10 انیمه جذاب و دیدنی که از “دراگون بال” (Dragon Ball)  الهام گرفته‌اند

نه تنها طرفداران بلکه همه سینمادوستان سریال “دراگون بال” ساخته “آکیرا توریاما” (Akira Toriyama) را دوست دارند و به همین دلیل سریال‌های بسیاری با الهام از آن ساخته شده‌اند. انیمه های شونن بسیاری با الهام از این سریال ساخته شدند و اغلب شخصیت‌های شونن هم براساس گوکو خلق شده‌اند.

حتی سریال‌هایی که شخصیت اصلی‌شان از گوکو الهام نگرفته هم از لحاظ شخصیت پردازی و عناصر دیگر از این سریال الهام گرفته‌اند. دهه‌ها پس از پایان این سریال بازهم سریال‌های انیمه مشابه را می‌بینم و همین موضوع نشان دهنده قدرت “دراگون بال” است. در اینجا بهترین این انیمه ها را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. ناروتو – Naruto – 2007

کیشیموتو اعتراف کرد که با الهام از “دراگون بال” و “گوکو” این انیمه را ساخت و البته تأثیر آن کاملاً حس می‌شود. البته درحالی که ناروتو با افراد قدرتمند مبارزه نمی‌کند اما جنبه هیولاواری دارد که می‌تواند به آن تبدیل شود. او تنها شخصیت این انیمه است که نه بار تغییر شکل می‌دهد.

همچنین بخوانید: 10 انیمه عاشقانه که پیش از روز ولنتاین باید تماشا کنید


9. وان-پانچ من – One-Punch Man – 2015

“دراگون بال” درباره شخصیتی است که همیشه می‌خواهد با افراد قوی‌تر مقابله کند و تلاش می‌کند مبارزه‌اش را تقویت کند. در این میان سایتاما هم از همه قوی‌تر است اما بازهم می‌خواهد با قدرتمندان مبارزه کند. بنابراین او درست مانند گوکو است. به علاوه، اولین دشمن سایتاما واکسین من است، که شبیه پیکولو است، فقط رنگش فرق می‌کند.


8. بلیچ – Bleach – 2004

طرفداران “بلیچ” از نامه “آکیرا توریاما” به “تیته کوبو” و تشویق او برای نوشتن باخبر هستند. اما کوبو در کتابش می‌گوید که از “دراگون بال” یاد گرفته که ویلن‌ها باید قوی، ترسناک و باحال باشد. با نگاهی به ویلن‌های “بلیچ” می‌توان فهمید که موضوع همین است. همچنین “ایچیگو کوروساکی” با تبدیل شدنش توانایی‌های بیشتری پیدا می‌کند.


7. بوبوبو-بو بو- بوبو – Bobobo-Bo Bo-Bobo – 2007

“بوبوبو” یک پارودی بزرگ بود که از چیزهای مختلف الهام گرفته که یکی از آنها شونن کلاسیک “مشت ستاره شمالی” (Fist of the North Star) است، اما نشانه‌های “دراگون بال” هم در این انیمه مشهود است. در این سریال شخصیت‌ها با هم یکی می‌شوند تا قدرت بیشتری پیدا کنند و این موضوع از “دراگون بال” الهام گرفته. مثلاً دان پچ از سوپر سایان الهام گرفته است.


6. وان پیس – One Piece – 1997

این انیمه در ژاپن جانشین “دراگون بال” شد و در عرض چند سال به محبوبیتی عظیم دست یافت. قدرت این انیمه در توانایی داستان گویی آن است که توانسته طرفداران را با خود همراه کند. شخصیت اصلی انیمه، لوفی از گوکو الهام گرفته است و تعهد او برای رسیدن به هدفش، قوی بودنش و سه تغییر شکل این موضوع را ثابت می‌کند.

همچنین بخوانید: 8 انیمه سینمایی با ژانر عاشقانه که باید تماشا کنید و لذت ببرید


5. اسکول رامبل – School Rumble – 2004

همیشه می‌توان از کمدی‌های خوب الهام گرفت. در یکی از قسمت‌های اخیر این سریال، شخصیت اصلی، هاریما در مبارزه‌ای با دشمنش اوجی کاراسوما به سوپر سایان تبدیل می‌شود. از آنجاییکه هاریما نویسنده مانگاست، این ارجاع تعجبی ندارد و خالقین مانگا خود را به عنوان شخصیت‌های موردعلاقه‌شان دیدند. هاریما و کاراسوما در یک مبارزه نفسگیر وارد می‌شوند اما این هاریماست که پیروز می‌شود.


4. گینتاما – Gintama – 2011

یکی از انیمه هایی که با الهام از انیمه ای دیگر داستان خود را روایت می‌کند. و البته برخلاف انیمه های دیگر سعی در پنهان کردن این موضوع ندارد. گینتوکی تلاش کرد تا Kamehameha را عملی کند اما نتوانست چون تمامشان مانند شخصیت‌های قبلی “دراگون بال” از بین می‌رفتند. گین توکی تلاش کرد ظاهرش شبیه سایان باشد و حتی روبروی یک سایبامن تقلبی قرار گرفت.


3. آنساتسو کیوشیتسو – Assassination Classroom – 2013

این انیمه اصلاً از شباهت به مانگاهای قدیمی نمی‌ترسد. در ابتدای انیمه کلاس یا ایتونا آشنا می‌شوند که با کورو-سنسی ارتباط دارد. ایتونا ادعا می‌کند کورو-سنسی برادرش است، و همین موضوع باعث می‌شود اعضای کلاس به یاد صحنه‌های انیمه های کلاسیک بیفتند. یکی از این صحنه‌ها شبیه ساگای سایان است که در آن ایتونا همان گوکو و کورو-سنسی همان ردیتز است.


2. عروس من یک پری دریایی است – My Bride Is A Mermaid – 2007

این انیمه را می‌توان پارودی “وان-پانچ من” دانست، اما به علاوه آن به “دراگون بال” هم شباهت دارد، به طوری که یکی از شخصیت‌ها نه تنها به دراگون بال بلکه به شنرون هم اشاره می‌کند. همچنین شخصیت‌هایی از دراگون بال هم در آن وجود دارد. آن‌ها گوکو، وگتا و ترانکز را به سریال وارد می‌کنند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های موردانتظار و نادیده گرفته شده سال 2021


1. موفق باشی دختر – Binbougami Ga – 2012

سریال‌های گگ مانگا “دراگون بال” را دوست دارند که البته تعجبی هم ندارد چون “آکیرا توریاما” خودش در خلق گگ مانگا دست داشته است. این انیمه به انیمه های مختلف ارجاع می‌کند و بیشتر از همه به “دراگون بال”. در آغاز گوکو و وگتا در هر قسمت حضور دارند. بعد شخصیت مومو را می‌بینیم که با قدرت زیاد خود همان سوپر سایان است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم