بهترین فیلم‌های تاریخ سینما درباره جاسوسی از اشخاص

جاسوسی یکی از مضامین رایج سینماست که فیلم‌های مختلف به آن پرداخته‌اند و یا از طریق داستان یا جلوه‌های بصری آن را نمایش داده‌اند. اما برخی از فیلم‌ها در نمایش آن موفق‌تر ظاهر شده‌اند. در اینجا می‌خواهیم بهترین فیلم‌های تاریخ سینما که در فضای فانتزی یا تخیلی به مضامین جاسوسی پرداختند را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. زندگی دیگران – THE LIVES OF OTHERS – 2006

درامی از “فلوریان هنکل فون دونرسمارک” (Florian Henkel von Donnersmarck) در برلین شرقی در سال‌های 1980 که مأمور استیسی که باید از خانه یک نمایشنامه نویس جاسوسی کرده و رفت و آمدها را یادداشت کند. به تدریج جاسوس شیفته کارش شده و از مردی که جاسوسی‌اش را کرده محافظت می‌کند. این فیلم جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان اسکار را دریافت کرد و موردتشویق قرار گرفت.

همچنین بخوانید: 10 فیلم درباره جنگ جهانی دوم با بزرگ‌ترین میدان‌های نبرد


9. مخمل آبی – BLUE VELVET – 1986

جفری بامونت (کایل مک لاکلن “Kyle McLachlan”) یک جاسوس و کارآگاه تازه کار است که به خانه یک خواننده کلوپ شبانه به نام دوروتی والنز (ایزابلا روسلینی “Isabella Rossellini”) نفوذ کرده و در کمد او پنهان می‌شود. این فیلم شاهکار سینمای 1980 و یک نئونوآر زیباست که “دنیس هاپر” (Dennis Hopper) را به عنوان یک سادیست جنسی نشان می‌دهد.


8. یک مار ژوئن – A SNAKE OF JUNE – 2002

زنی تصاویری دریافت می‌کند که مخفیانه از خصوصی‌ترین لحظاتش گرفته شده است و او تهدید می‌شود که اگر به حرف‌های آنها گوش ندهند عکس‌ها را برای همسرش ارسال می‌کنند. این فیلم از “شینیا تسوکاموتو” (Shinya Tsukamoto) روایتی معکوس دارد و یک فیلم با شخصیت پردازی قوی است که به تمایلات انسانی زنان در جامعه مردسالار می‌پردازد.


7. خواب عمیق – SLEEP TIGHT – 2011

فیلمی از “ژاومه بالاگرو” (Jaume Balagueró) با بازی بازیگر اسپانیایی “لوئیس تسار” (Luis Tosar). سزار (تسار) یک شهروند طبقه متوسط در بارسلوناست که پیش خدمتی می‌کند. او عاشق کلارا (مارتا اتورا “Marta Etura”) شده و سعی می‌کند دائم به او نزدیک شود و حتی زیر تخت او می‌خوابد.


6. رودخانه سرخ – RED ROAD – 2006

فیلمی به کارگردانی “آندریا آرنولد” (Andrea Arnold) که به یک پروژه خانگی در گلاسکو می‌پردازد. یک اپراتور دوربین امنیتی (با بازی کیت دیکی “Kate Dickie”) با دوربین مردی را دنبال می‌کند که به گذشته‌اش مربوط است. این درام در یک محیط شهری جریان دارد و اعمال شخصیت اصلی این فیلم را به یک اثر خیره کننده تبدیل می‌کند.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی بهترین فیلم‌های تاریخ سینما درباره شطرنج براساس امتیاز IMDb


5. آبی تمام عیار – PERFECT BLUE – 1997

یک انیمیشن کلاسیک و اثر رازآلود روان شناسانه از “ساتوشی کان” (Satoshi Kon) درباره یک خواننده پاپ که بازیگر شده و به تدریج از هم فرو می‌پاشد. بخشی از ناراحتی میما به خاطر مردی است که دنبال کرده و می‌خواهد از زندگی او بیشتر بداند. این فیلم جز بهترین انیمیشن‌های سینماست.


4. سلین و ژولی قایق‌سواری می‌کنند – CELINE AND JULIE GO BOATING – 1974

یک فانتزی پست مدرنیست سه ساعته از “ژاک ریوت” (Jacque Rivette) با داستانی بی نهایت پیچیده که نمی‌توان در چند کلمه درباره آن صحبت کرد. این فیلم که از آثار صامت “لوئیس کارول” (Lewis Carroll) و “لویی فویاد” (Louis Feuillade) الهام گرفته جاسوسی را به شیوه جالبی نشان می‌دهد.


3. عکس یک‌ساعته – ONE HOUR PHOTO – 2002

فیلمی از “مارک رومنک” (Mark Romenek) با حضور “رابین ویلیامز” (Robin Williams) ستاره، درباره یک تکنیسین خجالتی در یک عکاسی که به یک خانواده برخورده و نمی‌خواهد دست از سرشان بردارد. این تریلر رسانه‌ای یک اثر بسیار دیدنی است. شاید امروز شخصیت عجیب ویلیامز در فیسبوک و اینستاگرام جاسوسی می‌کرد.


2. پنهان – CACHE – 2005

فیلمی از “میشائل هانکه” (Michael Haneke) شبیه فیلم “بزرگراه گمشده” (Lost Highway) ساخته “دیوید لینچ” (David Lynch)، درباره یک زوج بورژوا که فیلم‌های ضبط شده از خانه‌شان را دریافت می‌کنند. فیلم‌ها از بیرون خانه ضبط شده‌اند درحالی که هیچ دوربینی در اطراف دیده نمی‌شود. اجرای دیدنی بازیگران فرانسوی “دنیل اوتوی” (Daniel Auteuil) و “ژولیت بینوش” (Juliette Binoche) یک تریلر دیدنی و خیره کننده خلق کرده است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی درباره رستگاری در تاریخ سینما که باید تماشا کنید


1. پنجره عقبی – REAR WINDOW – 1954

فیلمی از “آلفرد هیچکاک” (Alfred Hitchcock) با نقدی بر جاسوسی‌ها و کنجکاوی‌های مردم و تأثیر آن بر سینما. جیمی استوارت یک عکاس نیویورکی خسته است که پایش شکسته و مجبور شده روی ویلچر بنشیند. او از پنجره همسایه‌ها را زیرنظر گرفته و به یک قتل پی می‌برد. این روایت زیبا یک شاهکار خلق می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم