بهترین انیمه های مشابه “سامورایی چامپلو” (The Samurai Champloo)

انیمه ماجراجویانه “سامورایی چامپلو” از منگلوب، درباره دختری جوان به نام “فو” است که به دنبال سامورایی که بوی آفتابگردان می‌دهد، می‌گردد. خوشبختانه روزی دو شمشیرباز به نام‌های موگن و جین را می‌بیند. این سه باهم همراه شده و در جستجوی سامورایی مرموز ماجراجویی می‌کنند. ماجراجویی پر از شمشیربازی، صحنه‌های اکشن، کمدی و ماجراجویی. این انیمه یکی بهترین انیمه هاست و به همین دلیل در اینجا می‌خواهیم بهترین انیمه های مشابه “سامورایی چامپلو” را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


5. ترای گان – Trigun – 1998

“وش استمپد” یک آدم معمولی نیست. او قاتلی مرموز است که هرجا می‌رود آشوب و هرج و مرج به پا می‌کند. هر بهانه کوچکی کافی است تا یک شهر را نابود کند. جالب اینجاست که خودش می‌گوید هرگز زندگی کسی را نگرفته. “میلی تامپسون” و “مریل استریف” در ماجراجویی وش در سیاره گانزاسموک به دنبالش می‌روند. با این حال مزدورهایی را می‌بینند که زندگی هرسه تایشان را به خطر می‌اندازد. طرفداران “سامورایی چامپلو” که ماجراجویی‌های سه تن را دوست دارند می‌توانند از این انیمه لذت ببرند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین انیمه های مشابه موشوکو تنسی:تجسم بیکاری


4. کابوی بیباپ – Cowboy Bebop – 1998 – 1999

یکی از بهترین انیمه های شبیه “سامورایی چامپلو” که داستانش سامورایی نیست. بلکه درباره چند شکارچی است که در برقراری صلح و آرامش در کهکشان به پلیس میان کهکشانی کمک می‌کنند. اسپایک اسپیگل و شریکش جت بلک دو شکارچی سفینه بیباپ هستند که برای دریافت پاداش تلاش می‌کنند. آن‌ها در ماجراجویی خود با فی ولنتاین، ولش کورگی و ادوارد ونگ دیدار می‌کنند.

با پیشرفت داستان اعضای گروه با حقایق تاریکی درباره گذشته‌شان روبرو می‌شوند. گرچه این دو انیمه از بسیاری جهات متفاوت هستند اما یک ژانر موسیقی در هر دو احساس می‌شود. البته کارگردان هردو یکی است و به همین دلیل فضای مشترک دارند.


3. گینتاما – Gintama – 2006-2018

با حمله “آمانتو” (بیگانه‌ها) شوگان ادو ظاهر می‌شود، گرچه خود سامورایی هم می‌تواند با بیگانه‌ها مبارزه کند. به جایش با آنها قراردادی امضا می‌کند تا مردم نتوانند شمشیر حمل کنند. گرچه بیگانه‌ها همه چیز را تصاحب می‌کنند، هنوز در ادو مردمی هستند که قلب سامورایی دارند. گینتوکی ساکاتا یک سامورایی است که برای پرداخت بدهی هایش کارهای عجیب می‌کند. او به همراه کاگورا و شیمورا گروهی به نام یوروزویا راه می‌اندازد.

با پیشبرد داستان گینتوکی و دوستانش به دردسر می افتند. چون باید با اتوسوری نامیران و نیروهای او مبارزه کند. بنابراین در اینجا هم شاهد فعالیت‌های سه تن هستیم. به علاوه شخصیت‌های اصلی هردو سامورایی هستند. به همین دلیل این انیمه در لیست بهترین انیمه هاش مشابه “سامورایی چامپلو” قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید: 7 انیمه جذاب و دیدنی شبیه هوریمیا (Horimiya) که باید تماشا کنید


2. سامورایی آفریقایی – Afro Samurai – 2007

سامورایی آفریقایی در کودکی شاهد مرگ پدرش بود. اما به جای آسیب دیدن تصمیم می‌گیرد با قاتل پدرش روبرو شده و جایگاه نخست که به پدرش تعلق داشت را تصاحب کند. وقتی سال‌ها بعد به مقام دوم می‌رسد متوجه می‌شود چه مسئولیت سختی است. بنابراین حالا نه تنها باید قاتل پدرش را شکست دهد بلکه در مقابل دو تن دیگر هم ایستادگی کند. این انیمه برخلاف “سامورایی چامپلو” یک داستان انتقام جویانه است، اما طرفداران “چامپلو” به خاطر صحنه‌های اکشن و مبارزه‌ای از آن لذت می‌برند.


1. خانه پنج برگ – House of Five Leaves – 2010

یکی از بهترین انیمه های مشابه “سامورایی چامپلو” که قهرمان آن آکیتسو یک رونین است. گرچه شمشیرباز خوبی است اما مافوق‌هایش به او اعتماد ندارند. در سخت‌ترین شرایط زندگی‌اش یایچی او را به عنوان بادیگارد استخدام می‌کند. متاسفانه شغل جدیدش مایه افتخار نیست. وقتی به فعالیت‌های غیرقانونی یایچی پی می‌برد، نسبت به کارش دلسرد می‌شود. صحنه‌های اکشن و مبارزه‌ای این انیمه هم مشابه “سامورایی چامپلو” است. همچنین صحنه‌های جنایی زیادی دارد.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های مشابه ناکجا آباد موعود (The Promised Neverland)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. ahmad

    اسفند 26, 1399

    سامورایی چامپلو رو دیدنشو حتما پیشنهاد میکنم

    پاسخ