آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 110)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. اتاق ماروین – Marvin’s Room – ۱۹۹۶

ژانر: درام

کارگردان: جری رکس (Jerry Zaks)

بازیگران: مریل استریپ، لئوناردو دیکاپریو، دایان کیتون، رابرت دنیرو

تریلر فیلم

یکی از ملودرام های فراموش شده دهه ۹۰ درباره دو خواهر به نام‌های بیسی (با بازی دایان کیتون) و لی (با بازی مریل استریپ) که از سال‌ها پیش با یکدیگر قهر کرده‌اند و دیگر ارتباطی با یکدیگر ندارند.

وقتی هانک (با بازی لئوناردو دی کاپریو)، پسر لی، بر اثر ماجراهایی سر از یک مرکز روانکاوی درمی‌آورد، سروکله بیسی هم پیدا می‌شود. فیلم بیشتر با محوریت رابطه این دو خواهر و هانک نوجوان پیش می‌رود و با فاصله گرفتن از کلیشه‌های داستانی، روایتی جذاب و غیرقابل پیش‌بینی را به بیننده عرضه می کند.


2. تصادف – ۲۰۰۴ – Crash

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: پل هگیس (Paul Haggis)

بازیگران: ساندرا بولاک، برندن فریزر، دان چیدل، مت دیلون

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره یک خانم خانه‌دار اهل برنتوود و همسرش که دادستان منطقه است، یک مالک فروشگاه که ایرانی‌ست، دو کارآگاه پلیس که عاشق و معشوق هم هستند، یک کارگردان تلویزیونی سیاه‌پوست آمریکایی و زنش، یک کلید ساز مکزیکی، دو رباینده ماشین، یک پلیس تازه‌کار و زوج میانسال کره‌ای، همه در لس آنجلس زندگی می‌کنند و ظرف ۳۶ ساعت آینده همگی تصادف خواهند کرد. این فیلم در سال ۲۰۰۵ برنده اسکار بهترین فیلم و بهترین تدوین شد.


3. ایکوالایزر – 2014 – The Equalizer

ژانر: اکشن، مهیج

کارگردان: آنتوان فوکوآ (Antoine Fuqua)

بازیگران: دنزل واشینگتن، مارتون سوکاس، دیوید هاربر، بیل پولمن

تریلر فیلم

رابرت مک کال با بازی دنزل واشنگتن، با ورود مجدد خشونت، اسلحه و مبارزه به زندگی‌اش، قول خود به همسرش را می‌شکند. او که سابق بر این کارمند سازمان سیا بوده، پس از اینکه دوست فاحشه نوجوانش کتک می‌خورد، به آسانی می‌توانی اتاقی مملو از ۱۹ مافیای روسی را پاکسازی نماید. اما چنین اتفاقاتی شواهدی بر جای گذاشته و بر آینده رابرت تاثیر خواهد داشت. با این حال در تریلرهای اکشن همه چیز به این سادگی نیست. این فیلم می تواند اوقات هیجان‌انگیزی را برایتان در آخر هفته رقم بزند.


4. ما هنوز اینجاییم – ۲۰۱۵ – We Are Still Here

ژانر: ترسناک

کارگردان: تد جیوگیگن (Ted Geoghegan)

بازیگران: باربارا کرامپتون، لری فسندن، لیسا مری

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره یک زوج مسن است که پس از مرگ فرزندشان به خانه ای دورافتاده در نیوانگلند می‌روند تا همه چیز را از سر بگیرند اما در آنجا هم اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد. همسایگان می‌گویند این خانه به یک زوج مسئول کفن و دفن تعلق داشته که اجساد را به یک کالج می‌فروختند. این فیلم در ایجاد فضای رازآلود و وحشتناک موفق بوده و رفته رفته هیجان بیننده را افزایش می‌دهد. در این خانه وحشت اتفاقات ساده‌ای رخ می‌دهد و با این وجود آن را به یکی از آثار ترسناک کمتر شناخته شده چند سال اخیر بدل می‌کند.


5. جسیکا جیمز شگفت‌انگیز – ۲۰۱۷ – The Incredible Jessica James

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: جیمز سی. استورز (James C. Strouse)

بازیگران: جسیکا ویلیامز، کریس دواد، نوئل ولز، مگان کتچ

تریلر فیلم

کارکتر جسیکا جیمز در این فیلم به اندازه‌ای که عنوان فیلم می‌گوید هم فردی کاملا باورنکردی نیست؛ بلکه این شخصیت دختری کاملا ساده و حتی خودخواه است. جسیکا فردی احساساتی، بی‌تجربه و جاه‌طلب است و اجرای بازیگر آن به قدری خوب است که باعث می‌شود این شخصیت را علی‌رغم تمام خطاهایی که دارد، دوست داشته باشیم. داستان این فیلم درباره زمانی است که جسیکا به‌تازگی در یک رابطه عاشقانه شکست خورده و اوقات سختی را سپری می‌کند اما وقتی که با پسری به نام بون آشنا می‌شود، زندگی‌اش تغییر کرده و این دو تصمیم می‌گیرند راه‌حلی برای بیرون آمدن از اوضاع فعلی‌شان پیدا کنند.


6. انسجام – Coherence – ۲۰۱۳

ژانر: درام، رازآلود، علمی-تخیلی

کارگردان: جیمز وارد (James Ward)

بازیگران: امیلی بالدونی، نیکلاس برندون، لايورن ماهر

تریلر فیلم

داستان هشت دوست در یک مهمانی شام که در پاره ای از اتفاقات درگیر شده و برپایه نظریه گربه شرودینگر ساخته شده است. گربه شرودینگر یک تجربه جالب است که پارادوکس هم خوانده شده و در سال ۱۹۳۵ توسط فیزیک دان اتریشی به نام اروین شرودینگر ارائه شد. تعریف ساده این نظریه این است که حقایق مختلف می توانند در عین حال وجود داشته باشند. این فیلم هم یک اثر علمی تخیلی و هم یک تریلر روان شناسانه است.


7. جشن رقص پایان سال – 2020 – The Prom

ژانر: کمدی، موزیکال

کارگردان: رایان مورفی (Ryan Murphy)

بازیگران: مریل استریپ، نیکول کیدمن، جیمز گوردن، کیگان مایکل-کی

تریلر فیلم

یک گروه از ستارگان تئاتر که به‌طرز خنده‌داری شیفته خودشان هستند، در یک شهر کوچک و محافظه‌کارانه در ایندیانا جمع می‌شوند تا از یک نوجوان دبیرستانی که قصد دارد دوست خود را به مراسم پایان سال تحصیلی ببرد، حمایت کنند. این فیلم با کمدی دلنشین و فضای با نشاطش می‌تواند روحیه شما را عوض کرده و اوقات خوشی را در آخر هفته برایتان رقم بزند.


8. عشق ۹۱۱ – ۲۰۱۲ – Love ۹۱۱

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: “جئونگ جی-هون” (Jeong Gi-Hun)

بازیگران: “هان هیو-جو”، “گو سوو”

داستان فیلم در مورد مرد آتشنشانی به نام “کانگ ایل” است که همسرش را از دست داده و خانم دکتری به نام “می سو” که مقداری تنها و گوشه گیر است، را ملاقات می کند و هر کدام سعی می کنند مشکل یکدیگر را حل کنند. یک کمدی-رمانتیک جذاب و دیدنی که اوقات خوشی را برایتان رقم خواهد زد.


9. بگذار قلب بتپد – ۲۰۱۵ – Dil Dhadakne Do

ژانر: درام، خانوادگی

کارگردان: زویا اختر (Zoya Akhtar)

بازیگران: پریانکا چوپرا، رانویر سینگ، آنیل کاپور

تریلر فیلم

پول، ثروت و زندگی لوکس همراه با تفریحات هیجان انگیز، از چیز هایی اند که همه ی ما از داشتن آنها لذت می بریم و برای به دست آوردنشان تلاش می کنیم. اما عشق و شادی واقعی با هیچکدام از اینها به دست نخواهد آمد. داستان این فیلم درباره ی خانواده ای ثروتمند و سطح بالا است که با وجود مرفه بودن، از عدم وجود عشق واقی در زندگی شان رنج می برند و به دنبال یافتن معنای زندگی خاص خودشان هستند. طنز مناسب، فیلمبرداری جذاب و استفاده از رنگ های زیبا در صحنه های این فیلم از عناصر دیدنی آن هستند.


10. سوسیس پارتی – 2016 – Sausage Party

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: گرگ تیرنان (Greg Tiernan)

صداپیشگان: ست روگن، جونا هیل، جیمز فرانکو

تریلر فیلم

تمامی مواد غذایی در سوپرمارکت باور دارند مشتریانی که آن‌ها را از قفسه‌های مواد غذایی برمی‌دارند، خدایانی هستند که آن‌ها را به‌سوی بهشت می‌برند.پس از چند حادثه یک سوسیس با نام فرانک (سث روگن) به این فکر می‌افتد که شاید واقعاً این‌طوری نباشد و قرار نیست آن‌ها به بهشت بروند و به همین دلیل سفری را شروع می‌کند تا حقیقت را کشف کند. پس‌ازاین که وی از وحشتی که واقعاً در انتظارشان است آگاه می‌شود سعی می‌کند تا دوستان خود را از این موضوع باخبر کند و آن‌ها را برای انجام اقدام متقابل متحد کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم