معرفی فیلم “اخبار جهان” (News of the World)

جدیدترین فیلم از کارگردان “کاپیتان فیلیپس” (Captain Phillips) یعنی “پل گرینگرس” در ژانر وسترن و اکشن ساخته شده که داستانی ماجراجویی و جاده‌ای را دنبال می‌کند. گرچه این فیلم، “اخبار جهان”، نسبت به همکاری قبلی وی با تام هنکس در فیلم “کاپیتان فیلیپس” از فیلمنامه ضعیف‌تری برخوردار بوده و داستانش هم کمی دچار کلیشه شده‌است، اما تماشای یک بار آن خالی از لطف نیست و بینندگان را هیجان‌زده، امیدوار و غمگین می‌کند. در ادامه‌ی این مقاله به معرفی فیلم “اخبار جهان” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “اخبار جهان” (News of the World)
  • ژانر: درام، وسترن، اکشن
  • کارگردان: “پل گرینگرس” (Paul Greengrass)
  • بازیگران: “تام هنکس”، “هلنا زنگل”، “الیزابت مارول”، “مر وینینگ”
  • سال تولید: 2020
  • امتیاز آی ام دی بی: 6.8/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 88/100

تریلر فیلم

گاهی یک اتفاق به‌ظاهر ساده و بی‌دردسر به تحولی بزرگ در زندگی تبدیل می‌شود که این ماجرا می‌تواند الهام‌بخش تصمیمات مختلف‌مان در زندگی روزمره شود. هرچند که مقایسه‌ی داستانی سینمایی با زندگی واقعی کمی دشوار به‌نظر می‌رسد، اما قدرت بازیگری و نحوه‌ی داستان‌پردازی گاهی می‌تواند به قدرت گرفتن این منبع الهام کمک کرده، و یک فیلم را به چیزی بیشتر از یک اثر سینمای تبدیل کند.

در فیلم “اخبار جهان” شاهد داستانی انسانی هستیم که اگرچه می‌توانست با کمی تلاش بیشتر به اثری متفاوت و تامل‌برانگیز تبدیل شود، اما بازهم دیدنی و دوست‌داشتنی بوده و با اجرای زیبای تام هنکس دوست داشتنی در نقش شخصیت اصلی، بهتر هم می‌شود.

داستان فیلم “اخبار جهان” در سال ۱۸۷۰ میلادی جریان دارد و “تام هنکس” در این فیلم نقش کاپیتان “کایل کید” را بازی می‌کند که در بحبوحه جنگ داخلی آمریکا به شهرهای مختلف سفر می‌کند و اخبار کشور را برای ساکنان بی‌سواد شهرها می‌خواند. اما کاپیتان “کید” بعد از رخ دادن اتفاقاتی، مجبور به کنار گذاشتن این سفرها می‌شود و ماموریتی برای رساندن یک دختر ربوده شده از تگزاس به خانواده‌اش در سن آنتونیو را قبول می‌کند. ماموریتی که جان او را به خطر می‌اندازد و زحمت کنار آمدن با شرایط سخت و طاقت‌فرسای یک سفر سخت جاده‌ای با دختری که حتی زبان او را نمی‌فهمد را برایش به همراه دارد.

فیلم “اخبار جهان” روایتش را به‌آرامی پیش می‌برد و در این میان با بهره بردن از صحنه‌های درگیری و اکشن، سعی می‌کند تا هیجانی در داستان به وجود بیاورد که مانع کسلی بیننده شود. با این حال، برخی از حوادث فیلم به‌شکلی غیرضروری و اضافی به نمایش درآمده و این سوال را در ذهنمان به‌وجود می‌آورد که هدف کارگردان از قرار دادن چنین جزئیاتی در داستان چه بوده‌است؟

نقطه‌ی آغاز و پایان فیلم از جذابیت قابل قبولی برخوردار است و بیننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر از طرفداران ژانر وسترن باشید حتما از تماشای “اخبار جهان” لذت خواهید برد و صحنه‌سازی‌ها، نورپردازی‌ها و روایت داستانش را تحسین خواهید کرد. به علاوه‌ی اینکه دیدن هنکس در نقش مردی دلسوز و مهربان که تمام توانش برای نجات دختری بی‌پناه و گمشده را به‌کار می‌گیرد امیدوارکننده و جذاب است. هنکس یک بار دیگر قدرت بازیگری‌اش را در این فیلم به تصویر کشیده و ما را محو استعداد بی‌نظیرش می‌کند.

تصاویری از فیلم “اخبار جهان”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم