6 انیمه جذاب و دیدنی شبیه “اسکیت بی نهایت” (SK8 The Infinity) که باید تماشا کنید

“اسکیت بی نهایت” یک انیمه ژاپنی درباره چند پسر اسکیت باز دبیرستانی است که برای نمایش مهارت اسکیت بازی خود در یک مسیر زیرزمینی خطرناک در معدنی متروک مسابقه می‌دهند. اگر این انیمه را تماشا کرده‌اید و داستان مهیج، پرسرعت و جذاب آن را دوست داشتید، در اینجا انیمه های مشابه را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


6. ماشین هایابوسا –  Suzuki Hayabusa – 1976

دکتر سایونجی و تیم او یک گروه صادق، پرتلاش و بااستعداد از راننده‌های مسابقات اتومبیل رانی هستند که برای شکست سازمانی مخوف به نام سایه سیاه که با روش‌های بی رحامنه دنیای مسابقات را کنترل می‌کنند، همه تلاش خود را به کار می‌برند. دکتر سایونجی ماشینی متفاوت به نام فالکون می‌سازد تا ماشین کشتار سایه سیاه را شکست دهد. مسابقات هیجان انگیز و ماشین‌های پرسرعت این انیمه را به “اسکیت بی نهایت” نزدیک می‌کند.

همچنین بخوانید: ۶ انیمه سینمایی جذاب و دیدنی از ۶ سال اخیر که حتما باید تماشا کنید


5. دو ماشین – Two Car: Racing Sidecar – 2017-2018

انیمه ای درباره ماجراجویی‌های دو دوست صمیمی دبیرستانی به نام‌های یوری میاتا و مگومی مگورو که در مسابقات موتورسیکلت به شش رقیب سرسخت برمی خورند. این انیمه به دوستی میان دو شخصیت می‌پردازد، درست مانند “اسکیت بی نهایت” که لانگا و رکی باهم مسابقه می‌دهند.


4. دختران اسبی: دربی زیبا – Uma Musume: Pretty Derby – 2018

در دنیای موازی، اسب سواران موفق گذشته به عنوان دختران اسبی متولد می‌شوند. دخترانی با گوش و دم اسبی و سرعت و قدرت زیاد. آکادمی توکیو تریسین این دختران را تعلیم می‌دهد تا به بهترین دختران اسبی تبدیل شده و در مسابقات شرکت کنند. یکی از این دختران از نژاد اسب روستایی بوده و به مادرش قول داده بهترین دختر اسبی ژاپن باشد. یک روز در مسیر رفتن به مدرسه در مسیر مسابقات توقف کرده و از سبک سوزوکای ساکت خوشش آمده و تصمیم می‌گیرد در تیم او بازی کند. روایت و شیوه نمایش مسابقات در انیمه های “دختران اسبی: دربی زیبا” و “اسکیت بی نهایت” یکسان است.

همچنین بخوانید: 7 انیمه جذاب و دیدنی شبیه انیمه نیروی آتش (Fire Force) که باید تماشا کنید


3. فرمول سایبری جی پی ایکس آینده – Future GPX Cyber Formula – 1991

قهرمان این انیمه، کازامی هایاتوی 14 ساله، جوان‌ترین راننده فرمول ساییبری است، یک گرند پریکس مدرن که هر اتومبیل به سیستم کامپیوتری پیشرفته مجهز است. هایاتو به کمک آسورادا (پیشرفته‌ترین سیستم سایبری) و سوگو به قهرمان دهمین گرند پریکس فرمول سایبری تبدیل می‌شود. هایاتو به تدریج متوجه می‌شود برای بهترین بودن لازم نیست بهترین اتومبیل را سوار شد. همچنین احترام راننده‌های دیگر را دریافت کرده، سارقین آسورادا را شکست می‌دهد و در مسابقات خارج از فرمول سایبری شرکت می‌کند. در “اس کی 8 بی نهایت” هم قهرمان داستان چنین ماجراجویی را تجربه می‌کند و درس‌های مهمی یاد می‌گیرد.


2. فرمول سایبری صفر جی پی ایکس آینده – Future GPX Cyber Formula Zero – 1994-1995

هایاتو پس از درخشش در یازدهمین گرند پریکس فرمول سایبری در دوازدهمین مسابقه بدجور آسیب می‌بیند. آسوکو از هایاتو مراقبت می‌کند تا سلامتش را به دست بیاورد و هایاتو هم از او خاستگاری می‌کند. سپس تصمیم می‌گیرد برای همیشه مسابقات را کنار بگذارد، اما با یک تماس تلفنی قولش را می‌شکند و دوباره به مسابقات بازمی گردد.

حالا ترس از تصادف با اوست و برای پیروزی در مسابقات باید بر ترس خود غلبه کند. اگر با عناصر این انیمه آشنا باشید می دانید موانع زیادی پیش روی قهرمان است. شیوه روایی این انیمه به “اسکیت بی نهایت” شباهت دارد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تاریخ سینما درباره غذا و آشپزی که باید تماشا کنید


1. ایر گیر – Air Gear – 2006

ایر ترک یا ای تی اسکیت‌های موتوری هستند که کشور را قبضه کرده‌اند. گرچه این اسکیت محدودیت سرعت دارند اما گروهی که خود را موج سوار می‌نامند جسارت به خرج داده و از سرعت موردنظر فراتر می‌روند. بنابراین مسابقات و نبردهای زیرزمینی آغاز می‌شود. ایتسوکی می‌نامی یک بچه دبیرستانی نترس است که در دعواهای خیابانی شرکت می‌کند. او می‌خواهد به سرعت بی نهایت دست یابد و یک جفت اسکیت ایر ترک پیدا می‌کند که او را به آسمان می‌برد. این انیمه به “اسکیت بی نهایت” شباهت زیادی دارد و هردو آینه یکدیگرند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. Seti

    فروردین 1, 1400

    یه سوال پی شرکت دهمش چی شد چرا دو هفته گذشته ولی هنوز نمیاد؟ 😐

    پاسخ

    • Seti در پاسخ به Seti

      فروردین 2, 1400

      قسمت دهم 😐

      پاسخ

  2. mb

    بهمن 7, 1399

    سلام
    ببخشید ولی یا بنویسید اس کیت 8 د اینفینیتی
    یا بنویسید اسکیت روی بی نهایت
    چرا ترکیبی میزنید

    پاسخ

    • خاطره باقری در پاسخ به mb

      بهمن 17, 1399

      سلام دوست عزیز. ممنون از بازخوردتون. اصلاح شد.

      پاسخ