مقایسه “جان ویک” با “غارتگر”: کدام یک برنده می‌شود؟

هم “جان ویک” و هم “غارتگر” هر دو ماشین‌های کشتار هستند. اگر هر زمان این دو در برابر یک دیگر قرار بگیرند، این دوئل تا سال‌ها طول خواهد کشید. همین حالا هم لیست بلندی از کاراکترهایی که جنگشان با جان ویک عالی می‌شود، وجود دارد، چرا که از همان ابتدا پس از انتشار اولین فیلم آن در سال 2014 به یکی از قهرمانان بزرگ تبدیل شد. از آن به بعد این کاراکتر در دنیا سفر می‌کند و قصد دارد قاتلانی به خطرناکی خودش را از بین ببرد. و با استفاده از ساختمانی پر از مهمات جنگی دشمنانش را از سر راه بردارد. و به همین دلیل است که انتظار می‌رود با یکی از تبهکاران تمام دوران‌ها یعنی “غارتگر” مبارزه کند. اگر این طور شود با یک داستان موش و گربه بازی جذاب رو به رو خواهیم بود، چرا که غارتگر به عنوان یک شکارچی به دنیا آمده و ویک به ظاهرهمیشه در حال فرار است. به همین دلیل مشخص نیست چه کسی برنده خواهد شد. به همین دلیل در این مقاله با عنوان مقایسه “جان ویک” با “غارتگر” می خواهیم این دو شخصیت را در مقابل هم قرار دهیم. با پروشات همراه باشید.


10. جان ویک: اسلحه و کنگ فو

برای مقایسه “جان ویک” با “غارتگر” باید بگوییم غارتگر روی شانه‌اش یک توپ جنگی دارد، اما این در برابر تعداد اسلحه‌هایی که در دستان ویک قرار می‌گیرند، هیچ است. ویک تقریباً 124 نفر تنها با اسلحه کشته است، و این موضوع یکی از موارد پنهانی داستان است که کسی متوجه آن نشد. این امر به تعداد اسلحه‌هایی که ویک دارد مربوط نیست، بلکه نحوه استفاده او از آنهاست که اهمیت دارد.

ویک از سبک مبارزه‌ای خاص تلفیقی اسلحه و کنگ فو استفاده می‌کند که ترکیبی از مبارزه با دست و استفاده از سلاح می‌باشد. ممکن است غارتگر در برابر دیگر هیولاها و بیگانگان سریع‌تر باشد، اما این در برابر کار ویک هیچ است.

همچنین بخوانید: معرفی 14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه جان ویک (John Wick)


9. غارتگر: انعطاف پذیری

همان طور که ویک بدون اسلحه‌هایش نمی‌توانست کسی که الان هست باشد، به همین دلیل به هر چیزی که دم دستش باشد تکیه می‌کند تا دشمنان را از بین ببرد. بیشتر مواقع، سلاح انتخابی ویک تفنگ است. به این دلیل که بینندگان قبلاً مرگ غارتگر را دیده‌اند، اسلحه برای غارتگر کارساز نخواهد بود. در بسیاری از مواقع غارتگرها مورد اصابت گلوله و چاقو قرار گرفته‌اند. که بیشترشان به اندازه یک خراشیدگی سطحی بودند.


8. جان ویک: شبکه لژیون‌ها را دارد

با این که شبکه افراد بیخانمان یکی از مواردی است که در این فیلم با عقل جور در نمی‌آید، اما یکی از چند جوامعی است که ویک می‌تواند به آن تکیه کند، و تا وقتی که به اندازه کافی سکه‌های طلایی داشته باشد همیشه از او محافظت و دفاع می‌شود. غارتگر می‌تواند تا جایی که می‌خواهد به او آسیب بزند، اما ویک همیشه دکتری دارد که اشاره یک انگشت او را سرپا کند، و البته در هر کشور یک کانتینال وجود دارد که ویک آن را بهشت ایمن می‌داند.


7. غارتگر: اسلحه‌های فراوانی متصل به خود دارد

ممکن است ویک ترکیبی از مبارزه اسلحه با کنگ فو را بداند، و وقتی که اسلحه داشته باشد در برابر هر کس فوق العاده عمل خواهد کرد. اما اسلحه و مهمات هم روزی تمام می‌شوند. و او پس از آن‌ها چیزی جز مشتش ندارد. اما، غارتگر چندین مدل اسلحه مختلف دارد که می‌توانند به راحتی ویک را از بین ببرند. او در بین مچ دستانش تیغه، موشک بدون سرنشین، دیسک تیغه‌ای و روی شانه اش یک توپ دارد. غارتگر برای تکه تکه کردن ویک گزینه‌های مختلفی دارد.


6. جان ویک: انتظار تمام حرکت‌ها را دارد

در ادامه مقاله مقایسه “جان ویک” با “غارتگر” باید بگوییم انگار ویک می‌تواند چند میلی ثانیه از آینده را ببیند، چرا که تمام حرکات دشمنان را پیشبینی کرده و دفع می‌کند. ممکن است غارتگر اسلحه‌های زیادی در معرض دید داشته باشد، اما اگر بخواهد از نیزه‌اش استفاده کند، ویک به راحتی می‌تواند آن را از دستش خارج کند. تیغه فضایی و دیگر اسلحه‌ها هم به همین سرنوشت دچار خواهند شد.

غارتگر می‌تواند در برابر ویک از هر چیز استفاده کند، اما باید خطر از دست دادن آن را هم در نظر بگیرد. و این چیزی است که باعث می‌شود داستان فوق العاده باشد. اینکه ویک با استفاده از سلاح‌های بیگانه یکی از بزرگترین مجرمان دنیا را از بین ببرد.

همچنین بخوانید: 10 قربانی جذاب و قهرمانانه سینما


5. غارتگر: تکنولوژی پیشرفته

غارتگر، بهترین شکارچی تاریخ سینماست. چه زیر آب مخفی شود یا بالای درخت، در هر صورت او قدرت‌هایی دارد که ویک نمی‌تواند با آن رقابت کند. بهترین این قدرت‌ها، تشخیص گرماست. این اسلحه دلیل آن است که اولین فیلم غارتگر به شدت خشن بود و زاویه دید غارتگر در تشخیص گرما واقعاً هیجان انگیز بود، اما می‌تواند در چشم به هم زدنی ویک را پیدا کند. علاوه بر آن، این هیولا یک دستگاه پنهان سازی نیز دارد که با استفاده از آن می‌تواند نامرئی شود.


4. جان ویک: مدادها و کتاب‌ها

با این که جان ویک در کنگ فو با اسلحه مهارت دارد، اما ممکن است حتی بهترین اسلحه‌هایش هم نتوانند غارتگر را متوقف کنند، چرا که این بیگانه به جذب گلوله‌ها و تیغه‌هایی که به او شلیک می‌شود معروف است. اما وقتی دیگر سلاح‌های او را در نظر بگیریم، به اندازه‌ای مبتکرانه هستند که ممکن است غارتگر انتظار آن‌ها را نداشته باشد. بین کشتن سه مرد با یک مداد،شکستن گردن یک نفر با کتاب، و کشتن قاتلان با ضربه زدن به یک اسب، شاید ابتکار ویک چیزی باشد که غارتگر را از پا در می‌آورد.


3. غارتگر: شکارچی ماهر

ویک همیشه ثابت کرده که در فرار مهارت دارد، اما ممکن است در شکار به اندازه غارتگر خوب نباشد. ویک در تمام فیلم‌ها همیشه دوباره روی پای خود می‌ایستد، درست همانطور که از تمام فیلم‌های با شرایط سخت انتظار می‌رود. به علاوه وقتی صحبت از پنهان شدن در کانتینال میان می‌آید، هیچکس جلوی ویرانی و خرابکاری غارتگر رانخواهد گرفت، در نتیجه جان ویک نمی‌تواند در آنجا پنهان شود.


2. جان ویک: از قبل به جهنم رفته و بازگشته است

از قسمت اول که سگ جان ویک به قتل رسید، تا تیر خوردن‌های مکررش، و راه رفتن میان تپه‌های شنی بدون داشتن قطره‌ای آب و قطع شدن انگشتانش، واقعاً فوق العاده است که جان ویک توانست روی دو پای خو بایستد. و وقتی در “پارابلوم” با “شاه بورلی” صحبت کرد، هنوز هم مشتاق انتقام بود. حتی اگر تمام دنده‌های او شکافته می‌شد، در همان حال هم از راهی مبتکرانه دشمنانش را به قتل می‌رساند. از آنجایی که از بدترین شرایط هم جان سالم به در برد، یک غارتگر دیگر چه می‌خواهد بکند که او را بترساند؟

همچنین بخوانید: بهترین چندگانه‌های سینمایی تاریخ براساس امتیاز IMDb


1. غارتگر: جان ویک تنها یک انسان است

در نهایت، غارتگر در لیست دشمنانی قرار خواهد گرفت که ویک نمی‌تواند آن‌ها را شکست دهد. با این که ویک خوب می‌تواند از دست غارتگر فرار کند، اما او فقط یک انسان است که این بزرگترین نقطه ظعف اوست. غارتگر یک بیگانه است که توانایی‌های متفاوت و اسلحه‌های مختلفی دارد و بهترین شکارچی کهکشان محسوب می‌شود. او به اندازه‌ای قدرتمند است که می‌تواند با دستان خالیش بتن را خرد کند، و ویک برای ایستادگی با او باید تمام سکه‌های طلایی و تمام اسلحه‌های زیر زمینی‌اش را استفاده کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. محمدرضا

    اسفند 7, 1399

    به نظر من اگه مثلا دیدار اولشون باشه و از هم هیچی ندونن بدون شک غارتگر میبره اما اگه از هم اشنای بسیار کاملی داشته باشن جان ویک یه شانس کوچولویی براش پیدا میشه

    پاسخ