10 فیلم جذاب و دیدنی که مغزتان را منفجر می‌کنند

می‌گویند فیلم‌های سینمایی بیش از هرچیز به رویاهای ما شباهت دارند. هیچ چیز از فیلم‌های پیچیده دیدنی‌تر نیستند. آیا می‌خواهید بدانید پیچیده‌ترین فیلم‌های سینما کدام اند؟

در اینجا ده فیلم پیچیده که مغزتان را منفجر می‌کنند به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. تلقین – INCEPTION – 2010

یک تریلر دیدنی از “کریستوفر نولان” (Christopher Nolan) که به رویای توی ذهن ما می‌پردازد. این فیلم مرز میان حقیقت و رؤیا را کنار میزند و فیلمبرداری خیره کننده آن سؤالات زیادی را در ذهنمان ایجاد می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم تلقین (Inception) که باید تماشا کنید


9. در غیبت – IN ABSENTIA – 2000

برادران کوای، افسانه‌های انیمیشن، و آهنگساز تجربی “کارل هاینز اشتوکهاوزن” (Karlheinz Stockhausen) این فیلم کوتاه را باهم ساختند. این فیلم نمونه کامل سینمای آوانگارد و کابوس وار است. موسیقی متن آن یک سمفونی تاریک است که صداهای شیطانی و تن برق آسا در آن دیده می‌شود. این فیلم ترکیب کامل تصاویر رازآلود و ترسناک و موسیقی تسخیرکننده است.


8. آغازگر – PRIMER – 2004

فیلم برنده اسکار ساخته “شین کاروث” (Shane Carruth) که از تجربیات او در زمینه ریاضیات و مهندسی نرم افزار الهام گرفت. این فیلم با بودجه 7000 دلاری در گاراژ کارگردان ساخته شد و یک فیلم سفر در زمان است. آخرین فیلم او “رنگ سرچشمه” (Upstream Color) هم همینقدر عجیب است.


7. مشت ناگهانی – SUCKER PUNCH – 2011

یک فیلم نیمه فمینیستی از “زک اسنایدر” (Zack Snyder) درباره قدرت زنان در یک فضای فانتزی. آنقدر با دیدن این فیلم گیج می‌شوید که از خود می‌پرسید آیا خود “زک اسنایدر” فیلمش را درک کرده؟ با این حال این فیلم تماشایی است.


6. ژاکت – THE JACKET – 2005

یک درام سفر در زمان ساخته “جان می‌بری” (John Maybury) با بازی “آدرین برودی” (Adrien Brody) و “کیرا نایتلی” (Keira Knightley) که با فضا و زمان بازی کرده و داستان خیره کننده‌ای خلق می‌کند. یک مرد مورد آزمایش‌های گوناگون قرار گرفته، یک ژاکت پوشیده و داخل سردخانه قرار می‌گیرد. سپس در زندگی به عقب بازمی گردد. بقیه داستان را خودتان تماشا کنید.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های زامبی که شاید تا به حال ندیده باشید


5. جزیره شاتر – SHUTTER ISLAND – 2010

یک فیلم پیچیده که “بن کینگزلی” (Ben Kingsley) در یک دیالوگ به یادماندنی می‌گوید: “چرا انقدر خیس شدی عزیزم؟” تدی دنیلز (لئوناردو دیکاپریو “Leonardo DiCaprio”) به عنوان یک پلیس بوستونی در یک مأموریت به یک بیمارستان روانی می‌رود اما شاید بیمار آن بیمارستان است؟ خودتان باید تماشا کنید.


4. هولی موتورز – HOLY MOTORS – 2013

فیلمی به کارگردانی “لئوس کاراکس” (Leos Carax) که گرامیداشت سینما و ادیسه کمیک-سورئال است. اجرای زیبای “دونی لوان” (Denis Lavant)، بازیگر هالیوودی “اوا مندس” (Eva Mendes) و ستاره پاپ “کایلی مینوگ” (Kylie Minogue)، نقش‌های این فیلم را برعهده دارند که تمامشان دیدنی هستند.


3. آشغال جمع کن‌ها – TRASH HUMPERS – 2009

“هارمونی کورین” (Harmony Korine) به خاطر خلق آثار عجیب و غریب شهرت دارد. این فیلمی بود که منتقدین با تماشای آن انگشت به دهان ماندند. چهار بازیگر ماسک پوشیده و خود را شبیه افراد پیر کرده‌اند و سپس کارهایی می‌کنند و در زباله‌هایی دست و پا می‌زنند که باورتان نمی‌شود. این فیلم نبوغ آمیز است یا مسخره؟


2. اربابان سلم – THE LORDS OF SALEM – 2012

یک فیلم ترسناک روانشناسانه از “راب زامبی” (کن راسل “Ken Russell “) درباره یک دی جی (شری مون زامبی “Sheri Moon Zombie”) که مورد حمله جادوگران قرار گرفته و کارهایی می‌کند که مرز حقیقت و رؤیا را از دست می‌دهد. یا از این فیلم خوشتان می‌آید یا از آن متنفر می‌شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های مستقل تاریخ سینما؛ 40 اثر ارزشمند که نباید از دست بدهید


1. نوح – NOAH – 2014

این فیلم باید در لیست قرار بگیرد، مگر نه؟ یک فیلم دیدنی و رویاگونه شبیه نقاشی‌های “ویلیام بلیک” که به خاطر روایت جذابش باید تماشا شود. “دارن آرنوفسکی” (Darren Aronofsky) با ستاره‌های هالیوودی این فیلم را ساخت.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (11)

بستن فرم

  1. دیانا نظری

    بهمن 27, 1399

    فیلم شکل آب و درخشش و هزارتوی پن رو هم اضافه کنید. اینا شاهکارن

    پاسخ

  2. مسعود فراستی

    بهمن 3, 1399

    با سلام.
    بابت تهیه و جمع آوری این لیست بسیار سپاس گذارم.
    در سخن نخست کلامم باید بگم که این آثار تماما مقوا هستند و هیچ ارزش هنری ندارند.
    متاسفانه تمام فیلم هایی که معرفی کرده اید اصلا زاویه ندارند و از لحاظ کارگردانی و فیلمبرداری بسیار ضعیف هستند، که چه بسا کارگردان حتی نتونست یه میزانسن معمول را برای صحنه و بازیگران حاضر ایجاد کنه.
    این آثار از لحاظ فیلنامه هم بسیار ضعیف عمل کردند و در طول روند فیلم، مخاطب صرفا شاهد تکنیک زدگی و بی محتوایی روایت داستان است.
    خواهشا اگر قرار بر این باشد که بازم اثری را معرفی کنید لطفا با دقت بیشتری آنرا انتخاب کرده و صرفا به اسم کارگردان آن توجه نکنید.
    باتشکر
    امضا، مسعود فراستی

    پاسخ

    • فومنی در پاسخ به مسعود فراستی

      بهمن 3, 1399

      شوخی خنده داری نیست که ازنام یک منتقدمعروف وجنجالی برای ابرازعقیده ونظرشخصی استفاده کنیم. برخی ازفیلمهای لیست شما مانند جزیره شاتر واقعا متفاوت وخاص اند.

      پاسخ

    • اس جی در پاسخ به مسعود فراستی

      بهمن 7, 1399

      سلام من کاملا با نظرتون مخالفم. فیلمی مثل جزیره شاتر که اون همه آخر فیلم ادم رو میخکوب میکنه .یکم جای فکر داره.من تو بهزیستی ام .ادم ها با شخصیت های متفاوت میبینم که بعد کلی کلنجار و کار می بینی اخرش کاری میکنن که انگشت به دهن میمونی…….
      جزیره شاتر احساسات درونی آدم رو از عمق وجودت بیرون میکشه …. وقتی سه تا بچه غرق شده بودن ……. خدایا با خودت فک میکنی کاش زودتر از بقیه اونجا بودی و نجاتشون میدادی….

      پاسخ

    • کیا در پاسخ به مسعود فراستی

      بهمن 8, 1399

      لطفا احترام استاد ما، آقا مسعود، حفظ بشه…

      پاسخ

    • کاکا شیرازی در پاسخ به مسعود فراستی

      بهمن 28, 1399

      آقا فراستی اینجام دارن انتقاد میکنن

      پاسخ

  3. ناشناس

    بهمن 3, 1399

    سلام به نظرمPredestination‎ هم باید در این لیست بود.

    پاسخ

    • خاطره باقری در پاسخ به ناشناس

      بهمن 14, 1399

      سلام. ممنون از پیشنهادتون. اگر قرار شد لیست رو بیشتر کنیم حتما اضافه میشه.

      پاسخ