نحوه تهیه باترمیلک (دوغ مخصوص پخت و پز) از شیر

باترمیلک مایعی است که از کره گرفته می‌شود و مزه خوب و دلپذیرش شبیه ماست است در واقع از این دوغ در آشپزی برای طعم دار کردن مواد میتوان استفاده های زیادی کرد . برخی از افراد با استفاده از این دوغ پنکیک‌های خوشمزه درست می‌کنند اما بسیاری از افراد اصلاً در یخچالشان از این نوع دوغ ندارند و یا اینکه نمی‌دانند باید با آن چه‌کار کنند. به همین دلیل در اینجا نحوه تهیه باترمیلک از شیر را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه باترمیلک

  • یک فنجان پر از شیر
  • 1 قاشق چای‌خوری آب‌لیمو یا سرکه سفید

مراحل تهیه باترمیلک

1.آب‌لیمو را با شیر مخلوط کنید. بسیاری از افراد برای دلمه بستن شیر از آب‌لیمو استفاده می‌کنند درحالی‌که می‌توان از سرکه هم استفاده کرد. بااین‌حال آب‌لیمو در حین حال که مزه تندی به شیر می‌بخشد، به‌راحتی بین بافت‌های شیر نفوذ می‌کند.

2. آن‌ها هم زده تا مخلوط شوند و سپس شیر را به مدت 5 الی 10 دقیقه کنار بگذارید. در این مدت شیر دلمه بسته و در سطح آن تکه‌های دیده می‌شود که حاصل اضافه کردن آب‌لیمو یا سرکه هستند.

نحوه تهیه باترمیلک از شیر: مصارف مختلف باترمیلک

3. از باترمیلک برای مصارف مختلف استفاده کنید.

  • استفاده ازباترمیلک برای پخت پنکیک
  • استفاده از باترمیلک برای پخت بیسکوئیت
  • استفاده از باترمیلک برای پخت مرغ سرخ‌کرده
  • استفاده از باترمیلک به‌عنوان سس سالاد

نحوه تهیه باترمیلک از شیر: باترمیلک واقعی و اصل

4. اگر به باترمیلک علاقه دارید، نحوه تهیه آن را یاد بگیرید. باترمیلک واقعی از خامه به دست می آید. به خامه مخمر اضافه می کنند تا چربی شیر از سایر مایعات جدا شود. این مایعات جداشده باترمیلک واقعی هستند. اگر باترمیلک واقعی و اصل دوست دارید پس درست کردن آن را یاد بگیرید.

جایگزین‌های مناسب برای باترملیک

علاوه بر دستور تهیه باترمیلک که گفته شد، می‌توانید به روش‌های دیگر نیز باترمیلک را تهیه کنید، که البته ممکن است ازلحاظ طعم و مزه متفاوت باشد.

نحوه تهیه باترمیلک از شیر: مخلوط آب و ماست

1. از مخلوط ماست و آب، باترمیلک تهیه کنید. سه‌چهارم فنجان ماست را با یک‌چهارم فنجان آب مخلوط کرده و باترمیلک تهیه کنید.

نحوه تهیه باترمیلک از شیر:” مخلوط خامه ترش و آب

2. از مخلوط خامه‌ترش و آب، باترمیلک تهیه کنید. سه‌چهارم فنجان خامه‌ترش را با یک‌چهارم فنجان آب مخلوط کرده و باترمیلک تهیه کنید.

نحوه تهیه باترمیلک از شیر: مخلوط کرم تارتار و شیر

3. از مخلوط کرم تارتار و شیر، باترمیلک تهیه کنید. یک فنجان شیر را با یک و سه‌چهارم قاشق چای‌خوری کرم تارتار مخلوط کنید. 5 الی 10 دقیقه صبر کنید تا شیر سفت شده و دلمه ببندد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم