معرفی بهترین انیمه های ژاپنی که می‌توانید در تعطیلات نوروز تماشا کنید

اگر دوست دارید در ایام تعطیلات نورزی انیمه های جذاب و دیدنی تماشا کنید، به جای خوبی آمده‌اید. چون در اینجا می‌خواهیم بهترین انیمه های ژاپنی در ژانرهای مختلف را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. وان-پانچ من – One-Punch Man – 2015-2019

یکی از بهترین انیمه های ژاپنی. سایتاما، وان-پانچ من با یک مشت همه دشمنانش را شکست می‌دهد. حالا یک ابرقهرمان است. اما فایده‌ای ندارد چون قوی‌تر از آن است که کسی با او مبارزه کند. حالا خسته و بی حوصله برای یافتن یک مبارز ناخواسته جان عده زیادی را نجات می‌دهد. این انیمه جذاب دیدنی به خاطر تغییر کلیشه “پیروزی ابرقهرمان” و جذابیت‌های آن دیدنی شده است. چون این بار خود قهرمان هم از خودش خسته شده.

انیمیشن زیبا، موسیقی متن و صحنه‌های اکشن هم از عناصر جذاب دیگر این انیمه هستند. به علاوه این انیمه به انیمه های شناخته شده دیگری هم اشاره می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی 5 انیمه درباره نبرد و پیروزی که باید آنها تماشا کنید


2. توکیو غول – Tokyo Ghoul – 2014-2018

در دنیای موازی دیگری انسان‌ها در کنار غول‌ها زندگی می‌کنند. غول‌ها از گوشت انسان تغذیه کرده و ظاهراً کاملاً شبیه انسان است. آن‌ها در جمعیت انسان‌ها پراکنده شده‌اند اما در عین حال جامعه خود را دارند. “کن کانکی” دانش آموزی تنها و آرام بود که تنها یک دوست واقعی داشت و اغلب تنها بود. سپس با زنی معصوم و اغواگر به نام “ریز کامیشیرو” آشنا می‌شود که در حقیقت یک غول است. کانکی قرار بود قربانی دیگر او باشد. اما یک تصادف او را به بیمارستان کشانده و زنده می‌ماند.

او در بیمارستان به هوش آمده و متوجه می‌شود طی جراحی قسمت‌هایی بدن ریز را در او قرار داده‌اند. پس حالا او یک غول گرسنه است. حالا او که برخلاف میلش به دنیای غول‌ها وارد شده تلاش می‌کند از آخرین ذرات انسانیت در وجودش بهره برده و زنده بماند. قسمت اعظم بودجه انیمه برای صحنه‌های مبارزه صرف شد که شما را میخکوب می‌کند. موسیقی متن آن هم شنیدنی است. شرایط روانی کانکی باعث می‌شود با او همزادپنداری کنید.


3. حمله به تایتان – Attack on Titan – 2013

یکی از بهترین انیمه های ژاپنی که در آن انسان‌ها به مدت یک قرن توسط تایتان ها تهدید می‌شوند. تایتان ها هیولاهایی هستند که از گوشت انسان تغذیه می‌کنند. ظاهراً فقط برای تفریح گوشت انسان می‌خورند. انسان‌ها برای محافظت از خود 3 دیوار عظیم ساخته‌اند. در میان دیوارها زندگی‌شان را ادامه می‌دهند اما از دنیای بیرون خبر ندارند. تا اینکه یک روز یکی از تایتان ها می‌تواند دیوار را خراب کرده و به تایتان ها اجازه ورود به دنیای انسان‌ها را بدهد.

قهرمان داستان ارن 10 ساله است که پس از دیدن مرگ مادرش توسط یک تایتان، قسم می‌خوردن همه تایتان ها را بکشد. او به همراه دوستانش میکاسا و آرمین، ارتشی تشکیل می‌دهد تا سرزمین‌های انسان‌ها را پس بگیرد و دوباره به آزادی دست یابند. این انیمه دیدنی و پر جایزه از یک مانگا اقتباس شد. داستان جذاب، موسیقی شنیدنی و صحنه‌های اکشن آن را دیدنی می‌کند.


4. آکادمی قهرمان من –  My Hero Academia – 2016

در دنیایی که همه قدرت‌های ابرقهرمانی دارند، نداشتن هیچ قدرتی مأیوس کننده است. “ایزوکو میدوریا” در هنگام تولد قدرت نداشت، اما می‌خواهد ابرقهرمان باشد. وقتی به بزرگ‌ترین ابرقهرمان ژاپن یعنی آل مایت، برمی خورد، همه چیز عوض می‌شود. او در کلاس‌های آموزش قهرمانی یک دبیرستان بنام شرکت می‌کند ته به رویاهایش نزدیک‌تر شود.

“آکادمی قهرمان من” یک مانگای بسیار مشهور در ژاپن است. شخصیت‌های آن از ابرقهرمان‌های فرهنگ وسترن الهام گرفته‌اند که شباهت آشکاری میان آنها وجود دارد.


5. ماجراجویی عجیب و غریب جوجو – JoJo’s Bizarre Adventure – 2012-2019

یکی از بهترین انیمه های ژاپن درباره “جاناتان جواستر” و نوادگانش، جوزف و جوتارو کوجو، که نام همه‌شان به جوجو خلاصه می‌شود. هر بخش انیمه به نبرد یکی از جوجوها با خون آشام ها می‌پردازد. اما تنها جذابیت این انیمه داستان آن نیست. تصاویر بصری زیبا، شوخی‌های بامزه و شخصیت پردازی‌ها نظرتان را جلب می‌کند.

“هیروهیکو اراکی” (Hirohiko Araki)، نویسنده و خالق سریال، آنچنان کارنامه درخشانی دارد که برای نمایش آثارش به لوور دعوت شد. ارجاعات پیوسته او به موسیقی پاپ آمریکا و طراحی لباس فشن علاقه او به فرهنگ پاپ وسترن را نشان می‌دهد. این انیمه الهام بخش میم های بسیاری در دنیای اینترنت بود.

همچنین بخوانید: معرفی 5 انیمه کمتر شناخته شده استودیو جیبلی که باید تماشا کنید


6. هایکیو – Haikyu – 2014

“شویو هیناتا” با وجود کوتاه قامت بودن دوست دارد یک والیبالیست موفق شود، درست مانند بازیکن موردعلاقه‌اش “لیتل جاینت”. هیناتا پس از شکست در مسابقات دبیرستانی تمام تلاش خود را می‌کند تا “توبیو کاگیاما”، ستاره تیم برنده را شکست دهد. سپس متوجه می‌شود در تیم جدید دبیرستان با او هم تیمی است و باهم سرشاخ می‌شوند.

اما تیم دبیرستان به مهارت هردویشان نیاز دارد و آنها هم برای ورود به تیم ملی باید باهم تلاش کنند. این سریال انیمه به خاطر نمایش دراماتیک والیبال طرفداران بسیاری دارد و توجه بسیاری را به این ورزش جلب نمود.


7. نئون جنسیس اونگلیون – Neon Genesis Evangelion – 1995-1996

فرشتگانی قدرتمند که در حقیقت بیگانه‌ها هستند از 15 سال پیش به زمین آمده‌اند. در این میان “شینجی”، دانش آموز دبیرستانی، در این توکیوی آخرالزمانی زندگی می‌کند. پدرش نام او را به سازمان وارد کرده تا یک سفینه بزرگ و جنگنده را خلبانی کند. اما راندن این سفینه بزرگ به نام اونگلیون فشار روانی و فیزیکی زیادی را بر خلبان وارد می‌کند. بنابراین شینجی از لحاظ روانی تضعیف می‌شود.

انیمه “نئون جنسیس اونگلیون” یک انیمه روانشناسانه و مبارزه‌ای است که به فرهنگ عامه وارد شد. هرچند 25 سال از آن می‌گذرد اما هنوز طرفداران زیادی دارد. اگر می‌خواهید منبع الهام فیلم هالیوودی “حاشیه اقیانوس آرام” (Pacific Rim) را بدانید، این فیلم را تماشا کنید.


8. جنگ غذاها: شوکوگکی نو سوما – Food Wars!: Shokugeki no Soma – 2015

“سوما یوکیهیرا” آرزو دارد رستوران خانوادگی را از پدرش “جویچیرو یوکیهیرا” به ارث برده و مهارت‌هایش را بیشتر کند. اما پدرش رستوران را بسته و سوما را در آکادمی آشپزی ثبتنام می‌کند. او به زودی متوجه می‌شود در این آکادمی کمتر از 1% فارغ التحصیل می‌شوند. چون دانش آموزان در نبرد غذاها شرکت داشته و باید با مهارت‌های خود دیگری را شکست دهند. این انیمه به خاطر تصاویر بدیع و خوشمزه دیدنی است.


9. کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری – Fullmetal Alchemist: Brotherhood – 2009-2010

ادوارد و آلفونس الریک، یک نوجوان بلوند کوته قد با دست و پای مصنوعی و مردی زره پوش، زوجی عجیب هستند. راز تاریک آنها این است که درنتیجه تلاش برای زنده کردن مادرشان، که در کیمیاگری ممنوع است، اعضای بدنشان را از دست داده‌اند. ادوارد یک دست و پایش را و آلفونس کل بدنش را از دست داده و روحش را به زره منتقل کرده است.

برادران الریک به دنبال سنگ گمشده فیلسوف هستند که می‌تواند اعضای بدنشان را بازگرداند. ادوارد برای گذران خرج سفر به ارتش ملحق شده و برادرش هم به خاطر بده زره پوش خود کیمیاگر تمام فلزی نام گرفته می‌شود. سپس ناخواسته به یک توطئه وارد می‌شوند که می‌تواند همه چیز را خراب کند.

این سریال انیمه نسخه بازسازی شده انیمه ای در سال 2003 به نام “کیمیاگر تمام فلزی” است. نسخه 2009 آن به مانگا وفادارتر است. داستان در اواخر قرن 19 و دوره صنعتی انگلستان جریان دارد و طرفداران این ژانر انیمه و مانگا از آن لذت می‌برند.


10. سرنوشت/شب ماندن – Fate/stay night: Unlimited Blade Works – 2014-2015

هر چند سال یک بار هفت جادوگر برای مبارزه در جنگ جام مقدس انتخاب می‌شوند. هرکدام از آنها یک دستیار فرامی خوانند تا در جنگ کمکشان کند. این دستیارها ارواح قهرمانی بوده و براساس افسانه خاص خود در طبقه بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند. “امیا شیرو”، یک دانش آموز دبیرستانی، تصادفاً یکی از این دستیارها را فراخوانده و در جنگ جام مقدس درگیر می‌شود.

این انیمه به عنوان یگ رمان بصری ژاپنی با پایان‌های مختلف آغاز شد. در حقیقت انیمه سه داستان اصلی دارد. صحنه‌های مبارزه و موسیقی متن این انیمه آن را دیدنی می‌کند.

همچنین بخوانید: 8 انیمه سینمایی با ژانر عاشقانه که باید تماشا کنید و لذت ببرید


11. کد گیاس – Code Geass – 2006-2008

در دنیای موازی ژاپن توسط امپراتوری بریتانیا تسخیر شده. مردم ژاپن در رنج بوده و مهاجمین زندگی راحتی دارند. شاهزاده بریتانیا به خاطر رفتارهای ظالمانه پدرش در حق او و خواهرش، پس از قتل مادر، از او کینه گرفته. بنابراین با طلسم گیاس که مردم را دنباله روی خودش می‌کند، نقشه‌اش را عملی کرده و در ژاپن انقلاب به پا می‌کند.

داستان ویلن شدن شاهزاده را نشان می دهد که به تدریج فقط به نیات شوم خود فکر می‌کند. اگر انیمه هایی درباره لشکرکشی، سیاست، داستان‌های پیچیده و ربات‌های غول پیکر را دوست دارید از این انیمه خوشتان می‌آید.


12. آنوهانا: گلی که آن روز دیدیم – Anohana: The Flower We Saw That Day – 2011

منمای کلاس ششمی در تصادف می‌میرد و گروه دوستانش از هم می‌پاشند. پنج سال بعد روح او دوستش جینتان را تسخیر می‌کند. چون او رؤیایی دارد که به آن نرسیده، اما دقیقاً خاطرش نیست. جینتان برای کمک به منما گروه را دور هم جمع می‌کند. اما چون فقط او می‌تواند روح منما را ببیند بقیه او را به دروغگویی متهم می‌کنند.

پس از اینکه این موضوع را اثبات می‌کند همه برای کمک به منما دور هم جمع می‌شوند. در این میان زخم‌های قدیمی دهان باز کرده و احساسات فراموش شده آشکار می‌شوند. این انیمه فقط درباره روح یک مرده نیست، بلکه به فراق و هجران ناشی از مرگ یک عزیز می‌پردازد. یکی از بهترین انیمه های ژاپنی که باید تماشا کنید.


13. شهری که تنها من در آن گمشده‌ام – Erased – 2016

“ساتورو فوجینوما” می‌تواند در زمان سفر کند و جان کسی را که مرده نجات دهد. پس از کشف جسد مادرش در خانه، 18 سال عقب رفته و جان سه همکلاسی ابتدایی‌اش را نجات می‌دهد. اگر از انیمه های رازآلود و جنایی خوشتان می‌آید این انیمه را تماشا کنید.


14. هفت گناه کبیره – The Seven Deadly Sins – 2014-2020

هفت گناه کبیره یا همان هفت شوالیه افسانه‌ای به خاطر کودتا در قلمروی لیونز توسط شوالیه‌های مقدس تعقیب می‌شوند. در پی حوادث مختلف شوالیه‌های مقدس بر قلمرو مسلط می‌شوند. “الیزابت لیونز”، پرنسس آن قلمرو، برای یافتن هفت شوالیه و رویارویی با شوالیه‌های مقدس برای پس گرفتن قلمروی خود ماجراجویی را آغاز می‌کند. شوالیه‌ها با کمک رهبرشان با موانع پیش رو مبارزه می‌کنند.

همچنین بخوانید: 10 قهرمان انیمه که زمانی به عنوان ویلن معرفی شدند


15. یک مکان فراتر از جهان – A Place Further Than The Universe – 2018

“کوبوچیوازا” در جستجوی مادر گمشده‌اش به قطب جنوب می‌رود. گرچه در مدرسه مسخره‌اش می‌کند اما برای این کار مصمم است. او به همراه سه دختر دیگر به قطب جنوب می‌رود تا از جوانی‌شان نهایت استفاده را ببرند. اگر در تماشای انیمه تازه کار هستید به شما توصیه می‌کنیم حتماً این انیمه را تماشا کنید.


16. دختر اهلی ساکوراسو – The Pet Girl of Sakurasou – 2012- 2013

دردسرسازترین دانش آموزان دبیرستان در خوابگاه ساکورا هستند و همگی می‌خواهند به دانشکده هنر بروند. “سوراتا کاندا” به خاطر نگه داشتن گربه از خوابگاه دیگری بیرون رانده می‌شود و به آنجا می‌رود. در آنجا با هنرمندی به نام “ماشیرو شینا” آشنا می‌شود. ماشیرو در تمام جنبه‌های زندگی ناموفق است و سوراتا مراقب اوست.

این انیمه به خودشناسی و رویاها و باورهای ما می‌پردازد. همچنین به عنوان یک نقد اجتماعی به نحوه نگرش جامعه به شخصیت‌ها می‌پردازد. باید این انیمه دیدنی را تماشا کنید.


17. دروغ تو در آوریل – Your Lie in April – 2014-2015

“کوزی آریما” نابغه پیانوست اما پس از مرگ مادر موسیقی را کنار می‌گذارد. گرچه شنوایی او مشکلی ندارد اما دیگر نمی‌تواند صدای پیانو را بشنود. دو سال می‌گذرد و با دیدن یک نوازنده ویولن به نام “کاوری میازونو” زندگی او تغییر می‌کند. او عاشق میازونو می‌شود اما ظاهراً میازونو از دوست کوزی خوشش می‌آید.

“دروغ تو در آوریل” انیمه ای درباره روابط عاشقانه و موسیقی است. یکی از بهترین انیمه های ژاپنی که حتماً باید تماشا کنید.


18. شیطان کش: کیمتسو نو یائیبا – Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – 2019

در دوره تایشو، “تانجیرو کامادو” پسری جوان و مهربان است. او در روستاهای اطراف زغال فروشی می‌کند و پس از مرگ پدر اداره کننده خانواده است. یک روز شوم به خانه برگشته و متوجه می‌شود یک اهریمن خانواده‌اش را سلاخی کرده‌اند. خواهر کوچکس “نزوکو” هم اهریمن شده اما هنوز آثاری از انسانیت در او باقی مانده است.

گرچه تانجیرو شدیداً اندوهگین است اما تمام تلاش خود را می‌کند تا شیطان کش شده و هم خواهرش را نجات دهد و هم انتقام مرگ خانواده‌اش را بگیرد. این انیمه اکشن با صحنه‌های مبارزه جذاب و دیدنی به خاطر شخصیت‌ها، عناصر اکشن و موسیقی خود جوایز مختلف دریافت کرده است.


19. دفتر مرگ – Death Note – 2006-2007

قهرمان “دفتر مرگ” یک قهرمان معمولی یا ضدقهرمان نیست. بلکه یک ویلن است و کمتر انیمه هایی یک ویلن را به عنوان شخصیت اصلی انتخاب می‌کنند. “لایت یاگامی” دانش آموز بااستعداد مدرسه دفتر مرگ را پیدا می‌کند. این دفتر یک دفتر جادویی است که اسم هرکس در آن نوشته شود آن فرد می‌میرد. او پس از شوخی گرفتن ماجرا متوجه می‌شود قدرت دفتر واقعی بوده و می‌تواند هرکاری که دوست دارد انجام دهد.

بنابراین تصمیم می‌گیرد دنیا را از شر شیطان نجات دهد و خود را خدا می‌بیند. رفته رفته عطش او به قتل بیشتر می‌شود. پلیس به زودی به وجود یک قاتل سریالی پی می‌برد و به کمک یک کارآگاه باهوش به دنبال اوست. “دفتر مرگ” یک تریلر زیباست که تا پایان شما را میخکوب می‌کند. این انیمه با تعقیب و گریز فراوان یکی از بهترین انیمه های ژاپنی است که حتماً آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 10 سیکوئل انیمه جذاب و دیدنی در سال 2021


20. ناروتو – Naruto – 2002-2017

“ناروتو اوزوماکی” آرزو دارد قوی‌ترین نینجای روستای هیدن لیف شود. با این حال، این آرزوی او بی دلیل نیست، او هرگز والدینش را نشناخته و در روستا همه از او دوری می‌کنند. او معتقد است برای دریافت عشق و احترامی که لایقش است باید به قوی‌ترین شینوبی تبدیل شود. اما او نمی‌داند که میزبان انسانی روباه نه دم است. موجودی که روستا را ویران کرد و حالا مردم از او نفرت دارند. اما او با وجود شخصیت، اراده و اشیاقش قلب دوست و دشمن را تصاحب می‌کند.

این انیمه دو سری دیگر هم دارد: “ناروتو” (2002) و “ناروتو: شیپودن” (Naruto Shippuden – 2007). هردوی این سری به ماجراجویی این قهرمان می‌پردازد. اگر به کیفیت انیمیشن بیشتر اهمیت می‌دهید بهتر است “ناروتو: شیپودن” را تماشا کنید.

جددید ترین سری آن “بوروتو: ناروتو نسل‌های بعدی” (Boruto: Naruto Next Generations) درباره پسر ناروتو، بوراتو است که می‌خواهد از سایه پدرش خارج شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. Amir

    خرداد 11, 1401

    ببخشید دوستان انیمه
    Neon Genesis Evangelionکجا میتونم ببینم؟
    هرچی میگردم که از فصل۱ ببینم نیست

    پاسخ

  2. رهام

    فروردین 31, 1400

    همرو دیدم فقط اونجایی که نوشتید جدیو ترین سری ناروتو بوروتو هستش رو اشتباه به جای بوروتو نوشتید بوراتو لطفا درستش کنید

    پاسخ

  3. پریسا

    فروردین 8, 1400

    توکیو غول رو دیدم بالاخره عالی بود.

    پاسخ

    • سلام در پاسخ به پریسا

      فروردین 10, 1400

      پیشنهاد میکنم مانگاشو از اول بخونی

      اثلا انیمه یک صدم مانگا هم نیست
      مانگا عالیه

      پاسخ

  4. mbrj

    اسفند 28, 1399

    با سپاس فراوان از شما ، هایکیو والیباله ، بسکتبال نیست

    پاسخ

  5. یکی

    اسفند 26, 1399

    لیست عالی بود و واقعا کمکم کرد تشکر

    پاسخ