بهترین فیلم‌های مشابه “رایا و آخرین اژدها” (Raya and the Last Dragon)

فیلم “رایا و آخرین اژدها” از والت دیزنی داستان دیگری با همان فرمول همیشگی را روایت می‌کند. موسیقی متن و انیمیشن زیبا آن را دیدنی کرده است. رایا مبارز تنهایی است که برای شکست هیولاهایی به نام درون باید آخرین اژدها را پیدا کند. چون درون قلمروی خیالی کوماندرا را تهدید می‌کند. این فیلم با اقتباس از اساطیر جنوب آسیا به مضامین تنهایی و نژادپرستی اشاره می‌کند. اگر دنیای این انیمیشن شما را به دوران کودکی برد، در اینجا بهترین فیلم‌های مشابه “رایا و آخرین اژدها” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. نان آور – The Breadwinner – 2017

فیلمی براساس رمان کودکانه‌ای نوشته “دبورا آلیس” درباره مشکلات یک خانواده. در کابل جنگ زده پدر خانواده اسیر طالبان شده و پروانه نان آور خانه است. این فیلم از دید یک دختر کوچک روایت شده و یادآور آثار “جعفر پناهی” است. فیلم تلاش یک زن برای بقا در دنیایی را نشان می‌دهد که زنان را سرکوب می‌کند. اگر فیلم‌هایی با شخصیت اصلی زن را دوست دارید این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: رتبه بندی رسمی شرورترین ویلن‌های دنیای دیزنی


6. لاک پشت قرمز – The Red Turtle – 2016

یک انیمیشن درام مینیمال، خیالی و جادویی از “مایکل دودوک دی ویت” درباره مردی که برای بقا با نیروهای طبیعت مبارزه می‌کند. این مرد گمشده هربار که می‌خواهد از جزیره فرار کند یک لاک پشت قرمز کرجی او را می‌شکند. تا اینکه روزی این لاک پشت به یک زن زیبا تبدیل می‌شود. این فیلم اغلب صامت بوده و تصاویر معنی خود را روایت می‌کنند. همچنین روابط انسانی را به صورت نمادین نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید در دنیای رازآلود گم شوید این فیلم را تماشا کنید.


5. موانا – Moana – 2016

یکی از معدود فیلم‌های دیزنی که استانداردهای غربی را کنار گذاشته و به سراغ اساطیر فرهنگ‌های دیگر می‌رود. شاهزاده موانا دختر رئیس قبیله توی سفری را آغاز می‌کند تا شی گمشده‌ای را به الهه ته فیتی بازگرداند. در آغاز فیلم مخاطب متوجه می‌شود طلسم خدای مأوی و ربودن قلب الهه ته فیتی خشکسالی را به جزیره آورده.

موانا با کمک اقیانوس آرام به سمت جزیره خدای مأوی سفر می کند. این فیلم اقتباسی از اساطیر پلی نزی قدرت ایمان و استقامت در برابر خطر را نشان می‌دهد. اگر فیلم‌هایی با قهرمان زن را دوست دارید این فیلم را تماشا کنید. به علاوه یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “رایا و آخرین اژدها” است.


4. هزارتوی پن – Pan’s Labyrinth – 2006

تنها لایواکشن این لیست به کارگردانی “گی‌یرمو دل تورو” (Guillermo del Toro). این فیلم با ترکیب فانتزی‌های کودکانه و عناصر جنگی داستانی از تاثیرات جنگ بر روان کودک است. اوفلیا با تأثیر از داستان پریان به دنیای خیالی وارد می‌شود. یک فیلم بصری و شاعرانه که در زمان وقوع جنگ داخلی اسپانیا رخ می‌دهد. اگر طرفدار موجودات فانتزی گروتسک و شخصیت‌های کودکانه هستید این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های مشابه پنج قلوهای باکلاس (The Quintessential Quintuplets)


3. ترانه دریا – Song of the Sea – 2014

فیلمی براساس اساطیر سلت ها درباره خواهر و برادری که می‌خواهند دنیا را نجات دهند. بن پسر جوان ایرلندی است که با پدرش زندگی می‌کند. خواهرش سورشا در یک فانوس دریایی متروک است. او می‌تواند خود را به یک سلکی تبدیل کرده و بعد به جسم انسانی‌اش بازگردد. دومین سری از سه گانه انیمیشن “تام مور” (Tomm Moore) که فولکلور ایرلند را احیا کرد. یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “رایا و آخرین اژدها” که اگر به اساطیر علاقه دارید باید آن را تماشا کنید.


2. شاهزاده مونونوکه – Princess Mononoke – 1997

فیلمی به کارگردانی “هایائو میازاکی” با داستانی درباره شگفتی‌های طبیعی در جهان مدرن و صنعتی. این فیلم هم مانند سایر فیلم‌های میازاکی در نمایش دوئالیسم طبیعت و پرورش دهی نمادین عمل می‌کند. داستان ما را به قرن 14 می‌برد که تعادل طبیعی میان خدایان، انسان‌ها و حیوانات به خطر افتاده. انسان علیه طبیعت قیام کرده و طبیعت علیه انسان. اگر قلمروی فیلم “رایا و آخرین اژدها” را دوست داشتید این فیلم را تماشا کنید.


1. فانتازیا – Fantasia – 1940

فیلمی در آغاز دوره انیمیشن‌های دیزنی با اقتباس از آثار هنرمندانی همچون “سالوادور دالی”. این پروژه میکی موس را به عنوان یکی از بهترین شخصیت‌های دیزنی معرفی کرد. این فیلم تصاویر انیمیشن را با موسیقی کلاسیک ترکیب کرده و تجربه تماشایی خلق می‌کند. یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “رایا و آخرین اژدها” که باید تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 10 مورد از ناراحت‌کننده‌ترین مرگ‌های آثار دیزنی


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم