بهترین فیلم‌های مشابه “آشوب مدام” (Chaos Walking) که باید تماشا کنید

در دنیای پادآرمان شهری این فیلم زن‌ها ناپدید شده و افکار انسان دیده و شنیده می‌شود. این فیلم علمی تخیلی از اولین کتاب سه گانه “آشوب مدام” نوشته “پاتریک نس” اقتباس شده است. ویولا یک زن مرموز است که روی زمین سقوط کرده و سندرم این سروصداها رنج نمی‌برد. به همین دلیل ویولا (دیزی ریدلی “Daisy Ridley”) طعمه خوبی است و به کمک تاد هویت (تام هالند “Tom Holland”) فرار می‌کند. آن‌ها حین فرار به منبع این سندرم پی برده و از راز تاریک سیاره پرده برمی دارد. اگر این فیلم را دوست داشتید در اینجا فیلم‌های مشابه “آشوب مدام” را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


5. بخشنده – The Giver – 2014

یک فیلم پادآرمان شهری که به خاطر نمایش عواطف انسانی و قدرت خاطرات دیدنی است. فیلم در دنیایی بی رنگ رخ می‌دهد که درد و رنج و احساسات انسانی از بین رفته‌اند، بنابراین همه چیز سیاه و سفید است. یک نفر به نام “دریافت کننده” تمام خاطرات گذشته را نگه می‌دارد تا درد انسانی را کاهش دهد.

وقتی جوناس (برنتون توایتز “Brenton Thwaites”) به عنوان “دریافت کننده” بعدی انتخاب می‌شود، تصمیم می‌گیرد همه این احساسات را به مردم بازگرداند. بنابراین تهدید جوناس برای جامعه مانند تهدید ویولا در “آشوب مدام” است.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های فانتزی و علمی-تخیلی براساس امتیاز IMDb


4. الیسیوم – Elysium – 2013

یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “آشوب مدام” درباره آینده سیاه زمین. درحالی که ثروتمندان در سفینه لوکسی به نام الیسیوم دور زمین می‌چرخند، فقرا روی سطح زمین هستند. وقتی فقرا فرصت دارند تا به سفینه بروند، مکس (مت دیمون “Matt Damon”) که آخر عمرش است، قدم جلو می‌گذارد. او می‌خواهد به سفینه راه یافته و تجمع قدرت در دست ثروتمندان را برهم بزند. مکس هم مانند تاد در “آشوب مدام” هنجارهای قدرت را برهم می زند.


3. دونده مارپیچ – The Maze Runner – 2014

اولین بخش از سه گانه “دونده مارپیچ” براساس سری کتاب‌هایی به همین نام نوشته “جیمز دشنر”. داستان درباره یک مارپیچ است که شخصیت‌ها با حافظه فراموش شده به آن وارد می‌شوند. توماس (دیلن اوبرایان “Dylan O’Brien”) آخرین عضو مذکر این مارپیچ است که باید به از آن پی برده و هیولاهای خطرناک را نابود کند.

فیلم در دنیایی وسیع و عجیب رخ می‌دهد که شخصیت‌ها می‌خواهند به دلیل وضعیتشان پی ببرند. با وجود سری‌های بعدی این فیلم باید اولین را تماشا کنید. قهرمان هردو فیلم به هم شباهت دارند، بنابراین این فیلم یکی از بهترین فیلم‌ها درباره “آشوب مدام” است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال‌های علمی-تخیلی تاریخ سینما که باید تماشا کنید


2. عنصر پنجم – The Fifth Element – 1997

یک اثر کلاسیک علمی تخیلی در سال 2263 درباره اهریمنی که هر 5000 سال ویرانی به پا می‌کند و حالا به سمت زمین می‌آید. نژادهای مختلف در پی یافتن سلاحی برای نابودی آن هستند. این سلاح یک بیگانه باستانی به لیلو (میلا یوویچ “Milla Jovovich”) است که هیبت انسانی دارد.

او که هرگز به زمین نیامده با انسان ناآشناست، بنابراین یک راننده تاکسی به نام کوربن دالاس (بروس ویلیس “Bruce Willis”) که قبلاً در ارتش بوده، مسئولیت مراقبت از او را برعهده دارد. وقتی آن دو به زمین آشوب زده وارد می‌شوند، و سپس به هتل لوکسی در سیاره دیگر می‌روند، لیلو به راز عشق پی برده و متوجه می‌شود که چرا عشق می‌تواند انسانیت را نجات دهد. ارتباط میان لیلو و کوربن مانند تاد و ویولا است.


1. سنت شکن – Divergent – 2014

فیلمی براساس اولین رمان از سه گانه “سنت شکن” نوشته “ورونیکا راث”. داستان درباره دنیای است که جمعیت انسان براساس توانایی‌هایش به پنج قسمت تقسیم شده است. بئاتریس پریر (شیلین وودلی “Shailene Woodley”) متوجه می‌شود توانایی‌های مختلفی دارد که او را به یک سنت شکن بدل می‌کند. از آنجایی که او غیرقابل کنترل است، برای جهان خطرناک می‌باشد.

جامعه پادآرمان شهری، کنترل ذهن بشریت و قهرمانی متفاوت این فیلم را به یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “آشوب مدام” تبدیل می‌کند. این فیلم دو سیکوئل دیگر هم دارد. “کیت وینسلت” (Kate Winslet) در نقش یک زن سرد حضور دارد که کسی نمی‌تواند با او مقابله کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی دهه اخیر براساس امتیاز راتن تومیتوز


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم