20 فیلم جذاب و دیدنی در فستیوال ساندنس 2021

ساندنس 2021 امسال کمی متفاوت است. این فستیوال هنوز بهترین فیلم‌ها و آثار را به نمایش می‌گذارد اما مجازی پخش می‌شود و شاید به همین دلیل برای تماشاگران متفاوت و جذاب باشد. تنها چند کارگردان قدیمی در آن حضور دارند و بیشتر شاهد کارگردان‌های تازه کار هستیم. در فستیوال امسال ساندنس کارگردان‌های زن هم حضور دارند و حدود 80% آثار از زنان است. سال 2020 هم چنین بود.

با این حال نام‌های بزرگ هم دیده می‌شوند، مانند فیلمساز ژاپنی “سیون سونو” (Sion Sono) با اولین اثر انگلیسی زبان خود که “نیکلاس کیج” (Nicolas Cage) در نقش یک شخصیت دیوانه حضور دارند. کارگردان بزرگ بریتانیا “بن ویتلی” (Ben Wheatley) هم در این فستیوال حضور دارد. در اینجا این فیلم‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. زندانیان سرزمین ارواح – PRISONERS OF THE GHOSTLAND

کارگردان: سیون سونو – کشور: آمریکا – مدت زمان: 103 دقیقه

در شهر مرزی “شهر سامورایی” یک سارق بانک بی رحم (نیکلاس کیج) توسط یک مالک ثروتمند (بیل موزلی”Bill Moseley”) از زندان آزاد شده چون نوه دختری‌اش برنیس (سوفیا بوتلا “Sofia Boutella”) گم شده. مالک زندانی را آزاد کرده تا نوه‌اش را برای او پیدا کند. بنابراین زندانی با لباس چرمش سفری را آغاز می‌کند تا زن جوان را پیدا کند و به رستگاری برسد.

عناصر وسترن، سامورایی و پساآخرزمانی تریلر یک شخصیت و قهرمان اساطیری خلق کرده‌اند. کیج در یکی از بهترین نقش‌های خود ظاهر شده و در صحرای برهوت با شمشیربازان و ارواح مبارزه می‌کند. فیلمنامه درخشان “آرون هندری” (Aaron Hendry) و “رضای سیکسو صفری” (Reza Sixo Safai)، بازیگران درخشان، گره‌های داستان، حنه های مبارزه و جلوه‌های بصری فیلم را دیدنی می‌کند. ظاهراً این فیلم با وجود عناصر دیدنی خود یکی از بهترین آثار محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های سال 2020 که تا سال بعد نخواهید دید


2. جهان فروزان – THE BLAZING WORLD

کارگردان: کارلسون یانگ – کشور: آمریکا – مدت زمان: 99 دقیقه

از زمانی که مارگارت (کارلسن یانگ “Carlson Young”) شش ساله بود خاطرش هست که خواهرش بین دعوای والدین غرق شد. به تدریجش مشکلش پیچیده‌تر شده و به فکر خودکشی است. او در سفری تاریک به گوشه و کنار ذهن خود می‌خواهد شیاطینی که او را به دام انداخته‌اند، کنار بزند.

این فیلم اولین اثر یونگ و براساس فیلم کوتاهی از اوست که در فستیوال ساندنس 2018 اکران شد. او احساساتی شخصی و تاریک را به زیبایی به نمایش می‌گذارد. این فیلم با ترکیب عناصر وحشت و فانتزی بسیار تخیلی و ترسناک بوده و زندگی درونی مارگارت در قلمروی بیگانه و آشنای احساسات را نشان می‌دهد. مکان‌های عجیب و غریب و روابط عجیب توانسته‌اند ترس و روان زخم شخصیت را خوب نشان دهند که به تدریج به سوی روشنایی گام برمی دارد.


3. سانسور – CENSOR

کارگردان: پراندو بیلی-باند (PRANO BAILEY-BOND) – کشور: بریتانیا – مدت زمان: 84 دقیقه

انید یک سانسورچی است که به کار دقیقش افتخار می‌کند و صحنه‌هایی را که از نظرش برای مخاطب مناسب نیستند را حذف می‌کند. این حس وظیفه برای مراقبت از مخاطب به خاطر سرپوشی بر ناتوانی او در یادآوری دقیق ناپدید شدن خواهرش در سال‌های دور است، که اخیراً مرگ او قطعی شد. وقتی انید قرار است فیلی شبیه خاطرات بچگی‌اش را سانسور کند، متوجه می‌شود که این فیلم می‌تواند به گذشته او مربوط باشد.

“سانسور” اثری خلاقانه و وفادار به فیلم‌های خونین و ترسناک دهه 80 میلادی است. کارگردان فیلم بیلی-باند در اولین اثر خود دوره‌ای را نشان می‌دهد که انسان در محاصره تصاویر ترسناک و خشن احساس خطر می‌کرد و بعد ما را به دیدن حقیقت ترسناکانید دعوت می‌کند. “نیام الگار” (Niamh Algar) با اجرای درخشان خود در نقش انید به تدریج شخصیتی با گذشته هولناک را به نمایش می‌گذارد.


4. وقت طلایی – PRIME TIME

کارگردان: جیکوب پیاتک (JAKUB PIĄTEK) – کشور: لهستان – مدت زمان: 93 دقیقه

سال نوی 1999 است و سباستین بیست ساله مسلح به تفنگ به یک استودیوی تلویزیونی می‌رود و دو گروگان را می‌گیرد: یک مجری معروف و یک گارد نگهبان. هیچکس نمی‌داند نقشه‌اش چیست، حتی خود سباستین. فقط می‌خواهد از طریق برنامه زنده پیامش را منتشر کند. به تدریج تا شب بین سباستین و دو گروگانش صمیمیت ایجاد می‌شود.

پیش از یوتیوب و شبکه‌های دیگر تلویزیون بود که مردم را دور هم جمع می‌کرد و این فیلم به کارگردانی پیاتک هم به همین موضوع می‌پردازد. فضای هولناک و آشوبگر فیلم با استفاده از یک لوکیشن، دوربین دستی و تدوین دیوانه کننده، این فیلم را دیدنی می‌کند. سباستین نه قهرمان است نه ویلن، بلکه شخصیتی طغیانگر است.


5. کودا – CODA

کارگردان: شین هدر (SIÂN HEDER) – کشور: آمریکا – مدت زمان: 111 دقیقه

روبی (امیلیا جونز “Emilia Jones”) تنها عضو سالم یک خانواده ناشنواست که در سن 17 سالگی صبح‌ها پیش از رفتن به مدرسه کار می‌کند تا والدینش (مارلی متلین “Marlee Matlin” و تروی کوتسور “Troy Kotsur”) و برادرش (دانیل دورانت “Daniel Durant”) بتوانند صنعت ماهیگیری خود را حفظ کنند. او با رفتن به کلوپ مدرسه متوجه می‌شود بین دوستش (فردیا والش-پیلو “Ferdia Walsh-Peelo”) و علاقه همیشگی‌اش به خوانندگی و کارش گیر کرده است. همکارش (اوگینو دربز “Eugenio Derbez”) خبری شنیده و روبی را به رفتن به مدرسه موسیقی تشویق می‌کند تا بین خانواده و دنبال کردن رویاهایش خود را انتخاب کند.

این فیلم دیدنی از “شین هدر” پس از فیلم “تلولا” (Tallulah) (فستیوال فیلم ساندنس 2016) ما را به دیدن احساسات و شرایط یک خانواده دعوت می‌کند. هدر در ساخت این فیلم داستانی را با کمک بازیگران ناشنوا روایت می‌کند. نویسندگی و کارگردانی چندلایه او با کمک شخصیت‌های پیچیده و بازیگران خبره‌ای مانند جونز، فیلم را دیدنی می‌کند.


6. تق تق – KNOCKING

کارگردان: فیریدا کمپف (FRIDA KEMPFF) – کشور: سوئد – مدت زمان: 78 دقیقه

وقتی مالی صدای تق تق از سقف خانه را می‌شنود دنبال منبع صداست. همسایه‌های طبقه بالا نمی‌دانند او درباره چه چیزی حرف میزند و با بی خیالی جوابش را می‌دهند. آیا همه این‌ها خواب و خیال اوست؟ با این حال همه این شرایط او را از لحاظ روانی به هم ریخته است و نمی‌گذارد خوب فکر کند. به تدریج صداها بیشتر شده و به گریه یک زن منجر می‌شود. مالی می‌خواهد حقیقت را بداند. آیا این کد مورس است؟ کسی به دام افتاده؟ مهم‌تر اینکه چرا کسی اهمیت نمی‌دهد؟

“تق تق” یک پدیده فرهنگی و اجتماعی است که بیماری روانی را به خوبی نشان می‌دهد. جلوه‌های بصری “کمپف” فضایی کوچک و ترسناک نشان می‌دهد که مانند روان رو به ویرانی مالی وحشت زده است. “سیسیلیا میلکو” (Cecilia Milocco) آسیب پذیری و قدرت مالی را خوب نشان داده و بهترین صحنه‌ها را خلق می‌کند. این فیلم باعث می‌شود شما هم مانند مالی خود را زیر سؤال ببرید.

همچنین بخوانید: معرفی بدترین فیلم‌های سال 2020 تا به اینجا


7. می دی – MAYDAY

کارگردان: کارن سینور (KAREN CINORRE) – کشور: آمریکا – مدت زمان: 100 دقیقه

طوفانی در شرف وقوع است که می‌تواند همه چیز را برای آنا (گریس ون پاتن “Grace Van Patten”) تغییر دهد. پس از اینکه یک اختلال الکتریکی در محل کارش آنا را به جهان دیگری می‌برد، در آنجا زنان سربازی را می‌بیند که در یک نبرد بی پایان گرفتار شده‌اند. مردان در ساحلی عجیب با حقیقتی تاریک مواجه می‌شوند. آنا تحت نظارت مارشا (میا گاث “Mia Goth”) تیراندازی را آموخته و در این هیئت جدید آزادی‌اش را بیشتر دوست دارد. به زودی متوجه می‌شود آنطور که انتظار دارند قاتل خوبی نیست و باید هرچه زودتر به خانه بازگردد.

“کارن سینور” به عنوان نویسنده و کارگردان این اثر از کنار زدن محدودیت‌ها نترسیده و با ادغام ژانرهای مختلف ما را به قلمرویی می‌برد که زنان می‌توانند کنترل سرنوشت خود را برعهده بگیرند. این فیلم یک اثر فمینیست و فیلم جنگی است که حقیقت قدرت را زیرسوال می‌برد و سینور را به عنوان یک فیلمساز به ما معرفی می‌کند.


8. عبور – PASSING

کارگردان: ربکا هال (REBECCA HALL) – کشور: آمریکا – مدت زمان: 98 دقیقه

ایرن ردفیلد (تسا تامپسون “Tessa Thompson”) زنی از طبقه بالای سال‌های 1920 است که در یک روز آفتابی از اتاق هتلی در نیویورک فرار می‌کند. در مسیر به زنی بلوند برمی خورد که به زل زده. ایرن می‌خواهد از دست او فرار کند اما کلر کندری (روث نگا “Ruth Negga”) سرراهش را می‌گیرد. این دو قبلاً در دبیرستان همکلاس بودند و هردو زنان آفریقایی آمریکایی هستند که می‌توانند خود را به یک سفیدپوست تبدیل کنند. حالا راز هردویشان فاش شده.

“عبور” یک تریلر روان شناسانه زیبا درباره شیفتگی، سرکوب و دروغ به یکدیگر است که حقیقت را شکل می‌دهد. “ربکا هال” در این فیلم با کمک فیلمبرداری سیاه و سفید رمان “نلا لارسن” در سال 1929 که یادآور رنسانس هارلم است را به یک فیلم دیدنی از حقیقت و شادی تبدیل می‌کند تا تنش‌های آمریکای نژادپرست را نشان دهد.


9. تشکیلاتت را بیاور – BRING YOUR OWN BRIGADE

کارگردان: لوسی واکر (LUCY WALKER) – کشور: آمریکا – مدت زمان: 100 دقیقه

آتشسوزی های افسارگسیخته در حیات وحش در سراسر جهان به آشوب و مرگ منجر شده است. در 8 نوامبر 2018 بخش‌های مختلف کالیفرنیا و کمپ‌های مختلف آن به آتش کشیده شده‌اند و جان‌های بسیاری را گرفته‌اند. پس از این حادثه بازماندگان در این فکرند که برای جلوگیری از آن چکار کنند.

“لوسی واکر” فیلمساز (The Crash Reel در فستیوال ساندنس 2013) برای پی بردن به دلیل این اتفاق به دلایل آن مانند تغییرات آب و هوایی و سیاست‌هایی که به نفع ثروتمندان است، می‌پردازد. این فیلم نشان می‌دهد که مردم معمولی از عواقب خطرناک این ماجرا رنج می‌برند. در این فیلم می‌بینیم که اگر تعادل رابطه انسان و طبیعت بهم بخورد چه عواقبی در پی دارد.


10. نهان جاندار – CRYPTOZOO

کارگردان: دش شاو (DASH SHAW) – کشور: آمریکا – مدت زمان: 95 دقیقه

کریپتیدها موجوداتی هستند که درباره ماهیتشان اختلاف نظر وجود دارد. وقتی امبر و مت طی قراری در جنگل گم می‌شوند به یک حصار بزرگ برمی خورند که در آن طرف آن موجوداتی هستند که زندگی‌شان را عوض می‌کنند.

برت لورن ارتشی از کودکی کابوس‌های زیادی می‌دید و در آن موجودات افسانه‌ای از رویای او تغذیه می‌کردند. حالا تصمیم می‌گیرد این موجودات را از این زندان که روی آنها آزمایشات مختلف انجام می‌شود نجات دهد. اما وقتی مسیر لورن و امبر به هم می‌خورد، نمی‌داند که بهتر است آنها را آزاد کند یا اینکه بگذارد موجودات اساطیری همانطور پنهان بمانند.

این فیلم انیمیشنی جذاب و دیدنی فانتزی است که تماشاگر را به مسیر عدالت وارد می‌کند. “دش شاو” فیلمساز/انیماتور با دقت و هوش شاعرانه خود به رابطه پیچیده میان ایده آل گرای، جلوه‌های آرمان شهری و حس وظیفه می‌پردازد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های کوتاه تاریخ سینما در ژانر کمدی


11. آتش در کوهستان – FIRE IN THE MOUNTAINS

کارگردان: آجیتپال سینق (AJITPAL SINGH) – کشور: هند – مدت زمان: 83 دقیقه

چاندرا و همسرش دارام به کمپی در سوئیس می‌روند که در یک یک روستای هیمالیا قرار دارد. حالا باید پسر فلجشان را از کوه پایین ببرند تا دکتر او را ببیند. گرچه چاندرا معتقد است که پراکاش به دکتر نیاز ندارد، اما دارام اینطور فکر نمی‌کند. چون به نظر نذری دادن می‌تواند پراکاش را سالم کند. به تدریج مخالفت‌های آنها به جنجال خانوادگی منجر می‌شود.

این فیلم به کارگردانی و نویسندگی “آجیتپال سینق” جنگ قدرت میان سنت و مدرنیته در بستر خانواده را نشان می‌دهد.فیلمبرداری و شات ها این فیلم را دیدنی می‌کند. “وینامراتا رأی” (Vinamrata Rai) نقش چاندرا را به خوبی بازی می‌کند، زنی که از مقاومت در برابر سنت‌ها برای دفاع از خانواده‌اش نمی‌ترسد.


12. هشت برای نقره – EIGHT FOR SILVER

کارگردان: شان آلیس (SEAN ELLIS) – کشور: آمریکا/فرانسه – مدت زمان: 115 دقیقه

در اواخر قرن نوزده یک بارون بیرحم به نام سیموس لورنت (الیستر پیتری “Alistair Petrie”) با کشتن یک فرقه رومی خانواده و روستایش را درگیر نفرین می‌کند. کابوس دست از سر مردم روستا برنمیدارد، پسر سیموس، ادوارد (مکس مکینتاش ” Max Mackintosh”) گم شده و پسری به قتل می‌رسد. محلی‌ها فکر می‌کنند حیوانی وحشی به سراغشان آمده اما واسطه‌ای به نام جان مک براید (بوید هالبروک “Boyd Holbrook “) از وجود نیرویی شوم در جنگل هشدار می‌دهد.

“شان آلیس” کارگردان و نویسنده فیلم پس از فیلم “کلانشهر مانیل” (Metro Manila) (جایزه مخاطبین در فستیوال ساندنس 2013) این فیلم گوتیک را ساخت. “هشت برای نقره” یک داستان ترسناک از ترس‌های خانوادگی تا رازهای پنهان یک جنگل است. آلیس دنیایی ترسناک پر از کابوس و هراس را نشان می‌دهد. وقتی نیروی شوم به داستان وارد می‌شود با هیولایی روبرو می‌شویم که به وجود انسان راه یافته است.


13. چگونه پایان می‌پذیرد – HOW IT ENDS

کارکردان: دریل وین (DARYL WEIN) و زو لیستر-جونز (ZOE LISTER-JONES) – کشور: آمریکا – مدت زمان: 82 دقیقه

شهاب سنگی قرار است به زمین برخورد کند و لیزای بی خیال (زو لیستر-جونز ” Zoe Lister-Jones”) همه را دور هم جمع می‌کند تا شب آخر پیش هم باشند. قبل از این ماشینش گم شده و عقربه‌های ساعت هم سریع عبور می‌کنند. لیزا به کمک یار کوچکترش (کیلی اسپینی “Cailee Spaeny “) ماجراجویی با پای پیاده را در لس آنجلس آغاز می‌کند تا حسرت‌هایش را کنار بگذارد و چند ساعت آخر را با عزیزانش بگذراند.

“دریل وین” نویسنده و کارگردان (خرگوش سفید “White Rabbit”) و “زو لیستر جونز” (چسب زخم “Band Aid”) در حضور ستارگانی مانند “هلن هانت” (Helen Hunt)، “الیویا وایلد” (Olivia Wilde)، “فرد آرمیسن” (Fred Armisen)، “لمورن موریس” (Lamorne Morris) و “نیک کرول” (Nick Kroll) یک کمدی آخرالزمانی خلق می‌کنند. بنابراین فیلم نوعی اثر پوچ گرایانه خوشبینانه است که حالا بیشتر از همیشه با آن ارتباط برقرار می‌کنیم. شاید هیچکس تصور نکند پایان جهان به این اندازه جالب باشد.


14. جان و چاله – JOHN AND THE HOLE

کارگردان: پاسکوال سیستو (PASCUAL SISTO) – کشور: آمریکا – مدت زمان: 103 دقیقه

جان 13 ساله (چارلی شاتول ” Charlie Shotwell”) حین جستجو در اطراف خانه به چاله‌ای عمیق برمی خورد. سپس بدون هیچ نقشه قبلی والدین ثروتمندش (مایکل سی هال “Michael C. Hall” و جنیفر ایلی ” Jennifer Ehle”) و خواهر بزرگش (تایسا فارمیگا ” Taissa Farmiga”) را مسموم کرده و آنها را به چاله آورده و اسیر می‌کند. سپس خودش به خانه می‌رود تا هرکاری که دوست دارد را انجام دهد.

سیستو در این اثر خود خشم نوجوانان نسبت به بزرگسالان را به نمایش می‌گذارد. فیلمنامه نویس آن “نیکولاس جیکابون” (Nicolás Giacobone) داستان را از داستان کوتاه خودش اقتباس کرد و بنابراین فیلم هم یک تریلر روان شناسانه و هم یک داستان جالب و نمادین برای نمایش مشکلات گذر از آزادی کودکی به مسئولیت بزرگسالی است. موسیقی متن شنیدنی، طراحی صدا و ریتم داستان این فیلم را به ماجرایی دیدنی تبدیل می‌کند. اجرای دیدنی شاتول و تغییر از پسری معصوم به نوجوانی شروری در کنار اجرای فارمیگا، ایلی و سی. هال، فیلم را دیدنی کرده است.


15. روی شمارش سه نفر – ON THE COUNT OF THREE

کارگردان: جرود کارمایکل (Jerrod Carmichael) – کشور: آمریکا – مدت زمان: 84 دقیقه

وال (جرود کارمایکل) به مکانی رسیده رسیده که حس می‌کند باید به همه چیز خاتمه دهد. اما نمی‌تواند کاری کند و باید کمک بگیرد. دوستش کوین (کریستوفر ابوت ” Christopher Abbott”) هم نتوانسته خودش را بکشد و بنابراین می‌توانند یک برنامه خودکشی دونفره طراحی کنند. اما اول باید کارهای ناتمام خود را تمام کند.

جرورد کارگردانی و حضور در این فیلم را برعهده دارد و فیلم بیچارگی، دوستی واقعی و فضای تاریک و طنز را نشان می‌دهد. فیلمنامه “آری کاچر” (Ari Katcher) و “رایان ولش” (Ryan Welch) هوشمندانه و عمیق بود و دو نفر در آستانه تسلیم شدگی را نشان می‌دهد. این فیلم دیدنی و متفاوت با اجرای دیدنی و خوب کارمایکل و ابوت یک اثر دیدنی است.

همچنین بخوانید: 27 فیلم دیدنی سال 2019 که موردتوجه آکادمی اسکار 2020 قرار نگرفتند


16. در زمین – IN THE EARTH

کارگردان: بن ویتلی (BEN WHEATLEY) – کشور: بریتانیا – مدت زمان: 107 دقیقه

با ورود ویروس مرگباری به زمین، دکتر مارتین لاوری باید به یک مرکز تحقیقاتی در جنگل تایگا برود. این ماجراجویی به رهبری آلما به کابوسی هولناک تبدیل می‌شود. در آنجا از مردی جنگلی به نام زک کمک می‌گیرند. اما زک هم چنان قابل اعتماد نیست و بنابراین به زودی مرز میان افسانه و علم کمرنگ می‌شود.

“بن ویتلی” کارگردان و نویسنده (Sightseers در فستیوال ساندنس 2013) تجربه‌ای دیدنی و خاص ارائه می‌دهد و با گذر از تریلرهای قبلی (برج ” High-Rise” و فری فایر ” Free Fire”) در اینجا با کمک موسیقی متن، ارجاعات اساطیری و طبیعت، اثری می‌سازد که تماشای آن آسان نیست. به تدریج که آلما و مارتین به دنبال راه فرار هستند، رنگ و شکل و صداهای مختلف فضا را ترسناک‌تر نشان می‌دهد.


17. دنیایی که می‌آید – THE WORLD TO COME

کارگردان: مونا فستولد (MONA FASTVOLD) – کشور: آمریکا – مدت زمان: 98 دقیقه

عاشقانه‌ای از “مونا فستولد” با اقتباس از داستانی به همین نام نوشته “جیم شپرد” در سال 2017 که در فستیوال ونیس هم اکران شد.

ابیگل (کاترین واترستن ” Katherine Waterston”) از زندگی روستایی در نیویورک در قرن هجدهم خسته شده و با همسرش دیر (کیسی افلک ” Casey Affleck”) زندگی تکراری ندارد، اما در خاطراتش زندگی دیگری را توصیف می‌کند. با فرا رسیدن بهار تالی (ونسا کربی ” Vanessa Kirby”) و همسرش فینی (کریستوفر ابوت) به همسایگی‌شان می‌آیند و حالا در خاطراتش خود را با تالی توصیف می‌کند. با مشکلات پیش رو ازدواج هردویشان به خطر می افتد اما علاقه ابیگل و تالی به هم از بین نمی‌رود و در داستان و خاطرات می‌ماند.

فستولد با نمایش یک زندگی به روحیات قهرمان داستان می‌پردازد و آن را از نگاه ادیبانه‌ای توصیف می‌کند تا گرما و تنش داستان حفظ شود.


18. یهودا و مسیح سیاه – JUDAS AND THE BLACK MESSIAH

کارگردان: شاکا کینگ (SHAKA KING) – کشور: آمریکا – مدت زمان: 126 دقیقه

در سال 1969 جمله الهام بخش “فرد همپتون” به یک شعار تبدیل شد: “من انقلابی‌ام.” او به عنوان رئیس حزب پلنگ سیاه در ایلینویز همه مردم را به اتحاد دعوت کرد تا جایی که اف بی آی او را تهدید می‌دانست و ویلیام اونیل را به نفوذ به حزب گمارد. این فیلم نه تنها به میراث همپتون و جاسوسی اف بی آی پرداخته، بلکه مردی را نشان می‌دهد که به خاطر خیانتش معروف شده، بنابران نابرابری و سرکوب هردوجانبه را نشان می‌دهد.

“شاکا کینگ” با این فیلم و ستارگانی مانند “دنیل کالویا” (Daniel Kaluuya) و “کیت استنفیلد” (LaKeith Stanfield) به ساندنس بازمی گردد. کالویا توانایی همپتون برای اتحاد مردم را خوب نشان داده و استنفیلد هم ترس‌های انسان را خوب نشان می‌دهد. “دومینیک فیش بک” (Dominique Fishback) هم در نقش دبورا جانسون، شریک زندگی همپتون حضور دارد. مضامین درخشان فیلم کینگ بسیار تاثیرگذار بوده و قدرت انسان را نشان می‌دهد.


19. لذت – PLEASURE

کارگردان: نینجا تیبرگ (NINJA THYBERG) – کشور: سوئد – مدت زمان: 100 دقیقه

بلا چری سوئدی با رسیدن به فرودگاه به کارمند آن می‌گوید برای لذت بردن به لس آنجلس آمده تا سرگرم شود، اما به زودی متوجه می‌شود همه چیز آنقدر راحت نیست. گرچه با دختران همسن و سالش دوست می‌شود اما حین مواجه شدن با فضای مردانه به غرایز خود تکیه می‌کند.

کارگردان و نویسنده فیلم “نینجا تیبرگ” با این فیلم اقتباسی از فیلم کوتاهش در سال 2014 به فستیوال فیلم ساندنس بازمی گردد. او به خوبی توانست مخاطب را با سرگرمی‌ها و لذت طلبی‌های بلا همراه کند. “سوفیا کاپل” (Sofia Kappel) در اولین نقش آفرینی خود در کنار بازیگران کهنه کار دنیای سرگرمی، توانسته به خوبی شخصیت خود را به نمایش بگذارد و به یک ملکه تبدیل شود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های سال 2020 که تا سال بعد نخواهید دید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم