آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 111)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. کریمر علیه کریمر – 1979 – Kramer vs. Kramer

ژانر:‌ درام

کارگردان: رابرت بنتون (Robert Benton)

بازیگران: مریل استریپ، داستین هافمن، جاستین هنری

تریلر فیلم

تد کریمر (با بازی داستین هافمن) کارمند یک شرکت تبلیغاتی است که بیش از حد در کار خود غرق شده و به همین خاطر همسرش جوآنا (با بازی مریل استریپ) شدیداً احساس تنهایی می‌کند. در ابتدای فیلم جوآنا تصمیم خود برای متارکه را به وی اعلام کرده و به کالیفرنیا می‌رود؛ اما مجدداً به نیویورک بازگشته و در حالی که پانزده ماه از ترک خانه توسط وی می‌گذرد، تصمیم خود برای گرفتن حضانت تنها فرزندشان، بیلی، را به شوهر سابقش اعلام می‌کند. اما درخواست وی با مخالفت شدید تد روبرو می‌شود. فیلم کریمر علیه کریمر در زیربنای داستان و روایتش تاثیرات روانی طلاق، نقش‌های جنسیتی، تعادل کار و زندگی و حقوق زنان را مورد بررسی قرار می‌دهد. این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۹۷۹ تبدیل شد و نامزد ۹ جایزه اسکار شد.


2. مانیبال – 2011 – Moneyball

ژانر: درام، ورزشی

کارگردان: بنت میلر (Bennett Miller)

بازیگران: برت پیت، جونا هیل، فیلیپ سیمور هافمن

تریلر فیلم

مانیبال یک روایت واقعی از بیلی بین (با بازی برد پیت) مدیر ناموفق یک تیم بیسبال است. او مدیر تیم بیسبال اوکلند اتلتیک است و تیمش نتایج بسیار ضعیفی را کسب کرده‌است و دو تن از بهترین بازیکنان خود را به خاطر همین مشکلات از دست می‌دهد به خاطر همین موضوع تیم اوکلند اتلتیک در آستانه فروپاشی قرار گرفته‌است اما بیلی بین که در سن جوانی با یک اشتباه ورزش بیسبال را انتخاب کرده‌است راه بازگشتی را نمی‌بیند و تصمیم می‌گیرد نهایت سعی و تلاش خود را به کار گیرد تا بتواند تیمش را از بحران نجات دهد! او با کمک فردی به نام پیتر براند دست به اقدام عجیبی می‌زند و براساس یک سری معادله‌های ریاضی برخی از بازیکنان را به خدمت می‌گیرد تا اینکه به خاطر همین تصمیم رفته رفته تیم نتایج بهتری می‌گیرد و موفقیتی تاریخی را رقم می‌زند. این فیلم در پنج رشته نامزد اسکار شد و در نهایت دست خالی ماند!


3. شکارچیان روح – 2016 – Ghostbusters

ژانر: اکشن، کمدی، فانتزی

کارگردان: پاول فیگ (Paul Feig)

بازیگران: ملیسا مک‌کارتی، کریستن ویگ، لزلی جونز، چالز دنس

تریلر فیلم

یک بازسازی تماشایی و سرگرم‌کننده که می‌توانید در کنار خانواده تماشا کنید و لذت ببرید؛ فیلمی سرشار از صحنه‌های اکشن و کمدی که گذر زمان را برایتان لذت‌بخش می‌کند. داستان این فیلم درباره‌ی حمله‌ی ارواح به شهر منهتن و تسخیر تمام شهر توسط آنها است. به دنبال این اتفاق مردم شهر بسیار وحشت‌زده می شوند تا اینکه یک فیزیکدان به همراه گروهی از دوستانش وسیله‌ای را برای شکار و دستگیری ارواح اختراع می‌کنند تا به مردم کمک کرده و ارواح را از شهر بیرون کنند. اما اوضاع طبق برنامه‌ریزی آنها پیش نمی‌رود و مشکلاتی بر سر راهشان قرار می‌گیرد.


4. مشاهده – Observance – 2015

ژانر: ترسناک، معمایی

کارگردان: جوزف سیمز (Joseph Sims)

بازیگران: لیندسی فریس، جوزف سیمز، استفانی کینگ

تریلر فیلم

فیلمی با فضا و تصاویر زننده و آزاردهنده درباره مرد جوانی به نام پارکر که پس از مرگ پسرش در غم و اندوه فرو رفته، ازدواجش در آستانه شکست قرار داشته، به ورشکستگی نزدیک است اما به کار به عنوان کارآگاه بازمی گردد. او باید از یک آپارتمان متروک زنی را زیرنظر گرفته و در این زمان که زن مسائل ترسناک را تجربه می کند گویی آپارتمانی که مرد در آن قرار دارد ترسناک بوده و او را می‌بلعد.


5. لاوینگ – Loving – 2016

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: جف نیکولز (Jeff Nichols)

بازیگران: جوئل اجرتون، روث نگا، مایکل شنون، نیک کرول

تریلر فیلم

نویسنده و کارگردان این فیلم جف نیکولز در زمان اکران آن در جشنواره کن معتقد بود که این فیلم آن‌چنان‌که باید با اقبال مواجه نشده است. این فیلم بر اساس داستان واقعی زندگی زوجی به نام‌های ریچارد و میلدرد لاوینگ ساخته شده که در سال ۱۹۶۷ به جرم ازدواج با یکدیگر از ویرجینیا تبعید شدند. در این فیلم جوئل اجرتون، بازیگر استرالیایی در نقش ریچارد و بازیگر دورگه ایرلندی روث نگا در نقش میلدرد ظاهر شده‌اند. فیلم‌ساز این فیلم تلاش کرد تا داستان این فیلم را بدون هرگونه اغراق به نمایش بگذارد، چیزی که در هالیوود به‌ندرت اتفاق می‌افتد. این فیلم داستان زوجی است که از لحاظ قانونی نمی‌توانند در کنار هم بمانند و هنرمندان فیلم هم این رنج و فراق را به‌خوبی نشان می‌دهند.


6. چیزهای کوچک – 2021 – The Little Things

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: جان لی هنکاک (John Lee Hancock)

بازیگران: دنزل واشینگتن، رامی مالک، جرد لتو، ناتالی مورالس

تریلر فیلم

داستان این فیلم  راجع به کلانتر شهری در ایالت کالیفرنیا به نام “دِک” (با بازی دنزل واشینگتن) است. او مردی است که زیر فشار کاری شدیدی است و برای پیدا کرد قاتلی زنجیره‌ای (با بازی جرد لتو) با کاراگاهی از نیروی پلیس لس‌آنجلس به نام “باکستر” (با بازی رامی مالک) وارد همکاری می‌شود. توجه زیاد “دِک” به جزئیات، به حل پرونده کمک زیادی می‌کند اما به خاطر تمایلش به زیر پا گذاشتن قانون با “باکستر” به مشکل بر می‌خورد. او در این میان، در حال دست و پنجه نرم کردن با نتیجه اعمال نا خوشایند خود در گذشته نیز هست.


7. عشق، احمقانه، دیوانه‌وار – 2011 – Crazy, Stupid, Love

ژانر:‌ درام، کمدی-رمانتیک

کارگردان: گلن فیکارا (Glenn Ficarra)

بازیگران: استیو کارل، جولیان مور، رایان گاسلینگ، اما استون، کوین بیکن

تریلر فیلم

در این فیلم کمدی رمانتیک، گاسلینگ در نقش مردی که در جذب کردن زن‌ها مهارت دارد سعی دارد به کال (با بازی استیو کارل) که به تازگی از امیلی (با بازی جولیان مور) جدا شده، درس‌هایی راجع به عشق و روابط عاشقانه بدهد؛ اما بعد از مدتی خودش عاشق هانا (با بازی اما استون) می‌شود. یک اثری دیدنی و دوست‌داشتنی که می‌تواند آخر هفته را برایتان لذت‌بخش کند. تیم بازیگری جذاب این فیلم می‌تواند بهانه‌ی خوبی برای تماشای آن باشد! پس اگر دوست دارید برای ساعاتی از زندگی روزمره فاصله بگیرید، این فیلم را تماشا کنید.


8. تنها در شب کنار ساحل – 2017 – On the Beach at Night Alone

ژانر: درام

کارگردان: هونگ سانگ سو (Hong Sangsoo)

بازیگران: کیم مین-هی، مارک پرانسون

تریلر فیلم

زن بازیگری که به تازگی از رابطه‌ای عاطفی با مردی متاهل بیرون آمده در آلمان سرگردان است. با بازگشتش به کره‌ی جنوبی رابطه‌ی ناکام پیشین مدام او را غمگین‌تر می‌کند. فیلمی صادقانه که تنهایی زنی غمگین را کنکاش می‌کند که دیگر خودش و زندگی را دوست ندارد. مثل همه‌ی فیلم‌های هونگ سانگ سو با شکل فیلمسازی مستقل و کم‌خرجی مواجهیم. حرکت دوربین‌های مبتدیانه و ساده تبدیل به سبک کاری هونگ شده است. بخش زیادی از فیلم بداهه‌پردازی است. آدم‌های فیلم به واسطه‌ی این سادگی به آدم‌های واقعی نزدیک‌تر شده‌اند تا جایی که این توهم به وجود می‌آید که نکند با فیلمی مستند مواجهیم و آدم‌ها دارند نقش خودشان را بازی می‌کنند. اگر به سینمای مینی‌مالیستی علاقه‌ دارید تماشای این فیلم را از دست ندهید.


9. احساس – 2015 – Jazbaa

ژانر: درام، اکشن، جنایی

کارگردان: سانجی گوپتا (Sanjay Gupta)

بازیگران: عرفان‌خان، آیشواریا رای

تریلر فیلم

آنورادا (با بازی آیشواریا رای) یک وکیل برجسته جنایی و یک مادر مجرد است که هرگز پرونده‌ای را از دست نداده است. روزی دخترش سانایا ربوده شده و آدم ربایی با او تماس می‌گیرد و به او می‌گوید که برای برگرداندن دخترش ناچار است از یک متهم محکوم دفاع کند. مجرمین این پرونده میازاز شیخ است که به جرم تجاوز و قتل زن جوان محکوم شده و پرونده علیه وی در مدت چهار روز محاکمه می‌شود. آدم‌ربا از نزدیک آنورادا را زیر نظر قرار می‌دهد تا مطمئن شود که او مطابق خواست او عمی می‌کند. با فشار زمان علیه او، آنورادا تلاش می‌کند تا از دوست معلق پلیس خود یوهان (با بازی عرفان‌خان) که به دلیل معافیت از قواعد و مقررات پلیس آگاهی در نیروی پلیس معلق شده است، برای حل این مشکلش و نجات دخترش کمک بگیرد.


10. عصر یخبندان – Ice Age – 2002

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: کریس وج (Chris Wedge)

صداپیشگان: ری رومانو، جان لگویزمائو، دنیس لری، جک بلک

تریلر فیلم

“عصر یخبندان” یکی از به‌یادماندنی‌ترین انیمیشن‌های سینمایی است که همه‌ی ما با آن خاطره داریم؛ قسمت اول این انیمیشن و سیکوئل‌های بعدی آن را می‌توان بارها و بارها تماشا کرد و لذت برد. شاید بد نباشد که در این آخر هفته سری به این مجموعه بزنید و در کنار خانواده از ماجراجویی‌ها و طنز این انیمیشن لذت ببرید. همانطور که از نام فیلم پیداست در عصر یخبندان رخ می‌دهد و درباره زندگی سه پستاندار ماقبل تاریخ است: مانی، یک ماموت جدی پشمالو، سید، یک تنبل احمق و دیه گو، یک ببر شجاع. آن‌ها می‌خواهند کودکی را به سلامت به والدینش برسانند و در این بین ماجراهایی رخ می‌دهد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم