معرفی انیمه Psycho-pass ؛ هیجان مبارزه در دنیای آینده

اگر از طرفداران دنیای انیمه باشید حتما تابحال نام انیمه Psycho-pass که در زبان فارسی با نام «روان گذر» شناخته شده است را شنیده‌اید. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی کوتاه به این انیمه هیجان‌انگیز و دیدنی داشته باشیم. با پروشات همراه باشید.


خلاصه داستان:

داستان انیمه Psycho-pass در قرن 22 میلادی جریان دارد؛ جایی که ژاپن با ساخت سیستمی به نام شیبیل و اعمال آن برتمامی افراد کشور، به تنها کشوری که در آن صلح و امنیت وجود دارد تبدیل شده‌است. در دوره‌ای که علم پیشرفت کرده و AI (هوش مصنوعی) به زندگی روزمره‌ی مردم کمک زیادی می‌کند؛ سیستم شیبیل با بررسی آدم‌ها و تعیین کردن سایکو‌پس آن‌ها، زندگی آن‌ها را معین می‌کند.

انیمه Psycho-pass

سایکو‌پس نام عددی است که از اسکن وضعیت روحی و روانی فرد به دست ‌می‌آید و در ژاپنی که تحت کنترل سیستم شیبیل است این عدد از شغلی که می‌توانید انتخاب کنید تا اینکه آیا می‌توانید زنده بمانید یا برای جامعه، تهدید محسوب می‌شوید و باید از بین بروید را، تعیین می‌کند. آکانه تسونموری با نمرات بالا و سایکو‌پسی عالی به عنوان بازرس وارد وزارت امنیت عمومی و رفاه ژاپن می‌شود و اولین وسیله‌ای که دریافت می‌کند سلاحی به نام Dominator است.

این سلاح با اسکن سایکو‌پس فردی که مورد هدف قرار گرفته است توانایی این را دارد که از یک شوکر عادی به یک بمب مخرب تبدیل شود و این درجه‌ی تخریب براساس سایکو‌پس فرد، تغییر می‌کند. بازرس‌ها برای انجام شغل خود و محافظت از خودشان و باقی مردم، مجبورند دستوری را که Dominator یا همان شیبیل به آن‌ها می‌دهد را اجرا کنند.

در این بین آکانه با دیدن پرونده‌های متفاوت و گفت‌و‌گو با افراد مختلف به این فکر می‌کند که آیا تصمیم‌هایی که سیستم شیبیل می‌گیرد همیشه درست است یا نه؟ در دنیایی که معانی مثل عدالت و جنایت توسط یک سیستم تعریف می‌شوند، چه اتفاقی می‌افتد وقتی که یک ویروس پیدا می‌شود؟!

انیمه Psycho-pass

جمع‌بندی

انیمه Psycho-pass داستانی است راجع‌به انسانیت؛ آدم‌ها برای چه زندگی می‌کنند و چه می‌شود که از نظر جامعه تبدیل به یک مجرم می‌شوند. بازرس تسونموری در طول داستان حقیقت‌های بسیار مهمی را در رابطه با شیبیل می‌فهمد و تلاش می‌کند عدالت واقعی را درمیان آشوب پنهانی که در ژاپن رخ می‌دهد، پیدا کند. اگر هنوز این انیمه جذاب را تماشا نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم که آن را از دست ندهید.

پیشنهاد مطالعه: 5 انیمه جذاب و دیدنی شبیه انیمه سایکو-پاس (Psycho-Pass)

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم