معرفی فیلم کره‌ای “آب‌نبات نعنایی” (Peppermint Candy)

فیلم کره‌ای Peppermint Candy یکی از آثار خاص و دردناک سینمای کره است که از روند فرسایشی یک عضو جامعه حرف می‌زند.

فیلم “آب‌نبات نعنایی” را می‌توان یکی از عمیق‌ترین و غم‌انگیزترین تجربه‌های سینمایی دانست که بعد از تماشای آن به فکر فرو می‌روید و درد را در ذره به ذره‌ی وجودتان حس می‌کنید.

این فیلم با کارگردانی و بازیگری درجه یکی همراه بوده که اگر از دنبال‌کنندگان حرفه‌ای سینما باشید، از دیدن آن لذت می‌برید. در ادامه با معرفی کامل فیلم “آب‌نبات نعنایی” همراه پروشات باشید.


  • نام فیلم: “آب‌نبات نعنایی” (Peppermint Candy)
  • ژانر: درام
  • کارگردان: لی چانگ دونگ (Lee Chang-dong)
  • بازیگران: سول کیونگ-گو، مون سو-ری، کیم یئو-جین
  • سال تولید: 1999
  • زبان: کره‌ای
  • جوایز: برنده جایزه اژدهای آبی در رشته بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.7/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 86/100

تعداد آثار تحسین‌شده‌ی سینمای کره‌‌جنوبی کم نیست و در این میان کارگردان فیلم Peppermint Candy با اثری متفاوت که از آسیب‌های اجتماعی و تاثیر فضای جامعه بر سرنوشت افراد آن حرف می‌زند، اثری را ساخته که کمتر کسی می‌تواند مشابه آن را تولید کند.

فیلم کره‌ای Peppermint Candy با محور قرار دادن شخصیت اصلی‌اش، یونگهو، که در تمام صحنه‌های فیلم حضور داشته و با دیالوگ‌ها و حالات چهره‌اش مخاطب را به دنیای تیره و تار درونش می‌کشاند، ثابت کرده که فیلمی متفاوت است و باید برای تماشای آن شجاعت کافی و تحمل بسیاری داشته باشیم.

Peppermint Candy یک اثر خیره‌کننده هنری با ساختار منسجم و تأثیر احساسی بر روی بیننده است که می‌توان آن را مانند کلاس درس تاریخ دانست. “لی چانگ دونگ”، کارگردان فیلم، در حقیقت فضای سیاسی و اجتماعی کره را هدف قرار داده و تأثیر آن در زندگی شهروندان را نشان می‌دهد. داستان فیلم که از زمان حال آغاز شده و به‌تدریج به سمت گذشته می‌رود، نشان می‌دهد که چگونه زندگی یک مرد در طول بیست سال به قهقرا کشیده شده و او را از یک فرد معمولی به هیولایی غیرقابل کنترل تبدیل کرده‌است.

روایت فیلم نیز جذابیت خاص خودش را دارد؛ داستان از یک نقطه‌ی خطرناک آغاز شده و درست زمانی که فکر می‌کنید همه‌چیز قرار است به‌سادگی بیان شود، خود را میان داستانی تلخ می‌یابید که هر چه جلوتر می‌رود دردناک‌تر هم می‌شود. خط داستانی فیلم پیچیده نیست، اما ذهن شما را بسیار درگیر خودش کرده و وادارتان می‌کند به قضاوت‌های خود درباره کارکتر یونگهو نگاه دوباره یا حتی چندباره‌ای بیندازید.

برخی سکانس‌های فیلم کره‌ای Peppermint Candy آنقدر عذاب‌دهنده و پرتنش هستند که دوست داریم زودتر تمام شوند و دیگر هم تکرار نشوند؛ شاید علت پرداحتن زیاد به جزئیات هر صحنه از سوی کارگردان و زننده بودن برخی سکانس‌ها نیز ایجاد چنین حسی در مخاطب بوده باشد تا زشتی و شفقت آن را بهتر درک کند.

قدرت بازیگری شخصیت یونگهو شما را محو خود کرده و سطح توقعتان از بازیگری را بالا می‌برد؛ شخصیتی که با تمام حرکات بدنی‌اش احساسات مختلفی مانند اضطراب، جنون، وحشت، عشق و درماندگی را به نمایش گذاشته و با تمام وجود برای نقشش می‌جنگد.

فیلم کره‌ای Peppermint Candy یکی از آثار خاص و متفاوت سینمای این کشور است که ارزشمند بوده و دیدگاه شما را نسبت به برخی مسائل عمیق‌تر می‌کند.

تصاویری از فیلم “آب‌نبات نعنایی”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم