بهترین فیلم‌های کمدی سال 2020 به ترتیب رتبه بندی که باید تماشا کنید

باید بگویم 2020، سال شادی نبود. بیشتر این 12 ماه برای مردم کل دنیا پر بود از از کشمکش، نزاع و اندوه. پیدا کردن دلیلی برای خنده، لبخند یا حتی پوزخند، چالش برانگیز بوده است. دنیای فیلم نیز به روش خود آتش این احساسات را شعله ور کرد. چرا که تماشای یک اثر کمدی به همراه تعداد زیادی بیننده دیگر در سینما یکی از چیزهایی بود که در این سال جای خالی آن را احساس کردیم. اما با این حال چندین فیلم خنده دار منتشر شدند و در این دوره تاریک موجبات شادی را برایمان فرآهم آوردند. با پایان سال 2020 الان به فصلی رسیده‌ایم که می‌توانیم بهترینِ بهترین‌ها را انتخاب کنید و در این جا به آن بپردازیم. در حال حاضر بهترین فیلم‌های کمدی 2020 که از آن‌ها لذت بردیم را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. سرباز صفر – Troop Zero

انگار که ژانویه به جای 12 ماه، 12 سال پیش بوده است، اما افرادی که آن روزها را به یاد دارند حتماً لذت تماشای کمدی شیرین “برت و برتی” یعنی “سرباز صفر” را به خاطر می‌آورند. دیدن “وایولا دیویس” (Viola Davis) و “الیسون جنی” (Allison Janney) دو بازیگر قدرتمند در کنار یکدیگر که نقش دو رهبر گروه پیشاهنگی را دارند فوق العاده است، اما این فیلم واقعاً شگفت انگیز بوده و همچنین بازیگران جوان زیادی در آن حضور داشته‌اند که “مکینا گریس” (Mckenna Grace) یکی از آن‌ها بوده است. این فیلم شما را به یاد “تروپ بورلی هیلز” (Troop Beverley Hills) می‌اندازد و برخلاف دیگر فیلم‌های این لیست بهترین فیلم‌های کمدی 2020، مناسب تمامی سنین می‌باشد.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی پرفروش‌ترین فیلم‌های کمدی سال‌های 2010


9. مرغ عشق‌ها – The Lovebirds

“مرغ عشق‌ها” اثر “مایکل شوالتر” (Michael Showalter) یک کمدی ساده و پرمفهوم درباره زوجی است که پس از یک شب دیوانه وار برای آن‌ها پاپوش ساخته اند. به لطف استعدادهای فیلم، این اثر به لیست بهترین فیلم‌های کمدی 2020 راه یافت. “شوالتر” پس از فیلم‌های “سلام، اسم من دوریس است” (My Name Is Doris) و “بیمار بزرگ” (The Big Sick) سعی کرده از حساسیت‌های خاصش استفاده کند، و “کمیل نانجیانی” (Kumail Nanjiani) و “عیسی را” (Issa Rae) با بازی عالی خود زمان دلنشینی را برایمان رقم می‌زنند. در حالی که کمدین ها و کمدی داستان اصل قضیه است، اما پیچیدگی‌های آن نیز برای بینندگان جذابیت خاصی دارد.


8. بیل و تد: رویارویی با موسیقی – Bill & Ted Face The Music

طرفداران اولین فیلم‌های “بیل و تد” برای تأمین بودجه و ساخت قسمت جدید این سه گانه زمان زیادی را انتظار کشیدند و اگر این فیلم خوب از آب در نمی‌آمد فاجعه می‌شد. اما چیزی که “بیل و تد: رویارویی با موسیقی” اثر “دین پاریزو” (Dean Parisot) را فوق العاده کرده، راضی کننده بودن آن است. عنصر خوب دیگر فیلم بهم پیوستن دوباره “الکس وینتر” (Alex Winter) و “کیانو ریوز” (Keanu Reeves) به عنوان شخصیت‌های اصلی است، که با ناامیدی سعی دارند آهنگی بسازند که دنیا را نجات دهد. در هنگام تماشای این اثر از بهترین فیلم‌های کمدی 2020، نمی‌توانید لبخند بزرگی که روی لبانتان ظاهر می‌شود را پنهان کنید.


7. تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد – The Personal History Of David Copperfield

“تیک آو آیت” (The Thick Of It)، “در چرخه” (In The Loop)، “ویپ” (Veep)، “مرگ استالین” (The Death Of Stalin) و “اونیو 5” (Avenue 5) همگی کارهای “آرماندو یانوچی” (Armando Iannucci) بوده‌اند که به عنوان بهترین صدای کمدی امروز شناخته می‌شود. اما “تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد” کاری است که این کارگردان با اوج قدرت خود ساخت. و اقتباسی از رمان “چارلز دیکنز” (Charles Dickens) بوده و تقریباً به همان اندازه جالب و خوب می‌باشد. این فیلم با داستان رمان فرق زیادی ندارد، اما غریزه کمدی “یانوچی” و ستارگان درخشان “دو پتل” (Dev Patel)، “هیو لوری” (Hugh Laurie)، “تیلدا سوینتن” (Tilda Swinton)، “پیتر کاپالدی” (Peter Capaldi) و دیگر چیزها، باعث شد این فیلم خوشحال کننده و عالی باشد. احتمالاً این فیلم یکی از دراماتیک ترین عناوین لیست بهترین فیلم‌های کمدی 2020 است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 شخصیت طنز در کمدی‌های شبکه HBO


6. اما – Emma

وقتی نوبت به فیلم‌های قبل از سال 1900 می‌رسد، فیلم‌های درام پرچم دار هستند اما حال در سال 2020 با فیلمی اقتباسی از داستان “چارلز دیکنز” (Charles Dickens) و “جین آستن” (Jane Austen) رو به رو شده‌ایم که در لیست بهترین فیلم‌های کمدی سال 2020 قرار دارد. “اما” از فیلم “بی‌سرنخ” (Clueless) اثر “ایمی هکرلینگ” (Amy Heckerling) و محصول دهه 1900 الهام گرفته شده. اما اثر “آتم دا وایلد” (Autumn de Wilde) به کتاب پایبندتر بوده و به خوبی می‌تواند بیننده را سرگرم کند. “آنا تیلور-جوی” (Anya Taylor-Joy) نقش “اما وودهاوس” را به زیبایی بازی می‌کند به طوری که هم دوست داشتنی بودن او و هم خودخواهیش را به تصویر می‌کشد و این فیلم با استفاده از رنگ، طراحی، لباس، و فیلمبرداری خاصی که دارد قطعاً ضیافتی برای چشمان شماست. با تعطیلی سینماها در ماه مارس انتشار این فیلم تحت تأثیر کرونا قرار گرفت، اما خوشبختانه به خوبی کشف شده و مورد تحسین قرار گرفت.


5. یک خیارشور آمریکایی – An American Pickle

چه کسی بهتر از یک “ست روگان” (Seth Rogen)؟ در این فیلم دو عدد “ست روگان” داریم و او قلب تپنده فیلم “یک خیارشور آمریکایی” ساخته “براندون تراست ” (Brandon Trost) می‌باشد. این فیلم به قلم “سایمون ریچ” (Simon Rich) با استعداد درباره یک توسعه دهنده برنامه (روگان) است که از طریق یک خیارشور جادویی با یکی از گذشتگان مهاجر خود (که باز هم روگان است) وقت می‌گذراند، در ادامه با جنگی غیرمعمولی اما فوق العاده خنده دار بین نسل‌ها رو به رو می‌شویم، که توسعه فرهنگی در طول زمان را به خوبی نشان می‌دهد. “روگان” بار دیگر نقش خود به عنوان یکی از قابل اطمینان ترین استعدادهای هالیوود را ادامه می‌دهد و به عنوان “هرشل گرینبام” بی پروا و لجوج یکی از خنده دارترین کارهایش را بازی می‌کند.


4. شادترین فصل – Happiest Season

هر سال با فیلم‌هایی مربوط به تعطیلات رو به رو می‌شویم که از بد تا زننده دسته بندی می‌شوند، بنابراین وقتی عناوینی به میان می‌آید که کمی برجسته‌تر به نظر می‌آید می‌تواند تمام توجهات را به خود جلب کند. “شادترین فصل” کاری از “کلیا دووال” (Clea DuVall) یکی از همین نمونه‌ها در سال 2020 است و تمام موضوعاتی که هنگام بودن با خانواده و رویارویی با خانواده‌های احتمالی همسر آینده رخ می‌دهند را به تصویر می‌کشد. اما با اضافه کردن عشق دو همجنس در میانه داستان، آن را عالی کرده است. “کریستن استوارت” (Kristen Stewart)، “مکنزی دیویس” (Mackenzie Davis) و “آبری پلازا” (Aubrey Plaza) ستارگان بزرگ این اثر هستند اما “دن لوی” (Dan Levy) و “مری هالند” (Mary Holland) به تنهایی بهترین شخصیت‌های فرعی سال را بازی کرده‌اند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم کمدی-رمانتیک جذاب و دیدنی که باید تماشا کنید و لذت ببرید


3. خودجوش – Spontaneous

ممکن است الان به خود بگویید:”خودجوش دیگه یعنی چی؟” و این سؤال قابل درک است. این فیلم به کارگردانی “برایان دافیلد” (Brian Duffield) در پاییز گذشته انتشار یافت و توجهات زیادی را جلب نکرد. با این وجود، این موضوع را به عنوان تشویقی در نظر بگیرید و آن را تماشا کنید، چرا که ناامید نخواهید شد. شخصیت بازیگران “کاترین لانگفرد” (Katherine Langford) و “چارلی پلامر” (Charlie Plummer) دو پرنده عاشق‌اند که طی پدیده‌ای عجیب که در آن نوجوانان شهر همگی به خاکستر تبدیل می‌شوند، به همدیگر علاقمند می‌شوند. این فیلم برای کسانی که به کمدی تاریک علاقه دارند، جالب‌تر می‌باشد، اما اگر متوجه آن شوید عاشق داستان می‌شوید. بی دلیل نیست که فیلم در لیست بهترین فیلم‌های کمدی 2020 قرار گرفت.


2. بورات 2 – Borat Subsequent Moviefilm: Delivery Of Prodigious Bribe To American Regime For Make Benefit Once Glorious Nation Of Kazakhstan

معمولاً فیلم‌های کمدی چند قسمتی از تلاش برای تکرار قسمت قبل و کسب موفقیت آن رنج می‌برند. دقیقاً مثل این که کسی یک جوک تکراری را برایتان بازگو کند. “بورات” به کارگردانی “جیسون ولینر” (Jason Woliner) ادامه‌ای برای داستان قسمت یک است که ممکن بود راحت به دام بیفتد، اما اینطور نشد. نه تنها “ساشا بارون کوهن” (Sacha Baron Cohen) در اوج مهارت کمدی خود به داستان باز می‌گردد، بلکه نقش آفرینی بسیار عالی ” ماریا باکالوا ” (Maria Bakalova) در نقش دختر بورات “توتار ساردیو” را شاهد خواهیم بود. این فیلم یکی از بهترین و در عین حال بدنام‌ترین فیلم‌های جدید امسال است و فیلمی که به عنوان نمااد سال 2020 از آن یاد خواهد شد.


1. پالم اسپرینگز – Palm Springs

بین “روز گراندهاگ” (Groundhog Day)، “روز مرگت مبارک” (Happy Death Day)، “لبه فردا” (Edge Of Tomorrow) و فیلم‌های دیگری در رابطه با گرفتار شدن در حلقه زمانی که بینندگان تماشا کرده‌اند، “پالم اسپرنگز” اثر “مکس بارباکو” (Max Barbakow) زاویه‌ای فوق العاده از این موضوع را به تصویر می‌کشد و شما را به خنده وا می‌دارد. معمولاً این گونه است که داستان‌های این چنینی را از زوایه دید یک شخصیت مشاهده می‌کنیم اما در این فیلم “اندی سمبرگ” (Andy Samberg) و “کریستین میلیوتی” (Cristin Milioti) در نقش شخصیت‌های اصلی داستان با هم در تکرار روایت حضور دارند و احتمالات شگفت آور و تازه‌ای را رقم می‌زنند. این فیلم به طرز ماهرانه‌ای از تنش و درام در داستان استفاده می‌کند تا بیننده را سرگرم نگه دارد.

همچنین بخوانید: 7 فیلم کمدی جذاب و دیدنی شبیه فیلم پاین‌اپل اکسپرس (Pineapple Express) که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. اصغر میرزایی

    اسفند 24, 1399

    تست

    پاسخ

  2. اصغر میرزایی

    اسفند 24, 1399

    بسیار زیبا بود

    پاسخ