10 فیلم جذاب و دیدنی در فستیوال فیلم لندن 2020

با شیوع جهانی کرونا برنامه فستیوال‌های سینمایی تحت تأثیر قرار گرفت. برخی از آنها با جمعیت کم برگزار شده و برخی دیگر هم به صورت مجازی انجام گرفتند.

فستیوال فیلم لندن 2020 به صورت مجازی برگزار شد تا هم مخاطبین از سراسر بریتانیا در خانه فیلم‌ها را تماشا کنند و هم گفتگوهای مهمی انجام داد. قرار نیست فستیوال‌ها در آینده هم همینطور باشند. این رویدادهای سینمایی خاص باید این روزهای سخت را پشت سر بگذارند. تا به اینجا برنامه گزارها کارشان را خوب انجام دادند، هرچند که مجبور شدیم از خانه فیلم‌ها را تماشا کنیم و فستیوال هم ساده‌تر برگزار شد. در اینجا 10 فیلم جذاب و دیدنی در فستیوال فیلم لندن را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. عشایر – NOMADLAND

فیلمی از “کلویی ژائو” (Chloé Zhao) با حضور “فرانسیس مک دورمند” (Frances McDormand) در نقش زنی شصت ساله که از کاری به کار دیگر و کمپی به کمپ دیگر می‌رود. این فیلم از ژائو مانند شاهکار “باب رافلسون” (Bob Rafelson) به نام “پنج قطعه آسان” (Five Easy Pieces – 1970) درباره فردی بی قرار است که زندگی سطح پایینی را پیش گرفته و هیچ آرامشی ندارد، چون صنایع از بین رفته و کارهای سطح پایین هم وجود ندارد. این فیلم بدون کلیشه‌های فیلم‌های آمریکایی و بازیگران حرفه‌ای نمایی متفاوتی از آمریکای مدرن را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم جذاب و دیدنی درباره زندگی خوانندگان و گروه‌های موسیقی که باید تماشا کنید


9. مانگرو – MANGROVE

فیلمساز بریتانیایی “استیو مک کوئین” (Steve McQueen) با کارنامه‌ای پربار از آمریکا به خانه بازگشت. این فیلم درام منتخب کارگردان در آنتولوژی Small Axe بود، مجموعه‌ای از پنج فیلم که به شکل یک موزاییک تجربه زندگی سیاهپوستان در بریتانیا را نشان می‌دهند. “مانگرو” که برای افتتاحیه فستیوال انتخاب شد داستان واقعی یک رستوران آفریقایی-کارائیبی و صاحب آن است که توسط پلیس نژادپرست لندن و دیگران مورد آزار قرار می‌گیرند. یک اثر خشم آلود و سیاسی درباره مشکلات امروز بریتانیا.


8. متصرف – Possessor

دومین فیلم “برندون کراننبرگ” (Brandon Cronenberg) با تأثیر از آثار کلاسیک ترسناک. او که پسر “دیوید کراننبرگ (David Cronenberg) است سبک متفاوت از پدرش را دنبال می‌کند. یک تریلر خیره کننده و جذاب با حضور “آندره‌آ ریسبرو” (Andrea Riseborough) در نقش یک مأمور مخفی که برای یک مجموعه پنهان کار می‌کند. او توسط تکنولوژی بر مردم غلبه کرده و می‌تواند آنها را به انجام ترور وادار کند، حتی طوری که خود را سرزنش کنند. اما در آخرین مأموریت همه چیز بد پیش می‌رود.


7. فرمان تازه – NEW ORDER

فیلمی به شدت بدبینانه درباره کشوری آشوب زده که شاید برای سال 2020 زیادی تلخ باشد چون همه به همین سرنوشت دچار شدیم. با این حال کارگردان مکزیکی “میشل فرانکو” (Michel Franco) به خوبی از پس آن برآمده. وقتی بزرگان مکزیکوسیتی برای یک عروسی گرانقیمت دور هم جمع می‌شوند، اوضاع بیرون از دستشان درمی رود.همه چیز بهم ریخته و کشور در آستانه انقلاب است. “فرمان تازه” فیلمی است که حقیقت زشت نیازهای مخرب انسانی را نشان می‌دهد.


6. اوندین – UNDINE

“پائولا بئر” (Paula Beer) ستاره سینمای آلمان، برای حضور در این فیلم جایزه خرس نقره‌ای بازیگری در فستیوال فیلم برلین، که پیش از کرونا برگزار شد، را دریافت کرد. او در این فیلم از “کریستین پتزولد” (Christian Petzold) نقش متخصص میراث معماری برلین را برعهده دارد. او با کریستف (فرانتس روگوفسکی “Franz Rogowski”) آشنا شده و عاشق او می‌شود. یک عاشقانه زیبا با حضور بئر و روگوفسکی، بازیگر آلمانی دیگری که در سال‌های اخیر درخشید.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌ها درباره پری دریایی که باید تماشا کنید


5. یادگار – RELIC

یک اثر ترسناک تمثیلی از “ناتالی اریکا جیمز” (Natalie Erika James) درباره کسی که به زوال عقل دچار شده و خانواده او به خاطر این بیماری عزیزشان رفته رفته بیشتر و بیشتر زجر می‌کشند. تماشای این فیلم سخت است. “امیلی مورتیمر” (Emily Mortimer)، “بلا هیتکوت” (Bella Heathcote) و “رابین نوین” (Robyn Nevin) نقش اعضای خانواده را ایفا می‌کنند.


4. سرگردان – STRAY

مستندی زیبا و دیدنی از “الیزابت لو” (Elizabeth Lo) درباره سگ‌های ولگرد استانبول که با دیدی انسانی ساخته شده است. فیلم از نمای نزدیک به شخصیت‌های انسان و حیوان پرداخته و نشان می‌دهد که در این خیابان‌ها سگ‌های ولگرد و جنگ زده‌های سوری در کنار هم زندگی می‌کنند و شرایط سختی دارند. یک فیلم زیبا و دیدنی.


3. شرلی – SHIRLEY

“شرلی جکسون” نویسنده رمان “تسخیرشدگی خانه هیل” موضوع فیلم جدید “جوزفین دکر” (Josephine Decker) است. گرچه فیلم از رمان اقتباس شده اما اصلاً زندگی نامه نیست و داستان تخیلی میزبانی نویسنده و همسرش از یک زوج جوان در تابستان را نشان می‌دهد. “الیزابت ماس” (Elisabeth Moss) با اجرای خود ثابت می‌کند چرا یکی از بهترین بازیگران امروز آمریکاست و “مایکل اشتولبرگ” (Michael Stulhbarg) در نقش همسر جوان، می‌درخشد.داستان خاص و متفاوتی که بدون کلیشه‌ها به داستان جکسون می پردازد.


2. کجیلیونر – KAJILLIONAIRE

فیلمی متفاوت از “میراندا ژوئیه” (Miranda July) که طرفداران او باور نمی‌کنند به این اندازه سبک خود را تغییر داده باشد. ژوئیه در سومین فیلم خود به رابطه عجیب میان خانواده‌ای از هنرمندان در لس آنجلس می‌پردازد. دولیوی پیر (ریچل ایوان وود ” Rachel Evan Wood”)، پدرش برابر (ریچارد جنکینز ” Richard Jenkins”) و ترزا (دبرا وینگر ” Debra Winger”) در یک کارخانه به سختی زندگی می‌کنند. مثل همیشه در آثار ژوئیه نمایی از فلسفه را در زیرلایه طنز می‌بینیم.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی درباره نقاش‌ها براساس امتیاز IMDb


1. لاورز راک – LOVERS ROCK

دومین فیلم “استیو مک کوئین” در این لیست و موفقیتی کمیاب از آنتولوژی Small Axe که یک شب دیدنی را به ما نشان می‌دهد. در حومه لندن یک مهمانی خانگی برپاست و فیلم به صبح روز بعد می‌پردازد. موسیقی متن و حرکات دوربین ما را با مهمان‌ها یکی می‌کند. این فیلم نه تنها بهترین فیلم فستیوال لندن بلکه یکی از بهترین فیلم‌های 2020 است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم