معرفی فیلم ترسناک “سوئینی تاد” (Sweeney Todd)

جانی دپ یکی از بااستعدادترین بازیگران سینمای هالیوود و ستاره‌ی موردعلاقه‌ی تیم برتون است؛ این دو تاکنون با همکاری یکدیگر آثار دیدنی و درخشان زیادی را تولید کرده‌اند که فیلم ترسناک “سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت” یکی از بهترین آنهاست.

در این مقاله به معرفی فیلم “سوئینی تاد” و بررسی شخصیت جانی دپ در این فیلم پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت” (Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street)
  • ژانر: درام، ترسناک، موزیکال
  • کارگردان: “تیم برتون” (Tim Burton)
  • بازیگران: “جانی دپ”، “هلنا بونهام کارتر“، “آلن ریکمن”، “ساشا بارون کوهن”، “تیموتی اسپال”
  • سال تولید: 2007
  • جوایز: برنده اسکار بهترین طراحی صحنه، برنده گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلم
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.3/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 86/100

تریلر فیلم

بدون‌شک فیلمی که گروه بازیگری آن متشکل از جانی دپ، هلنا بونهام کارتر و آلن ریکمن باشد، دیدنی و دوست‌داشتنی است آن هم زمانی که تیم برتون کارگردانی را برعهده داشته و فیلم نیز در فضای عصر ویکتوریا انگلستان و با ژانر موزیکال روایت شود.

فیلم “سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت” از آن آثاری است که می‌توانید بارها و بارها آن را تماشا کنید و لذت ببرید. داستان خشن، شخصیت‌های بی‌پروا، فضای تاریک و کارگردانی بی‌نظیر این فیلم باعث شده تا هنوز هم آن را اثری ارزشمند و تماشایی بدانیم.

داستان فیلم “سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت” از جایی آغاز می‌شود که شخصی به‌نام سوئینی تاد (با بازی جانی دپ) وارد شهر لندن شده و به‌دنبال قاضی بی‌رحمی می‌گردد که سالها پیش زندگی او و همسرش را نابود کرده‌است.

تاد در ابتدای ورودش به لندن، به خانه‌ی قبلی‌اش می‌رود که حالا به مغازه‌ی شیرینی‌فروشی خانم لاوت (با بازی هلنا بونهام) تبدیل شده‌است. پس از مدتی و با اتفاقاتی که در حاشیه‌ی داستان رخ می‌دهد، تاد و لاوت با یکدیگر همکاری خونین و بی‌رحمانه‌ای را آغاز می‌کنند تا به اهداف شخصی‌شان برسند.

سوئینی تاد در این میان به دنبال آزاد کردن دخترش از دست قاضی ظالم شهر (با بازی آلن ریکمن) است و برای رسیدن به این هدفش حاضر است به هر کاری دست بزند.

روایت موزیکال در فیلم “سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت” فضای تاریک و سیاه آن را جذاب کرده و در کنار آن استعداد چالب بازیگران در خوانندگی را هم نشان می‌دهد. مثلا جانی دپ برای اولین بار در همین فیلم خوانندگی را امتحان کرد که نتیجه‌ی کار چیزی جز شگفتی و لذت بیشتر برای بیننده نبوده‌است.

ظاهر متفاوت و اجرای خیره‌کننده‌ی دپ در این فیلم مهر تاییدی بر توانایی او در حرفه‌ی بازیگری می‌باشد. این ستاره با حالات چهره‌اش به تنهایی نصف بار احساسی داستان را بر دوش کشیده و در هر صحنه به زیبایی تمام احساساتی مانند خشم، حسرت، بدخواهی، نیرنگ و غصه را در چهره و حرکات بدنش به تصویر کشیده‌است.

عناصر سینمایی به‌کار رفته شده در فیلم “سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت” هم با درنظر گرفتن زمان ساخت فیلم، در بالاترین سطح خود قرار دارند. تیم برتون با مهارتش در کارگردانی و انتخاب بازیگر، اثری را پدید آورده که چشم برداشتن از آن دشوار بوده و برای تمام مخاطبان سینما تا همیشه جذاب است.

 تصاویری از فیلم “سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم