بهترین انیمه های مشابه “ناکجا آباد موعود” (The Promised Neverland)

حالا که می خواهیم بهترین انیمه های مشابه “ناکجا آباد موعود”  را معرفی کنیم باید بگوییم انیمه “ناکجا آباد موعود” در سال 2019 در دنیای انیمه طوفان به پا کرد. این انیمه روانشناختی- مهیج مدام بینندگان را به چالش کشیده و کاری می‌کند انتظار اتفاقات غیرمنتظره را داشته باشند. در ابتدا به نظر می‌رسد کودکان یتمی که در یتیم خانه گریس زندگی می‌کنند هیچ مشکلی ندارند. “ماما ایزابلا” مسئول یتیم خانه از آن‌ها مراقبت می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که تمام نیازهایشان برطرف شوند. از آن جایی که کار زیادی برای انجام دادن وجود ندارد، معمولاً بچه‌ها بیشتر وقتشان را صرف بازی می‌کنند. فقط از آن‌ها خواسته می‌شود که زیاد از یتیم خانه دور نشوند. متاسفانه، مانند ظاهری که نشان داده می‌شود،  اوضاع گل و بلبل نیست. هر چند ماه یک بار یکی از کودکان به فرزندخواندگی گرفته می‌شود و هرگز به آن جا باز نمی‌گردد.

اما خیلی زود مشخص می‌شود تمام بچه‌هایی که به فرزندخواندگی قبول می‌شدند، در واقع به عنوان غذا به هیولاها داده می‌شدند. “ایزابلا” تنها برای همین هدف کودکان را در یتیم خانه بزرگ می‌کند. همین که “انا”، “نورمن” و “ری” به واقعیت ماجرای پشت پرده یتیم خانه و “ایزابلا” پی می‌برند، جنگی روانی بین این سه نفر و “ایزابلا” آغاز می‌شود. تجربه هیجان انگیز تماشای انیمه “ناکجا آباد موعود” باعث می‌شود بخواهید بارها این تجربه را احساس کنید. اگر شما هم چنین احساسی دارید، در این بخش پیشنهاداتی برایتان آماده کرده‌ایم. با پروشات همراه باشید.


10. انیمیشن دانگانرونپا – Danganronpa: The Animation – 2013

“انیمیشن دانگانرونپا” تمام ویژگی‌های “ناکجا آباد موعود” از جنگ روانی تا ترس و پارانویای مطلق، را دربردارد. داستان درباره ” ماکوتو نائگی” می‌باشد، او یک دانش آموز معمولی است که پذیرش یک مدرسه تیزهوشان را دریافت کرده است. فکر تحصیل در بهترین مدرسه باعث می‌شود نائگی و همکلاسی‌هایش خوشحال و مفتخر باشند. اما متاسفانه شادی آن‌ها دیری نمی‌پاید. مدیر مدرسه “مونوکوما”، آن‌ها را در مدرسه زندانی می‌کند. تنها راه خروج این است که هر کس همکلاسی‌های خود را یکی پس از دیگری به قتل برساند، اما بدون آن که کس دیگری متوجه آن شود. کسانی که حین انجام کار دستگیر شوند، اعدام خواهند شد.

همچنین بخوانید: 8 انیمه سینمایی با ژانر عاشقانه که باید تماشا کنید و لذت ببرید


9. دیگری – Another – 2012

“دیگری” درباره “ساکاکیبارو کویچی”، یک دانش آموز انتقالی در مدرسه راهنمایی “یومیاما” می‌باشد. وقتی او به راز تاریک کلاسش پی می‌برد، با معمایی مبهم رو به رو می‌شود. او به همراه دوستانش سعی می‌کند این معما را حل کند، اما بیشتر و بیشتر درگیر آن می‌شود. بینندگانی که از وجود خطر ناشناس در “ناکجا آباد موعود” لذت بردند، تماشای “دیگری” را نیز دوست خواهند داشت. به همین دلیل این انیمه را در لیست بهترین انیمه های مشابه “ناکجا آباد موعود” قرار دادیم.


8. شهری که من تنها در آن گم شده‌ام – Erased – 2016

“فوجینوما ساتورو” توانایی بازگشت به گذشته را دارد، این موضوع باعث شده بتواند قبل از وقوع اتفاقات خطرناک، جلوی آنها را بگیرد. ساتورو این عمل را “احیا” نام گذاشته، اما نمی‌تواند کاملاً آن را کنترل کند. یک روز وقتی مادرش به قتل می‌رسد، زندگیش از کنترل خارج می‌شود اینجاست که به گذشته باز می‌گردد و با امید پیدا کردن قاتل مادرش، سعی می‌کند معمای قتلی که در شهرش اتفاق افتاد را حل کند. “شهری که من تنها در آن گم شده‌ام” نیز مانند “ناکجا آباد موعود” پر از معماهایی است که می‌توانند خواب را از چشمانتان بگیرند.


7. دروازه اشتاینز – Steins;Gate – 2011

با این که این دو انیمه از لحاظ داستانی شباهتی به یکدیگر ندارند، اما پیچ و خم‌های “دروازه اشتاینز” برای طرفداران “ناکجا آباد موعود” جالب توجه خواهد بود. این انیمه سریالی علمی- تخیلی درباره یک دانشمند دیوانه خودپسند به نام “اوکابه” است که سعی دارد یک ماشین زمان اختراع کند. وقتی موفق می‌شود این دستگاه را بسازد، به دلیل انتخاب‌های بدی که می‌کند، ناخواسته دنیایش را تغییر می‌دهد. او با چالش‌های احساسی و منطقی زیادی رو به رو می‌شود که می‌توانند زندگیش را برای همیشه تغییر دهند، چیزی که “اما” هم در “ناکجا آباد موعود” با آن دست و پنجه نرم کرد. به همین دلیل این انیمه را در لیست بهترین انیمه های مشابه “ناکجا آباد موعود” قرار دادیم.


6. کابانری از قلعه آهنی – Kabaneri of the Iron Fortress – 2016

پس از آن که در دوره انقلاب صنعتی ویروس جدیدی ظاهر می‌شود، موجودات وحشتناکی به وجود می‌آیند. این موجودات انسان‌ها را به جسد تبدیل کرده و از گوشت آن‌ها تغذیه می‌کنند. تنها افرادی که در مکانی مستحکم حضور دارند و قوی هستند می‌توانند از این پریشانی جان سالم به در ببرند. “ایکوما” شهروندی قوی است که با سلاح‌هایش منتظر این هیولاهاست. اما او نمی‌داند که خیلی زود قرار است با چیزی جدید مواجه شود. “کابانری از قلعه آهنی” درباره افرادی است که تنها یک دیوار با هیولاها فاصله دارند، درست مانند بچه‌های یتیم خانه گریس. “ناکجا آباد موعود” و “کابانری از قلعه آهنی” شباهت‌های زیادی دارند.

همچنین بخوانید: 10 انیمه جذاب و دیدنی که از دراگون بال (Dragon Ball)  الهام گرفته‌اند


5. حمله به تایتان – Attack on Titan – 2021- 2013

وقتی درباره انیمه ای با موضوع شخصیت‌هایی که در برابر هیولاها به جنگ می‌پردازند صحبت می‌کنیم، نمی‌توان انیمه ای به شهرت “حمله به تایتان” را نادیده گرفت. از داستان معمایی تا کودکان یتیم دلیر، “حمله به تایتان” به “ناکجا آباد موعود” شباهت‌های زیادی دارد. تماشای “ارن”، “میکاسا” و “آرمین” باعث می‌شود “اما” و دوستانش را به یاد بیاورید، چرا که هر دو گروه در برابر شیطان‌هایی می‌جنگند که (در ابتدا) اطلاع زیادی درباره ان ها ندارند. پیشرفت شخصیت‌ها در این انیمه بسار چشمگیر و فوق العاده می‌باشد.


4. هیگوراشی: وقتی آن‌ها می‌گریند – Higurashi: When They Cry – 2006

طرفدارنی که از عناصر وحشت “ناکجا آباد موعود” لذت برند عاشق این انیمه معمایی خواهند شد. پس از آن که “کیچی” به روستایی به نام “هینامیزاوا” نقل مکان می‌کند، با پی بردن به کشتار و ناپدید شدن افراد در گذشته، شوکه می‌شود. وقتی به یک الگو می‌برد، سعی می‌کند با دوستانش درباره آن حرف بزند، اما به نظر همه آن‌ها سوالاتش را نادیده می‌گیرند. با جلو رفتن داستان “کیچی” با خود فکر می‌کند اصلاً آن‌ها دوست او محسوب می‌شوند یا خیر. رمز و رازها و وحشت موجود در این انیمه به “ناکجا آباد موعود” شباهت دارد.


3. سگ‌های ولگرد بانگو – Bungo Stray Dogs – 2019- 2016

نمی‌توان در لیست بهترین انیمه های مشابه “ناکجا آباد موعود” از این انیمه صحبت نکرد. “ناکیجیما آتسوشی” از وجود یک ببر در یتیم خانه تعجب می‌کند. اما هیچکس غیر از او از این موضوع خبر ندارد. طی رویدادهایی شگفت آور مسئولان یتیم خانه او را به عنوان مقصر سرزنش می‌کنند. وقتی از یتیم خانه اخراج می‌شود تصمیم می‌گیرد به کمک مردی به نام “اوسامو دازای” معمای این ببر را حل کند. “دازای” کارآگاهی است که “آتسوشی” او را از خودکشی نجات می‌دهد. “سگ‌های ولگرد بانگو” برای طرفدارن “ناکجا آباد موعود” فوق العاده است، چرا که به همان اندازه داستان مبهمی دارد. بینندگان باید خود را برای رخدادهای غیرمنتظره آماده کنند.


2. ساخته شده در آبیس – Made in Abyss – 2017

در دنیای جادویی “ساخته شده در آبیس” همه چیز به غیر از غارهای غول پیکر کشف شده است. معماهایی که در این گودال عظیم پنهان شده، الهام بخش تعداد بیشماری از ماجراجویان بوده است. در شهری نزدیک به آبیس، دخترکی یتیم به نام “ریکو” زندگی می‌کند که آرزو دارد پا جای پای مادرش بگذارد و به مهاجمی بزرگ تبدیل شود. وقتی او یک ربات به نام “رج” را پیدا می‌کند، اوضاع به طرز غیرمنتظره‌ای تغییر می‌کند. “ساخته شده در آبیس” مانند “ناکجا آباد موعود” پر از رمز و راز است و در طی 13 قسمت خود کاری می‌کند بینندگان چشم از آن بر ندارند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه دفترچه خاطرات (The Notebook)


1. دفترچه مرگ – Death Note – 2007- 2006

کشمکش‌های بین “لایت” و “ال” برای نشان دادن این که کدام یک بهتر است، یکی از به یادماندنی‌ترین فیلم‌های مهیج روانشناختی را رقم زد. طرفداران “ناکجا آباد موعود” از این انیمه لذت خواهند برد چرا که فصل اول آن، داستان مشابهی دارد. “اما” و دوستانش تمام سعی‌شان را می‌کنند تا از ایزابلا پیشی بگیرند. اما او همیشه یک قدم از آن‌ها جلوتر است. همچنین “دفترچه مرگ” ما را با کشمکشی مشابه رو به رو می‌کند . وقتی صحبت از برنامه ریزی دقیق و بازی‌های ذهنی جالب به میان می‌آید، می‌توان گفت هیچ انیمه ای به اندازه “دفترچه مرگ” به “ناکجا آباد موعود” شباهت ندارد. به همین دلیل این انیمه را در لیست بهترین انیمه های مشابه “ناکجا آباد موعود” قرار دادیم.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. 아사나

    مرداد 19, 1402

    بنظر من هر انیمه که ما میبینیم یه چیزی به ما یاد میده ودرسی بهمون داده و اینکه ما وقتی انیمه رو میبینیم باید ازش استفاده کنیم در مشکلاتی که درگفت وگو داریم یا اینکه عواقب کاری رو ندونیم .ودر آخر اون لذت بردن از تماشای انیمه هست و انیمه نورلند موعود یکی از بهترین انیمه هایی هست که من دیدم

    پاسخ

  2. امیر

    خرداد 7, 1402

    من قبل سگ های ولگر بانو دیدم قبل از نورلند موعود ولی اگه رگی داره ادامهشو ببنیم

    پاسخ

  3. مریم

    اسفند 15, 1399

    هیچکدوم به جز اتک ان تایتان شبیهش نیستن
    اتک هم از این لحاظ میگم که مثل ناکجا آباد موعود سعی دارن دنیای بیرون رو کشف کنن .

    پاسخ

    • علی رضا در پاسخ به مریم

      اسفند 22, 1399

      در انیمه نورلند موعود اونا نمیخواستند دنیای بیرون رو کشف کنند میخواستند به دنیای انسان ها برن و اتک ان تایتان هم اونا دنیای بیرون رو کشف کردند

      پاسخ