آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 116)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. اثر پروانه‌ای – 2004 – The Butterfly Effect

ژانر: درام، علمی-تخیلی

کارگردان: اریک برس (Eric Bress)

بازیگران: اشتون کوچر، ایمی اسمارت، الدن هنسون

تریلر فیلم

نظریه آشوب یک نظریه پیچیده است که طبق آن حوادث کوچک می‌توانند تاثیرات بسیار بزرگی داشته باشند. و این فیلم نیز براساس همین نظریه ساخته شده‌است. ایوان (با بازی آشتون کوچر) نوجوانی است که به سردرد دچار شده و به گذشته می‌رود، و می‌تواند زندگی خود و دیگران را تغییر دهد. اما زمانی که متوجه می‌شود تغییراتی در گذشته می‌تواند تغییرات بزرگ ایجاد کند، خود را در حقایق موازی می‌بیند. اگرچه این فیلم کامل نیست اما ارزش دیدن دارد.


2. پروژه فلوریدا – 2017 – The Florida Project

ژانر: کمندی-درام

کارگردان: “شان بیکر” (Sean Baker)

بازیگران: ویلم دفو، بریا وینایتی، بروکلین پرینس

تریلر فیلم

فیلم “پروژه فلوریدا” یکی از فیلم های کمدی حال خوب کن است که می توانید در اخر هفته از آن لذت ببرید. داستان این فیلم درباره دختر بچه شش ساله و جسوری است که همراه دوستانش به فلوریدا می روند تا از تعطیلات تابستانشان استفاده کنند. اما والدین آنها از این موضوع بی خبرند و در وضعیت ناخوشایندی به سرمی‌برند. ماجرا از جایی شروع می‌شود که “ویلم دفو” به عنوان مدیر یک هتل علی‌رغم شیطنت‌ها و شرارت‌های آنها، از مونی و دوستانش مراقبت می‌کند. دفو به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در این فیلم، نامزد جایزه اسکار، گلدن گلوب، بفتا و جوایز SAG شد.


3. گلوله‌ گمشده – 2020 – Lost Bullet

ژانر: اکشن، جنایی

کارگردان: گلیوم پیرت (Guillaume Pierret)

بازیگران: آلبان لنیور، نیکلاس دواچلا، رمزی بدیا

تریلر فیلم

“گلوله گمشده” یک اکشن فرانسوی است که با هیجان ژانر جنایی آمیخته شده و داستانی از جرم، فساد و انتقام را روایت می‌کند. این فیلم، داستان لینو، مکانیک ماشین‌های سنگین را دنبال می‌کند که پس از مواجه شدن با پلیس‌های فاسد، مجبور است خود را مشتاق به همکاری با آن‌ها نشان دهد تا بتواند انتقام مربی‌اش را بگیرد و بی‌گناهی خود را ثابت کند. اگر دوست دارید آخر هفته را با یک فیلم اکشن و ماجراجویی بگذرانید، این فیلم انتخاب خوبی برای تماشا خواهد بود.


4. پوستی که در آن زندگی می‌کنم – 2011 – The Skin I Live In

ژانر: درام، ترسناک

کارگردان: پدرو آلمودوار (Pedro Almodóvar)

بازیگران: آنتونیو باندراس، النا آنایا، ماریسا پاردیس، جان کورنت

تریلر فیلم

یک دانشمند تلاش می‌کند برای زنده نگه داشتن یاد همسرش که در تصادف و انفجار خودرو کشته شده یک پوست مصنوعی بسازد که در برابر سوختگی، زخم و آسیب‌های دیگر در امان بماند. با نزدیک‌تر شدن او به این اختراع شاهد یادآوری حوادثی از زندگی او هستیم که به این اختراع و حتی بیمارش مربوط است. تماشای این فیلم آسان نیست اما قطعا لحظه‌ای رهایتان نمی‌کند. اجرای خوب بازیگران درکنار کارگردانی کارشده و روایت فیلم باعث هرچه ترسناک‌تر شدن داستان آن شده و بیننده‌اش را میخکوب می‌کند.


5. عکس – 2020 – The Photograph

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: استلا مگی (Stella Meghie)

بازیگران: عیسی را، کیت استنفیلد، چلسی پرتی

تریلر فیلم

“عکس” یک عاشقانه جذاب و دیدنی است که شاید در ابتدا کمی غم‌انگیز به‌نظر برسد، اما به‌زودی به داستانی دلگرم‌کننده تبدیل شده و بیننده اش را ناامید نمی‌کند. داستان این فیلم درباره زنی است که عکسی از مادر مرحومش، که به تازگی فوت شده، پیدا می‌کند. او که در حال حاضر هم درباره زندگی مادرش سؤالات زیادی داشته، با این عکس گیج‌تر می‌شود. او در سفرش برای پیدا کردن جواب سوالاتی که دارد، با مردی آشنا می‌شود که رابطه‌ای عاطفی و عاشقانه را با یکدیگر آغاز کرده و زندگی‌شان تغییر می‌کند.


6. لیدی جی – 2018 – Lady J

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: امانوئل مورت (Emmanuel Mouret)

بازیگران: آلیس ایساز، سسیل د فرنس، ناتالیا دونتچوا

تریلر فیلم

فیلم “لیدی جی” یک درام فرانسوی دیگر در این لیست است که ماجرای آن درباره‌ی زنی بیوه است که بعد از تحمل سالها سختی و درد زندگی در کنار مردی بی‌لیاقت، تصمیم می‌گیرد به هر طریقی که شده انتقام زندگی و احساسات از دست‌رفته‌اش را از افرادی که پشت آن بوده‌اند بگیرد. این فیلم با شات‌های بسیار زیبا و کارگردانی خوب خود، انتخاب دلنشینی برای آخر هفته خواهد بود که از تماشای آن پشیمان نخواهید شد.


7. تغییر کردن – 2011 – The Change-Up

ژانر: کمدی، فانتزی

کارگردان: دیوید دابکین (David Dobkin)

بازیگران: رایان رینولدز، جیسون بیتمن، لزلی من، اولویا وایلد

تریلر فیلم

دیو و میچ دوستان صمیمی هستند که زندگی کاملاً متفاوتی دارند. دیو یک مرد متاهل و وفادار با سه فرزند و یک شغل استرس‌زا و پردرآمد است. در حالی که میچ یک مرد مجرد و یک بازیگر سطح پایین است که با زنان زیادی در ارتباط است. یک شب در حالت مستی هر دو آن‌ها آرزو می‌کنند که زندگی دیگری را داشته باشند و فردا صبح متوجه می شوند که آرزوی آن‌ها برآورده شده است. شاید داستان قابل پیش‌بینی باشد اما از دیدن آن لذت می‌برید. “تغییر کردن” فیلمی برای آخر هفته است که باید در کنار دوستانتان آن را تماشا کنید.


8. میناری – 2020 – Minari

ژانر: درام

کارگردان: لی ایزاک چانگ (Lee Isaac Chung)

بازیگران: استیون ین، هلن یه-ری، یون یوه-جونگ، الن کیم

تریلر فیلم

جدیدترین اثر سینمای کره‌جنوبی که در فصل جوایز موفق ظاهر شده و تاکنون برنده گلدن گلوب نیز شده‌است. این فیلم داستان واقعی خانواده‌ای در دهه هفتاد میلادی را روایت می‌کند که از کره به آمریکا مهاجرت کرده و به‌دنبال ساختن یک زندگی شاد و مرفه‌اند. جزئیات داستان و شخصیت‌ها جذاب و لذت‌بخش بوده و با وارد شدن کارکتر مادربزرگ، این جذابیت بیشتر هم می‌شود. ر.ایت فیلم کند است و به مخاطب این اجازه را می‌دهد تا در داستان فیلم غرق شود. یک فیلم دوست‌داشتنی و زیبا که در آخر هفته می‌توانید درکنار خانواده آن را تماشا کنید.


9. فوبیا – 2016 – Phobia

ژانر: تریلر روانشناسانه

کارگردان: پاوان کریپلانی (Pavan Kirpalani)

بازیگران: رادیکا آپت، یاشاسوینی دایاما، انکور ویکال

تریلر فیلم

یکی از بهترین آثار سینمای بالیوود که شما را محو داستان و روایتش کرده و لحظات پر استرسی را برایتان رقم می‌زند. این فیلم یک فیلم زیبا با نقش‌آفرینی رادیکا آپت، پارانویای انسانی را نشان می‌دهد و جنون و عقلانیت، واقعیت و توهم را درهم می‌آمیزد. فوبیا یک تریلر روان‌شناسانه است که در یک مکان رخ داده و حوادث ماورایی را نشان می‌دهد. این فیلم از آن دست تریلرهایی است که به تمام سؤالات شما پاسخ نمی‌دهد.


10. پنچ سانتی‌متر در ثانیه – 2007 – Five Centimeters per Second

ژانر: درام، عاشقانه، خانوادگی

کارگردان: ماکوتو شینکای (Makoto Shinkai)

صداپیشگان: ساتومی هانامورا، کنجی موزوهاشی، ریسا میزورو

تریلر فیلم

داستان این انیمه از سال ۱۹۹۰ شروع شده و در سال ۲۰۰۷ به اتمام می‌رسد. داستان به سه بخش تقسیم می‌شود و نشان می‌دهد که چگونه دوستان می‌توانند با هم باشند و با گذشت زمان از هم دور شوند. تاکاکی و آکاری دوست‌های صمیمی هستند. کانائه نیز هم‌کلاسی تاکاکی و عاشق اوست اما نمی‌تواند به او ابراز احساسات کند. هر سه آن‌ها با گذشت زمان از هم دور می‌شوند. آن‌ها به یکدیگر فکر کرده و همدیگر را به یاد می‌آورند و وقتی داستان از دیدگاه هر یک از آن‌ها جلو می‌رود، رابطه آن‌ها و همچنین آدم‌های اطراف آن‌ها دچار تغییراتی می‌شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. M.R.J

    فروردین 8, 1400

    درود بر شما و تشکر بابت سایت خوبتان.کلی دنبال دانلود زیرنویس فیلم Lady J بودم ولی متاسفانه تو هیچ سایتی قرار نگرفته! و باید بگم فیلم گلوله گمشده فیلم جذابی بود

    پاسخ