فیلم با الهام از داستان واقعی زندگی خودش نوشت و در آن نقش پدر شخصیت نوجوان داستان یعنی اوتیس را ایفا کرد. نقشی که لایق توجه بیشتر بود و اگر فیلم را تماشا کنید به تحسین‌برانگیز بودن آن پی خواهید برد.

تمرکز اصلی فیلم این فیلم بر روی شخصیت اوتیس بوده که در طول فیلم با شخصیت نوجوان و بزرگسال او روبرو می‌شویم. شخصیتی که داستان فیلم با او استارت می‌خورد و خیلی زود به دوران نوجوانی‌اش فلش بک می‌زند.


8. زندگی تلخ و شیرین – 2005 – A Bittersweet Life

ژانر: درام، اکشن

کارگردان: کیم جی-وون (Kim Jee-woon)

بازیگران: لی بیونگ-هان، شین مین-آ، کیم یئونگ

مردی که تا به حال هرگز عاشق نشده، ناگهان بخاطر احساسات عاشقانه‌ای که دارد بخشش می‌کند. چیزی که باعث می‌شود زندگی تلخ “سان هو” شیرین شود، معشوقه رئیسش “هی سو” است که در هنگام آواز خواندن در یک مراسم دل او را ربوده و نشان می‌دهد زندگیش تا چه اندازه پوچ و خالی است. پی بردن به این پوچی باعث می‌شود او بر ضد رئیس خود قیام کند، که این امر به دشمنی بزرگی تبدیل می‌شود. صحنه‌های اکشن نفس‌گیر و روایت جالب این فیلم از نقاط مثبت آن هستند.


9. قطار چنای – 2013 – Chennai Express

ژانر: اکشن، کمدی، عاشقانه

کارگردان: روهیت شتی (Rohit Shetty)

بازیگران: شاهرخ خان، دپیکا پادوکن

تریلر فیلم

راهول (شاهرخ خان) به شهر کوچکی از ایالت تامیل نادو سفر می‌کند تا به وصیت پدربزرگش عمل کند و خاکسترهای او را به آب مقدس رامشوارام بریزد. او به‌طور تصادفی در قطار چنای با دختری با نام میناما (دیپیکا پادوکن) اهل روستای کوچکی آشنا می‌شود و این آشنایی کم‌کم به علاقه‌ای میان این دو تبدیل می‌شود و اتفاقات جذابی رخ می دهد.


10. شگفت انگیزان 2 – 2018 – 2 Incredibles

ژانر: خانوادگی، ماجراجویی، کمدی

کارگردان: برد برد (Brad Bird)

صداپیشگان: هولی هانتر، باب آدنکرک، کریگ نلسون

تریلر فیلم

“شگفت انگیزان ۲” هیجان انگیز، بسیار جالب و پر از شوخی‌های خنده‌دار و انیمیشنی فوق‌العاده است. اگر سری اول این انیمیشن و حتی قسمت دوم آن را هم تماشا کرده‌اید، شاید این آخر هفته فرصت خوبی برای دوباره دیدن آن باشد که لحظه به لحظه‌اش دوست داشتنی و لذت‌بخش است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Mohammad Reza

    فروردین 11, 1400

    سرپیکو عالیه حتما ببیندش

    پاسخ