معرفی فیلم “برخی زنان” (Certain Women)

فیلم Certain Women درامی مستندگونه از آن قسمت زنانگی است که کمتر کسی آن را به تصویر کشیده.

فیلم درام و تماشایی Certain Women از آن دسته فیلم‌هایی است که همه‌ی طرفداران سینما را راضی نمی‌کند و فقط برای گروه خاصی جذاب است.

روایت آرام و سکوت طولانی‌مدتی که بر فضای کلی فیلم حاکم است خیلی خوب می‌تواند فرصت آشنایی بیشتر مخاطب با کارکترها و قدم نهادن به درونی‌ترین احساسات و افکار آنها را فراهم کند.

فیلمی با کارگردانی ماهرانه و شات‌های زیبا که با اجرای بسیار قوی تیم بازیگری همراه بوده و شما را در فضای متفاوتی قرار می‌دهد.

در این مقاله به معرفی فیلم زیبای “برخی زنان” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “برخی زنان” (Certain Women)
  • ژانر: درام
  • کارگردان: “کلی رایشارد” (Kelly Reichardt)
  • بازیگران: “لورا درن”، “میشل ویلیامز”، “کریستن استوارت”، “جرد هریس”، “لی‌لی گلدستون”
  • سال تولید: 2016
  • امتیاز آی ام دی بی: 6.3/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 92/100

تریلر فیلم

اگر از فضای آرام و سکوت پرتلاطم فیلم Certain Women بگذریم، این فیلم را می توان اثری ارزشمند درباره زنان و نقش آنان در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی دانست که کمتر اثری تاکنون به این موضوع پرداخته‌است.

با کارگردانی یک زن و با نقش‌آفرینی چهار بازیگر حرفه‌ای، Certain Women به اثری عمیق و تماشایی تبدیل شده که تماشای آن می‌تواند تجربه‌ی متفاوتی برایتان باشد.

فیلم از سه داستان مختلف تشکیل شده که در هرکدام به‌نوعی روحیات و توانایی زنان داستان نمایش داده می‌شود.

لورا درن در این فیلم نقش وکیلی به اسم لورا ولز را بازی می‌کند که موکل بیمارش (با بازی جرد هریس) مشکلات زیادی برایش درست می‌کند، اما لورا با وجود تمام این مشکلات، مدام با موکل دردسرساز خود از در دلسوزی وارد شده و وضعیتش را در حد توانش بهبود می‌بخشد.

میشل ویلیامز نقش جینا لوییس، مادر و همسری بااراده و مستقل را بازی می‌کند که سعی می‌کند ویلایی برای خانواده‌اش درست کند و در این میان با اخلاق‌های بد و رفتارهای پرخاشگرانه دختر نوجوانش نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

کریستن استوارت هم نقش دانشجوی حقوقی به اسم بث تراویس را بازی می‌کند که باید هر هفته چند بار مسیر چهار ساعته‌ای را برای آموزش مسائل حقوقی به بزرگ‌سالان رانندگی کند و این موضوع او را کلافه کرده‌است.

کلاس‌های بث شاید برای خودش کاری اضافی و خسته‌کننده باشد، اما برای دامدار جوانی به اسم جیمی (با بازی لی‌لی گلدستون) که به‌طور اتفاقی سر یکی از این کلاس‌ها حاضر می‌شود حکم یک دیدار دوستانه و بهانه‌ای برای در جمع انسان‌ها قرار گرفتن را دارد.

شاید بتوان پرداختن به جزئیات بدون اضافه کردن زرق و برق و افزونه‌های غیرواقعی و کلیشه‌ای را در فیلم Certain Women اساسی‌ترین عنصر آن دانست. عنصری که به ما اجازه می‌دهد در سکوت به کارکترها خیره شویم و حتی کوچک‌ترین اعمال آنها را با دقت تماشا کنیم.

این فیلم در سکوت خودش حرف‌هایی را برای گفتن دارد که از درد، ترس و حس ناکامی کارکترهایش حکایت می‌کند و این امر را تنها می‌توان از چهره بازیگران و دیالوگ‌های محدود ولی عمیق‌شان فهمید که به طرز شگفت‌آوری در روایت فیلم جای داده شده‌است.

 تصاویری از فیلم “برخی زنان”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم