آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 109)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. ایمن – ۱۹۹۵ – Safe

ژانر: درام، روانشناختی

کارگردان: تاد هینز (Todd Haynes)

بازیگران: جولیان مور، پیتر فریدمن، زاندر برکلی

تریلر فیلم

فیلم “ایمن” اثری است که سعی در نشان دادن ترس و وحشت ناشی از بیماری ایدز و ناتوانی مردم در درک خطرناکی این بیماری در اوایل دهه ۸۰ میلادی دارد. “هینز” تم داستانش را در زندگی نقش اولش و مشکلاتی که برایش پیش می‌آید نشان می‌دهد؛ زنی ثروتمند و دگر جنس گرا که زندگی اش با بیماری‌ای که کسی قادر به تشخیص‌اش نیست به هم می‌ریزد. کارول، با بازی جولیان مور، در ازدواجی سرد و بی‌احساس گیر افتاده که با بدتر شدن بیماری‌اش از هم میپاشد. فیلم “ایمن” سرشار از لانگ‌ شات‌هایی است که بر تنها شدن کارول تمرکز دارند و از توانایی مور در انتقال احساساتش حتی وقتی ساکت و منفعل هم هست، نهایت استفاده را برای انتقال مفاهیم فیلم به تماشاگر کرده‌اند.


2. دریای درون – 2004 – The Sea Inside

ژانر: درام، بیوگرافی، عاشقانه

کارگردان: آلخاندرو آمنابار (Alejandro Amenábar)

بازیگران: خاویر باردم، بلن روئدا، لولا دوئنیاس

تریلر فیلم

دریای درون اقتباسی از زندگی واقعی رامون سامپدرو (با بازی خاویر باردم) ملوان جوانی است که در یک حادثه دچار شکستگی استخوان گردن، قطع نخاع و فلج کامل پائین‌تر از گردن می‌شود. او به مدت ۲۸ سال تلاش کرد تا دادگاه، حق مرگ آسان را برای او به رسمیت بشناسد؛ تا او بتواند به زندگی خود پایان دهد. این فیلم همچنین روابط او را با دو زن، مورد کنکاش قرار می‌دهد: خولیا، یک وکیل مدافع که خود مبتلا به سندرم کاداسیل است و از حق او برای مرگ آسان دفاع می‌کند و رُزا یک زن محلی، که می‌خواهد رامون را متقاعد کند که زندگی ارزش زیستن را دارد. از طریق نیروی عشق رامون، این دو زن می‌توانند به چیزهایی دست یابند که پیش از آن حتی فکرش را هم نمی‌کردند. این فیلم در سال 2005 برنده اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شد.


3. کیک-اس – Kick-Ass – ۲۰۱۰

ژانر: درام، اکشن، کمدی

کارگردان: متیو وان (Matthew Vaughn)

بازیگران: آرون تایلر، کلویی مورتس، نیکلاس کیج، لیندزی فونسکا

تریلر فیلم

یک فیلم اکشن-کمدی دیدنی که می‌توانید در آخر هفته و در کنار دوستانتان از تماشای آن لذت ببرید. “دیو لیزویسکی” نوجوانی درسخوان است که دوست دارد یک ابرقهرمان باشد و مانند این شخصیت‌ها لباس می‌پوشد. او پس از مدتی و بعد از چند شکست متوجه می‌شود در مقابل درد ایمن است. بنابراین تصمیم می‌گیرد از آن درست استفاده کرده و به مبارزی به نام کیک-اس تبدیل می‌شود. در یکی از مأموریت‌ها به بیگ ددی (با بازی نیکلاس کیج) و هیت-گرل (با بازی کلویی گریس مورتس) می‌رسد و با آنها تمرین می‌کند.


4. خزش – Creep – ۲۰۱۴

ژانر: ترسناک

کارگردان: پاتریک کک-برایس (Patrick Kack-Brice)

بازیگران: مارک داپلس، پاتریک کک-برایس، کتی آسلتون

تریلر فیلم

یک فیلم تماشایی در ژانر وحشت که باید آن را در کنار افراد علاقه‌مند به این ژانر تماشا کنید. آرون یک فیلمبردار است که به یک تبلیغات آنلاین جواب داده و برای ضبط فیلم خاطرات کودکی متولد نشده به خانه یک غریبه به نام جوزف می‌رود، جوزف هم می‌گوید از تومور مغزی رنج می‌برد و شروع به درخواست‌هایی مرموز و بی‌معنی از آرون می‌کند. به تدریج تقاضاهای مرد غریبه عجیب‌تر می‌شود و فضای فیلم به سمتی پیش می‌رود که از ابهام و خطر صحنه‌های آن لذت خواهید برد.


5. بریتنی در یک ماراتون شرکت می‌کند – ۲۰۱۹ – Brittany Runs a Marathon

ژانر:‌ درام، کمدی

کارگردان: پاول دانز (Paul Downs)

بازیگران: جیلیان بل، میکائیلا ویتکینز، میکاه استوک

تریلر فیلم

 جیلیان بل در این فیلم نقش زنی را بازی می‌کند که اضافه وزن دارد و برای کم کردن وزن خودش تصمیم می‌گیرد که در ماراتون نیویورک شرکت کند و باور دارد که این کار زندگی‌اش را بهتر می‌کند. این ماراتون زندگی او را تغییر می‌دهد اما این تغییرات هم مثبت‌اند و هم منفی و به بل یاد می‌دهند که مشکلات او به خاطر شخصیت خودش هستند و نه قیافه و هیکلش. این فیلم یک فیلم غافلگیر کننده، شیرین و کمدی است و به اندازه‌ی خودش رمانتیک هم هست.


6. اما – 2020 – Emma

ژانر‌: دزام، عاشقانه، تاریخی

کارگردان: آتمن دا وایلد (Autumn de Wilde)

بازیگران: آنیا تیلور-جوی، جانی فلین، بیل نای

تریلر فیلم

جدیدترین اقتباس ساخته‌شده از رمان‌های جین آستین که بازسازی نسخه 1996 آن است. فیلمی که به‌خوبی فضای انگلستان قرن 18 را به‌تصویر کشیده و داستانی جذاب را برای طرفداران این ژانر به‌نمایش درآورده است. این فیلم درباره شخصیت اصلی داستان به‌نام اما (تیلور-جوی) است که می‌خواهد دوست خجالتی خود را با مردی به نام جرج نایتلی که یک مرد مجرد موجه است، آشنا کند اما خودش عاشق نایتلی شده و رابطه‌اش با دوستش خراب می‌شود. باید بدانید این مثلث عشقی موضوع جزئی داستان است و دردسرهایی دیگری برای این شخصیت‌ها رخ می‌دهد.


7. قتل در قطار سریع‌السیر شرق – 2017 – Murder on the Orient Express

ژانر: درام، جنایی، رازآلود

کارگردان: کنت برنا (Kenneth Branagh)

بازیگران: کنت برنا، جانی دپ، پنه لوپه کروز، جودی دنج، ویلم دفو، میشل فایفر

تریلر فیلم

یک فیلم سرگرم‌کننده و دیدنی که می توانید آن را در آخر هفته با خانواده تماشا کنید؛ فیلمی که قصه گویی آن به‌شدت گیرا و دنیال‌کننده است و اگر از علاقه‌مندان به ژانر کارآگاهی-جنایی باشید نیز شما را تا انتها راضی نگه می‌دارد. به علاوه تیم جذاب بازیگری آن در کنار کارگردانی درست و فضاسازی‌های مناسب باعث می‌شود تا پایان داستان را دنبال کنید.

در یک قطار سریع‌السیر که به سوی اروپا در حال حرکت است و مسافران مهم و زیادی را نیز به همراه دارد، قتلی رخ می‌دهد که قاتل آن نامعلوم است. در بین راه قطار خراب می‌شود ولی یک کارآگاه که می‌داند قاتل ممکن است از این فرصت استفاده کند و از قطار فرار کند، تصمیم می‌گیرد به هر طریقی که شده معمای قتل را حل کرده و قاتل را پیدا کند.


8. کنارم بمان – 2018 – Stand By Me

ژانر: درام، خانوادگی

کارگردان: “بانگ سیون” (Bang Suin)

بازیگران: لی سون جائه، چا سون بائه

یک پدربزرگ در حال مرگ که نوه هایش را خودش بزرگ کرده، برای آن ها یادگاری های مخصوصی به جا می گذارد. این فیلم که طی سی روز ضبط شده، یک موضوع فلسفی زیبا را در قالب احساسات انسانی نشان داده و معنای زندگی را تعریف می کند. “کنارم بمان” از داستان های کوتاه موراکامی اقتباس شده و یک اثر سینمایی زیبا را پدید آورده است. یک فیلم خاص که باید درباره آن بحث شود.


9. دانش‌آموز سال – 2012 – Student of the Year

ژانر: کمدی

کارگردان: کاران جوهر (Karan Johar)

بازیگران: وارون دهاوان، آلیا بات، ریشی کاپور

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره استاد دانشگاهی است که بیمار شده و متوجه می‌شود مدت کمی زنده است به زودی از دنیا خواهد رفت. اکنون دانشجویان آخرین سال کلاس او، تنها کسانی هستند که می‌توانند روزهای آخر زندگی استادشان را با همدردی و بازگو کردن خاطرات خوش لذتبخش کنند.


10. لاک‌پشت قرمز – 2016 – The Red Turtle

ژانر: فانتزی، ماجراجویی

کارگردان: مایکل دودوک دی ویت (Michaël Dudok de Wit)

تریلر فیلم

این انیمیشن محصول مشترک کشور ژاپن و فرانسه است. ویژگی منحصر به فرد این انیمیشن، بدون دیالوگ بودن آن است که این اثر را به طور ویژه ای دلنشین و تاثیر گذار کرده است. در تمام مدتی که به تماشای این انیمیشن نشسته اید، این صدای طبیعت است که با شما صحبت می کند نه شخصیت های داستان.

داستان “لاک پشت قرمز” درباره ی مردی است که بعد از گیر افتادن در یک طوفان دریایی، به جزیره ای نا شناخته پناه می آورد و حالا باید تمام تلاشش را برای بیرون آمدن از آنجا بکند. اما داستان با وارد شدن لاک پشت قرمزی که این مرد در دریا می بیند به کلی تغییر می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم