فیلم‌های مشابه “خانواده آدامز” (The Addams Family) در کارنامه “تیم برتون”

سریال “خانواده آدامز” سریالی موفق و دیدنی است که احتمالاً “تیم برتون” (Tim Burton) برای ساخت آن گزینه خوبی محسوب می‌شود. چون در کارنامه او فیلم‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند الهام بخش این سریال باشند. گفته می‌شود قهرمان این سریال وندزی جوان است چون می‌تواند رازهای عجیب دوران مدرسه را حل کند. در کارنامه برتون فیلم‌های مشابه “خانواده آدامز” دیده می‌شوند. در اینجا می‌خواهیم این فیلم‌ها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. اسلیپی هالو – Sleepy Hollow – 1999

یک اثر کلاسیک و الهام بخش یک سریال تلویزیونی که روایت “افسانه اسلیپی هالو” از “واشینگتن اروینگ” را نشان می‌دهد. در این فیلم “جانی دپ” (Johnny Depp) نقش اصلی را برعهده دارد و امضای برتون در آن دیده می‌شود. در این تریلر جنایی شخصیت دپ معماهای قتل را حل می‌کند. بین شخصیت او و وندزی شباهت‌هایی وجود دارد.

همچنین بخوانید: 10 شخصیت‌ شبیه به هم در فیلم‌های تیم برتون


9. بیتل جوس – Beetlejuice – 1988

یکی از فیلم‌های مشابه “خانواده آدامز” که یک اثر خانوادگی است. یکی از بهترین آثار کیتون با حضور “مایکل کیتون” (Michael Keaton) پیش از حضورش در “بتمن” (Batman). این فیلم به جلوه‌های بصری و خلق شخصیت‌های جذاب تحسین می‌شود. علاوه بر این شباهت‌ها شخصیت “لیدیا دیتز” هم به ونزدی شباهت دارد.


8. ادوارد دست قیچی – Edward Scissorhands – 1990

داستان ادوارد دست قیچی تراژیک است. ادوارد هم مانند وندزی یک استعداد بود که پایان غم انگیزی داشت. با وجود اینکه فیلم امسال 30 ساله می‌شود اما هنوز تماشایی است. فیلمبرداری “ادوارد دست قیچی” بر “خانواده آدامز” تأثیر گذاشت.


7. فرنکن‌وینی – Frankenweenie – 2012

سومین فیلم سه گانه انیمیشنی غیررسمی برتون که با اقتباس از فیلم کوتاه دوران جوانی برتون ساخته شد. این فیلم دیزنی به عنوان یکی از فیلم‌های مشابه “خانواده آدامز” درباره پسر جوانی است که با علم و جادو سگش را زنده می‌کند. “وندزی” هم مانند “ویکتورفرانکنشتاین” قورباغه‌های مدرسه را زنده می‌کند.


6. عروس مرده – Corpse Bride – 2005

یکی از فیلم‌های مشابه “خانواده آدامز” و دومین اثر از سه گانه برتون. “ویکتور” باید ازدواجی اجباری را به سرانجام برسد و گرچه همسرش را دوست دارد، اما ناخواسته با یک عروس مرده ازدواج می‌کند. این فیلم با وجود شخصیت‌های عجیب و دنیای ماورایی داستان جذابی دارد. تضاد میان دنیای مردگان و زندگان شبیه تضاد میان مردم عادی و خانواده آدامز است.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی باهوش‌ترین ویلن‌های فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما


5. کابوس قبل از کریسمس – The Nightmare Before Christmas – 1993

اولین و معروف‌ترین اثر سه گانه که در حقیقت برتون تهیه کننده و “هنری سلیک” (Henry Selick) کارگردان آن است. برتون به همراه “مایکل مک داول” (Michael McDowell) و “کارولین تامپسون” (Caroline Thompson) فیلمنامه را نوشت. امضای برتون در کل اثر دیده می‌شود و شخصیت “جک” می‌تواند شبیه “وندزی” باشد.


4. سایه‌های سیاه – Dark Shadows – 2012

یکی از فیلم‌های مشابه “خانواده آدامز” درباره خون آشامی در یک دنیای مدرن. با این حال مضامین آن به “خانواده آدامز” شباهت دارد. به همین دلیل نقص‌های این فیلم هم در “خانواده آدامز” دیده می‌شود.


3. سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت – Sweeney Todd: The Demon Barber Of Fleet Street – 2007

فیلمی درباره قاتل زنجیره قتل‌های مختلف که اگر “ونزدی” در این داستان حضور داشت پرونده قتل‌های آن را حل می‌کرد. این فیلم نه تنها نگاهی متفاوت به قتل‌ها داشته بلکه یک اثر موزیکال است. در سریال هم عناصر موزیکال دیده می‌شود.


2. مریخ حمله می‌کند – Mars Attacks – 1996

نمونه بارز توانایی برتون در تبدیل کردن موضوعی عجیب به داستانی جذاب. چون این فیلم از تئوری حمله مریخی‌ها الهام گرفته است. برتون با وجود تکنیک‌هایی مانند افکت‌های مختلف در خلق ویلن‌ها یک اثر کلاسیک ساخته است. بنابراین می‌بینید که می‌توان با ایده‌ای ساده فیلمی دیدنی ساخت. به همین دلیل فیلم را در لیست فیلم‌های مشابه “خانواده آدامز” قرار دادیم.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های سیاه خانوادگی شبیه انیمیشن کورالاین (Coraline) که باید تماشا کنید


1. بتمن – Batman – 1989

برتون در این فیلم حرکتی انقلابی داشت. چون با داستانی تکراری که فیلم و کتاب‌های مختلف به آن پرداخته بودند، یک اثر دیدنی و خاص ساخت. نتیجه‌اش فیلمی بود که هنوز درباره آن صحبت می‌شود. شاید برتون دوباره به چنین موفقیتی دست یابد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم