آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 114)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. رازها و دروغ‌ها – Secrets and Lies – 1996

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: مایک لی (Mike Leigh)

بازیگران: تیموتی اسپال، برندا بلتین، فیلیس لوگان

تریلر فیلم

فیلم “رازها و دروغ‌ها” که برنده نخل طلای ۱۹۹۶ شده‌است، داستانی درباره تلاش برای احیای روابط خانوادگی که با اشک و لبخند همراه است را روایت می‌کند.

“مایک لی” ما را به تماشای زندگی طبقه کارگر در اطراف لندن دعوت می‌کند. داستان درباره یک بینایی سنج طبقه متوسط است که وقتی متوجه می‌شود به فرزند خواندگی گرفته شده، تصمیم می‌گیرد مادر واقعی‌اش را پیدا کند. به تدریج متوجه می‌شویم هیچ چیز از وضعیت مالی گرفته تا رنگ پوست، این مادر و دختر را به هم وصل نمی‌کند.


2. دل دیوانه – 2009 – Crazy Heart

ژانر: درام، موسیقی، عاشقانه

کارگردان: اسکات کوپر (Scott Cooper)

بازیگران: جف بریجز، مگی جیلنهال، رابرت دووال، کالین فارل

تریلر فیلم

جف بریجز که برای بازی در این فیلم برنده جایزه اسکار شد، نقش یک نوازنده 57ساله به‌نام بد بلیک را ایفا می‌کند که بعد از درخشش در جوانی، اکنون به نوازنده‌ای سطح پایین و جزئی تبدیل شده و تمام روز را به مصرف الکل می‌گذراند.

بلیک که در کافه و رستوران به‌صورت نیمه‌وقت به نوازندگی می‌پردازد، در یکی از سفرهای دوره‌ای‌اش با روزنامه‌نگاری به‌نام جین (با بازی مگی جیلنهال) آشنا می‌شود و بعد از مصاحبه‌ای که جین با او می‌کند، وارد رابطه‌ای عاشقانه می‌شود که آغازی بر پیدا شدن موانع کوچک و بزرگ برای هر دوی آنهاست.


3. پیشتازان فضا به‌سوی تاریکی – Star Trek: Into Darkness – 2013

ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی-تخیلی

کارگردان: جی.جی آبرامز (J.J. Abrams)

بازیگران: کریس پاین، زاکاری کوئینتو، زویی سالدانا، بندیکت کامبربچ

تریلر فیلم

هنگامی‌که خدمه سفینه فضایی به خانه بازمی‌گردند شاهد انفجاری عظیم می‌شوند که همه چیز را درهم می‌ریزد. کاپیتان کرک مأمور می‌شود که عامل این خرابی را که گویا یکی از خودی‌ها است، پیدا کند و حین این کار درگیر ماجراهایی می‌شود.

این فیلم دیدنی به خوبی دین خود را به فیلم پیشین ادا کرده و نقاط قوتی هم به آن افزوده تا برای تماشاگران نسل جدید تماشایی باشد. پس شاید آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای ای نفیلم و لذت بردن از داستان ماجراجویی‌اش باشد.


4. اتاق سبز – 2015 – Green Room

ژانر: ترسناک، هیجان‌انگیز

کارگردان: جرمی سالنی‌یر (Jeremy Saulnier)

بازیگران: آنتون یلچین، ایموجن پوتس، پاتریک استوارت

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره یک گروه موسیقی سبک راک است که درحال دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتی هستند که برایشان به‌وجود آمده است؛ آنها از شهری به شهر دیگر برای برگزاری کنسرت می‌روند اما نتیجه دلخواهشان را نمی‌گیرند و شرایط زندگی‌شان روز به روز سخت‌تر از قبل می‌شود. این گروه زمانی که شاهد یک قتل وحشیانه و خشن می‌شوند، با یک گروه از افراد خطرناک روبرو می‌شوند که باید برای نجات جان خود با آنها مقابله کنند.


5. پسر زیبا – 2018 – Beautiful Boy

ژانر: درام

کارگردان: فیلیکس ون گرینینگن (Felix Van Groeningen)

بازیگران: تیموتی شالامی، استیو کارل، ایمی رایان

تریلر فیلم

یک درام دیدنی و احساساتی از زندگی بازسازی‌شده‌ی یک پسر جوان به‌نام نیک (با بازی تیموتی شالامی) که به‌تازگی موادمخدر را ترک کرده‌است. پدرش دیوید (با بازی استیو کارل) اکنون در بحرانی‌ترین شرایط زندگی خانوادگی‌شان وظیفه مراقبت از او را داشته و روایت فیلم به‌زیبایی ارائه می‌شود. این فیلم براساس داستانی واقعی ساخته‌شده و بعد از مورد تحسین قرار گرفتن، ازسوی منتقدان اثری “تازه، صادقانه، و پایدار” توصیف شده‌است.


6. یهودا و مسیح سیاه – 2021 – Judas and the Black Messiah

ژانر: درام، تاریخی، زندگی‌نامه‌ای

کارگردان: شاکا کینگ (Shaka King)

بازیگران: دنیل کالویا، کیت استنفیلد، جسی پلمونس، دومینیک فیش‌بک

تریلر فیلم

در سال 1969 جمله الهام بخش “فرد همپتون” به یک شعار تبدیل شد: “من انقلابی‌ام.” او به عنوان رئیس حزب پلنگ سیاه در ایلینویز همه مردم را به اتحاد دعوت کرد تا جایی که اف بی آی او را تهدید می‌دانست و ویلیام اونیل را به نفوذ به حزب گمارد. این فیلم نه تنها به میراث همپتون و جاسوسی اف بی آی پرداخته، بلکه مردی را نشان می‌دهد که به خاطر خیانتش معروف شده، بنابران نابرابری و سرکوب هردوجانبه را نشان می‌دهد.


7. زن جوان نوید‌دهنده – 2020 – Promising Young Woman

ژانر: درام، جنایی-کمدی

کارگردان: امرالد فنل (Emerald Fennell)

بازیگران: کری مولیگان، بو بورنهام، الیسون بری

تریلر فیلم

یک تریلر کمدی سیاه که تا مدت‌ها در ذهن مخاطب می‌ماند. کیسی (مالیگان) دانشجوی سابق پزشکی پس از یک واقعه تراژیک تصمیم می‌گیرد مردهایی که در گذشته آزارش داده‌اند را به سزای عمل برساند. اما وقتی فرصت جبران اشتباهاتش ایجاد می‌شود، همه چیز بد پیش می‌رود. این تریلر انتقام جویانه با وجود عناصر طنز شما را شوکه می‌کند تا با اشتیاق فیلم را همراهی کنید.


8. عشق 911 – 2012 – Love 911

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: “جئونگ جی-هون” (Jeong Gi-Hun)

بازیگران: “هان هیو-جو”، “گو سوو”

داستان فیلم در مورد مرد آتشنشانی به نام “کانگ ایل” است که همسرش را از دست داده و خانم دکتری به نام “می سو” که مقداری تنها و گوشه گیر است، را ملاقات می کند و هر کدام سعی می کنند مشکل یکدیگر را حل کنند. یک کمدی-رمانتیک جذاب و دیدنی که اوقات خوشی را برایتان رقم خواهد زد.


9. انفجار 3 – 2013 – Dhoom 3

ژانر: ماجراجویی، اکشن

کارگردان: “ویجی کریشنا آچاریا” (Vijay Krishna Acharya)

بازیگران: عامرخان، کاترینا کایف، آبشیک باچان

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره مردی است که از کودکی در سیرک کار میکرده و اکنون به یک دزد حرفه ای تبدیل شده که از بانک های فاسد دزدی میکند تا شاید بتواند انتقام خون پدرش را بگیرد. بعد از اینکه پلیس وارد ماجرا میشود رازهایی از این دزد فاش میشود که ادامه فیلم را جذاب و دیدنی میکند.


10. گرینچ – ۲۰۱۸ – The Grinch

ژانر: ماجراجویی، فانتزی، خانوادگی

کارگردان: اسکات موژر (Scott Mosier)

صداپیشگان: بندیکت کامبربچ، رشیدا جونز، کینن تامسون

تریلر فیلم

اگر به دنبلا فیلمی هستید که در آخر هفته اوقات خوشی را برایتان به وجود بیاورد، انیمیشن “گرینچ” انتخاب خوبی خواهد بود. داستانی ماجراجویی و لذت بخش که درباره ی شخصیت ضد کریسمسی به نام “گرینچ” است. ترکیب رنگ های متنوع، طنز مناسب و روایت داستان این انیمیشن جذاب و دیدنی است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم