5 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “پالمر” (Palmer) که باید تماشا کنید

“پالمر” فیلمی درباره یک قهرمان (جاستین تیمبرلیک “Justin Timberlake”) است که دیگر دلیلی برای ادامه زندگی ندارد. او در دوران نوجوانی ستاره معروف فوتبال مدرسه بود. اما همانطور که می گویند یک تصمیم اشتباه می‌تواند آدم را شکست دهد. یک اشتباه پالمر و آسیب زدن به کسی باعث به زندان افتادن پالمر می‌شود. پس از اینکه سال‌های درخشان زندگی را پشت میله‌ها می‌گذراند، سرانجام آزاد می‌شود.

اما حالا باید کجا برود؟ چگونه باید گذشته خود را پشت سر بگذارد؟ داستان فیلم به این سؤال‌ها پاسخ می‌دهد. در اینجا فیلم‌های مشابه را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


5. گربه خیابانی به نام باب – A Street Cat Named Bob – 2016

داستان واقعی مردی به نام جیمز بوون که پس کلی اشتباهات در زندگیش به یک گربه خیابانی برمی خورد. حالا جیمز (لوک تردئوی “Luke Treadaway”) با گربه روی شانه‌اش در خیابان‌های لندن می‌چرخد. به مکان‌های شلوغ می‌رود و گربه هم با ریتم موسیقی حرکت می‌کند. این دو باهم معروف می‌شوند. خانواده جیمز به خاطر اعتیاد طولانی‌اش او را طرد کرده‌اند، درست همانطور که پالمر از زادگاهش دور افتاده.

همچنین بخوانید: فلسفی ترین فیلم های کل تاریخ سینما که نباید از دست بدهید


4. آسمان نیمه شب – The Midnight Sky – 2020

فیلمی به کارگردانی “جرج کلونی” (George Clooney) درباره دانشمندی به نام آگوستین (کلونی) که باید مردم را از فاجعه‌ای نجات دهد. او باید به شاتل فضایی به نام ایتر که در خطر است، پیام ارسال کند. سپس به دختری به ظاهر لال به نام آیریس (کائویلین اسپرینگال “Caoilinn Springall”) برمی خورد و باهم سفری به شمالگان را آغاز می‌کنند، چون در آنجا سیگنال قوی تر به مردم شاتل ارسال می‌شود.

موضوع مهم فیلم رابطه آگوستین با آیریس است. سکوت میان آنها گویای همه چیز بوده و شخصیت آگوستین در کنار دخترک می‌درخشد. قهرمان “پالمر” هم با کودکی آشنا می‌شود که به تمرکز اصلی زندگی او تبدیل می‌شود. هردوی آنها از جامعه کنار گذاشته شده‌اند و به همین دلیل به هم شبیه‌اند.


3. اخبار جهان – News of the World – 2020

داستانی درباره سرباز سابق جنگ داخلی به نام جفرسون کایل کید (تام هنکس “Tom Hanks”) که باید دختری ده ساله به نام جوهانا (هلنا زنگل “Helena Zengel”) را به اقوامش برساند. این دو در تگزاس باهم همراه می‌شوند و موانعی را پشت سر می‌گذارند. جوهانا تمام عمر زندانی بومیان آمریکایی بود و انگلیسی بلد نیست. اما این دو ارتباط زیبایی را آغاز می‌کنند. عناصر عاطفی فیلم ما را به یاد ارتباط شخصیت‌ها میان “پالمر” می‌اندازد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تام هنکس که باید تماشا کنید


2. سرچشمه – The Fountainhead – 1949

داستانی درباره یک معمار فردگرا به نام هاوارد رورک (گری کوپر “Gary Cooper”) که برخلاف ذهنیت بقیه مردم رشته خودش دوست دارد ساختمان‌های مدرن طراحی کند. با این حال به دلیل نقد خاصش مورد نفرت بقیه قرار گرفت. او برای رسیدن به آرزویش هرکاری می‌کند. از منظر فلسفی داستان هاوارد شبیه پالمر است. هردوی آن‌ها می‌خواهند در جامعه پذیرفته شوند اما کسی نمی‌خواهد ارزش تلاش‌های آنها را درک کند.


1. چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد – What’s Eating Gilbert Grape – 1993

یک فیلم درام به کارگردانی “لاسه هالستروم” (Lasse Hallström) درباره پسر جوانی به نام گیلبرت (جانی دپ “Johnny Depp”) که عاشق خانواده بوده و مسئولیت‌های مختلف را برعهده می‌گیرد. او برادر جوان‌تری به نام آرنولد (لئوناردو دیکاپریو “Leonardo DiCaprio”) دارد که عقب مانده ذهنی است و همین موضوع زندگی گیلبرت را مختل کرده است. این فیلم موفق رابطه گیلبرت و آرنولد را به خوبی نشان می‌دهد.

این دو برادر با موانع مختلف روبرو می‌شوند اما تحت هر شرایطی به یکدیگر علاقه دارند. در “پالمر” علاقه شخصیت اصلی به کودک، پدرانه است و با اینکه نسبت خونی ندارند اما پیوند عمیقی ایجاد می‌کنند. این فیلم اولین نامزدی در اسکار و گلدن گلوب را برای دیکاپریوی 19 ساله به ارمغان آورد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جانی دپ به انتخاب منتقدین


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم