رتبه‌بندی 10 فیلم برنده اسکار بر اساس امتیاز راتن تومیتوز

اگر به‌دنبال تماشای فیلم‌های برنده اسکار هستید، بهتر است بهترین آنها را تماشا کنید. برای اینکه کار شما را آسان‌تر کنیم، در لیست زیر 10 مورد از فیلم‌هایی که بیشترین امتیاز را از راتن تومیتوز دریافت کرده و برنده اسکار هم شده‌اند را برایتان آماده کرده‌ایم. امیدواریم از تماشای این فیلم‌ها لذت ببرید؛ با پروشات همراه باشید.


10. ورود – Arrival – 94٪

برنده اسکار بهترین تدوین صدا

فیلمی براساس داستان کوتاهی از “تد چیانگ” درباره زبانشناسی به نام لوئیس بنکس (ایمی آدامز) که توسط ارتش آمریکا فراخوانده شده تا با بیگانه‌هایی که با سفینه‌های خود به زمین آمده و موجب ترس و وحشت شده‌اند، ارتباط برقرار کند. این فیلم شبیه فیلم‌های دیگر مربوط به بیگانه‌ها نیست. زبان ارتباط میان انسان و بیگانه‌ها، زمان از نظر موجودات مختلف و تأثیر ورود بیگانگان به زمین این فیلم را متفاوت می‌کند. فیلم تفکربرانگیزی که تصور شما درباره بشریت را عوض می‌کند. کارگردانی “دنی ویلنوو” (Denis Villeneuve)، اجرای دیدنی آدامز و موسیقی متن فیلم آن را دیدنی می‌کند.


9. مرا با نامت صدا کن – 94٪ – Call Me by Your Name

برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی

داستان در تابستان سال ۱۹۸۳ شمال ایتالیا رخ می‌دهد. الیویر، یک فارغ التحصیل آمریکایی به خانه الیو می‌رود تا توسط پدر باستان‌شناس او تعلیم ببیند. گرچه الیو به الیویر حس دارد اما نمی‌خواهد تسلیم وسوسه‌ها شود. او نمی‌داند درصورت نمایش تمایل خود با چه چیزی مواجه می‌شود. با این حال با گذشت زمان الیویر و الیو نمی‌توانند از هم دور بمانند. بنابراین داستان عاشقانه‌ای شکل می‌گیرد که تا پایان تابستان به سرانجام می‌رسد.


8. او – 94٪ – Her

برنده اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال

داستان فیلم “او” در ظاهر راجع به مردی است که عاشق زنی ساخته شده با هوش مصنوعی (با بازی اسکارلت جوهانسون) میشود. اما در باطن داستان درباره آشفتگی روابط انسانی و کمکی است که هوش مصنوعی میتواند به آدم ها برای فهم عشق و روابط، حتی رابطه با صفر و یک ها، بکند. “فینیکس” در این نقش آن قسمت دوست داشتنی و محجوب اش را به ما نشان میدهد که باعث میشود دوست داشتنی ترین و قابل درک ترین نقش آفرینی اش را شاهد باشیم.


7. رما – 95٪ – Roma

جوایز اسکار: بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین فیلم بین‌المللی

این فیلم سیاه و سفید بوده و در سال ۱۹۷۰ شهر مکزیک اتفاق میفتد. داستان درباره “کلیو” (Cleo) است یک کارگر از خانواده‌ای متوسط و سختی‌هایی که در زمان آشفتگی مکزیک در دهه هفتاد رخ داد را تحمل می‌کند.

تکنیک‌های استادانه کوارون در فیلمسازی، داستانی را می‌سازد که زیبا، شخصی و اضطراب انگیز می‌باشد. با اینکه فیلم در هنگام شروع سرعت خوبی دارد، اما در میانه راه کمبود میزان سرعت آن برای بیشتر شدن حس صمیمیت نسبت به فیلم، ضروری است. اجرای بازیگران قدرتمند بوده و با فیلمبرداری خارق العاده کوارون قاب گرفته می‌شود.


6. والاس و گرومیت: نفرین موجود خرگوش‌نما – 95٪ – Wallace & Gromit: The Curse Of The Were-Rabbit

برنده اسکار بهترین فیلم انیمیشن

انیمیشن “والاس و گرومیت” برای چند دهه توسط کودکان و بزرگسالان استقبال شد، و “نفرین موجود خرگوش نما” به خوبی به شخصیت پردازی این شخصیت‌ها پرداخت. این فیلم انیمیشن استاپ موشن به شخصیت اصلی مخترع و سگ باوفای او می‌پردازد که می‌خواهند موجود عجیب عامل ناپدید شدن سبزیجات شهر را پیدا کنند. این ماجراجویی دوستانه-خانودگی با شخصیت‌های دوست داشتنی در مرکز داستان و صحنه‌های نفسگیر با استقبال منتقدین مواجه شد.


5. بچه رزماری – 96٪ – Rosemary’s Baby

برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی “رومن پولانسکی” (Roman Polanski) به مضامینی مانند پارانویا، آزادی زنان، مسیحیت (کاتولیک) و فعالیت‌های فرقه‌ای مانند شیطان پرستی، می‌پردازد. داستان درباره گای و رزماری وودهاوس است که به آپارتمان برمفورد در نیویورک نقل مکان می‌کنند. رزماری خواب می‌بیند یک موجود شیطانی به او تجاوز کرده و سپس باردار می‌شود. همچنین شک می‌کند که همسایگان برای فرزندش نقشه‌های شوم دارند. “میا فارو” (Mia Farrow) در نقش اصلی درخشیده و به زیر پوست شخصیت می‌رود. این فیلم در سال ۲۰۱۴ از لحاظ فرهنگی، تاریخی و زیبایی شناختی تقدیر شده و فهرست ملی ثبت فیلم افزوده شد.


4. شبکه اجتماعی – 96٪ – The Social Network

جوایز اسکار: بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین موسیقی اورجینال، بهترین تدوین

داستان این فیلم چگونگی به وجود آمدن شبکه ی اجتماعی “فیس بوک” را روایت می کند. “مارک زاکربرگ” پسری دانشجو است که بعد از شکست در برقراری رابطه با دختری به نام “اریکا”، وب سایتی طراحی می کند که در آن می توان به دختر های دانشگاه از نظر جذابیتی که دارند نمره داد. این وب سایت خیلی زود در سراسر دانشگاه معروف می شود تا جایی که پایگاه اینترنتی دانشگاه به مشکل بر می خورد و مسئولان دانشگاه “مارک زاکربرگ” را به مدت شش ماه از تحصیل محروم می کنند. بعد از این اتفاق، دوقلو های وینکلوس با مارک آشنا می شوند و از او می خواهند تا وب سایتی برای دوست یابی برای آنها طراحی کند. بعد از مدتی وب سایت فیس بوک خلق می شود که مورد توجه میلیون ها نفر قرار می‌گیرد.


3. عقل و احساس – 97٪ – Sense And Sensibility

برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی

“جین آستن” در درام‌های انگلیسی نامی آشناست که از رمان “عقل و احساس” او فیلم‌های مختلف ساخته شده اما هیچکدام به اندازه این نسخه از “انگ لی” (Ang Lee) درخشان نیستند. فیلمی به نویسندگی و نقش آفرینی “اما تامپسون”، درباره الینور دشوود (تامپسون) که پس از مرگ پدر به همراه دو خواهرش زندگی می‌کند. در این میان عاشق ادوارد ثروتمند (هیو گرانت) می‌شود اما خانواده‌اش مخالفت می‌کنند.


2. شهر اشباح – 97٪ – Spirited Away

برنده اسکار بهترین فیلم انیمیشن

داستان این اینمه درباره یک دختر ۱۰ ساله به نام چیهیرو اگینو است که در شرایط دشوار به یک محله جدید یا شهر اشباح، وارد می‌شود. پس از اینکه یوبابای جادوگر والدین او را به خوک تبدیل کرده، چیهیرو در حمام او کار می‌کند تا برای آزاد کردن خود و والدین اش و بازگشت به دنیای انسان‌ها راهی پیدا کند. فیلم احساسات و عواطف مختلف و بلوغ را نشان می‌دهد. داستان و عناصر فانتزی به کار رفته شده در این انیمه آنقدر جذاب و دیدنی هستند که هرکدامشان دنیایی از معنی و مفهوم را به شکلی زیبا و دوست‌داشتنی به مخاطب نشان می‌دهند.


1. ببر خیزان، اژدهای پنهان – 97٪ – Crouching Tiger Hidden Dragon

جوایز اسکار: بهترین فیلم بین‌المللی، بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی اورجینال

یک فیلم ووشیا به کارگردانی انگ لی و با حضور یکی از سوپراستارهای سینمای هنگ کنگ، چو یون-فت. یک اثر حماسی با هنرهای رزمی و فیلمبرداری درخشان. داستان دو متخصص هنرهای رزمی که به خاطر قول به یک دوست هرگز باهم رو به رو نمی شوند. آنها باید با زنی به نام جید فاکس که شمشیر لی موبای (چاو) را دزدیده، مبارزه کنند. این فیلم به مفاهیم مختلف مانند رابطه استاد و شاگردی، استفاده از سم و حضور زنان در هنرهای رزمی می پردازد. کارگردانی انگ لی تحسین منتقدین جهان را برانگیخت. مردم روایت حماسی فیلم را دوست داشتند و ترکیب عناصر درام، عاشقانه و رزمی را پسندیدند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم