آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 112)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. بازمانده روز – The Remains of the Day – 1993

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: جیمز آیوری (James Ivory)

بازیگران: آنتونی هاپکینز، اما تامسون، جیمز فاکس، هیو گرانت

تریلر فیلم

آنتونی هاپکینز نقش یک میخانه دار سرکوب شده را ایفا می کند که با یک خدمتکار زیبا همکار است. زن او را دوست دارد و این واضح است، اما مرد دوست داشتن را آسیب‌پذیری می‌داند و بیشتر به کتاب‌هایش وابسته است.

هاپکینز در این فیلم به زیبایی نقش یک مرد آرام را ایفا می‌کند که زندگی در تنهایی را به دوست داشتن یا دوست داشته‌شدن ترجیح می‌دهد. باوجود اینکه سخنان و عملش اندک است اما میان او و تامپسون یک رابطه زیبا شکل می‌گیرد که پیوند فیزیکی در آن وجود ندارد.


2. غیرممکن – 2012 – The Impossible

ژانر: درام، هیجان‌انگیز، زندگی‌نامه‌ای

کارگردان: خوان آنتونیو بایونا (J. A. Bayona)

بازیگران: نائومی واتس، یوان مک‌گرگور، تام هالند، مارتا اتورا

تریلر فیلم

فیلمی برپایه تجربه‌ی واقعی یک پزشک اسپانیایی که با خانواده‌اش در سونامی هند سال 2004 گیر افتادند.

داستانی درباره یک فاجعه طبیعی واقعی که در ژانر خود بی‌همتاست. یک سونامی واقعی با فیلمبرداری دیدنی و جذاب. این فیلم بیشتر به وقایع پس از داستان می‌پردازد تا خود داستان و تلاش‌های یک خانواده برای زنده ماندن را نشان می‌دهد.

صحنه‌های مهیج داستان در کنار نمایش اتفاقات و جراحات این اثر را جذاب می‌کند.


3. هانا – 2011 – Hanna

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: جو رایت (Joe Wright)

بازیگران: سورشا رونان، اریک بانا، کیت بلانشت، اولیویا ویلیامز

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره یک دختر 16 ساله به نام هانا (با بازی سورشا رونان) است که توسط پدرش اریک هلر در فنلاند تمرین داده می‌شود تا تبدیل به یک آدمکش حرفه‌ای شود. هانا از دوسالگی توسط اریک که یک مامور سابق سازمان سیا بود تعلیم داده می‌شد. اریک با دانستن رازی که نمی‌توانست آن را فاش سازد، سازمان را ترک کرده و به مکانی نامعلوم در قطب شمال رفت. ماریسا وایگلر (با بازی کیت بلانشت) یک افسر سازمان سیا قصد کشتن اریک را دارد. اریک نیز به هانا برای کشتن ماریسا آموزش داده‌است.


4. من یک قاتل سریالی نیستم – 2016 – I Am Not a Serial Killer

ژانر: درام، ترسناک

کارگردان: بیلی اوبرایان (Billy O’Brien)

بازیگران: مکس رکوردز، لورا فریزر، کریستوفر لوید

تریلر فیلم

فیلمی عجیب و غریب درباره کودکی که به قتل تمایل داشته و می خواهد یکی از قاتلین شهر را شکار  کند. “مکس رکوردز” نقش این کودک عجیب و منزوی را ایفا می کند و او را دنبال می کنیم. از آنجایی که خانواده اش مسئول کفن و دفن هستند، بنابراین او از دیدن مرده ها تعجب نمی کند و این موضوع آنقدر برایش بی اهمیت است که به قاتلین سریالی و قتل اهمیت می دهد.

با افزایش تعداد قتل ها و دنبال کردن این قاتل توسط این کودک، داستان تغییر کرده و بیننده را متعجب می کند. تمام این اتفاقات عجیب به یک صحنه پایانی ترسناک ختم می‌شوند.


5. رابی اسپارکس – 2012 – Ruby Sparks

ژانر: درام، کمدی، فانتزی

کارگردان: جاناتان دیتون (Jonathan Dayton)

بازیگران: پل دینو، زویی کازان، کریس مسینا، آنتونیو باندراس

تریلر فیلم

فیلمی کمدی-رمانتیک که با استفاده از عناصر فانتزی داستانش را به تجربه‌ای شیرین و دوست‌داشتنی تبدیل کرده‌است.

کلوین (با بازی پاول دینو) یک نویسنده باهوش است که شروع به نوشتن رمان جدیدش در مورد روبی (با بازی زویی کازان)، دختر رویاهایش، می‌کند. روز بعد اتفاقی می‌افتد که باورش برای کلوین هم سخت است. روبی تبدیل به یک شخصیت واقعی شده و آن دو با هم رابطه خیلی خوبی را آغاز می‌کنند.


6. گناهکار – 2018 – The Guilty

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: گوستاو مولر (Gustav Möller)

بازیگران: یاکوب سیدرگرین، جسیکا دیناگه، یان اولسن

تریلر فیلم

اسگر هولم در اداره پلیس وظیفه پاسخ دادن به تلفن را برعهده ندارد اما از آنجاییکه قرار است درباره یکی از پرونده‌ها اخباری شنیده شود، این وظیفه را برعهده می گیرد.

پس از آن هم می‌تواند وظایف همیشگی خود را انجام دهد. روز او با تماس‌هایی آغاز می‌شود که شاید افراد عادی را بترساند اما از آنجاییکه اسگر یک پلیس کارکشته است چندان تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

اما تماسی برقرار می شود که ذهنیت او را تغییر می‌دهد. یک زن تماس گرفته و از صدایش به نظر می‌رسد که دزدیده شده است. اکنون اسگر باید به هویت زن پی برده و پیش از رخ دادن حوادث بدتر او را نجات دهد.


7. خداحافظ کریستوفر رابین – 2017 – Goodbye Christopher Robin

ژانر: درام، خانوادگی، تاریخی

کارگردان: سیمون کورتیس (Simon Curtis)

بازیگران: مارگو رابی، دامنل گلیسون، کلی مک‌دونالد

تریلر فیلم

این فیلم داستان زندگی نویسنده‌ای بریتانیایی به‌نام آلن الکساندر میلن (با بازی دامنل گلیسون) را روایت می‌کند که پدری کم‌حرف و گوشه‌گیر بوده و با این حال شخصیتی داستانی را با الهام از پسر کوچکش و عروسک‌هایی که با آنها بازی می‌کند را ساخته است.

مارگو رابی در این فیلم نقش همسر آلن را برعهده داشته و یکی از بهترین اجراهایش را ارائه داده‌است.

فیلم خداحافظ کریستوفر رابین سرشار از لحظات لذت‌بخش و دوست‌داشتنی بوده و گزینه مناسبی برای تماشا در آخر هفته است.


8. ندیمه – 2016 – The Handmaiden

ژانر: درام، عاشقانه، هیجان‌انگیز

کارگردان: پارک چان-ووک (Park Chan-wook)

بازیگران: ها جونگ-وو، مین-هی کیم، کین می-هی

تریلر فیلم

“پارک چان ووک” یکی از بهترین کارگردانان سینمای کره است. فیلم های او عموما روانشناسی پیچیده شخصیت  را مورد بررسی قرار می‌دهد.

داستان ابتدایی فیلم “ندیمه” درباره یک وارث ژاپنی، یک مرد فریبکار و یک خدمتکار است. مرد فریبکار می‌خواهد با آن دختر وارث ازدواج کند و بعد از اینکه او را به آسایشگاه روانی فرستاد، تمام داراییش را مال خود کند.

برای اینکه به این هدف برسد، خدمتکاری را برای دختر می‌فرستد تا مدام درباره او در گوش دختر زمزمه کند. برای مدتی نقشه خوب پیش می‌رود. خیلی زود، با پیش رفتن داستان خواهید فهمید که هر کسی انگیزه‌ای پنهان دارد و هیچکس آنطور که به نظر می‌رسد، بی‌گناه نیست.


9. ستاره‌های روی زمین – 2007 – Like Stars on Earth

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: عامر خان (Aamir Khan)

بازیگران: عامر خان، دارشیل سفری، تیسکا چوپرا

تریلر فیلم

فیلمی جذاب که احساسات شما را برانگیخته می‌کند و برای تماشا در کنار خانواده مناسب است.

داستان درباره پسربچه‌ای به نام ایشان است که به علت نمره‌های بسیار پایینش در مقط دبستان، به مدرسه‌ی شبانه‌روزی فرستاده می‌شود.

بعد از فشارهای روانی زیادی که از طرف والدین و معلمان به ایشان وارد می‌شود، یک معلم هنر جدید (با بازی عامرخان) متوجه مشکل اصلی او که اختلال واژگانی است می‌شود و با صبر و حوصله به ایشان کمک می‌کند تا در درس‌هایش موفق شود و نمره‌ی قبولی را کسب کند.


10. مولان – 1998 – Mulan

ژانر: درام، ماجراجویی، انیمیشن

کارگردان: باری کوک (Barry Cook)

صداپیشگان: مینگ-نا ون، بث فاولر، میگل فرر

تریلر فیلم

مولان یک دختر شجاع چینی است که برای نجات پدر بیمارش از مرگ در ارتش مخفیانه خود را به‌عنوان یک پسر جا می‌زند و به‌جای پدرش وارد ارتش می‌شود.

او در این مسیر به یکی از قهرمانان افسانه‌ای چین مبدل می‌شود ولی مولان در این راه دشواری‌های زیادی خواهد داشت. مولان دختری خواهد بود با لباس پسر و پنهان داشتن این موضوع قطعا سخت است.

انیمیشنی کلاسیک و دیدنی که می‌تواند در آخر هفته اوقات سرگرم کننده‌ای را برایتان فراهم کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. فومنی

    اسفند 11, 1399

    مثه همیشه پیشنهادات عالی ایی بود. به تازگی فیلمی زیبا ازسینمای ترکیه به نام MUCİZE 2: AŞK (2019) ساخته خواننده وکارگردان معروف ومحبوب آن کشور ((ماحسون قیرمزی گول)) دیدم که احتمالا توسط سایت خوب پروشات معرفی شده بود.پیشنهاد میکنم دوستان حتما باخانواده ببینندولذت ببرند.در روزگار فیلمهای هالیوودی وبالیوودی و فیلمهای کمدی بی محتوای وطنی تماشای اینگونه فیلمها مثل تنفس درهوای پاک کوهستان دلپذیره. نظیر همین فیلم2012– The Impossible که فیلمی انسانی-باجلوه های ویژه بسیارحرفه ایی-بازیهای درخشان ودریک کلام فیلمی تاثیرگذاراست که هربینده ایی رامجذوب ومیخکوب خواهدنمود.اینجاست که سینما را هنر هفتم تعریف می کنند.

    پاسخ