10 انیمه جذاب و دیدنی برای تازه واردان صنعت انیمه

با رشد سرویس‌های تماشای انیمه، هنوز هم ورود به این سبک کار راحتی نیست. با وجود شهرت برخی مجموعه‌های انیمه ای در غرب، در گذشته دسترسی به برنامه‌ها و انیمه های سینمایی کار سختی بود، و این موضوع به میزان شهرت انیمه ها در شهر سازنده آن‌ها ربطی نداشت.

این امر باعث شد میزان صدرو مجوز برای توزیع و تطبیق آن‌ها از لحاظ تغییر موسیقی، ویرایش حرکت لب برای دوبله، ساخت زیرنویس برای زبان ژاپنی، برای بازار غربی کاهش یابد.

با وجود دسترسی گسترده به این رسانه، هنوز هم پیدا کردن راه آغاز کار سختی است. وقتی فیلمی مانند “آکیرا” (Akira) بسیار تاثیرگذار بوده و تصاویر باورپذیری دارد، تطابق موثری از منبع نیست چرا که تلاش می‌کند در زمان کم محتوای زیادی را در فیلم به نمایش در آورد (این فیلم سعی دارد شش جلد مانگای 2000 صفحه‌ای را در یک قسمت به تصویر بکشد)، و تمرکز آن بر مطلب بسیار بد می‌باشد. ورود به این صنعت با این انیمه باعث می‌شود بیننده تازه کار نتواند مناسب بودن یک انیمه برای سلیقه خود را تشخیص دهد، و این امر می‌تواند به طور گسترده بر انیمه اثری منفی داشته باشد. و البته آغاز کردن تماشای انیمه با محصولات استودیو جیبلی همیشه آسان‌تر بوده اما تمام آن‌ها بیشتر از آن که به دیگر انیمه ها شباهت داشته باشند، به یکدیگر شبیه‌اند و این موضوع را مدیون سبک خاص “هایائو میازاکی” (Hayao Miyazaki) بزرگ هستیم.

با توجه به تمام این‌ها، انیمه هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم برای آشنایی با سبک عالی انیمه کاملاً مناسب هستند. هر کدام از آن‌ها بهترین نمونه از تصاویر، داستان سرایی، و مسیر نمایش بوده و تأثیر عمیقی که این سبک به همراه دارد را به ببینده القا می‌کنند. با پروشات همراه باشید.


10. آبی تمام عیار – Perfect Blue – 1997

تمام  کارهای “ساتوشی کن” (Satoshi Kon) برای آغاز تماشای انیمه بسیار مناسب هستند. “کن” با “آبی تمام عیار” کار خود را در این صنعت آغاز کرد. داستان درباره یک ستاره پاپ ژاپنی به نام “میما” است که تصمیم می‌گیرد برای بازیگر شدن، صنعت موسیقی را ترک کند. رویدادهای بعد از این استاکرهای بیش از اندازه علاقمند، جنون و قتل را در بر می‌گیرند که تمام این‌ها باعث می‌شوند “میما” برای تشخیص آن که در زندگی شخصی و همچنین کاری خود، واقعاً کیست دچار مشکل می‌شود.

تمام کارهای “کن” شیفتگی او به وجود همزاد را به تصویر می‌کشند و “آبی تمام عیار” نیز از این قائله مستثنی نیست. “میما” در دو دنیای متفاوت قرار دارد: دنیایی که در آن تنها می‌خواهد به عنوان دختری معمولی، زندگی کند، و دنیایی که در آن می‌خواهد به عنوان یک خواننده پاپ به همراه طرفداران عزیزش به زندگی ادامه دهد. با جلو رفتن فیلم، دو بخش زندگی “میما” کم کم پنهان شده تا این که کاملاً ناپدید می‌شود. این انیمه می‌تواند بسار وحشت آور باشد چرا که با جلو رفتن داستان “میما” و طرفدارانش مدام نقش قربانی و قاتل را به خود می‌گیرند. طراحی شخصیت‌ها به عمد پر زرق و برق نبوده و به واقعیت نزدیک است و این موضوع با دیگر سبک‌های انیمه ای محصولات معروف متفاوت می‌باشد. همین امر حسی محکم و خاص القا می‌کند که باعث می‌شود نتوانید آن را به دور از زندگی واقعی تصور کنید.

همچنین بخوانید: 10 انیمه جذاب و دیدنی شبیه جنگیر آبی (Blue Exorcist)


9. فرزندان گرگ – Wolf Children – 2012

در حالی که “آبی تمام عیار” دنیایی واقع گرایانه را به تصویر می‌کشد، “فرزندان گرگ” به جنبه جادویی واقعیت می‌پردازد. در توکیوی مدرن، دانش آموزی به نام “هانا” عاشق مردی می‌شود که می‌تواند به گرگ تبدیل شود. این دو زندگی خود را آغاز کرده و “هانا” با فاصله یک سال دختر و پسرش را به دنیا می‌آورد. هر دو کودک قدرت پدرشان را به ارث برده‌اند. وقتی پدر خانواده در یک تصادف کشته می‌شود، “هانا” باید به تنهایی دو فرزندش را بزرگ کند. “هانا” برای پنهان کردن قدرت کودکان، به روستا نقل مکان می‌کند و تصمیم می گرد در خانه‌ای شکسته زندگی کند که باید به تنهایی دست به تعمیر آن بزند.

“فرزندان گرگ” داستانی آرام است. مشکلات “هانا” برای نگهداری از فرزندانش و کنار آمدن کودکان با هر دو روی انسانی و گرگی‌شان، تمامی این‌ها با سرعتی ملایم نشان داده می‌شوند. انتهای داستان به ژانری مانند تکه‌ای زندگی شباهت دارد. عناصر جادویی به زیبایی ترکیب شده‌اند، اما اگر این طور نبود باز هم این اثر به زیبایی می‌درخشید. این انیمه به راحتی می‌تواند شما را در عین حال به گریه انداخته و شاد کند.


3. 5 سانتی متر بر ثانیه – 5 Centimeters per Second – 2007

“فرزندان گرگ” تنها فیلم این لیست نیست که می‌تواند شما را به گریه بیندازد. “5 سانتی متر بر ثانیه” اثر “ماکوتو شینکی” (Mokoto Shinkai) (کارگردان انیمه فوق العاده “نام تو” (Your Name) محصول 2016) می‌باشد. داستان در دو دهه اتفاق میفتد از 1990 تا 2008. انیمه درباره پسری جوان به نام “تاکاکی” است که مراحل مختلف زندگیش را به تصویر می‌کشد. بخش اول داستان بر احساسات او نسبت به دوست دوران کودکیش “آکاری” تمرکز دارد. والدین “تاکاکی” قصد دارند به بخش دیگری از کشور نقل مکان کنند. او تصمیم می‌گیرد درآخرین شب حضورش در آن شهر، به احساساتش اعتراف کند. آن‌ها تمام شب را با هم حرف می‌زنند و به همدیگر قول می‌دهند روزی شکوفه‌های گیلاس را با هم تماشا کنند.

دو بخش دیگر داستان به آینده می‌پردازد و مراحل مختلف زندگی “تاکاکی” و همچنین تأثیر عشق کودکیش در زندگی او را به تصویر می‌کشد. با این که “ماکوتو شینکی” بعدها توانست استعداد فوق العاده اش در تصاویر چشم نواز را جلا دهد، این انیمه تصاویر نسبتاً خوبی دارد. “5 سانتی متر بر ثانیه” عشق جوانی را به زیبایی هر چه تمام‌تر به تصویر می‌کشد. این داستان بسیار واقع گرایانه و تاثیرگذار است.


4. پسر بخار – Steamboy – 2004

برخلاف “5 سانتی متر بر ثانیه”، “پسر بخار” انیمه ای پربودجه بوده که تصاویر فوق العاده ای دارد و به دنیای تخیل می‌پردازد. این انیمه دومین کار کارگردان “آکیرا” یعنی “کاتسوهیرو اوتومو” (Katsuhiro Otomo) است که تصاویر فوق العاده ای دارد. داستان در قرن نوزدهم و در اروپا اتفاق میفتد، در این دنیا از بخار استفاده‌های فوق العاده ای می‌شود. پسری جوان و خلاق به نام “ری” یک قطعه فلزی عجیب از پدربزرگش دریافت می‌کند، که دستور العملی پنهان دارد. “ری” بین دو سازمان که هر دو “توپ بخار” را برای اهداف خود می‌خواهند درگیر است و مدام مجبور می‌شود اخلاقیات خود را به دقت بررسی کند. او به عنوان یک دانشمند می‌خواهد به جهان کمک کند، اما یا باید غرور خود را بشکند یا اجازه دهد از ساخته‌هایش در جهت اهداف شرورانه استفاده شود.

“پسر بخار” برای انیمیشنی که دارد، از ارزش زیادی برخوردار است. تصاویر آن از 180.000 نقاشی و 400 تصویر کامپیوتری ساخته شده‌اند. حتی ساده‌ترین تصاویر به زیباترین شکل ساخته شده‌اند و صحنه‌ها به اندازه صحنه‌های یک فیلم پرفروش هالیوودی تاثیرگذار می‌باشند. شاید مثبت نگری غیر منتظره “پسر بخار” نکته با ارزش آن باشد، چیرزی که طرفداران دیگر کارهای “اوتومو” انتظارش را ندارند. با این که تاریکی‌ها و وحشت داستان ساختار دنیای موجود در آن را می‌سازد، اما به لطف شخصیت‌های دلسوزی که می‌خواهند کار درست را انجام دهند، احساس قابل درکی را القا می‌کند.


5. مدفن کرم‌های شب تاب – Grave of the Fireflies – 1988

تناقض بین تاریکی وحشتناک و خوبی انسان‌ها که در “پسر بخار” نشان داده شده بود، در “مدفن کرم‌های شب تاب” وضوح بیشتری دارد، بیشتر بخاطر این که این امر به ماه‌های پایانی جنگ جهانی دوم در ژاپن می‌پردازد. در حالی که بیشتر فیلم‌های غربی، بر کشمکش‌های بین المللی می‌پردازند، “مدفن کرم‌های شب تاب” داستان خواهر و برادری را روایت می‌کند که در نقطه تلاقی شلیک‌ها گرفتار شده‌اند. با ادامه جنگ، رفته رفته همه چیزشان را از دست می‌دهند، تا جایی که دیگر چیزی برایشان باقی نمی‌ماند درست مانند سنگی که آب آن را تراش داده باشد.

این انیمه فوق العاده احساسی و ناراحت کننده می‌باشد و برای پیام ضد جنگ واقعی و حزن آوری که دارد جزو بهترین محصولات استودیو جیبلی می‌باشد. “آکیوکی نوساکا” (Akiyuki Nosaka) نویسنده داستان کوتاه این اثر، پیشنهادات مختلف برای اقتباس این اثر را رد کرد. او فکر می‌کرد هیچ رسانه دیگری نمی‌تواند اصل داستان را بدون کم و کاست ارائه دهد. او پس از دیدن تصاویر داستان، در مصاحبه‌ای با مجله “آنیمریکا” گفت:”متوجه شدم این کار فقط با انیمیشن امکان پذیر خواهد بود.” و درک این موضوع کار سختی نیست. “مدفن کرم‌های شب تاب” دنیایی را به تصویر می‌کشد که بازسازی آن در هیچ لایو اکشنی تا این اندازه عالی نمی‌شد، و با پرداختن به جزئیات صمیمیت و گرمای موجود، تمام وقایع را در تاثیرگذارترین حالت ممکن نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: 6 انیمه‌ جذاب و دیدنی شبیه دختر امتیاز بالا (High Score Girl) که باید تماشا کنید


6. پدرخوانده‌های توکیو – Tokyo Godfathers – 2003

“پدرخوانده‌های توکیو” نیز مانند “مدفن کرم‌های شب تاب” یک اثر احساسی و تاثیرگذار دیگر است. “پدرخوانده‌های توکیو” کاری دیگر از “ساتوشی کن” است که داستان آن درباره یک میانسال الکلی، یک زن ترنس و زن پوش سابق، و یک دختر فراری است که شب قبل از کریسمس در حالی که در سطل آشغال دنبال چیزی می‌گردد، یک نوزاد را پیدا می‌کند. با در نظر گرفتن این که هر سه نفر آن‌ها بی خانمان بودند، تصمیم گرفتند مادر کودک را پیدا کنند تا برای زندگیش سقفی بالای سر داشته باشد. این سه از محتویات درون کیف کودک استفاده کرده و به یک ماجراجویی عجیب پای می‌گذارند.

داستان فیلم بر حوادث اتفاقی تمرکز دارد که موقعیت‌های مختلفی را به هم مربوط می‌کنند. ممکن است این موضوع برای دیگر فیلم‌ها نقطه ضعف محسوب شود، اما در این جا با استفاده از آن‌ها ارتباط بین شخصیت‌ها پر رنگ‌تر می‌شود. با جلو رفتن داستان این سه فرد ناامید جای خالی پدر و مادر نوزاد را پر می‌کنند، که نه تنها از کودک مراقبت می‌کنند، بلکه در زمان وقوع مشکلات درونی از یکدیگر نیز پشتیبانی می‌کنند. هر چه بیشتر وارد این ماجراجویی می‌شوند، راز پشت تولد این کودک تاریک و تاریک‌تر می‌شود. علاوه بر تمام این‌ها، این انیمه یک داستان تاثیرگذار کریسمسی درباره بازگشتن افراد به یکدیگر است.


7. جنگ‌های تابستانی – Summer Wars – 2009

“پدرخوانده‌های توکیو” داستانی صمیمی درباره ارتباطات غیرمنتظره‌ای است که در زمان بحران افراد را به هم نزدیک می‌کند. “جنگ‌های تابستانی” نیز همین گونه است، با این که ممکن است غیر متحمل به نظر برسد، اما در مفهوم فیلم گنجانده شده است.

“کنجی” یک دانش آموز دبیرستانی است که دوستش “ناتسوکی” برای تولد نود سالگی مادربزرگش او را دعوت می‌کند. جشن در خانه سنتی خانواده بر پا شده و یک دیدار خانوادگی بزرگ می‌باشد. تمام این موضوعات به خانواده بزرگ داستان اجازه می‌دهد تا شخصیت‌هایشان را نشان دهند. آن‌ها حس واقعی بودن دارند و عشقشان به یکدیگر و مادربزرگ محسوس می‌باشد. زمینه داستان با عناصر علمی تخیلی آن در تناقض است. داستان که در آینده‌ای نه چندان دور رخ می‌دهد، یک شبکه اجتماعی واقعیت مجازی وجود دارد که افراد می‌توانند با آواتارهای مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. وقتی یک هوش مصنوعی برای هک کردن و نابودی زیرساخت دنیای واقعی از آواتار “کنجی” استفاده می‌کند، او ناخواسته درگیر یک تهدید جهانی می‌شود. “کنجی”، “ناتسوکی” و خانواده پرجمعیتش و در نهایت تمام دنیا باید دست به دست هم بدهند تا این تهدید را متوقف کرده و از نابودی جهان جلوگیری کنند.

هر کسی که در کودکی “فیلم سینمایی دیجیمون” (Digimon: The Movie) را تماشا کرده، عناصر و انیمیشن داستانی “جنگ‌های تابستانی” را خواهد شناخت. ظاهرا کارگردان آن “مامورو هوسودا” (Mamoru Hosoda) (کارگردان انیمه “فرزندان گرگ”) بالاخره توانست داستانی را که در اصل دوست داشت برای “دیجیمون” (Digimon) بنویسد را به تصویر بکشد. این دو فیلم در داستان و روایت نقاط مشترکی دارند اما “جنگ‌های تابستانی” زمان بیشتری را برای گسترش و پیشرفت شخصیت‌ها صرف می‌کند.


8. کابوی بیباپ: فیلم – Cowboy Bebop: The Movie – 2001

وقتی صحبت از پیشرفت شخصیت‌ها به میان می‌آید، هیچ مجموعه‌ای به اندازه “کابوی بیباپ” موفق نبوده است. در واقع، “کابوی بیباپ” یکی از شناخته شده ترین انیمه های سریالی در سطح جهانی و پر از نکات مختلف برای تازه کاران می‌باشد. داستان درباره جایزه بگیرانی است که در یک سفینه فضایی به نام “بیباپ” در سفرند: “اسپایک”، “جت”، “فی”، “اد” و “آین” شخصیت های داستان هستند. هر قسمت به طور عمده بر شخصیت‌ها تکیه می‌کند و هر شخصیت انگیزه و روش کاری مخصوص خود را دارد. این انیمه برای تصاویر برجسته و موسیقی متن جاز شهرت زیادی دارد.

سریال اصلی 26 قسمت بوده که هر قسمت به عنوان یک مینی- فیلم توسط “شینیچیرو واتانبه” (Shinichiro Watanbe) کارگردانی شده است. “کابوی بیباپ: فیلم” داستان بین قسمت 22 و 23 را روایت می‌کند. بشر به ستارگان راه پیدا کرده و در تمام سیارات منظومه شمسی در رفت و آمد است. یک تروریست به شهر مرکزی مریخ حمله می‌کند و جایزه بزرگی برای سرش تدارک دیده می‌شود، اینجاست که گروه بیباپ وارد عمل می‌شوند.

هر قسمت از این انیمه به تنهایی “کابوی بیباپ” را به خوبی معرفی می‌کند. “کابوی بیباپ” یکی از معدود انیمه هایی است که دوبله انگلیسی آن تقریباً به کیفیت زبان اصلی است. از موسیقی گرفته تا شخصیت‌ها و تصاویر، همه چیز این اثر کامل و منحصر به فرد است.


9. تکونکینکریت – Tekkonkinkreet – 2006

در حالی که تصویر “کابوی بیباپ” با دنیای داستان آن تناسب کامل دارد، تصویر “بتن آرمه” به هیچ یک از انیمه هایی که تا به حال دیده‌اید شباهت ندارد. این اثر به زیباترین شکل ممکن عجیب و ناراحت کننده است، داستان درباره مکانی پر جمعیت است که توسط گانگسترها کنترل می‌شود اما متعلق به بچه‌های یتیم است. “کورو” و “شیرو” یتیم‌هایی هستند که در خیابان کلانشهر “تاکاراماچی” زندگی می‌کنند. از ظاهر شهر مشخص است روزی فوق العاده بوده و حال پوسته‌ای از آن زمان‌ها باقی مانده است. اما هنوز هم خانه “شیرو” و “کورو” محسوب می‌شود. به طور کلی “تاکاراماچی” و “تکونکینکریت” مخالف یکدیگر هستند: سیاه و سفید، روشن و تاریک و این دو یتیم همین موضوع را نشان می‌دهند. آن‌ها با وجود تفاوت‌هایی که دارند، برای زندگی به هم نیاز دارند. مانگای این انیمه داستان‌های متفاوتی داشت که این انیمه سینمایی با مرکزیت دو برادر که توسط یاکوزا دستگیر شده و از هم جدا می‌شوند، آن‌ها را روایت می‌کند. با این که داستان تازه و هیجان انگیز نیست، اما نحوه به تصویر کشیدنش آن را به یکی از بهترین‌ها تبدیل کرده.

همچنین بخوانید: 7 انیمه جذاب و دیدنی شبیه انیمه بنانا فیش (Banana Fish) که باید تماشا کنید


10. خط قرمز – Redline – 2009

“تکونکینکریت” سبک خاص خود را دارد، اما هیچ فیلمی سبک “خط قرمز” را ندارد. این انیمه نمونه بارز یک اثر علمی- تخیلی خلاقانه می‌باشد که با قلم سنگینش تعریف شده است.

“خط قرمز” معروف‌ترین مسابقه کهکشان است که در آن رانندگان از تمام دنیا برای افتخار، مسابقه مرگ و زندگی را انجام می‌دهند. مسابقه بعدی در سیاره سایبورگ های جنگ طلب و متعصبی برگزار می‌شود که هر کسی که جلو بزند را تهدید به مرگ کرده‌اند.

درباره داستان و شخصیت‌های “خط قرمز” چیز زیادی نمی‌توان گفت. باید بگویم این انیمه نمونه‌ای از ترجیح سبک بر درون مایه است که در آخر خوب از آب در آمده. نمی‌توانم کلمه مناسبی برای وصف “خط قرمز” پیدا کنم. این انیمه چیزی است که باید آن را تجربه کنید تا قدرت آن را درک کنید، قدرتی که در محیطی بصری مانند انیمه به راحتی و با قدرت هر چه تمام‌تر نشان داده شد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (31)

بستن فرم

  1. سلام

    اسفند 14, 1399

    انیمه های معرفی شده عالین من خودم بهترین انیمه سینمایی عمرم آبی تمام عیار بود . همین طور مدفن کرم های شبتاب و….
    اما بعضا برای شروع خوب نیستن .
    من خودم لیست شخصی خودم رو میگم ، شاید یکم به نویسنده مقاله و کسایی که میخوان انیمه ببینن کمک کنه .

    درام : مدفن کرم های شبتاب ( شاهکار ژانر درام )

    روانشناختی و راز آلود : آبی تمام عیار، شبح درون پوسته ، روان گذر ، انگل

    عاشقانه : پنج سانتی متر بر ثانیه ، کلند (فقط فصل دوم رو ببینید ، نگران نباشید داستان تقریبا جداست )

    فانتزی : نام تو ، Re zero ، شهر اشباح ، قلعه متحرک هاول

    زندگی روزمره : صدای خاموش ، گلی که در آن روز دیدم

    اکشن : انیمه خوب توی این ژانر خیلی زیاده ، اما من اتک ان تایتان رو پیشنهاد میکنم ، انیمه های خوب دیگه ای هم تو این ژانر داریم . اما اینو پیشنهاد میکنم .

    شونن(پسرانه ) : خادم سیاه ( این ژانر هم از ژانر های پر طرفدار انیمه است و خیلی انیمه خوب تو این ژانر داریم ، اما خادم سیاه هم کوتاهه هم خیلی جالب برای همین پیشنهاد کردم ، البته چند قسمت اول شاید زیاد جذبتون نکنه )

    سنین(مردانه) :مرداب سیاه ، برزرک ( فقط برزرک ۱۹۹۷ رو ببینید البته اگه مانگا رو بخونید که چه بهتر ( مانگا به داستان های مصوری میگن که سیاه و سفیده و معمولا انیمه ها از روی مانگا ساخته میشن))
    ترسناک و ماوراء طبیعی : ناکجا آباد موعود ، دفتر مرگ ، دیگری ( لازم به ذکره که بگم انیمه در سبک ترسناک نمیتونه به اندازه فیلم لایو اکشن ترسناک باشه ، و به احتمال زیاد نمیترسید ، اما انیمه یه چیز دیگس )
    پلیسی : روان گذر
    معمایی : مانستر
    مکا ( رباتی ) : کد گیاس
    علمی تخیلی : اشتاین گیت (از قسمت های اولش قضاوت نکنید )
    ماجراجویی : هانتر × هانتر ( البته یکم طولانی تره به نسبت بقیه . ۱۴۸ قسمته )

    ایچی : انیمه های این ژانر بد آموزی دارن اما بعضی مواقع هم پیش میاد که بعضی هاشون ارزش دیدن دارن ، در کل توصیه میشه سمت این ژانر نرید ، هرچند دو تا انیمه تو این ژانر هست که توصیه میشه واقعا جنگ غذا ها ، بدون بازی زندگی هرگز ( بدون بازی زندگی هرگز یه سینمایی هم داره که واقعا توصیه میکنم ببینید )

    شوجو ( دخترانه ) : کلند ، دروغ تو در آوریل ( واژه دخترانه حتما به این معنا نیست که پسران نمیتونن لذت ببرن )

    در کل انیمه خوب زیاد داریم . دنیای انیمه بی سر و ته ، تموم بشو نیست .
    توصیه میکنم قبل دیدن انیمه ، فیلم ، سریال یا هر چیز دیگه ای چند تا نقد ازش بخونید ،ژانرش رو چک کنید ، امتیازاتش رو هم چک کنید (هر چند امتیاز کم همیشه به معنای بد بودن نیست ، اما بررسی نمرات هم میتونه به شما تو انتخاب درست کمک کنه ) و خلاصه اینکه همین طور از روی پیشنهاد یک نفر اقدام به تماشای هیچ چیزی نکنید چون به هر حال سلیقه ها متفاوته .
    مثلا من به شخصه دومین انیمه ای که دیدم عاشقان شیطانی بود به توصیه یکی از دوستام که میگفت بهترین انیمه دنیاست دیدمش و واقعا برای صنعت انیمه نا امید شده بودم . اما وقتی رفتم امتیازات ، نظرات مردم و منتقدین رو خوندم ، فهمیدم چه اشتباهی کردم و دوستم صرفا از روی علاقه شخصی اونو بهم معرفی کرده .
    طوری انتخاب نکنید که از صنعت انیمه زده بشید .

    پاسخ

  2. Holy Order

    اسفند 1, 1399

    عجب کامنت های مسخره و خودخواهانه ای دارن پستای انیمه ای، بعضی ها میگن این انیمه ها بدرد نمیخوره بعد لیست خودشونو تحویل میدن که پر انیمه اکشن هست؛ اصلا فرق انیمه درام و اکشن رو میدونید؟!

    پاسخ

    • mb در پاسخ به Holy Order

      اسفند 1, 1399

      سلام
      خب شاید یکی از درام بدش میاد
      عنوان مقاله هم اینه که “انیمه هایی برای تازه کارا”
      اگه یکی از درام بدش بیاد و اینا رو ببینه،شاید از انیمه بدش بیاد
      من همه ی اینا رو ندیدم ولی شما میگید که همشون درام هستن

      پاسخ

      • سلام در پاسخ به mb

        اسفند 14, 1399

        کاملا موافقم

        پاسخ

      • Holy Order در پاسخ به mb

        فروردین 2, 1400

        درسته ولی اینکه بخوای نظری بدی که سلیقه خودته اشتباهه.

        پاسخ

    • سلام در پاسخ به Holy Order

      اسفند 14, 1399

      موافقم که پست های انیمه ای معمولا کامنت های خودخواهانه ای دارن .
      اما به هر حال این لیست از جهاتی ایراد داره و باید اونا رو بگیم تا کسی دچار اشتباه نشه

      پاسخ

  3. سلام

    بهمن 26, 1399

    لیستتون خیلی خوبه انیمه های معرفی شده عالین . ولی اگر نا کجا آباد موعود، دفتر مرگ هم توشون بود عالی میشد .

    پاسخ

  4. سلام

    بهمن 26, 1399

    پرفکت بلو بهترین انیمه برای من بود

    پاسخ

  5. کانکی

    بهمن 13, 1399

    از نظر من که خیلی وقته انیمه می بینم این لیست هیچ مشکلی نداره انیمه های شاهکاری مثل paprika و perfect blue که برای دیدنشون به فهم و درک بالایی احتیاجه انیمه های خوبی برای آدم هایی هستن که تازه می خوان شروع به دیدن انیمه کنن اینطوری آدمایی که فهم و درک پایینی دارن و در کل لیاقت دیدن انیمه رو ندارن هم انیمه نمی بینن

    پاسخ

    • سلام در پاسخ به کانکی

      اسفند 15, 1399

      مگه کسی که انیمه میبینه توی یه جایگاه دیگس ؟ حرفت غلطه
      آخه یعنی چی ، یعنی هر کی انیمه نمیبینه کند ذهنه؟
      کم توهین کن دیگه

      پاسخ

  6. علی

    بهمن 12, 1399

    یه چنتا خوب رو مثال بزنم مثل موب ۱۰۰۰۰ یا سرزمین ارواح یا شبدر سیاه . btoom. قهرمان محتاط .up holder. زمانی که به انوان اسلایم تناسخ یافتم. افتخار قاتلان. شیکی. Danmachi. Arifure ta shokuy you sekai saikyou. سرزمین آبی . قاعده کلی .گلدن تایم. پایان جهان . کیمیاگر تمام فلزی . عاشقان شیطان نیمه وقت . konosuba. چارلت . دارلینگ در فرنگس . ملازم صفر . دردنیای دیگر با تلفن همراه .شمشیر زنی آنلاین . شروع زندگی از صفر در دنیای دیگر . بغل دستی من آقای هیولا .قهرمان سپر. ناروتو .بلیچ جن گیر آبی .akame go kill. قاتل پستچی. مدرسه قهرمان من . و…. بازم بود دیگه حال نوشتن نداشتم همینام خوبه بهتر از این لیسته

    پاسخ

    • خاطره باقری در پاسخ به علی

      بهمن 17, 1399

      ممنون دوست عزیز که لیست خودتونو گذاشتید:)

      پاسخ

  7. علی

    بهمن 10, 1399

    اینا چیه معرفی انیمه های هزار ساله؟ آبروی اسم انیمرو بردی که این همه انیمه باحال اینا چی بود مردم رو دور می کنه که

    پاسخ

    • علی ملک در پاسخ به علی

      بهمن 16, 1399

      نگا اینا انیمه هایین که بیشتر نگاه فلسفی گونه دارن الان بیشتر مردم فک میکنن انیمه ها بچگانند دیدن اینا نه تنها کمکی نمیکنه بلکه یه تصور غلط دیگه به مخاطب هم میده که انیمه ها خیلی فلسفیو گیج کننده ان

      پاسخ

  8. علی

    بهمن 10, 1399

    هیچکدوم به درد لا جرز دیوار نمیخوره مخصوصا نصفش درام خیلی سنگینی داره مثل ۵ سانتیمتر بر ثانیه اصلا هرکس اینو ببینه از انیمه متنفر میشه بابا ایست میزنید لیست درست حسابی بزنید

    پاسخ

  9. کوروش

    بهمن 10, 1399

    خوب بود ولی بهترین همینه نبود:ناروتو شیروان

    پاسخ

    • علی ملک در پاسخ به کوروش

      بهمن 16, 1399

      نگا من خودم فنشم کلی هم راجبش بحث کردم ولی پیشنهاد یه انیمه طولانی به تازه وارد غلط اندر غلطه به نظرم دفترچه مرگ گزینه بهتریه

      پاسخ

  10. YHK

    بهمن 10, 1399

    من خودم با اتک اومدم توی دنیای انیمه
    (البته قبلش هم انیمه میدیدم اما خوب از طریق تلویزیون )
    اما با اتک کلا اومدم توی دنیای انیمه و شروع کردم به انیمه دیدن

    پاسخ

    • سلام در پاسخ به YHK

      بهمن 26, 1399

      منم از اتک واقعا لذت برم ولی وقتی به دوستم که تا حالا انیمه ندیده پیشنهاد کردم گفت کی میشینه یه همچین چیزی رو نگاه کنه ( چون از نظرش طولانی بود ) ولی من اول بهش چند تا انیمه سینمایی و بعد انیمه سریالی کوتاه معرفی کردم . و بعد اتک الان اون عاشق انیمس . اتک عالیه ولی برای انتخاب دوم سوم بهتره ‌.

      پاسخ

  11. 你與人

    بهمن 9, 1399

    هیچ کدوم من خیلی بهتر از اینا رو دیدم 🤣

    پاسخ

  12. احمد

    بهمن 9, 1399

    من یه کهنه کار انیمه ام اما این انیمه ها بدرد لای جرز دیوار میخوره انیمه های عالی مثل هنر شمشیزنی انلاین.یا حمله به تایتان ها یا دروغه تو دراوریل یا جنگیر ابی خیلی های دیگه هم هستن

    پاسخ

    • حامد در پاسخ به احمد

      بهمن 9, 1399

      احمد کاملا باهات موافقم بدترین انیمه های ممکن رو اینجا گذاشته نکنه میخواد همه رو از انیمه نگاه کردن بیزار کنه

      پاسخ

    • LIGHT در پاسخ به احمد

      بهمن 9, 1399

      به عنوان یه اوتاکو ، می تونم بگم مرسی و انیمه های قشنگیه

      پاسخ

    • LIGHT در پاسخ به احمد

      بهمن 9, 1399

      درست میگی انیمه های عالی دیگه ای هم هست اما به هرحال اینا هم انیمه س و اگه دقت داشته باشی سینمایی بود نه سریالی .

      پاسخ

    • ملیکا در پاسخ به احمد

      بهمن 13, 1399

      سلام نمی دونم کی هستی ولی با دروغ تو در آوریل و هنر شمشیر زنی آنلاین موافقم

      پاسخ

    • ملیکا در پاسخ به احمد

      بهمن 13, 1399

      سلام بیشتر اینا خیلی قدیمین
      انیمه های رقص با شیطان و هنر شمشیر زنی آنلاین و چارلوت و دروغ تو در آوریل و دفتر چه مرگ و نوراگامی و …. خیلی خوبن بنظرم اینا رو بزار

      پاسخ

    • سلام در پاسخ به احمد

      بهمن 26, 1399

      این طور نگید این ها واقعا عالین البته درست میگید شاید زیاد واسه اولین بار مناسب نباشن

      پاسخ

  13. محمدرضا

    بهمن 8, 1399

    من خودم انیمه سینمایی هارو با نام تو و سریالیارو با وان پانچ من شروع کردم به نظرمم انتخاب خوبی بود و خوب کار میکنه.سپاس از ترجمه

    پاسخ

    • علی ملک در پاسخ به محمدرضا

      بهمن 16, 1399

      چه جالب منم همینطور تنها فرقمون اینه که من سینمایی هارو با شهر اشباح شروع کردم اما دومیم نام تو بود

      پاسخ

    • خاطره باقری در پاسخ به محمدرضا

      بهمن 17, 1399

      ممنون دوست عزیز.

      پاسخ