بهترین فیلم‌های تریلر اخیر که حتماً باید تماشا کنید

گاهی اوقات فیلم‌های دیدنی به دلایلی موردتوجه قرار نمی‌گیرند. تبلیغات ضعیف، نقد منفی، بازار شلوغ یا بی علاقگی تماشاگران، باعث شده تماشاگران به سراغ فیلم‌های دیگر بروند و بنابراین برخی از پروژه‌های قوی مورد بی مهری قرار می‌گیرند. حتی اگر یک فیلم تمام ویژگی‌های لازم را داشته باشد باز هم ممکن است پس از چند سال موردتوجه قرار بگیرد.

“تریلر” معنای گسترده‌ای دارد و بسیاری از فیلم‌های متعلق به ژانرهای اکشن، وحشت، درام یا حتی کمدی می‌تواند در زمره تریلر قرار بگیرند. فیلم‌های تریلر از همان ابتدا توجه مخاطب را جلب می‌کنند و تجربه جالبی را در اختیار او قرار می‌دهند. در اینجا بهترین فیلم‌های تریلر سال‌های اخیر را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. افسانه – Legend – 2015

“برایان هالگلند” (Brian Helgeland) کارگردان با ژانر جنایی بیگانه نیست و فیلمنامه های دو فیلم موفق جنایی، “محرمانه لس آنجلس” (L.A. Confidential) و “رودخانه میستیک” (Mystic River) را خلق کرده است. با اینکه هالگلند پشت دوربین سابقه درخشانی دارد اما سرانجام این شانس را به دست آورد تا معروف‌ترین فیلم جنایی تاریخ را بسازد. “افسانه” فیلمی درباره دو گانگستر دوقلو به نام‌های رونالد و رجینالد کری است که “تام هاردی” (Tom Hardy) با اجرای درخشان خود نقش دو برادر را ایفا می‌کند.

با اینکه اجرای هاردی در دو نقش با استفاده از جلوه‌های بصری به وجود آمده اما درک عمیق او از این نقش‌ها به موفقیت فیلم کمک کرده است. ارتباط میان دو برادر گاها شکننده می‌شود، چون رونالد دام مجبور است کارهای برادرش را لاپوشانی کند و هاردی هم چنین ارتباطی را خوب به تصویر می‌کشد. شخصیت پردازی و طنز تلخ این اثر جنایی بریتانیایی را دیدنی می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های 2021 به همراه خلاصه داستان و تریلر


9. سرباز جهانی: روز حساب – Universal Soldier: Day of Reckoning – 2012

“سرباز جهانی” سال 1992 اثری فراموش نشدنی در کارنامه “رونالد امریش” (Roland Emmerich) است، اما فروش بالای آن الهام بخش سیکوئل های کم بودجه بود. درحالی که بسیاری از سیکوئل های اولیه فضای مشابه فیلم “امریش” را داشتند، اما آثار اخیر تجربی‌تر بودند، و فیلم “سرباز جهانی: روز حساب” بیشتر از عناصر ترسناک اگزیستانسیال ساخته “دیوید کراننبرگ” (David Cronenberg) و “میشائل هانکه” (Michael Haneke) الهام گرفت تا اثر “امریش”.

صحنه آغازین فیلم با الهام از “بازی‌های مسخره” (Funny Games) هانکه ساخته شده، و قهرمانی به نام جان (اسکات ادکینز  “Scott Adkins “) را نشان می‌دهد که شاهد قتل خانواده‌اش به دست سرباز جهانی لوک دوراکس (ژان کلود ون دام ” John-Claude Van Damme”) است. آنچه رخ می‌دهد یک ادیسه انتقام جویانه است که جان دوراکس و گروه او را دنبال می‌کند، آن هم درحالی که تصاویر خشونت‌های تجربه کرده‌اش جلوی چشمانش است. در صحنه‌ای با الهام از “اینک آخرالزمان” (Apocalypse Now) که جان در مقابل ارتش دوراکس قرار می‌گیرد، ثابت می‌شود که این فیلم هویت خود را داشته و اثری کاملاً متفاوت است.


8. پسر روزنامه فروش – The Paperboy – 2012

یکی از افراطی‌ترین فیلم‌های جنایی اخیر با جزئیات فراوانی در داستان و شخصیت پردازی. وارد جنسن (متیو مک کانهی “Matthew McConaughey”) به کمک برادر کوچکترش جک (زک افران “Zac Efron”) درباره قتل‌های نژادپرستانه در فلوریدا تحقیق می‌کند. تحقیقات آنها به مصاحبه با هیلاری قاتل (جان کیوسک “John Cusack”) ختم می‌شود که معشوقه‌اش شارلوت (نیکول کیدمن “Nicole Kidman”) از جک خوشش می‌آید.

هر شخصیت انگیزه خاصی دارد و هر بازیگر با کاریزمای خود شخصیتش را جذاب کرده است. اجرای کیدمن در نقش یک زن اهل آلاباما آنقدر درخشان است که نمی‌توان از او چشم برداشت. جذابیت فیلم در این است که تمام شخصیت‌ها را آنالیز کرده و با نمایش نقص‌های آنها، تریلری تاریک اما سرگرم کننده می‌سازد.


7. دروغگوی خوب – The Good Liar – 2019

یکی از فیلم‌های دست کم گرفته شده در سال 2019 در سبک تریلرهای قدیمی که به خاطر کارگردانی “بیل کاندن” (Bill Condon) و اجرای دو بازیگر اصلی درخشید. “ایان مک‌کلن” (Ian McKellen) نقش مردی را ایفا کرده که می‌خواهد ثروت بیوه‌ای با بازی “هلن میرن” (Helen Mirren) را به دست آورد و این دو با اجرای خود فیلم را دیدنی می‌کنند. قسمت اعظم فیلم شامل گفتگوهای این دو شخصیت است که هرکدام می‌خواهد دست پیش را بگیرد.

شاید با اینکه کلیشه به نظر برسد اما به تدریج مسیر فیلم تاریک شده و گره‌های تاریک و شوکه کننده‌ای از دو شخصیت را نشان می‌دهد. حتی اگر این گره‌ها جالب نباشند بازهم اجرای مک کلن و میرن چند لایه بوده و توجه مخاطب را جلب می‌کند. یک تریلر درخشان با کارگردانی و ریتم جذاب که شایسته توجه است.


6. هالیوودلند – Hollywoodland – 2006

یکی از جذاب‌ترین تریلرهای تاریخ سینما که به یکی از پرونده‌های باز تاریخ هالیوود می‌پردازد و به همین دلیل باید تماشا شود. داستان درباره مرگ مرموز بازیگر سوپرمن یعنی جرج ریوز (بن افلک “Ben Affleck”) است که از طریق فلش بک شاهد رشد او هستیم.

داستان درباره شخصیت “آدرین برودی” (Adrien Brody) یعنی لوئیس سیمو است که به پرونده ریوز علاقه مند شده و تصمیم می‌گیرد درباره زندگی او تحقیق کند. یک فیلم نوآر با فضای دیدنی که اثری درخشان در ژانر خود است. افلک با اجرای دیدنی خود فیلم را از آن خود می‌کند، و گرچه پرونده حل نمی‌شود اما اجرای افلک باعث می‌شود مخاطب برای مرگ ریوز غمگین شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های سال 2020 + تریلر و خلاصه داستان


5. ارباب – Overlord – 2018

فیلمی درجه دو با الهام از آثار حماسی جنگ جهانی دوم و زامبی، که این دو ژانر را به خوبی با هم ترکیب کرده و عناصر تاریخی و ماورایی در داستان سربازان و مأموریتشان درهم تنیده شده است. این فیلم در پایان توانسته لحظات ترسناک و آزاردهنده ایجاد کند.

اجرای درخشان بازیگران فیلم را دیدنی می‌کند. گرچه هیچ کدام از شخصیت‌ها از کلیشه فیلم‌های جنگی دور نمی‌شوند، اما لشکر سربازان کاملاً واقعی به نظر می‌رسند و همین واقعی بودنشان فیلم را دیدنی می‌کند. اجرای “جووان آدپو” (Jovan Adepo) در نقش ادوارد بویس خیره کننده و احساسی است و نقطه قوت فیلم محسوب می‌شود.


4. کله گنده – Jarhead – 2005

گرچه همه انتظار دارند فیلم جنگی “سام مندس” (Sam Mendes) یک حماسی اکشن باشد، اما این فیلم کاملاً متفاوت است. فیلمی کنایی و رئالیسم درباره گروهی از سربازان که در مراحل اولیه جنگ خلیج فارس به شبه‌جزیره عربستان می‌روند. این جنگ پیاپی و کشتار به جنون و انزوای شخصیت‌ها منتهی می‌شود.

“سام مندس” در ایجاد تنش شهرت شده و حتی آرام‌ترین صحنه‌های فیلم ناتوانی سربازان را نشان می‌دهد. “جیک جیلنهال” (Jake Gyllenhaal) در نقش آنتونی سوفورد، یک تک تیرانداز ماهر می‌درخشد، او ابتدا می‌خواهد با سرابازن زیردستش ارتباط برقرار کند و به تدریج در میانشان پذیرفته می‌شود.


3. چشم قرمز – Red Eye – 2005

“وس کریون” (Wes Craven) یکی از بهترین کارگردان‌های تاریخ ژانر وحشت است اما این فیلمش به سبک داستان‌های رازآلود هیچکاکی ساخته شده است. یک تریلر دیدنی درباره یک مدیر هتل جوان به نام لیزا ریسرت (ریچل مک آدامز “Rachel McAdams”) که پس از یک روز پراسترس در پرواز دالاس به میامی می‌نشیند. در فرودگاه با غریبه‌ای جذاب (کیلین مورفی “Cillian Murphy”) آشنا می‌شود که در هواپیما مسافر بغل دستی‌اش است، اما بعد متوجه می‌شود آن غریبه نیت شومی دارد.

کریون بسیار وقت شناس است و از همان لحظه ورود لیزا به فرودگاه تا پایان 85 دقیقه حتی یک لحظه هم تلف نمی‌شود. “مک آدامز” در نقش شخصیتی وحشت زده اما قوی می‌درخشد، اما ستاره اصلی فیلم مورفی است که از فردی جذاب به فردی ترسناک تبدیل شده و شخصیتی قوی را نشان می‌دهد که می‌خواهد بر دیگری مسلط شود.


2. کیک لایه‌ای – Layer Cake – 2004

این فیلم را اثری می‌دانند که باعث شد “دنیل کریگ” (Daniel Craig) برای نقش جیمز باند انتخاب شود و دلیلش مشخص است. کریگ در نقش یک فروشنده کوکائین ظاهر شده که باید دختر رئیسش را یافته و با یک گانگستر خطرناک معامله کند. او باید برای زنده ماندن این وظیفه را اجرا کند و کریگ در نقشش می‌درخشد.

فیلم اولین اثر کارگردانی شده “متیو وان” (Matthew Vaughn) است که آغازگر آثار اکشن خشن او و طنز تلخش است. او سال‌ها با “گای ریچی” (Guy Ritchie) کار کرد و گرچه “کیک لایه‌ای” به فیلم‌های ریچی شباهت‌هایی دارد اما از آن کلاسیک‌تر است. اجرای کریگ دیدنی‌ترین اجرای فیلم است اما بازیگران دیگر آن عبارتند از “مایکل گمبون” (Michael Gambon)، “تام هاردی” (Tom Hardy)، “کالم مینی” (Colm Meaney)، “سینا میلر” (Sienna Miller) و “کنت کرانام” (Kenneth Cranham).

همچنین بخوانید: معرفی بهترین صحنه‌های مبارزه در فیلم‌های دهه 90 میلادی


1. آخرین گشت – End of Watch – 2012

گرچه “دیوید آیر” (David Ayer) اخیراً به خاطر شکست “جوخه خودکشی” (Suicide Squad) و “درخشان” (Bright) با واکنش‌های منفی مواجه شد، اما آثار اولیه او داستان‌های رئالیسم و جنایی-عاطفی بودند. او کارگردانی چندین اثر را برعهده داشت اما مهم‌ترین اثر او تا به امروز “آخرین گشت” بود که داستانی پلیسی با فیلم‌های واقعی است. داستان درباره دوستی میان دو سرباز به نام برایان تیلور (جیک جیلنهال) و میگوئل زاوالا (مایکل پنیا ” Michael Pena”) است که زندگی‌شان بهم گره خورده است.

این فیلم فعالیت‌های روزمره را جالب نشان داده و به خاطر اجرای “پنا” و “جیلنهال” هرگز خسته کننده نمی‌شود، ارتباط میان آن دو در صحنه دیدنی بوده و عناصر عاطفی تا پایان دیده می‌شوند. آیر با حفظ سبک مستند درام توانسته عناصر اکشن را هم حفظ کند و در عین حال کمدی است. یک فیلم جنایی پلیسی با عناصر رئالیسم.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم