لیست محبوب‌ترین شخصیت‌های “توئین پیکس” (Twin Peaks)

“توئین پیکس” برای شخصیت‌های عجیب و افسار گسیخته‌اش محبوب است، اما کدام یک از شخصیت‌های اصلی از همه محبوب‌تر است؟ وقتی جسد ملکه “لارا پالمر” پیدا شد، کل شهر به تکاپو افتاده و شروع به تحقیق و جستجو کردند. سریال نمادین “دیوید لینچ” (David Lynch) شخصیت‌های زیادی دارد: نوجوانان دبیرستانی خود درگیر، اعضای یک اداره پلیس، ماموران عالی اف بی آی و مجرمان خطرناک. این سریال حدود بیش از سی شخصیت محبوب داشت، اما در لیست محبوب‌ترین شخصیت‌های آن چه کسانی قرار می‌گیرند.؟

والدین “لارا” و برادران “هورن” شخصیت‌های دوست داشتنی نبودند، اما بهترین داستان‌های سریال را داشته‌اند. از طرف دیگر، برخی شخصیت‌ها آنقدر منفی بوده‌اند که لایق اسم بردن نیستند: “هنک جننینگز”، “لئو جانسون”، “کاترین مارتل” و “برادران رنالت” همگی شخصیت‌های غیرقابل تحملی بودند که هیچکس اهمیتی به آن‌ها نمی‌داد. در اینجا میخواهیم لیست محبوب‌ترین شخصیت‌های “توئین پیکس” (Twin Peaks) را در اختیارتان بگذاریم. با پروشات همراه باشید.


10. دانا هیوارد – Donna Hayward

جدای از اهمیت  شخصیت او به عنوان “مأمور کوپر”، “دانا” شخصیت خسته کننده‌ای بود. شخصیتی فضول و خودخواه که مدام خود و دیگران را به خطر می‌انداخت. بدتر از آن دانا هرگز حرف زدن درباره “جیمز هرلی” را تمام نمی‌کرد. داستان عشق آن‌ها یکی از بدترین داستان‌های سریال بود و هر چه زمان کمتری برای داستان آن‌ها صرف می‌شد، بهتر بود. اما در لیست محبوب‌ترین شخصیت‌های “توئین پیکس” (Twin Peaks) جا گرفت.

از طرف دیگر “آدری هورن” لوس، تفرقه اندازترین شخصیت سریال است که باید به آن اشاره شود. برخی شخصیت کنجکاو او را دوست داشتند و برخی دیگر طاقت نداشتند ببنیند که او همه را بازی می‌دهد.

همچنین بخوانید: 10 شخصیت قدرتمند در پایان سریال هانتر × هانتر (Hunter X Hunter)


9. لاگ لیدی – The Log Lady

شخصیت‌های زیادی وجود دارند که باید بین “دانا” و “لاگ لیدی” قرار بگیرند: “جوزی پکارد”، “بابی بریگز”، “کاترین مارتل”، “بن هورن” و “نادین هورلی” و چند فرد دیگر.

“مارگارت لانترمن” از اولین حضور خود تاثیرش را القا کرد. در شهر “توئین پیکس” همه چیز امکان پذیر بود، حتی لاگ هایی که حرفی برای گفتن دارند. داستان زیادی به او اختصاص یافته نشد، اما صحنه‌هایی که در آن‌ها حضور داشت به اندازه برخی از به یادماندنی‌ترین لحظات سریال، ارزش داشتند. پس او هم در لیست محبوب‌ترین شخصیت‌هاست.


8. دکتر جکوبی – Dr. Jacoby

روانپزشک غیرعادی داستان به اندازه دیگر ساکنان “توئین پیکس” عاقل نبود و رابطه نامناسبی با “لارا” داشت. او در ابتدا تحقیقات را متوقف کرد، اما سپس در مراسم تدفین “لورا” حضور یافت.

او با لباس‌های طرح دار اهل هاوایی خود، تن کمدی به داستان اضافه کرد. در فصل سوم، به عنوان “دکتر ای‌ام پی” به داستان بازگشت و بیل‌هایی می فروخت تا “هر کسی خود را از منجلاب بیرون کشیده و به حقیقت برسد”.


7. هاوک (و اداره پلیس) – Hawk (& The Police Department)

“تام هاوک هیل” رهبر تیپ “بیدار” دانشی داشت که نقطه مرکزی داستان “توئین پیکس” محسوب می‌شود، اما به شخصیت‌ او کم لطفی شده.  یکی از صحنه‌های مهم مربوط به او صحنه‌ای است که برای دوست دخترش “دیان شاپیرو، پی اچ دی براندیز” شعر

گفت:”یک زن می‌تواند کاری کند مانند عقاب به پرواز در آیی، دیگری کاری می‌کند به قدرتی مثال شیر دست یابی، اما در این چرخه زندگی تنها یک زن می‌تواند قلبت را مملو از شگفتی و خرد کند و به تو شادی ببخشد”.

فقط “هاوک” نبود که توجهات را به خود جلب کرد. بقیه اعضای اداره پلیس نیزدوست داشتنی بودند.

همچنین بخوانید: 10 حقیقت درباره شخصیت پیتا در بازی‌های گرسنگی که تنها طرفداران کتاب از آن باخبرند


6. شلی جانسون – Shelly Johnson

“شلی جانسون” دختری بود که باعث می‌شد آرزو کنید کاش کمی فرانسوی بلد بودید. از همان ابتدا بینندگان نسبت به حال او احساس تأسف کردند. چنین دختر خوبی که در ازدواجی توهین آمیز با یک مجرم مواجه شده است. در حالی که او تصویری از یک قربانی بی گناه را نشان می‌داد، حقیقت چیز دیگری بود. او در برابر “لئو” ایستاد، به او خیانت کرد و با عواقب کارهایش رو به رو شد.

شاید به این نکته پی نبرده باشید که “گوردون کول”، “شلی” را با “ونوس د میلو”، مجسمه‌ای بدون بازو از “آفرودیت” مقایسه کرد. پس او هم در لیست محبوب‌ترین شخصیت‌های ما جا دارد.


5. لارا پالمر – Laura Palmer

“لارا پالمر” بخش اصلی داستان بود. شخصیت غمگینی که به نظر تمام ساکنان شهر تا اندازه‌ای عاشقش بودند. دختری شکست خورده که مدام خود را مشغول نگه می‌داشت تا به خانه بازنگردد و برای کم کردن دردش کارهای خود مخرب زیادی انجام می‌داد.

طرفداران در رابطه با سرنوشت “لارا” زیاد فرضیه سازی کرده‌اند. برخی بر این باورند که ممکن است او “جودی” باشد، همان کسی که “آقای سی” کل فصل 3 را به دنبال او بود.


4. پیت مارتل – Pete Martell

شخصیت دیگر لیست محبوب‌ترین شخصیت‌های ما “پیت مارتل” یکی از مهربان‌ترین شخصیت‌های داستان بود. او با همه؛ از جمله همسر سوء استفاده گرش “کاترین” دوستانه برخورد می‌کرد. همیشه کارهای برآزنده ای انجام می‌داد برای مثال؛ “کاترین” را از آتش و “آدری” را از انفجار نجات داد. “پیت” بخاطر قلب صافش یکی از شخصیت‌های دوست داشتنی سریال است. دیالوگ “پیت” در فصل اول بسیار به یادماندنی و عالی بود:”اون مرده، تو پلاستیک پیچیدنش…” و “یه ماهی توی قهوه جوشه!”.

همچنین بخوانید: 10 شخصیت‌ شبیه به هم در فیلم‌های تیم برتون


3. آلبرت روزنفیلد، مأمور اف بی آی – FBI Agent Albert Rosenfield

“مأمور روزنفیلد” با رفتاری که از خود نشان داد، ابتدا مردی محکم در نظر گرفته می‌شد که با “هری” به مشکل برخورد. “آلبرت” به دلیل کارهای “مأمور کوپر”، مسیر دشوار و عجیبی را پیش رو داشت.

او با حرفه‌ای بودن و دیالوگ‌های فوق العاده اش، بینندگان را دلگرم می‌کرد. به یادماندنی‌ترین دیالوگ او در فصل اول وجود داشت:”اگر مشت بخورم به خودم افتخار می‌کنم و حتی حاضرم یک مشت دیگر هم بخورم، چرا که خودم انتخاب کردم در کنار “گاندی” و شاه زندگی کنم. نگرانی‌های من جهانی هستند. من؛ انتقام، پرخاش و تلافی را کاملاً رد می‌کنم. اساس چنین چیزی عشق است. من دوستت دارم “کلانتر ترومن”.”


2. مدیر گوردون کول، قائم مقام اف بی آی – FBI Deputy Director Gordon Cole

هر زمان که مدیر “گوردون کول” قائم مقام اف بی آی روی صحنه حاضر می‌شد، بر لب تمام طرفداران این سریال، لبخندی ظاهر می‌شد. از فریادهای دوست داشتنی‌اش تا علاقه او به “شلی” همه و همه باعث شدند که به یکی از دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های سریال تبدیل شود. “در حال حاضر در لحظه‌ای لطیف، شاهد نمایشی سه چهارمی از دو بزرگسال هستید.” این از دیالوگهایی است که “توئین پیکز” را به سریالی خاص تبدیل کرده است.

“گوردون کول” فقط یک آدم عجیب و غریب نبود. او رئیسی عالی و مردی فوق العاده حساس بود. در فصل سوم هنگام صحبت با “دنیس بریسون” درباره انعکاس‌ها و فوق العاده بودن آن‌ها گفت:”و وقتی به “دنیس” تبدیل شدی، به تمام همکارهایت؛ آن دلقک‌های مسخره گفتم یا حسشان را تغییر دهند یا بمیرند.”


1. مأمور ویژه دیل کوپر– Special Agent Dale Cooper

غیرممکن است “مأمور ویژه دیل کوپر” و اشتیاق کودکانه‌اش برای چیزهای مختلف مانند قهوه تلخ و شاه درخت‌ها در لیست محبوب‌ترین شخصیت‌های ما نباشد. او در شهر کوچک “توین پیکس” زیبایی دید، و در این دنیای فرد گرایانه اهمیت جامعه را دریافت.

او مردی شریف بود که سعی داشت عدالت را در حق “لارا” به انجام برساند. متاسفانه، از محدودیت‌هایش خبر نداشت و در نهایت به همراه موجوداتی دیگر در دژ سیاه گرفتار شد.

همچنین بخوانید: معرفی برترین و درخشان ترین فیلم های مربوط به علم غیب در تاریخ سینما


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم