بهترین فیلم‌های عجیب کمدی که شاید تا به حال تماشا نکرده باشید

در آغاز لیست فیلم‌های عجیب کمدی باید بگوییم فیلم‌های کمدی در زمان‌های سخت باعث آرامش می‌شوند و برخی با تغییر استعارات، استفاده از کمدی سیاه و افزودن عناصر شگفت انگیز و خاص تأثیر طولانی مدتی باقی می‌گذارند.

خوشبختانه یا بدبختانه، این لیست شامل فیلم‌های کمدی متوسط رو به پایین نیست. بلکه آثار عجیب و غریب ژانر کمدی را معرفی می کند. امروزه فیلمی خنده دار به اندازه طلا ارزشمند است، و این فیلم‌ها با وجود تفاوت‌هایی که دارند شما را به خنده خواهند انداخت. و پس از آن همه موضوعات عجیب و غریبی که تجربه کردیم، ممکن است این فیلم‌ها آنقدرها هم متفاوت و غیر عادی به نظر نرسند. در اینجا فیلم‌های عجیب کمدی را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


15. خرچنگ – The Lobster – 2015

موضوع “خرچنگ” به اندازه کافی ساده است؛ تمام اعضای جامعه باید به امید پیدا کردن شریک زندگی، به هتل بروند، در غیر این صورت وقتی اقامتشان به پایان رسید، به حیوان تبدیل خواهند شد. ساده است، مگر نه؟ کارگردان آن “یورگوس لانتیموس” (Yorgos Lanthimos) (“سوگلی” (The Favourite) ) برای سبک کمدی تاریک و مضحکی که دارد شناخته شده است، و اگر کسی قصد دارد برای اولین بار کاری از او تماشا کند، ممکن است این فیلم بهترین گزینه برای معرفی سبک کاری او باشد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های کمدی سال 2020 به ترتیب رتبه بندی که باید تماشا کنید


14. یک مرد جدی – A Serious Man – 2009

“جوئل” (Joel) و “ایتن کوئن” (Ethan Coen) فیلم‌های فوق العاده زیادی دارند و “یک مرد جدی” یکی از بهترین  مثال‌های آن می‌باشد. این فیلم که در اسکار نامزد بهترین فیلم شد، درباره یک استاد دانشگاه یهودی (“مایکل استولبارگ ” (Michael Stuhlbarg) )  که مرد خانواده است می‌باشد. ظاهرا زندگی متوسط او در حال از بین رفتن است. این فیلم پر از استعارات پیچیده است (که به یکی از بهترین نقش آفرینی‌های “استولبارگ ” تبدیل شد) که باعث می‌شود حتی پس از تیتراژ به صفحه خیره شوید.


13. ببخشید مزاحم شما شدم – Sorry to Bother You – 2018

یکی از فیلم‌های عجیب کمدی صحنه با بازی ” کیت استنفیلد ” (Lakeith Stanfield) در نقش یک تلفنچی که مجبور است برای ترفیع گرفتن صدای سفیدپوستان را تقلید کند. همین که او پله‌های ترقی را طی می‌کند، جهان به یک ویرانه آباد تبدیل می‌شود. ممکن است پس از تجربه این فیلم غیر قابل تصور و غیرقابل پیشبینی دیگر اسب‌ها را به چشم دیگری ببینید.


12. مامان و بابا – Mom and Dad – 2017

“مامان و بابا” فیلمی 80 دقیقه‌ای است که ممکن است، یکی از عجیب‌ترین فیلم‌های این لیست باشد. “نیکلاس کیج” (Nicolas Cage) و ” سلما بلر ” (Selma Blair) در نقش پدر و مادری مبادی آداب هستند که مانند دیگر والدین پر کار در شهر در حال کار کردن هستند؛ اما ناگهان برای فرزندانشان تهدید محسوب می‌شوند. این فیلم کمدی- ترسناک کاملاً مسخره اما لذت بخش است و به زیبایی ژانرها را با هم ترکیب می‌کند.”کیج” نیز با بازی جذابش در این فیلم خوش می‌درخشد. و همین موضوع دلیلی برای پرفروش شدن این فیلم می‌باشد. به همین دلیل این فیلم در لیست فیلم‌های عجیب کمدی قرار گرفت.


11. سقوط جشن مرده – Drop Dead Gorgeous – 1999

این اثر کلاسیک و پرستاره طرفداران زیادی دارد و واقعاً تک است. داستان درباره یک مسابقه زیبایی در شهر کوچک است که شرکت کنندگان سعی می‌کنند با چنگ و دندان به تاج زیبایی دست پیدا کنند. “کریستن دانست” (Kirsten Dunst) جوان رهبر بازیگران است، این فیلم پر از لباس‌های فانتزی، رقص و غذاهای دریایی است.


10. انتخاب غلط – Blindspotting – 2018

این فیلم اولین کار کارگردان آن “کارلوس لوپز استرادا” (Carlos Lopez Estrada) بوده و تماشای آن در این ایام کاملاً ضروری است. داستان درباره شخصیت “داوید دیگز” (Daveed diggs) است که پس از دریافت عفو مشروط شاهد تیراندازی ناعادلانه پلیس می‌شود. فیلمنامه پر از شوخی و واقعیت‌های ناراحت کننده است (“دیگز” و “رافائل کسل” (Rafael Casal) با همکاری یکدیگر فیلمنامه را نوشتند). این فیلم جالب و سرگرم کننده است البته تا قبل از آن که نابرابری نژادی در آمریکا سر و کله‌اش پیدا شود.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی پرفروش‌ترین فیلم‌های کمدی سال‌های 2010


9. دیگر در این دنیا احساس راحتی نمی‌کنم – I Don’t Feel at Home in This World Anymore – 2017

“دیگر در این دنیا احساس راحتی نمی‌کنم” یک فیلم معمولی نیست. ” ملانی لینسکی ” (Melanie Lynskey) و ” الیجا وود” (Elijah Wood) در نقش همسایگانی هستند که نقشه می‌کشند نقره‌های دزدیده شده را دنبال کنند اما در حین این کار اشتباهاتی مرتکب می‌شوند. این افسانه غم انگیز درباره نا امیدی پر از لحظات خنده دار است که مناسب همه زمان‌هاست.


8. زن هندوانه‌ای – The Watermelon Woman – 1996

“زن هندوانه‌ای” اولین فیلم از یک کارگردان سیاه پوست دگرباش است که با وجود بودجه کم، زیبا و عالی است. “شرل دونیه ” (Cheryl Dunye) نویسنده، کارگردان، ویرایشگر و بازیگر این فیلم، نقش یک بازیگر ویدئویی را برعهده دارد که تصمیم می‌گیرد درباره یک بازیگر سیاه پوست دهه 30 فیلمی بسازد. این فیلم بسیار دلگرم کننده و زیباست چرا که به نظر می‌رسد “شرل” سعی دارد فیلم‌های خانه‌اش را به ما نشان دهد.


7. زندگی خصوصی – Private Life – 2018

فیلم کمدی درام “تامارا جنکینس” (Tamara Jenkins) فیلمنامه ای پر و پیمان دارد و درباره فراز و نشیب‌های یک زوج نیویورکی (“پل جیاماتی ” (Paul Giamatti) و ” کاترین هان ” (Kathryn Hahn) ) است که برای پدر و مادر شدن در کشمکش هستند. “هان” و “جیاماتی” نقش آفرینی گرم و صمیمی از خود نشان می‌دهند، خصوصاً وقتی بین “هان” و خواهرزداه “جیاماتی” پیوندی برقرار شده و “هان” از او می‌خواهد فرزند آن‌ها را به دنیا بیاورد.


6. اما من یک تشویق کننده‌ام – But I’m a Cheerleader – 1999

داستان این فیلم درباره یک برنامه صحبت درمانی برای نوجوانان می‌باشد. “آما من یک تشویق کننده‌ام” محصول سال 1999 به عنوان یک فیلم مدرن درباره دگرباش ها (جامعه رنگین کمانی‌ها) در نظر گرفته می‌شود. کارگردان آن “جیمی بابیت” (Jamie Babbit) با خلاقیت زیادی صحنه‌ها، لباس‌ها و دیالوگ‌ها را تدارک دیده است. در این فیلم “ناتاشا لیون” (Natasha Lyonne) عاشق و دلباخته “کلیا دووال” (Clea DuVall) می‌شود که در نتیجه آن با فیلمی کمدی-رمانتیک عالی رو به رو می‌شویم.

همچنین بخوانید: 10 فیلم کمدی-رمانتیک جذاب و دیدنی که باید تماشا کنید و لذت ببرید


5. پسر – Boy – 2010

قبل از این که “تایکا وایتیتی” (Taika Waititi) فیلم “جوجو خرگوشه” (Jojo Rabbit) و “ثور: رگنراک” (Thor : Ragnarok) را کارگردانی کند، در کشورش نیوزلند، فیلم‌های کمدی زیادی را کارگردانی کرد. یکی از آن‌ها “پسر” محصول 2010 می‌باشد که درباره پسری 11 ساله است که عاشق “مایکل جکسون” می‌باشد و با پدرش رابطه پیچیده‌ای دارد. این فیلم حال و هوای دهه 80 را دارد بسیار احساسی و سرگرم کننده است.


4. داک باتر – Duck Butter – 2018

زوجی که هر دو (با بازی “عالیه شوکت” (Alia Shawkat) و “لایا کوستا” (Laia Costa) ) توهم رابطه عاشقانه با دیگری را دارند، تصمیم می‌گیرند 24 ساعت را با هم بگذرانند تا سرعت تجربه قرار گذاشتن خود را افزایش دهند. “داک باتر” فیلمی تجربی و صادقانه به کارگردانی “میگل آرتتا” (Miguel Arteta) است که اشتیاق، وسواس و نفرت یک داستان عاشقانه را نشان می‌دهد.


3. آنکه دوستش دارم – The One I Love – 2014

یک فیلم علمی تخیلی که در آن زوجی (“مارک دوپلاس ” (Mark Duplass) و “الیزابت ماس” (Elizabeth Moss) ) سعی دارند رابطه‌شان را ترمیم کنند، تا این که متوجه می‌شوند تنها نیستند. این فیلم که با پیش رفتنش حالت سورئال به خود می‌گیرد، مانند یک فیلم کمدی-رمانتیک مستقل، سرگرم کننده است و باعث می‌شود مدام حدس بزنید در صحنه بعد چه می‌شود. انتخاب این فیلم برای شب قرار ایده زیاد خوبی نیست. مراقب باشید.


2. ایگبی به پایین می‌رود – Igby Goes Down – 2002

“ایگبی” (“کیرن کالکین ” (Kieran Culkin) ) نوجوانی است که با روحیه ظریفش می‌خواهد از خانواده، پولشان چیزهای دیگر رهایی یابد. او به دنبال استقلال است اما مدام با مشکل مواجه می‌شود. “ایگبی به پایین می‌رود” با بازیگران عالی و موسیقی متن بسیار خوبی که دارد با استفاده از رئالیسم، به یک فیلم تجربی عالی تبدیل شده است.


1. اینگرید به فنا می‌رود – Ingrid Goes West – 2007

داستان “اینگرید به فنا می‌رود” در فرهنگی تاثیرگذار و آشنا اتفاق میفتد که نگاهی عجیب (و تا حدودی خجالت آور) به وسواس دارد. “آبری پلازا” (Aubrey Plaza) در نقش “اینگرید” دختری تنهاست که به شخصیت “تیلور” “الیزابت اولسن” (Elizabeth Olsen) نزدیک می‌شود، آنقدری که در سراسر کشور به دنبال او می‌رود به این امید که رابطه دوستی با او آغاز کند. این فیلم که موضوع تاریکی دارد و تا حدودی ناخوشایند نیز هست، هم به بیماری‌های روانی و هم به واقعیت‌های ناراحت کننده ناشی از شهرت می‌پردازد.

همچنین بخوانید: معرفی 5 فیلم کمدی جذاب و دیدنی از 5 سال اخیر که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم