5 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “یهودا و مسیح سیاه” (Judas and the Black Messiah)

“یهودا و مسیح سیاه” یک فیلم جذاب و دیدنی زندگی نامه‌ای به تهیه کنندگی و کارگردانی “شاکا کینگ” (Shaka King) است. این فیلم به خیانت جاسوس اف بی آی، ویلیام ونیل به فرد همپتون، رهبر حزب پلنگ سیاه و فعال سیاهپوست، می‌پردازد. ویلیام با زندگی خلافکارانه امیدی به آینده ندارد. وقتی مأمور اف بی آی، روی میچل به او پیشنهاد همکاری می‌دهد، قبول می‌کند. چون در این صورت جرم‌هایش بخشوده می‌شوند.

ویلیام به حزب پلنگ سیاه وارد می‌شود تا گذشته‌اش را فراموش کند. درباره آنها اطلاعاتی به دست می‌آورد که سرانجام به ترور یکی از مهم‌ترین رهبران حزب منجر می‌شود. اگر از فیلم “یهودا و مسیح سیاه” خوشتان آمد در اینجا 5 فیلم جذاب و دیدنی را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


5. بلکککلنزمن – BlacKkKlansman – 2018

یک فیلم جذاب و دیدنی جنایی زندگی نامه‌ای به کارگردانی “اسپایک لی” (Spike Lee). ران استالورث یک کارآگاه پلیس است که به گروه Ku Klux Klan نفوذ می‌کند. فیلم از خاطراتی به همین نام در سال 2014 اقتباس شد. “ران استالورث” واقعی طی مأموریت به اطلاعات مهمی دست یافت. هردو فیلم “یهودا و مسیح سیاه” و “بلکککلنزمن” لحظات مهمی در تاریخ جنبش‌های مدنی آمریکا را نشان می‌دهند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های سیاه و سفید در قرن 21 که باید تماشا کنید


4. مسافران آزادی – Freedom Riders – 2010

فیلمی از “استنلی نلسون” (Stanley Nelson) مستندساز، که به عنوان اثری الهام بخش و زیبا نژادپرستی جنوب آمریکا در سال‌های 1960 را نشان می‌دهد. در این داستان 400 آمریکایی سیاهپوست و سفیدپوست علیه قوانین جیم کرو اعتراض می‌کنند. آن‌ها طی این اعتراض به صورت گروهی سفر می‌کنند و با خشونت و تهدید مواجه می‌شوند. داستان این افراد به یک فیلم جذاب و دینی منجر شد. این فیلم هم ریشه‌های نژادپرستی در نیمه دو قرن 20 در آمریکا را نشان می‌دهد.


3. با خونم امضا می‌کنم – Blood Done Sign My Name – 2010

یک فیلم جذاب و دیدنی براساس کتابی زندگی نامه‌ای به همین نام نوشته “تیموتی تایسن”. داستان درباره وقایع الهام بخش پس از قتل یک سیاهپوست توسط سه مرد سفیدپوست است. وقتی دو نفر از قاتلین آزاد می‌شوند یک معلم آمریکایی-آفریقایی اعتراض می‌کند. سپس رهبری جنبش معترضین را برعهده می‌گیرد. خوشبختانه یک وزیر سفیدپوست هم با او هم عقیده است. این فیلم هم داستان رهبرانی را نشان می‌دهد که علیه نژادپرستی مبارزه می‌کنند. آن هم نژادپرستی در دوران جنبش حقوق مدنی.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی با این پیام که جان سیاهپوستان مهم است


2. راه طولانی خانه – The Long Walk Home – 1990

فیلمی به کارگردانی “ریچارد پیرس” (Richard Pearce) درباره نژادپرستی در سال‌های 1950 در آمریکا. ادسا کارتر پیشخدمتی است که به خاطر اعتراض‌ها پیاده به خانه می‌رود. او برای میریام تامپسون کار می‌کند که دو بار در هفته سوارش می‌کند. اما همسر و سفیدپوستان دیگر نمی‌گذارند میریام به اودسا کمک کند. اما سرانجام به ندای قلبش گوش می‌دهد و جلوی همه ایستادگی می‌کند. این فیلم جذاب و دیدنی هم اهمیت مقاومت در برابر ظلم و ستم را نشان می‌دهد.


1. مالکولم ایکس – Malcolm X – 1992

حالا که از جنبش حقوق مدنی صحبت شد نباید یکی از مهم‌ترین رهبران آن یعنی مالکولم ایکس را فراموش کنیم. این فیلم جذاب و دیدنی زندگی نامه‌ای درباره مالکولم ایکس است. کسی که به خاطر عقاید بحث برانگیزش بارها به دردسر افتاد. این فیلم هم به زندگی یکی از بزرگ‌ترین رهبران قرن بیستم نگاه می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین سریال‌های آفریقایی آمریکایی امروز


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم