معرفی فیلم “کشتی‌گیر” (The Wrestler)

فیلم “کشتی‌گیر” به کارگردانی “دارن آرنوفسکی” که اکتشافی جذاب از زندگی، جاه‌طلبی و اشتیاق یک مرد، برای دستیابی دوباره به شهرت و محبوبیت است.

“دارن آرنوفسکی” یکی از بهترین کارگردان‌های حال حاضر سینمای هالیوود است که تاکنون با آثار متفاوتش مخاطبان زیادی را تحت‌تاثیر قرار داده‌است.

فیلم “کشتی‌گیر” یکی از آثار مثال‌زدنی این کارگردان است که سرشار از احساسات انسانی بوده و شما را به فکر فرو می‌برد.

در این مقاله به معرفی فیلم “کشتی‌گیر” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “کشتی‌گیر” (The Wrestler)
  • کارگردان: “دارن آرنوفسکی” (Darren Aronofsky)
  • ژانر: ورزشی، غم انگیز، درام
  • بازیگران: “میکی رورک”، “مریسا تومه”، “ایوان ریچل وود”
  • سال تولید: 2008
  • جوایز: برنده شیر طلایی بهترین کارگردانی، برنده گلدن گلوب و بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد، نامزد دو جایزه اسکار
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.9/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 98/100

تریلر فیلم

فیلم زیبای “قوی سیاه” (Black Swan) با اجرای خیره‌کننده‌ی ناتالی پورتمن را که حتما به یاد دارید؟!

باید بدانید که این فیلم تنها اثر آرنوفسکی در رابطه با فداکاری‌های یک هنرمند نیست و فیلم “کشتی‌گیر” که دوسال پیش از آن ساخته‌شده نیز به چنین موضوعی پرداخته‌است.

البته فیلم “کشتی‌گیر” را می‌توان انسانی‌تر و عمیق‌تر دانست؛ مخصوصا نقطه‌ی پایانی آن که تصمیم درباره‌ی شخصیت اصلی داستان را به عهده‌ی مخاطب می‌گذارد. این فیلم اثری دقیق و بدون ضعف است که شما را از ابتدا تا انتها محو شخصیت اصلی‌اش، رندی، و سرنوشت او را مورد بررسی قرار می‌دهد.

فیلم “کشتی‌گیر” داستانی مشابه فیلم “قوی سیاه” و درباره تلاش‌های پرتقلای یک ستاره پیر و رو به زوال عرصه کشتی به نام رندی است که نمی‌خواهد فراموش شود.

این فیلم به روش خاص آرنوفسکی روایت می‌شود و به نحو تحسین‌آمیزی احساسات مختلف رندی در تقابل با زندگی جدیدش را نمایش می‌دهد. زندگی‌ای که حالا بسیار تغییر کرده و سرشار از ناامیدی و حس ناکامی است.

پس از جراحی قلب، پزشکان حضور در عرصه کشتی را برای رندی منع کرده‌اند، اما او برای داشتن یک زندگی معمولی باید کشتی بگیرد. اما آیا او حاضر به کنار گذاشتن ورزش کشتی می‌شود؟ آیا می‌پذیرد که زمان طلایی‌اش در این حوزه به پایان رسیده و زمان آن رسیده تا با حقیقت خود و زندگی‌اش رو در رو شود؟

سرنوشت این شخصیت در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد و مشخص شدن تقدیر وی کاملا به مخاطب واگذار شده‌است.

فیلم “کشتی‌گیر” از فیلم‌برداری بسیار حرفه‌ای و جالبی برخوردار بوده و با بهره گرفتن از عناصری مانند نورپردازی، صحنه‌سازی و چهره‌پردازی، موفق به هرچه ملموس‌تر شدن روایتش شده‌است.

اجرای تیم بازیگری نیز واقعی و قابل ستایش بوده و در بسیاری از لحظات فیلم قلب مخاطب را به درد می‌آورد. فضای کلی فیلم با موسیقی مناسب و فضاسازی درست، کاملا در خدمت روایت کلی قرار گرفته و تاثیر فیلم را دوچندان کرده‌است.

اگر از تماشای فیلم‌های واقع‌گرایانه که بر پایه رستگاری فرد و رویارویی با حقیقت‌های زندگی ساخته شده‌اند لذت می‌برید، فیلم “کشتی‌گیر” را حتما تماشا کنید.

تصاویری از فیلم “کشتی‌گیر”:

میکی رورک در نقش رندی

تصویری از صحنه پایانی فیلم

ایوان ریچل وود در نقش دختر رندی

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم