10 حقیقت جذاب و خواندنی درباره “فارست گامپ” (FORREST GUMP)

“راجر ابرت” (Roger Ebert) منتقد سینما می‌گوید: “یک فیلم خوب را اگر بارها ببینید بازهم هربار جدید به نظر می‌رسد”. “فارست گامپ” یکی از این فیلم‌های دیدنی قرن بیستم است که به یکی از آثار به یاد ماندنی تبدیل شد و هنوز هم طرفداران سینما آن را دوست دارند.

بنابراین تعجبی ندارد که شخصیت فارست گامپ در ذهن و قلب‌ها مانده است. یک شخصیت ساده، دوست داشتنی که زندگی را آسان می‌گیرد. مرد پیچیده‌ای نیست و از زندگی لذت می‌برد. گله نمی‌کند. مانند او بودن سخت است چون با هر بار شکست بازهم به جلو می‌رود.

فارست گامپ به ما کمک کرد تا بفهمیم زندگی ادامه دارد، باید به تلاش کردن ادامه دهیم و پیش برویم. این فیلم با ترکیب کمدی و تراژدی و اجرای زیبای “تام هنکس” (Tom Hanks) درخشید. اجرای بی رقیب او، فیلمنامه شاهکر “اریک راث” (Eric Roth) و کارگردانی “رابرت زمکیس” (Robert Zemeckis) این فیلم را دیدنی نمود. با هربار دیدن فیلم احساساتی می‌شویم و اشک در چشم‌هایمان جمع می‌شود. به همین دلیل در اینجا می‌خواهیم 10 حقیقت خواندنی درباره “فارست گامپ” را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. به گفته “تام هنکس” وقتی فارست در ویتنام بلند می‌شود تا حرف بزند، می‌گوید: “گاهی اوقات مردمی که به ویتنام میرن، بدون پا به خانه برمی گردن. گاهی اوقات هم اصلاً برمی گردن. خیلی بده. فقط می تونم همین رو بگم.” میکروفن برداشته شده و صدایش در فیلم شنیده نمی‌شود.

2. نیمکت پارکت که “تام هنکس” روی آن نشسته از جنس فایبرگلاس است. این نیمکت پس از فیلم برداشته شده و در موزه تاریخ ساوانا، جورجیا گذاشته شده تا آب و هوای بد به آن آسیب نزند.

3. “تام هنکس” دیالوگ “اسم من فارست گامپه. مردم بهم میگن فارست گامپ” را خودش بداهه گفت. او در فیلم تقلید لهجه کرد.

4. صحنه‌ای که فارست بیرون اتاق ناظم نشسته و مادرش توی اتاق با او حرف میزند، بازسازی نقاشی “دختری با چشمان سیاه” اثر “نورمال راکول” است. “رابرت زمکیس” با الهام از این نقاشی شهر گرین باو در آلاباما را طراحی کرد.

 

5. “کرت راسل” (Kurt Russell) گفت او در نقش “الویس پریسلی” (Elvis Presley) در فیلم صداپیشگی کرده اما در فیلم نامی از او نمی‌بینیم.

6. اولین پسر در سوریس مدرسه که نمی‌گذارد فارست کنارش بنشیند، “الکساندر زمکیس” پسر کارگردان و دختری با موهای قرمز در سرویس، دختر تام هنکس، “الیزابت هنکس” است.

7. در مسابقات پینگ پنگ، توپ انیمیشن سازی شده تا صحنه خوب ساخته شود.

8. “سالی فیلد” (Sally Field) بازیگر نقش مادر “تام هنکس” در فیلم تنها ده سال از او بزرگ‌تر است.

9. برادر کوچک‌تر “تام هنکس” به نام “جیم هنکس” (Jim Hanks) در بسیاری از صحنه‌ها برای او صداپیشگی کرد.

10. پر توی فیلم واقعی است. حرکات آن با صفحه آبی پس زمینه گرفته شده و بعد با تدوین در فیلم استفاده شده است.

بازیگران “فارست گامپ”: “تام هنکس” در نقش فارست گامپ و “رابین رایت” (Robin Wright) در نقش جنی.

“فارست گامپ” جایزه اسکار بهترین فیلم را برد و فیلم‌هایی چون “داستان عامه پسند” (Pulp Fiction) و “رستگاری در شاوشنک” (Shawshank Redemption) را شکست داد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. جواد

    اسفند 17, 1400

    واقعا فیلم بی نظیری هستش، هر بار می بینم کیف می کنم هم خنده داره هم گریه اور

    پاسخ

  2. مسعود

    بهمن 21, 1399

    فیلمی که 10 بار هم ببینی باز هم جذابه

    پاسخ