معرفی بهترین سریال‌های آفریقایی آمریکایی امروز

سریال‌های آفریقایی آمریکایی ما را با فرهنگ خودشان، شرایط اقتصادی، سبک زندگی و درگیری‌هایشان آشنا می‌کنند. از زمان ساخت سریال “سریال کازبی” (The Cosby Show) سریال‌های بسیاری از این دست ساخته شده و هنوز هم ساخته می‌شود. بنابراین اگر دوست دارید سریال آفریقایی آمریکایی امروز را تماشا کنید در اینجا به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید


15. گرین لیف – Greenleaf – 2016

سریالی ساخته “کرینگ رایت” (Craig Wright) به تهیه کنندگی “اوپرا وینفری” (Oprah Winfrey) که در تاریخ 21 ژوئن 2016 از شبکه اپرا پخش شد. داستان درباره خانواده گرین لیف است که امپراتوری Memphis را اداره می‌کنند و باهم رابطه خوبی دارند، اما در خانواده آنها هم رازهای رسواکننده، دروغ، خیانت، رقابت و طمع وجود دارد. وقتی گریس، دختر خانواده دو سال پس از مرگ رازآلود خواهرش فیث بازمی‌گردد، به تدریج تاریک‌ترین رازهای خانواده را آشکار می‌کند. اسقف جیمز گرین لیف و لیدی مائه گرین لیف و گریس گرین لیف شخصیت‌های اصلی این سریال هستند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی با این پیام که جان سیاهپوستان مهم است


14. آمریکایی تمام عیار – All American – 2018

سریالی از “آپریل بلیر” (April Blair) که در ده اکتبر 2018 پخش شد. داستان براساس زندگی وقعی اسپنسر پیسینگر، یک بازیکن فوتبال، است که از دبیرستانی از لس آنجلس آمد و برای بازی در بورلی هیلز انتخاب می‌شود. با این حال از آنجاییکه از کرنشاو آمده، باید با خانواده جدیدش در بورلی هیلز عادت کند.


13. صاعقهٔ سیاه – Black Lightning – 2018

سریالی از “سلیم اکیل” (Salim Akil) در سال 2018 درباره قهرمانی به همین نام از دنیای دی سی. “کریس ویلیامز” (Cress Williams) نقش او را ایفا کرده و بازیگران دیگر سریال عبارتند از: “چین آن مک کلین” (China Anne McClain)، “نفساً ویلیامز” (Nafessa Williams)، “کریستین آدامز” (Christine Adams)، “ماروین جونز سوم” (Marvin Jones III)، “دیمون گاپتن” (Damon Gupton)، “جیمز رمار” (James Remar) و “جردن کالاوی” (Jordan Calloway). سریال به زندگی صاعقه سیاه، قهرمانی‌های او و تأثیر آن بر خانواده‌اش می‌پردازد. پس از نه سال که گروهی به نام صد در شهر او جرم و جنایت را آغاز می‌کنند دوباره به مسئولیتش بازمی گردد.


12. ارتش بزرگ – Grand Army – 2020

سازنده این سریال “کیتی کاپیلو” (Katie Cappiello) با الهام از اثر معروف دیگرش Slut: The Play آن را ساخت. داستان درباره دانش آموزان دبیرستان ارتش بزرگ است، یک دبیرستان عمومی در بروکلین، نیویورک. سریال به امیدها، روابط و رویاهای این دانش آموزان می‌پردازد. این سریال چند دانش آموز سیاهپوست دارد. “ادلی جین” (Odley Jean) نقش دومینیک پیر را بازی می‌کند، یک دانش آموزش باهوش که باید بین مدرسه و وظایفش نسبت به خانواده تعادل ایجاد کند. جیسون جکسون با بازی “مالیک جانسون” (Maliq Johnson) هم یک دانش آموز موزیسین است که به خاطر یک شوخی مسخره با خشم مدرسه روبرو می‌شود.


11. دنیای ژوراسیک کمپ کرتاسه – Jurassic World Camp Cretaceous – 2020

داریوس بومن (پاول میکل ویلیامز “Paul-Mikél Williams”) مانند پدر فقیدش عاشق دایناسورهاست و هردویشان آرزو داشتند به پارک ژوراسیک وارد شوند. از زمان مرگ پدرش داریوس وظیفه برآورده کردن این رؤیا را برعهده داشته است. او پس از اتمام یک بازی پیروزی ناپذیر این فرصت را پیدا می‌کند تا به همراه پنج نوجوان دیگر با یک کمپ ماجراجو همراه شود. در این جزیره دایناسورها از قفس رها شده و نابودی به پا می‌کنند. حالا نوجوان‌ها باید برای زنده ماندن با هم همراه شوند.

این فیلم بازیگران بسیاری دارد و به جز ویلیامز، ستارگان دیگرش عبارتند از: “شان جیامبرونی” (Sean Giambrone) در نقش بن پینکس، “کوثر محمد” (Kausar Mohammed) در نقش یاسمینا فادولا و “جنا اورتگا” (Jenna Ortega) در نقش بروکلین. این سریال به دختران و پسران جوان یاد می‌دهد که خودشان می‌توانند قهرمان باشند.

همچنین بخوانید: 10 سریال جذاب و دیدنی درباره طبقه کارگر که باید تماشا کنید


10. بلکاف – #blackAF – 2020

یک سریال کمدی موفق از “کنیا باریس” با نمایش نسخه تخیلی زندگی باریس و ارتباط او با همسرش جویا (رشیدا جونز “Rashida Jones”)، بچه‌هایشان و اعضای دیگر خانواده. باریس به عنوان یک تهیه کننده موفق فیلم و سریال جز طبقه بالای جامعه است، اما ثروت تازه مشکلاتی را با خود آورده است. اعضای خانواده، به خصوص جویا، نمی‌دانند چطور پول خرج کنند و این موضوع بین او و همسرش مشکل ایجاد می‌کند.

این سریال هم مانند آثار دیگر باریس به هویت سیاهپوستان می‌پردازد. گرچه خانواده او از هم پاشیده هستند اما می‌دانند چه زمانی بحث‌ها را کنار گذاشته و کنار هم بمانند.


9. وقتی آنها ما را می‌بینند – When They See Us – 2019

یک مینی سریال جنایی از “اوا دوورنی” (Ava DuVernay) درباره پرونده سنترال پارک که در آن پنج جوان از نژادهای اقلیت به اشتباه به تجاوز یک زن سفیدپوست در سنترال پارک منهتن متهم می‌شوند. در این سریال طی دستگیری‌ها، اتهامات، حبس و دوران پسا حبس با آنها همراه می‌شویم.

دوورنی دوست ندارد سریال را Central Park Five بنامد چون حس می‌کند این کار هویت را از شخصیت‌ها می‌گیرد: کوین ریچاردسن (Asante Blackk)، انترون مک کری (کالیل هریس “Caleel Harris”)، یوسف سلام (ایتن هریس “Ethan Herisse”)، کوری وایس (جرال جروم “Jharrel Jerome”) و ریموند سانتانا (مارکیس رادریگوز “Marquis Rodriguez”). این سریال نژادپرستی موجود در آمریکا را نشان می‌دهد که حتی در شهرهای بزرگی مانند نیویورک هم به چشم می‌خورد. این سریال از زمان پخش نقدهای مثبت دریافت کرد و دوورنی را به عنوان یک فیلمساز اجتماعی معرفی کرد.


8. مردم سفید عزیز – Dear White People – 2017

یک سریال کمدی درباره دانشچویان یک کالج سیاهپوستان که مشکلاتی مانند مسائل نژادپرستانه و اجتماعی را نشان می‌دهد. این سریال اقتباسی از فیلمی به همین نام، توسط “جاستین سیمین” (Justin Simien) نوشته و کارگردانی شد. هر قسمت درباره یک شخصیت است و مشکلات، داستان و تلاش آنها را نشان می‌دهد.


7. در بلوک من – On My Block – 2018

سریالی جذاب از “لورن ایونگریچ” (Lauren Iungerich)، “ادی گونزالز” (Eddie Gonzalez) و “جرمی هافت” (Jeremy Haft) با حضور “سیه را کاپری” (Sierra Capri)، “جیسون جنائو” (Jason Genao)، “برت گری” (Brett Gray)، “دییگو تینوکو” (Diego Tinoco) و “جسیکا ماری گارسیا” (Jessica Marie Garcia) در نقش‌های اصلی. داستان درباره چهار نوجوان است که از بچگی باهم دوست بوده‌اند و به دبیرستان جدیدی در یکی از محله‌های لس آنجلس می‌رود. این سریال نشان می‌دهد که این فضای جدید دوستی آنها را به چالش کشیده و باید خودشان را با شرایط وقف دهند. این سریال پس از اکران به خاطر اجرای بازیگران، داستان و اجراها تقدیر شد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم و سریال برتر تاریخ درباره وایکینگ ها


6. همه چیز درباره واشینگتن‌ها – All About the Washingtons – 2018

سریالی کمدی از “جرمی برانسن” (Jeremy Bronson) به تهیه کنندگی خودش با حضور ستاره‌هایی نظیر “جوزف سیمونز” (Joseph Simmons)، “جاستین سیمونز” (Justine Simmons) و “کیانا براون” (Kiana Ledé) در نقش‌های اصلی. گرچه سریال فقط یک فصل پخش شد اما سریالی جالب است. داستان درباره یک زوج متأهل به نام‌های جویی و جاستین واشینگتن است که با مشکلات خانواده‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند. وقتی جویی می‌خواهد از شغلش بازنشسته شود، جاستین تصمیم می‌گیرد کسب و کار خود را آغاز کند، چون حالا جویی می‌تواند از بچه‌ها مراقبت کند و هوای خانه را داشته باشد.


5. گت داون – The Get Down – 2016-2017

یک سریال موزیکال تاثیرگذار و جذاب ساخته “باز لورمن” (Baz Luhrmann) و “استیون عدلی گیرگیس” (Stephen Adly Guirgis) که سال‌های 1970 را نشان می‌دهد. این سریال در یک فصل و دو بخش پنج قسمته پخش شد. داستان ما را به منطقه جنوبی اواخر دهه 70 می‌برد و به موسیقی آر اند بی و دیسکو می‌پردازد. آهنگ‌ها به تکرار پخش شده و رقصنده‌ها از آن استقبال می‌کنند.

این سریال با تکیه بر گروهی نوجوان به گسترش موسیقی هیپ هاپ و دیسکو پرداخته و آغاز هر قسمت آن به یک هنرمند رپ می‌پردازد که در یک کنسرت تجربه‌های زندگی‌اش را روایت می‌کند. این آغاز جالب به خوبی داستان اصلی را تقویت می‌کند. داستان با کمک فلش بک‌ها و فیلم‌های واقعی از سال‌های 1970، داستان یک شاعر جوان در سال 1977 را نشان می‌دهد که با خاله‌اش واندا زندگی می‌کند و والدینش سال‌ها پیش مرده‌اند.

در این میان یک هنرمند دیوارنگار به نام شائولین را می‌بیند که یک دی جی هم هست. این دو به همراه هم و با کمک دوستان زک “برادران گت داون” را تشکیل می‌دهند. این گروه می‌خواهند در دنیای موسیقی محبوب شده و شهر را تسخیر کنند. مایلن هم عاشق زک است که می‌خواهد خواننده دیسکو شود. اما مشکلات زیادی دارد و باید پدر مذهبی‌اش را هم متقاعد کند. بنابراین سریال با نمایش مشکلات موجود بر سر راه شیفتگان موسیقی، تلاش آنها برای موفقیت را می‌بینیم.


4. لوک کیج – Luke Cage – 2016-2018

سریالی از “شیو هوداری کوکر” (Cheo Hodari Coker) درباره یک شخصیت ابرقهرمانی به همین نام از دنیای مارول که داستان آن هم به فیلم‌های مارول شباهت دارد. لوک کیج به عنوان عضوی از مدافعین، نتیجه یک آزمایش است که قدرتی ابرقهرمانی و پوستی آسیب ناپذیر به او می‌بخشد. او پس از اسارت در گذشته، آزاد شده و می‌خواهد یک زندگی عادی داشته باشد. اما وقتی نیروهای شرور می‌خواهند زادگاهش هارلم را نابود کنند، باید از سایه درآمده و شهرش را نجات دهد.

همچنین بخوانید: 10 سریال محبوب که در سال 2021 به پایان می‌رسند


3. او باید آن را داشته باشد – She’s Gotta Have It – 2017

سریالی کمدی-درام از “اسپایک لی” (Spike Lee) با اقتباس از فیلمی به همین نام در سال 1986، که در یک فصل و 10 قسمت 30 دقیقه‌ای پخش شد. نولا دارلینگ در بروکلین زندگی می‌کند و حین سروکله زدن با دوستان، کارش و سه عاشقش (جیمی اوراستریت، کریکر چایلدز و مارس بلکمان) می‌خواهد به رویاهایش برسد.


2. نارنجی مد جدید است – Orange Is the New Black – 2011

سریالی براساس خاطرات “پایپر چپمن”، یک کمدی درام درباره سیاهپوست ها با داستانی درباره زندگی چند زندانی زن در زندان زنان نیویورک که راوی آن “پایپر چپمن” باید 15 ماه زندانی شود. این سریال به سیاست زندان، زندگی زندانی‌ها، فساد حکومتی و تلاش برای بقا می‌پردازد.

تمام بازیگران سریال سیاهپوست نیستند و فقط عده‌ای از آنها سیاهپوست می‌باشند. تیستی و  سوزان و سیندی از شخصیت‌های محبوب سریال هستند. این سریال به خاطر اجرای بازیگران و نمایش مشکلات رایج آمریکا و نژادپرستی تحسین شد.


1. همیشه جادوگر – Always a Witch – 2019

داستانی درباره یک زن 17 ساله به نام کارمن که یک جادوگر از قرن هفده است. او به عنوان برده استخدام شده اما عاشق یک مرد سفیدپوست می‌شود. از آنجاییکه این موضوع را یک جنایت می‌دانند حکمش این است که زنده سوزانده شود. اما یک جادوگر پیر با او شرط می‌بندد که او را به آینده بفرستد، اما به شرطی که از جادو استفاده نکند. از آنجاییکه این تنها شانس کارمن است می‌پذیرد، پس از رسیدن به کلمبیای قرن 21، زندگی تازه‌ای را در کالج شروع کرده و دوست پیدا می‌کند. اما هرچه باشد او جادوگر است و تا کی می‌تواند هویتش را پنهان کند.

همچنین بخوانید: فیلم‌ها و سریال‌های مورد انتظار دنیای سینمایی دی سی در سال 2021


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم