معرفی فیلم “ماهی بزرگ” (Big Fish)

استفاده از عناصر فانتزی در آثار سینمایی همیشه از جذابیت خاصی برخوردار بوده و نه فقط بچه‌ها که بزرگسالان را نیز تحت‌تاثیر قرار داده و اوقات خوشی را برایشان رقم می‌زند. بدون‌شک میان فیلم‌سازان ژانر فانتزی نام “تیم برتون” برای طرفداران سینما نامی آشنا و درخشان است؛ این کارگردان خوش‌ذوق تاکنون آثار سینمایی زیادی ساخته که با هرکدامشان به دنیایی تخیلی، تاریک و در عین‌حال لذت‌بخش سفر می‌کنیم و با داستان زندگی شخصیت‌هایی همراه می‌شویم که زندگی را با تمام بالا و پایین‌هایش دوست دارند و به شیوه‌ی خودشان از پس چالش‌های آن برمی‌آیند. فیلم “ماهی بزرگ” یکی از آثار دیدنی و دوست‌داشتنی این کارگردان است که بعد از گذشت سال‌ها، همچنان بینندگان را شگفت‌زده می‌کند. در ادامه‌ی این مقاله به معرفی این فیلم پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “ماهی بزرگ” (Big Fish)
  • ژانر: درام، فانتزی، ماجراجویی
  • کارگردان: “تیم برتون” (Tim Burton)
  • بازیگران: “یوان مک گرگور”، “آلبرت فینی”، “بیلی کروداپ”، “هلنا بونهام کارتر”، “ماریون کوتیار”
  • سال تولید: 2003
  • افتخارات: نامزد چهار گلدن گلوب، یک اسکار و هفت بفتا
  • امتیاز آم ام دی بی: 8/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 75/100

تریلر فیلم

داستان‌ها همیشه محلی برای رهایی آدم‌ها از قید و بندهای دنیای واقعی‌اند و چنین رهایی‌ای در آثار سینمایی به‌خوبی به نمایش درمی‌آید و ما را برای ساعاتی از زندگی روزمره‌ جدا می‌سازد. در فیلم “ماهی بزرگ” ما با داستانی روبرو می‌شویم که می‌تواند دیدگاه ما را به زندگی و اتفاقاتی که برایمان رخ می‌دهد را تغییر دهد. این فیلم به ما کمک می‌کند تا به زندگی‌مان به چشم یک داستان خارق‌العاده نگاه کنیم و روایتی شگفت‌انگیز از آن ارائه دهیم. روایتی که مختص خودمان است و می‌توانیم عناصر تخیل‌آمیز را تا جایی که دوست داریم به آن اضافه کنیم.

داستان فیلم “ماهی بزرگ” از این قرار است: پسر جوانی به‌نام ویلیام بلوم (با بازی بیلی کروداپ) با پدر مریض خود و داستان‌هایش، به خصوص داستان کل زندگیش، دست و پنجه نرم می‌کند. ممکن است که پدر او هرگز تنها نباشد، اما داستان‌های غیرمعمولی که تعریف می‌کند، باعث شده دیواری غیرقابل عبور بین خودش و پسرش پدید آید. پدر ویلیام، ادوارد بلوم، شخصیتی است که خاطرات زندگی‌اش را در قالب داستان‌های تخیلی و بامزه برای اطرافیانش تعریف می‌کند و این داستان‌ها ماجرای کل فیلم را تشکیل می‌دهند.

روایت فیلم بین زمان گذشته و حال می‌گذرد و در این میان ما شاهد داستانی احساسی و پخته از رابطه‌ی میان پدر و پسری هستیم که آخرین تلاش‌هایشان را برای برقراری ارتباط با یکدیگر می‌کنند. در میان داستان‌هایی که ممکن است اتفاق افتاده یا نیفتاده باشند، داستانی صمیمانه از این دو نفر را تماشا می کنیم که با وجود اینکه از یکدیگر دوری می‌کنند، همدیگر را دوست دارند.

مانند دیگر آثار تیم برتون، در فیلم “ماهی بزرگ” نیز با استفاده از جلوه‌های بصری ویژه‌ی او دنیایی فانتزی و دوست داشتنی را شاهد هستیم که ما را قدم به قدم به درون خود می‌کشاند. دیالوگ‌های بامزه، فضاسازی جذاب و روایت دنبال‌کننده در این فیلم باعث شده تا از ابتدا تا انتها بدون هیچ توقفی آن را تماشا کنیم و از عناصر شگفت‌انگیزش لذت ببریم.

تصاویری از فیلم “ماهی بزرگ”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم