نحوه پخت دامپلینگ آسیایی

با پختن دامپلینگ در خانه می‌توانید آن را طبق سلیقه خود آماده کنید. همچنین می‌توانید تعداد زیادی دامپلینگ آماده نموده و در یخچال قرار دهید و تا چند هفته از آن استفاده کنید. می‌توانید همانند دامپلینگ های سنتی آن را با میگو، کیمچی قارچ و کلم، پر کنید و یا اینکه از موادی مانند لوبیا، عدس، گوشت، و حتی فلفل قرمز استفاده کنید! از هر موادی که استفاده می‌کنید باید بدانید که برای هر دامپلینگ یک قاشق غذاخوری مواد برای داخل آن، کافی است. البته میزان مواد استفاده‌شده به شکل دامپلینگ شما هم بستگی دارد. زیرا می‌توانید آن را خودتان درست کنید و یا آماده خریداری کنید.

نحوه پخت دامپلینگ آسیایی

شاید فشرده نمودن دامپلینگ ها به نظرتان جالب‌تر باشد و باعث شود دامپلینگ شما حرفه‌ای‌تر به نظر برسد، اما تنها کافی است که خمیر را تا کرده و دو لبه را روی هم فشار دهید. درست کردن دامپلینگ ها به زمان نیاز دارد بنابراین در حین درست کردن آن‌ها، برای پر کردنشان هم دو تا سه ساعت زمان در نظر بگیرید. می‌توانید در حین تماشای تلویزیون یا صحبت با دوست خود آن‌ها را آماده کنید. البته این زحمت‌ها ارزشش را دارد زیرا تا با آماده کردن حدود شصت دامپلینگ می‌توانید تا چند مدت راحت باشید و آن را به‌عنوان میان وعده و پیش‌غذا میل کنید.

نحوه پخت دامپلینگ آسیایی

مواد لازم

3 تا 4 فنجان مواد تهیه‌شده برای پر کردن دامپلینگ

60 دامپلینگ حلقوی یا مربعی (13 سانت)

– برای هر دامپلینگ یک قاشق از مواد آماده‌شده کافی است، همچنین برای این کار باید به اندازه دامپلینگ ها توجه کنید.

لوازم

یک کاسه کوچک با آب

قاشق درجه‌بندی‌شده

ورق پخت‌وپز

پوشش قالب

نحوه پخت دامپلینگ آسیایی

دستور پخت

  1. مواد را آماده کنید. تمام مواد را باهم ترکیب کنید. مزه آن را امتحان کنید (اگر از گوشت خام استفاده نکرده‌اید) و در صورت لزوم ادویه را اضافه کنید. مواد آماده‌شده را در دسترس قرار دهید.
  2. لوازم را آماده کنید. یک قسمت از کانتر را آماده کنید. مواد، دامپلینگ ها، یک کاسه کوچک آب و پوشش قالب و ورق پخت‌وپز را در کنار هم بچینید. با استفاده از آب کاسه دامپلینگ ها را تر می‌کنید. با استفاده از ورق پخت‌وپز می‌توانید پس از پایان کار دامپلینگ ها را در دست بگیرید. پوشش قالب هم مانع از چسبیدن دامپلینگ به داخل قالب می‌شود.
  3. چندین دامپلینگ را در مقابل خود قرار دهید. با سه دامپلینگ کار خود را آغاز کنید، پس‌ازآنکه سرعتتان بیشتر شد می‌توانید تعداد دامپلینگ ها را افزایش دهید.
  4. در داخل هر دامپلینگ یک قاشق از مواد آماده‌شده را اضافه کنید. برای شروع به هر دامپلینگ یک قاشق از مواد را اضافه کنید. زمانی که اعتمادبه‌نفستان افزایش یافت و به کار خود اطمینان پیدا کردید می‌توانید مقدار آن را افزایش دهید.
  5. دامپلینگ ها را مرطوب کنید. پیش از بستن دامپلینگ ها انگشت خود را در آب فرو برده و دامپلینگ را به آب آغشته کنید تا دو طرف آن خوب به هم بچسبد.
  6. آماده کردن دامپلینگ
  • دامپلینگ ساده: خمیرها را به شکل مربع درآورده و روی هم تا کنید تا به شکل مثلث دربیاید و دو طرف آن را به هم فشار دهید. نیاز نیست که زیاد فشار دهید.
  • دامپلینگ دوبل: به همان صورت قبلی دو طرف خمیر را به سمت هم تا کرده سپس با انگشت شصت و انگشت اشاره هرکدام از لبه‌ها را برعکس هم تاکرده و بچسبانید.
  • دامپلینگ مرکب: دامپلینگ را به همان شکل قبلی به سمت هم تا کنید. سپس به کمک انگشت شصت و اشاره هر طرف را به سمت دیگری فشار داده و تا کنید و سپس هردو را به سمت پشت دامپلینگ فشار دهید تا کاملاً بسته شود.
  • دامپلینگ گره‌ای: دو طرف خمیر را به سمت هم کشیده و سپس به سمت بالا پیچ بدهید. برای سهولت این کار می‌توانید دست خود را با آب سردتر کنید.

نحوه پخت دامپلینگ آسیایی
  1. فریز کردن دامپلینگ: اگر نمی‌خواهید دامپلینگ ها را فوراً سرخ کرده و میل کنید, می‌توانید آن را در کاغذ پیچیده و در فریزر بگذارید. باید مراقب باشید که دامپلینگ ها به هم نچسبند زیرا دیگر جدا نشده و خراب می‌شوند. می‌توانید آن‌ها را به مدت 3 ماه در یخچال بگذارید.
  2. پختن دامپلینگ ها:
  • بخارپز کردن دامپلینگ ها: دامپلینگ ها را در سبد بخارپز قرار داده و اگر تازه است 6 دقیقه, اگر فریز شده است 8 دقیقه, بپزید.
  • سرخ کردن دامپلینگ ها: یک تابه را روی حرارت بگذارید. سپس یک قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کرده و زمانی که روغن داغ شد دامپلینگ ها را با فاصله در روغن قرار دهید. بگذارید سرخ شوند تا یک طرف آن‌ها طلایی قهوه‌ای شود. سپس 3 قاشق غذاخوری آب به تابه اضافه کرده, درب تابه را بگذارید و حرارت را کم کنید. اگر دامپلینگ ها تازه هستند آن‌ها را به مدت 3 تا 5 دقیقه در آن دما قرار دهید و اگر یخ‌زده هستند به مدت 6 تا 8.
  • آب پز کردن دامپلینگ ها: دامپلینگ ها را داخل یک قابلمه آب جوش قرار دهید. آن‌ها را به هم بزنید تا به هم نچسبد. یک فنجان و نیم آب سرد اضافه کرده و منتظر شوید تا دوباره به جوش بیاید. دوباره یک فنجان و نیم آب سرد اضافه کرده و صبر کنید تا برای بار سوم به جوش بیاید. یکی از دامپلینگ ها را امتحان کنید و ببینید آیا پخته شده، در صورت لزوم بگذارید چند دقیقه دیگر هم بپزد.
                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم