15 انیمه جذاب و دیدنی شبیه “دکتر استون” (Dr. Stone) که باید تماشا کنید

انیمه “دکتر استون” داستان نابغه‌ای به نام “سنکو” را روایت می‌کند که 3000 سال پس از سنگ شدن انسان به دلایلی نامعلوم، می‌خواهد عصر جدید بشریت را آغاز کند. وقتی در یک دنیای رازآلود بیدار می‌شود، ابتدا تلاش می‌کند محیط پیرامونش را بشناسد و بعد می‌خواهد با کمک علم از پس زندگی روزمره‌اش بربیاید.

پس از مدتی می‌تواند انسان‌های سنگ شده را بیدار کند و با این کار دوستانش “تایجو” و “یوزوریها” را آزاد می‌کند. این سه نفر تصمیم می‌گیرند امپراتوری علم را برپا کنند و به کمک آن انسان را به دوره شکوهمند پیشین بازگردانند. استفاده جذاب از علم و شخصیت‌های اصلی این انیمه را دیدنی کرده است. به همین دلیل در اینجا می‌خواهیم انیمه های مشابه را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


15. زندگی فاجعه بار سایکی کی – The Disastrous Life Of Saiki K – 2017

نوجوانی قدرت‌های روانی و دورنوردی دارد اما باید آنها را پنهان کند تا زندگی معمولی داشته باشد. وقتی در مدرسه حوصله‌اش سر می‌رود و از قدرتش استفاده می‌کند، به خطر می افتد. چون در بین آن همه نوجوان معمولی تنها منبع قدرت است و معمولاً در دنیای انیمه در مدارس اتفاقات مهمی می افتد. پس می‌توانید از دیدن این انیمه طنز لذت ببرید.

همچنین بخوانید: 10 حقیقت جذاب و خواندنی درباره شخصیت بروک در انیمه پوکمون (Pokémon)


14. به اوج رسیدن خوره کتاب – Ascendance Of A Bookworm – 2013-2017

زن جوانی از دنیا می‌رود و آرزو می‌کند در دنیایی متولد شود که فقط بین کتاب‌ها زندگی کند. سپس در جسم یک کودک متولد شده و در دنیای جدیدی بیدار می‌شود که کتاب نایاب بوده و با خاطرات زندگی قبلی‌اش کتاب‌های جدید چاپ می‌کند.

با توجه به موضوع نه چندان رایج انیمه می‌توان آن را سریالی سورئال دانست. از آنجاییکه کسب دانش تنها هدف قهرمان داستان است پس می‌توان آن را داستان متفاوتی از بقا دانست.


13. دفتر مرگ – Death Note – 2006-2007

یک دانش آموز دبیرستانی دفترچه‌ای پیدا می‌کند که با کمک آن می‌تواند هرکسی را بکشد، البته تا زمانی که نام و شکل او را بداند. او با استفاده از این دفتر تمام مردم فاسد جهان را از بین برده و یک مدینه فاضله خلق می‌کند.

یک داستان سورئال که از ترساندن مخاطب نمی‌ترسد و بنابراین نوعی کمدی سیاه با محتوای یادگیری است. با اینکه موضوع داستان سنگین به نظر می‌رسد اما ریتم کند داستان و شخصیت‌ها آن را دیدنی می‌کند.


12. گم شدی؟ – Are You Lost؟ – 2019

چهار نوجوان دبیرستانی از سقوط هواپیما جان سالم به در برده و در جزیره‌ای دورافتاده گرفتار می‌شوند. یکی از آنها با استفاده از مهارت‌های بقا که از پدرش آموخته بقیه را رهبری می‌کند تا در آن جزیره زنده مانده و راه خانه را پیدا کنند.

این داستان ساده می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد. اما نکته جالب انیمه شخصیت‌های متفاوت هریک از دختران داستان است که هر کدام خصوصیت جالبی را به داستان وارد کرده و یک اثر دیدنی را پدید می‌آورد.


11. سیارات – Planetes – 2003

خدمه یک ایستگاه فضایی مأموریت پاکسازی ذرات پیرامون زمین و مدار ماه را برعهده دارند. گرچه کار سختی نیست اما وقتی انگیزه واقعی روسای ایستگاه مشخص می‌شود، همه چیز به خطر می افتد.

شخصیت‌های انیمه باید اطمینان حاصل کنند که در طی کار از دست نرفته و از سوی دیگر چندان از آنها تقدیر نمی‌شود. با وجود داستان‌های جدید در میانه انیمه و گره‌های جدید، این سریال رفته رفته جذاب‌تر می‌شود.

همچنین بخوانید: 7 انیمه جذاب و دیدنی شبیه انیمه جوجوتسو کایسن (Jujutsu Kaisen) که باید تماشا کنید


10. سلول‌ها در محل کار – Cells At Work – 2018

داستانی از زندگی روزمره سلول‌های انسانی که در هر قسمت به نمایش درمی آید. گرچه سریال عناصر علمی دارد اما اصلاً پیچیده و غیرقابل درک نیست.

بنابراین داستان انیمه دیدنی است و البته فکر نکنید داده‌های آن صحت علمی دارد. شاید طرفداران “دکتر استون” به خاطر جنبه علمی و آموزشی سریال آن را دوست داشته باشند اما به طور کلی در میان داستان‌های علمی جذابیت کمتری دارد.


9. دروازه اشتاینز – Steins; Gate – 2011

“سنکو رینتارو” نابغه‌ای جلوتر از زمان خودش است که مانند تمام نوابغ این چنینی دوست دارد از بقیه جلوتر باشد. او به کمک دوستانش می‌خواهد در آزمایشگاه خود دستگاه‌های جدید بسازد. آن‌ها پس از آزمون و خطا متوجه می‌شوند “فر تلفنی” شان می‌تواند به گذشته ایمیل بفرستد.

اما این ایمیل‌ها می‌توانند تاریخ را دگرگون کنند. “دروازه اشتاینز” یک انیمه علمی-تخیلی کلاسیک است که تمام طرفداران ژانر از آن لذت خواهند برد.


8. از دنیای نو – From The New World – 2012-2013

دنیا ویران شده و افراد جامعه قدرت‌های دورجنبی دارند. این تغییر آنچنان آشوبی ایجاد کرده که مردمی با این توانایی باید از شر مردم عادی جامعه خود را در خانه پنهان کنند.

این انیمه داستان “ساکی واتانابه” و دوستانش در آکادکی را نشان می‌دهد که شرایط را می‌پذیرند اما پس از مدنی متوجه می‌شوند مدینه فاضله خودشان هم آشوب زده است.


7. ناکجاآباد موعود – The Promised Neverland – 2019

یک تریلر روانشناسانه که بیننده را میخکوب می‌کند. گره‌های داستان باعث می‌شود بیننده بخواهد از شخصیت‌ها چیزهای دیگری ببیند. جذابیت انیمه در این است که توجه مخاطب را به کودکان جلب می‌کند. در پایان هر قسمت بیننده اصلاً نمی‌داند در قسمت بعدی چه رخ می‌دهد.

“اما”، “ری” و “نورمن” می‌خواهند از مزرعه‌ای که زمانی خانه می‌نامیدندش، فرار کنند. گرچه داستان بقای سریال شبیه “دکتر استون” نیست، اما انیمه ای جالب و تماشایی است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین انیمه‌های دبیرستانی تاریخ که باید تماشا کنید


6. قاشق نقره‌ای – Silver Spoon – 2014

“یوگی” یک دانش آموز دبیرستانی سختکوش است که پس از مدتی خسته شده و تصمیم می‌گیرد به مدرسه جدیدی برود تا کارش کمتر شود. به زودی متوجه می‌شود همه همکلاسی‌هایش در کارهای مزرعه خبره هستند و فقط او ناشی است.

بنابراین برای موفقیت در این مدرسه باید بیشتر تلاش کند. در این میان با آدم‌های خوبی آشنا می‌شود که درباره او و جهان درس‌های مهمی به او یاد می‌دهند.


5. بقای سیاره خالی از سکنه – Uninhabited Planet Survive – 2003-2004

انیمه ای در قرن 22 که سیاره زمین خالی از سکنه شده و مردم در جاهای دیگری از فضا زندگی می‌کنند. در این عصر تکنولوژی، سفر فضایی آنقدر آسان است که مردم به آن عادت کرده‌اند. یک روز تصادف فضایی لونا، سگش و شش همکلاسی او را در یک سیاره خالی از سکنه رها می‌کند.

حالا همکلاسی‌ها برای زنده ماندن باید در کنار هم بمانند. آن‌ها برای زنده ماندن در این سیاره جستجو می‌کنند اما انگار آنقدرها هم تنها نیستند.


4. استرا گمشده در فضا – Astra Lost In Space – 2019

یک انیمه علمی-تخیلی که در سال 2063 رخ می‌دهد که سفر فضایی آسان شده. روزی گروهی از نوجوانان به یک کمپ می‌روند و با رسیدن به آنجا متوجه می‌شوند جای عجیبی است، اما پیش از اینکه کاری کنند به فضا کشیده می‌شوند.

حالا برای بقا در عمق فضا باید کنار هم بمانند. حالا متوجه می‌شوند از مکان قبلی چند سال نوری فاصله دارند. با ادامه سریال ماهیت “تصادف” آن‌ها آشکار می‌شود.


3. 7 دانه – 7 Seeds – 2019

پس از برخورد یک شهاب سنگ به زمین، گفته می‌شود حیات روی زمین نابود شده. اما گویا حکومت از قبل به فکر بوده و برای ادامه حیات بشریت برنامه‌ای را ترتیب داده است.

بنابراین هفت مرد و هفت زن را منجمد کرده‌اند. آن‌ها پس از به هوش آمدن دنیایی جدید و خطرناک می‌بینند که باید در آن زنده بمانند.

همچنین بخوانید: 10 انیمه موردانتظار در سال 2021


2. مویاشیمون – Moyashimon – 2007

داستان زندگی اولین سال زندگی دانشجوی کشاورزی، “تادایاسو ساواکی” در دانشکده. انیمه چیزهای زیادی برای آموزش دادن دارد. تادایاسو می‌تواند با باکتری‌ها و موجودات میکروسکوپی ارتباط برقرار کند.

بنابراین این توانایی او را در شرایط سختی قرار می‌دهد. با این حال اگر می‌خواهد به اهدافش برسد باید سخت تلاش کند.


1. توکیو 8 ریشتر – Tokyo Magnitude 8 – 2009

ی

در آغاز تعطیلات تابستانی “میرای” باید برادر کوچکترش را به نمایشگاه رباتیک ببرد اما دوست داشت جای دیگری باشد، این حس آنقدر ادامه می‌یابد که با خودش می‌گوید: “کاش همه چیز ویران می‌شد.”

متاسفانه آرزویش براورده می‌شود. چند لحظه بعد در آن نمایشگاه زمین لرزه‌ای رخ می‌دهد و همه چیز بهم می‌ریزد. سرانجام “ماری” به آنها کمک کرده و ماجراجویی طولانی آنها برای بازگشت به خانه آغاز می‌شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم