15 انیمه جذاب و دیدنی شبیه انیمه “به اوج رسیدن خوره کتاب” (Ascendance Of A Bookworm)

در این لیست بهترین انیمه هایی که باید پس از “به اوج رسیدن خوره کتاب” ببینید، از سفرهای تخیلی گرفته تا دختران کوچکی که راهشان را گم می‌کنند، را برایتان آماده کرده‌ایم.

“به اوج رسیدن خوره کتاب” یک لایت ناول نوشته “میا کازوکی” (Miya Kazuki) بوده که “یو شینا” (You Shiina) آن را اقتباس کرده و به یک انیمه تبدیل کرد. پس از آن که این لایت ناول در سایتی کشف شد، انتشارات “تو بوکز” (TO Books) آن را منتشر کرد. داستان درباره زنی به نام “ماتوسو اورانو” است که پس از ریزش تعداد زیادی کتاب در زلزله، از دنیا می‌رود.

او به عنوان دختری پنج ساله به نام “ماین” که بدن ضعیفی دارد و در یک خانواده فقیر زندگی می‌کند، دوباره متولد می‌شود. از آنجایی که کتابی وجود ندارد، او تصمیم می‌گیرد کتاب بنویسد. اگر “به اوج رسیدن یک خوره کتاب” را دوست داشتید، انیمه های زیر را هم تماشا کنید. با پروشات همراه باشید.


15. زندگی بعدی من به عنوان نقش منفی داستان – My Next Life As A Villainess – 2020

“کاترینا کلای” دختری جوان است که متوجه می‌شود در یک بازی دوباره متولد شده و نقش منفی داستان را برعهده دارد. هر چه تلاش می‌کند داستان را تغییر دهد، فایده‌ای ندارد و به نظر سرنوشتش اینگونه نفرین شده است. با این حال همچنان سعی می‌کند ورق را برگردانده و سرنوشتش را تغییر دهد.

این انیمه داستانی شبیه به “به اوج رسیدن خوره کتاب” دارد با این تفاوت که کاراکتر اصلی در یک بازی تجلی می‌یابد. بنابراین این موضوع بخشی از ژانری است که هر کدام از کاراکترها را در دنیای خودشان محبوب نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: 7 انیمه جذاب و دیدنی شبیه انیمه جوجوتسو کایسن (Jujutsu Kaisen) که باید تماشا کنید


14. رستورانی در دنیایی دیگر – Restaurant To Another World – 2017

رستوران غربی “نکویا” در طول هفته کاملاً عادیست اما در روزهای شنبه به دری به سمت دنیایی دیگر تبدیل می‌شود. جایی که موجودات تخیلی زیبا وارد آن می‌شوند تا طعم غذاهای خوشمزه متفاوت را بچشند.

شاید فکر کنید دنیای دیگر پر از ماجراجویی‌های هیجان انگیز است، اما در واقع این انیمه بیشتر به جلوه‌های تصویری تکیه می‌کند. تصاویر عالی بوده و عناصر ماوراء طبیعی آن فوق العاده هستند.


13. اوت بریک کمپانی – Outbreak Company – 2013

وقتی “شینیچی” بنا به اطلاعاتش راجع به انیمه و مانگا در شرکتی استخدام می‌شود، فکر می‌کند شغل رویاییش را به دست آورده است. اما، مشخص می‌شود به دنیایی تخیلی فرستاده شده تا از طرف دولت روابط با این دنیا را بهبود بخشد.

تصور چنین داستانی سخت است اما “اوت بریک کمپانی” به نحوی موفق می‌شود داستان خوبی از آب در آورد. با وجود حضور کاراکترهای عجیب و دست و پا چلفتی، داستان برای جلب توجه بیننده به ماجراجویی “شینیچی” تمرکز دارد.


12. این بچه‌های پر دردسر از دنیای دیگری آمده‌اند، مگر نه؟ – These Problem Children Are Coming From Another World, Aren’t They? – 2013

گروهی نوجوان دارای قدرت‌های روانی به دنبال انجام کاری جالب هستند که به دنیایی دیگر منتقل می‌شوند. در آن جا باید از توانایی‌هایی که تمام مدت بخاطر آن‌ها مغرور شده بودند استفاده کنند. فکر می‌کنید آن‌ها آن اندازه که فکر می‌کردند خاص هستند؟

این مجموعه پیچیده‌تر از انیمه های دیگر است، چرا که داستان چند کاراکتر را به تصویر می‌کشد. به لطف رابطه عالی کاراکترها در صحنه، داستان تمام آن‌ها به خوبی نمایش داده می‌شود.


11. شوالیه و جادو – Knight’s & Magic – 2017

یک طرفدار سرسخت بازی‌های ویدئویی و انیمه در حادثه تصادف از دنیا می‌رود، اما در دنیایی به نام پادشاهی “فرمویلا” دوباره متولد می‌شود. این دنیا چالش‌های زیادی دارد و او باید در حین کنار آمدن با زندگی جدیدش، با شیاطین مبارزه کند.

طرفداران ژانر تخلی- دارک عاشق این انیمه و حضور شیاطین می‌شوند. اما این انیمه از لحاظ داستانی دارک محسوب نمی‌شود، چرا که نحوه روایت آن تازه می‌باشد.

همچنین بخوانید: 7 انیمه سینمایی جذاب و دیدنی شبیه انیمه بچه‌های دریا (Children of the Sea) که باید تماشا کنید


10. سومالی و روح جنگل – Somali And The Forest Spirit – 2020

“سومالی و روح جنگل” توسط “یاکو گورشی” (Yako Gureishi) نوشته و به تصویر کشیده شده است. در دنیایی که انسان‌ها در حال منقرض شدن هستند و هیولاها بر دنیا حکومت دارند، یک گولم با یک کودک انسان رو به رو می‌شود.

پس از این که گولم نام “سومالی” را برای او انتخاب می‌کند، آن‌ها یک ماجراجویی را شروع می‌کنند تا والدین “سومالی” را پیدا کنند و در بین راه با انسان‌های دیگر رو به رو می‌شوند. واقعیت غم انگیز داستان اینجاست که گولم تنها چند سال دیگر زنده است.


9. باراکامون – Barakamon – 2016

“ساتسوکی یوشینو” (Satsuki Yoshino) نویسنده و تصویرگر انیمه “باراکامون” است. داستان درباره مردی به نام “سیشو هاندا” است که در اواخر دهه بیست سالگیش به سر می‌برد. او استاد خطاطی است. اما پس از مشت زدن به موزه داری که خط او را مسخره کرده بود، پدرش او را به شهری کوچک تبعید می‌کند.

داستان درباره ارتباط “سیشو” با مردم جزیره گوتو و یک کودک شش ساله به نام “نارو کوتوشی” است که برای بازی به خانه‌اش سر می زند.


8. بخاطر دخترم حاضرم شیطان را شکست دهم – If It’s for My Daughter, I’d Even Defeat a Demon Lord – 2019

“بخاطر دخترم حاضرم شیطان را شکست دهم” یک لایت ناول تخیلی نوشته “چیرولو” (Chirolu) بوده و توسط “ترافل” (Truffle) “کی” (Kei) به تصویر کشیده شده است. داستان از این قرار است، وقتی ماجراجویی توانمند به نام “دیل رکی” با دختری به نام “لاتینا” را می‌بیند که در لبه مرگ قرار دارد، تصمیم می‌گیرد او را با خود به خانه برده و زندگیش را نجات دهد.

پس فکر کردن تصمیم می‌گیرد او را به فرزندخواندگی قبول کند و او را به عنوان دخترش بزرگ کند.


7. ماگی: هزارتوی جادو – Magi: The Labyrinth Of Magic – 2018

“ماگی: هزارتوی جادو” یک مانگای تخیلی- تجربی است که “شینوبو اوتاکا” آن را نوشته و به تصویر کشیده است. کاراکترهای اصلی و فرعی طبق داستان‌های “1001 شب عربی” مانند “علاءالدین” (Aladdin) و “علی بابا” (Ali Baba) ساخته شده‌اند.

با این که علاءالدین از دنیا منزوی شده بود، تصمیم می‌گیرد به همراه دوستش “اوگو”، غول درون فلوتش، دور دنیا سفر کند و با یک مرد جوان به نام “علی بابا سالوجا” آشنا می‌شود. دیدار آن‌ها باعث می‌شود اتفاقات مختلفی رخ دهد که پر از جادو، کشمکش بر سر قدرت و برده داری است.

همچنین بخوانید: 7 انیمه جذاب و دیدنی شبیه انیمه نیروی آتش (Fire Force) که باید تماشا کنید


6. به مدرسه شیاطین خوش آمدی ایروما کون! – Welcome To Demon School! Iruma-kun – 2019

“به مدرسه شیاطین خوش آمدی ایروما کون!” یک مانگای تخیلی است که “اوسامو نیشی” (Osamu Nishi) آن را نوشته و به تصویر کشیده است. وقتی پدر و مادر “ایروما سوزوکی” چهارده ساله او را به یک شیطان می‌فروشند، به دنیای شیاطین کشیده می‌شود و “سولیوان” شیطانی که او را خریداری کرده به فرزندخواندگی قبولش می‌کند.


5. گذرگاه بزرگ – The Great Passage – 2016

“گذرگاه بزرگ” رمانی نوشته “شیون میورا” (Shion Miura) است. “گذرگاه بزرگ” با دیگر انیمه های این لیست تفاوتی دارد و آن این است که این اثر لایت ناول یا انیمه نیست. این اثر در 14 اکتبر تا 23 دسامبر 2016 توسط “زکسوس” (Zexcs) اقتباس شد.

پس از انتشار یک لغتنامه به نام “گذرگاه بزرگ”، “میتسویا ماجیمه” استخدام می‌شود تا روی آن کار کند. با این که کسی به او ایمان ندارد، اما “میتسویا” یک خوره کتاب بوده و سخت تلاش می‌کند تا به یک ویرایشگر بزرگ تبدیل شود.


4. سفیدبرفی با موهای قرمز – Snow White With The Red Hair – 2015

“سفیدبرفی با موهای قرمز” یک مانگای تخیلی- عاشقانه است که “سوراتا آکیزوکی” (Sorata Akizuki) نویسنده و تصویرگر آن می‌باشد. یک گیاه شناس به نام “شیرایوکی” بخاطر موهای قرمزش پیشنهاد تبدیل شدن به معشوقه شاهزاده “راج” را رد می‌کند و به کلارینس می‌رود، اما در این حین با مردی جوان به نام شاهزاده “زن” آشنا می‌شود.

آن‌ها پس از آشنایی با هم دوست شده و باوجود تفاوت طبقاتی عاشق هم می‌شوند. به این ترتیب زندگی “شیرایوکی” تغییر می‌کند.


3. بازیکن هیولا – The Beast Player – 2009

“آرین بازیکن هیولا” یک رمان برشی از زندگی نوشته “ناهوکو اوهاشی” (Nahoko Uehashi) است که “ایتوئه تاکموتو” (Itoe Takemoto) آن را به تصویر کشیده است. داستان درباره یک دختر نه ساله به نام “آرین” است که صرف نظر از میزان قدرت هیولاها می‌تواند آن‌ها را کنترل کند.

او خیلی تصادفی، بین جنگ دو منطقه یک کشور گرفتار می‌شود و درباره هیولاها و قدرت‌هایشان چیزهای زیادی یاد می‌گیرد.


2. گرگ و ادویه – Spice And Wolf – 2017

“گرگ و ادویه” یک لایت ناول اثر “ایسانا هاسکورا” (Isana Hasekura) بوده و “جویو آیاکورو” (Jyuu Ayakura) آن را به تصویر کشیده است. وقتی “کرافت لاورنس” که بیشتر با نام لاورنس شناخته می‌شود زنی برهنه را در واگنش پیدا می‌کند، متوجه می‌شود که او الهه برداشت “هولو” می‌باشد.

آن‌ها با هم قرار می‌گذارند تا زمانی که “هولو” به شهر زادگاهش “یوایتسو” باز می‌گردد کنار هم باشند و داد و ستد کننند که در این بین عشقی نوپا بین آن‌ها شکوفه می‌کند.

همچنین بخوانید: 7 انیمه جذاب و دیدنی شبیه انیمه کلاهبردار بزرگ (Great Pretender) که باید تماشا کنید


1. دکتر استون – Dr. Stone – 2019

“دکتر استون” یک مانگای شونن و علمی- تخیلی است که “ریچیرو ایناگاکی” (Riichiro Inagaki) آن را نوشته و “بیوچی” (Boichi) تصویرگر آن می‌باشد. پس از این که انسانیت توسط نوری مرموز نابود می‌شود، 3700 سال بعد تمام نشانه‌های زندگی انسانی از بین می‌رود.

“سنکو ایشیگامی” نابغه زمانه خودش، در این دنیای سنگی تصمیم می‌گیرد با قدرت علم، بشر را از نو بسازد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. آزادخت

    خرداد 14, 1401

    ممنونم بابت معرفی خیلی انیمه های خوبی هستن

    پاسخ

  2. عالی بودن

    پاسخ