آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 113)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. او بازی را برد – 1998 – He Got Game

ژانر: درام، ورزشی

کارگردان: اسپایک لی (Spike Lee)

بازیگران: دنزل واشینگتن، ری آلن، میلا یوویچ

تریلر فیلم

 در این فیلم دنزل واشنگتن نقش “جیک شاتل ورث” را ایفا می‌کند، جنایتکاری محکوم شده که رئیسش دستور می‌دهد یک هفته به مرخصی برود تا پسرش “جیسس” (با بازی “ری آلن”) که بازیکن رده اول بسکتبال مدرسه در کل کشور است را متقاعد کند به دانشگاه برود. اگر جیک در این کار موفق شود، می‌تواند برای همیشه آزاد شود. دیدار دوباره پدر و پسر خوب پیش نمی‌رود. و تنش دراماتیک فضا با مهارت بالای کارگردان که بازی دلگرم‌کننده توسط واشنگتن حرفه‌ای با ستاره تازه کار آلن را متوازن می‌کند، بالا می‌رود.


2. ارقام پنهان – 2016 – Hidden Figures

ژانر: درام، بیوگرافی، تاریخی

کارگردان: تئودور ملفی (Theodore Melfi)

بازیگران: اکتاویا اسپنسر، تراجی پی. هنسون، جنل مونی، کوین کاستنر

تریلر فیلم

“ارقام پنهان” داستان سه زن را به تصویر می‌کشد که نقش اساسی در برنامه فضایی آمریکا ایفا کرده‌اند، اما در مقایسه با همکاران مرد خود هنوز با اعتبار و شناخته‌شده نیستند.

فیلمی درام و تماشای با اجرای قدرتمند تیم بازیگری که نامزد سه رشته اسکار شد اما متاسفانه ناکام ماند. اگر در آخر هفته فرصت تماشای فیلمی تاریخی با مضامین اجتماعی را داشتید، این فیلم را حتما تماشا کنید.


3. زیر آب – 2020 – Underwater

ژانر: اکشن، علمی-تخیلی

کارگردان: ویلیام اوبنک (William Eubank)

بازیگران: کریستن استوارت، ونسان کسل، جسیکا هنویک

تریلر فیلم

“زیر آب” فیلمی با ژانر هیجان انگیز و ماجراجویی با بازی خوب “کریستن استوارت” است و داستان این فیلم درباره گروهی محقق است که بعد از تخریب شدن یکی از ایستگاه‌های تحقیقی‌شان در اثر زلزله، سفری خطرناک و مهم را به اعماق اقیانوس آغاز می‌کنند.

فیلمی که چندان مورداستقبال مخاطبان قرار نگرفت اما اثری سرگرم‌کننده و مناسب برای تماشا در یک آخر هفته همراه با دوستان است که می‌توانید اوقات خوشی را برای خودتان رقم بزنید.


4. بازی بچگانه – 2019 – Child’s Play

ژانر:‌ ترسناک

کارگردان: لارس کلوبرگ (Lars Klevberg)

بازیگران: آبری پلازا، مارک همیل، گابریل بیتمن

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره‌ی زندگی پسری نوجوان به نام “اندرو” است که به همراه خانواده‌اش به شهر جدیدی نقل مکان می‌کنند؛ مادر “اندرو” عروسکی را به عنوان هدیه به او می‌دهد. اما بعد از مدتی این عروسک به موجودی جان‌دار تبدیل می‌شود و “اندرو” به غیر عادی بودن آن پی می‌برد.

فیلمی با مضامین ترسناک و هیجانی که اگر از طرفداران ژانر وحشت باشید از آن لذت خواهید برد.


5. کوئین و اسلیم – 2019 – Queen & Slim

ژانر: ذرام، عاشقانه، جنایی

کارگردان:  ملینا ماتسوکاس (Melina Matsoukas)

بازیگران: دنیل کالویا، بوکیم وودبین، کلویی سونی

تریلر فیلم

کوئین (ترنر-اسمیت) و اسلیم (کالویا) به اولین قرار خود می‌روند که برای هردویشان خوب پیش می‌رود. زمانی که پلیس خودرویشان را می‌برد همه چیز به هم می‌ریزد. اتفاقات یکی پس از دیگری رخ داده و پلیس می‌میرد. گرچه این اتفاق در ابتدا بی اهمیت بود، اما اینطور نیست، بنابراین تصمیم می‌گیرند فرار کنند. این فرار و تقابل آنها با افراد آفریقایی-آمریکایی سرنوشتتان را مشخص می‌کند. این فیلم نقدی بر مسائل اجتماعی بوده که در جامعه دیده شده و بر زندگی افرادی که از آن رنج می‌برند، تأثیر می‌گذارد.


6. سرسخت – 2020 – Irresistible

ژانر: درام-سیاسی، کمدی

کارگردان: جان استوارت (Jon Stewart)

بازیگران: استیو کارل، رز بیرن، کریس کوپر، مکنزی دیویس

تریلر فیلم

یک درام سیاسی و کمدی که داستان یک فعال سیاسی را دنبال می‌کند که در تلاش است تا در انتخابات شهرداری یک شهر کوچک پیروز شود و برای پیروژی باید با یک افسر نظامی بازنشسته در این انتخابات رقابت کند. “استیو کارل” نقش شخصیت اصلی را در این فیلم ایفا می‌کند.

فیلمی خوش‌ساخت و دیدنی برای افرادی که از مضامین سیاسی و کشمکش‌های آن لذت می‌برند و از طرفداران ژانر کمدی سیاه نیز می‌باشند.


7. دو عاشق – 2008 – Two Lovers

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: جیمز گری (James Gray)

بازیگران: واکین فینیکس، گوئینت پالترو، وینسا شا

تریلر فیلم

“لئونارد کرادیتو” (با بازی واکین فینیکس) پس از جدایی از نامزدش به دلیل اینکه نمی توانستند بچه های سالم داشته باشند به فروپاشی عاطفی دچار شده است. چند بار دست به خودکشی می زند تا اینکه زندگی اش عوض می شود. دو زن به نام های ساندرا و میشل به زندگی او وارد شده و او که به هردو نفرشان علاقه دارد دوباره معنای زندگی را به دست می آورد. نمایش خیانت، تعهد و آگاهی در این فیلم به‌خوبی گنجانده شده و از جمله آثار دیدنی است.


8. خانواده ساکت – 1998 – The Quiet Family

ژانر: درام، کمدی، ترسناک

کارگردان: کیم جی-وون (Kim Jee-woon)

بازیگران: کانگ-هو سونگ، چوی مین-سیک، سو-وون جی

در اولین تجربه فیلم سینمایی بلند “کیم جی-وون” با خانواده کانگ آشنا می‌شویم که به روستای دورافتاده‌ای رفته‌اند تا برای کوهنوردان کلبه‌ای ایجاد کنند. تنها مشکل این است که اولین مهمانشان خودش را کشته، و آنها برای جلوگیری از خراب شدن سابقه‌شان جسد را پنهان می‌کنند. بنابراین ماجرای خانواده کانگ و مهمان‌های عجیبشان ادامه پیدا می‌کند.


9. اودتا پنجاب – 2016 – Udta Punjab

ژانر: درام، اکشن

کارگردان: آبیشک چوبی (Abhishek Chaubey)

بازیگران: شاهد کاپور، کارینا کاپور، آلیا بهات

تریلر فیلم

داستان این فیلم در پنجاب روی می‌دهد، در جایی که به نظر نمی‌رسد مردمش از نعشگی مواد مخدر بتوانند روی پای خود بایستند. در این مکان تعداد افرادی که در فروشگاه‌ها کار می‌کنند تا ستارگانی که زندگی بی‌هدف دارند روزبه‌روز در حال افزایش است. مضمون این فیلم درباره ایالتی است که جوانان آن زندگی خود را تباه می‌کنند اما در لفافه به نابود شدن زندگی مردمان یک سرزمین اشاره دارد. کارگردان شخصیت‌هایی را نشان می‌دهد که برخی مواد مخدر تولید می‌کنند و برخی در آن غرق شده‌اند.


10. نام تو – 2016 – Your Name

ژانر: درام، عاشقانه، فانتزی

کارگردان: ماکوتو شینکای (Makoto Shinkai)

صداپیشگان: ریونوسوکه کامیکی، مونه کامیشیرایشی، ماسایمی ناگاساوا

تریلر فیلم

داستان انیمه نام تو درباره میتسوها میامیزو یک دانش‌آموز دبیرستانی در حومه روستای ایتوموری در کشور ژاپن است که از زندگی در روستا خسته شده و آرزو دارد در زندگی بعدی خود تبدیل به پسری خوش‌سیما در توکیو شود. تاکی تاچیبانا نیز یک پسر نوجوان دبیرستانی اهل توکیو است. زمانی که یک ستاره دنباله‌دار به زمین نزدیک می‌شود، آرزوها و زندگی آن‌ها دستخوش تغییر می‌گردد. در یکی از روزها میتسوها به عنوان تاکی، و تاکی در عوض میتسوها از خواب بیدار می‌شود. تاکی و میتسوها متوجه می‌شوند که بدنشان با یکدیگر تعویض شده‌است. عناصر فانتزی، درام و رئالیسم جادویی در این انیمه وجود داشته و نه تنها چالش برانگیز بوده بلکه از نظر احساسی هم لذتبخش است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. فومنی

    اسفند 14, 1399

    ای پروشات شیطون!! از 90دقیقه فیلم دو عاشق – ۲۰۰۸ – Two Lovers اومدی صحنه…..!! را واسه تریلراسکرین شات انتخاب کردی؟؟!! مواظب باش چراغ سایت مارا خاموش نکنن

    پاسخ