آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 108)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. زندگی این پسر – 1993 – This Boy’s Life

ژانر: درام، بیوگرافی

کارگردان: مایکل کیتن-جونز (Michael Caton-Jones)

بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو، الن بارکین

تریلر فیلم

فیلمی کلاسیک و تماشایی با اجرای زیبای لئوناردو دی‌‌کاپریو و رابرت دنیرو در کنار یکدیگر که رابطه‌ی پرتنشی را تجربه می‌کنند. اتفاقات این فیلم در سال 1957 آمریکا جریان دارد؛ جایی که زنی تنگدست و بیوه با تنها پسرش، توبی (با بازی دی‌کاپریو)، مجبور می‌شود به‌خاطر بیرون آمدن از شرایط سخت زندگی‌اش با مردی ظاهرا مهربان به‌نام دوایت (با بازی دنیرو) ازدواج کند. زندگی این مادر و پسر از زمانی سخت‌تر می‌شود که دوایت مدام با زورگویی‌هایش توبی را آزارد می‌دهد و شرایط را به جایی می‌رساند که توبی تصمیم‌ می‌گیرد برای همیشه خانه را ترک کند؛ اما توبی راه‌های زیادی برای فرار از خانه ندارد و باید خطر بعضی مسیرها را به جان بخرد.


2. پل جاسوس‌ها – 2015 – Bridge of Spies

ژانر: درام، تاریخی، هیجان‌انگیز

کارگردان: استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)

بازیگران: تام هنکس، امی رایان، مارک رایلنس

تریلر فیلم

پل جاسوس­‌ها آخرین ساخته اسپیلبرگ بر اساس داستانی واقعی از مبادله دو جاسوس بین ایالات متحده امریکا و اتحادیه جماهیر شوروی سابق در اواسط دوره موسوم به جنگ سرد است. این فیلم با تمرکز بر رابطه‌ی بین دو شخصیت اصلی یعنی رودولف آبل (با بازی مارک رایلنس) که جاسوس شوروی است و توسط نیروهای آمریکایی دستگیر می‌شود و جیم داناوان (با بازی تام هنکس) که به‌عنوان وکیل وی در دادگاه ظاهر می‌شود شرایط فرهنگی و اجتماعی اواخر دهه 1950 و اوایل دهه 1960 میلادی در آمریکا و آلمان شرقی و غربی و همچنین شوروی را به‌خوبی به تصویر می‌کشد. این فیلم در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی، بهترین موسیقی فیلم، بهترین صداگذاری و بهترین طراحی صحنه نامزد شد و توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برنده شود.


3. آقا و خانم اسمیت – Mr. & Mrs. Smith – ۲۰۰۵

ژانر: اکشن، جنایی، کمدی

کارگردان: داگ لیمان (Doug Liman)

بازیگران: برد پیت، آنجلینا جولی، وینسن وان

تریلر فیلم

در این فیلم رابطه میان دو قاتل قراردادی (برد پیت و آنجلینا جولی) با فریب آغاز می‌شود. هیچکدام هویت دیگری را نمی‌دانند اما حدس‌هایی می‌زنند. با فاش شدن حقیقت مبارزه آغاز می‌شود. این دو شخصیت داستان یک زوج را بازی می‌کنند که قاتل حرفه‌ای هستند و زمانی که نوبت به کارشان می‌رسد باید رابطه‌شان را فراموش کنند. شاید صحنه‌های احساسی فیلم خام به نظر برسد اما پیت و جولی از پس آن برمی‌آیند و به خوبی می‌توان کشمکش میان کار و زندگی شخصی را دید. فیلمی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده که می‌توانید در آخر هفته از تماشای آن همراه دوستانتان لذت ببرید.


4. پناهگاه‌ها – ۲۰۰۸ – The Burrowers

ژانر: ترسناک، وسترن

کارگردان: جی. تی پتی (J. T. Petty)

بازیگران: داف هاتچیسون، کلنسی براون، ویلیم ماپوتر

در سال های ۱۸۷۰ بقایای مزرعه ای یافت می شود که در آن یک خانواده به طور وحشیانه ای به قتل رسیده و دیگری ناپدید شده اند. اگرچه در ابتدا تصور می شود که بومی های آمریکایی این کار را انجام داده اند اما پس از اینکه گروهی مسئولیت جست و جوی خانواده ناپدید شده را برعهده می گیرند با هیولاهایی مواجه می شوند که انتظارش را نداشتند.


5. بزرگسال جوان – Young Adult – ۲۰۱۱

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: جیسون رایتمن (Jason Reitman)

بازیگران: شارلیز ترون، پاتریک ویلسون، پاتون اوسوالت

تریلر فیلم

میویس گری (با بازی شارلیز ترون)، نویسنده رمان‌های جوانان است که بعد از طلاق گرفتن، تصمیم می‌گیرد به زادگاه خود شهر مرکوری برگردد تا با بادی (با بازی پاتریک ویلسون) دوست‌پسر دوران دبیرستان خود، مجدداً رابطه ایجاد کند. اما وقتی متوجه می‌شود بادی ازدواج کرده و در حال بچه‌دار شدن است، با کمک دیگر دوست دوران دبیرستان خود مت (با بازی پاتون اوسوالت) تلاش می‌کند تا ازدواج بادی را برهم زنند. یک کمدی-رمانتیک جذاب که می تواند اوقات خوشی را در آخر هفته برایتان فراهم کند.


6. زودیاک – ۲۰۰۷ – Zodiac

ژانر: درام، جنایی، رازآلود

کارگردان: “دیوید فینچر” (David Fincher)

بازیگران: رابرت داونی جونیور، جیک جیلنهال، مارک روفالو

تریلر فیلم

یک قاتل سریالی در سان فرانسیسکو درباره قتل‌هایش به پلیس نامه‌های رمزنگاری شده می‌فرستد. در اواخر سال‌های ۱۹۶۰ و اوایل ۱۹۷۰ یک کارتونیست سان فرانسیسکویی که شیفته این قاتل زودیاک شده به کارآگاه او تبدیل می‌شود. این فیلم اقتباسی از رمان رابرت گری اسمیت زندگی دو کارآگاه و روزنامه‌نگاران دوره این قاتل سریالی را نشان می‌دهد. کارگردانی دیوید فینچر این فیلم را دیدنی کرده است.


7. تردید – 2008 – Doubt

ژانر: درام، معمایی

کارگردان: جان پاتریک شنلی (John Patrick Shanley)

بازیگران: مریل استریپ، امی آدامز، فیلیپ سیمور هافمن، ویولا دیویس

تریلر فیلم

فیلمی بسیار عمیق و تماشایی که از تماشای آن لذت خواهید برد. بازی خیره کننده‌ی “مریل استریپ” مثل همیشه جذابیت فیلم را دوچندان کرده است. “امی آدامز” نیز در این فیلم نقش آفرینی بسیار لطیف و البته تاثیر گذاری را از خود به جا گذاشته است. داستان فیلم درباره ی پسری نوجوان است که در یک کلیسا مشغول تحصیل است و بعد از مدتی معلم و مدیر مدرسه (آدامز و استریپ) متوجه ی رابطه ی پدر روحانی کلیسا (هافمن) با این پسر می‌شوند.


8. جزیره – ۲۰۱۸ – The Island

ژانر: کمدی، فانتزی

کارگردان: هوآنگ بو (Huang Bo)

بازیگران: هوآنگ بو، وانگ بایوکیانگ، لی ژانگ

تریلر فیلم

داستان گروهی از کارگران یقه سفید که در حین یک ماجراجویی براثر یک سونامی بزرگ از دل زمین در یک جزیره گیر افتاده اند. این بیست و خورده ای همکار هستند و پس از ایجاد طبقه بندی های مختلف میان آن ها ثابت می شود که رئیس شان ژانگ در کمک به زنده ماندن در حیات وحش چیزی نمی داند. اولین فیلم موفق هوانگ که توانسته در آن به عنوان یک منتقد اجتماعی عمل کند. باوجود صحنه های طنز این فیلم، پوچ بودن هویت انسان نشان داده می شود.


9. من خان هستم – ۲۰۱۰ – My Name Is Khan

ژانر: درام

کارگردان: کاران جوهر (Karan Johar)

بازیگران: شاهرخ خان، کاجول، جیمی شرگیل

تریلر فیلم

من خان هستم، داستان پسر مسلمانی به نام رضوان خان (با بازی شاهرخ خان) هندی است که با دختری هندو به نام مندیرا (با بازی کاجول) در سانفرانسیسکو ازدواج می‌کند، اما پس از رخدادهای یازده سپتامبر، او به اشتباه به‌عنوان یک تروریست تحت پیگرد قرار می‌گیرد. او که به‌دنبال اثبات بی‌گناهی خود است، سعی در دیدار با جرج بوش، رئیس‌جمهور آمریکا دارد. یک فیلم مهم در کارنامه کارن جوهر و شاهرخ خان که مسائل مهمی را نشان داده و بهترین اجراها را ارائه می‌دهد.


10. جزیره سگ‌ها – 2018 – Isle of Dogs

ژانر: درام، کمدی، ماجراجویی

کارگردان: وس اندرسن (Wes Anderson)

صداپیشگان: برایان کرانستون، ادوارد نورتون، بیل مری، اسکارلت جوهانسون

تریلر فیلم

داستان “جزیره سگ‌ها” از جایی آغاز می‌شود که شهردار یکی از شهرهای بزرگ ژاپن، تصمیم به ممنوع اعلام کردن نگهداری سگ‌ها در داخل شهر می‌گیرد و با این قانون، همه‌ی سگ‌ها به جزیره‌ای خارج از شهر انتقال داده می‌شوند. جزیره‌ای که محل دفع زباله‌هاست و زندگی سگ‌های خانگی را به وضعیت اسفناکی می‌کشاند. تنفر از سگ‌ها روز به روز بیشتر شده و حتی زمانی که دانشمندی داروی درمان بیماری این حیوانات را کشف می‌کند هم کسی به حرفش گوش نمی‌کند و همه سگ‌ها را حیواناتی غیرقابل درمان و عامل اصلی انتقال بیماری به انسان می دانند. در این میان، پسرخوانده شهردار، آتاری، تصمیم به نجات سگش که به عنوان اولین سگ به این جزیره فرستاده شده می‌گیرد و این آغاز یک ماجراجویی شگفت‌انگیز شده که طی آن حقایق جالبی نیز کشف می‌شوند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم