7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “اخبار جهان” (News of The World) که باید تماشا کنید

فیلمی به کارگردانی “پل گرینگرس” (Paul Greengrass)، یک درام وسترن آمریکایی درباره ماجراجویی‌های کهنه کار جنگ کایل کید (تام هنکس “Tom Hanks”) که می‌خواهد جواهانای ده ساله (هلنا زنگل “Helena Zengel”) را نزد عمه و عمویش در برهوت اطراف تگزاس بازگرداند. این ماجراجویی ساده به مسیر خطرناک و سخت تبدیل می‌شود.

این فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام تفاوت‌های موجود در جامعه، چه مذهبی یا فرهنگی را نشان می‌دهد. این تفاوت‌ها مانع عاطفی ایجاد می‌کنند اما انسانیت هم خود را نشان می‌دهد. مناظر وسترن هم بر زیبایی فیلم می‌افزایند. در اینجا فیلم‌های مشابه را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. به‌سوی طبیعت وحشی – Into The Wild – 2007

فیلمی به کارگردانی “شان پن” (Sean Penn) درباره سفر پسر جوانی به نام کریستوفر (امیل هرش “Emile Hirsch”) به طبیعت آلاسکا برای دیدن جهان. این فیلم اقتباسی از داستانی واقعی با کمک جلوه‌های طبیعت ما را به داستان و شخصیت کریستوفر مک کندلز جذب می‌کند. داستان جذاب، ماجراجویانه و خطرناک کریستوفر فیلم را دیدنی می‌کند. بنابراین “به‌سوی طبیعت وحشی” هم مانند “اخبار جهان” با کمک لوکیشن ها و فرهنگ‌های مختلف داستان انسانیت را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: 7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه انیمیشن ولف واکرز (Wolfwalkers) که باید تماشا کنید


6. ترمینال – The Terminal – 2004

فیلم دیگری با حضور “تام هنکس” به کارگردانی “استیون اسپیلبرگ” (Steven Spielberg) درباره ویکتور ناورسکی (هنکس) که از سرزمین تخیلی کراکوژیا به نیویورک و فرودگاه جان اف.کندی سفر می‌کند اما متوجه می‌شود نمی‌تواند به کشور وارد شود. جنگل داخلی نام کشور او را پاک کرده و حالا پاسپورت او دیگر معتبر نیست. حتی دیگر نمی‌تواند به کشورش بازگردد.

گرچه فیلم در محیط دیگری جریان دارد اما بین دو شخصیت اصلی شباهت‌هایی وجود دارد چون هردوی آنها باید مشکلات و سختی‌هایی را پشت سر بگذارند. مواجهه این شخصیت با شوک فرهنگی فیلم را به “اخبار جهان” نزدیک می‌کند.


5. 1917 – 2019

فیلمی به کارگردانی “سم مندس” (Sam Mendes) درباره جنگ جهانی دوم که سربازان بریتانیا، لانس شوفیلد (جرج مک کی ” George “) و لانس بلیک (دین-چارلز چپمن ” Dean-Charles “) باید پیامی را در قلمروی دشمن برسانند که جان 1600 نفر را نجات می‌دهد. این دو نفر از موانع مختلف، دشمن‌ها و انفجارها رد می‌شوند. مناظر و طبیعت جنگی و سختی‌های شخصیت‌ها این دو فیلم را به هم شبیه می‌کند.


4. وست ورلد – Westworld – 1973

یک تریلر وسترن علمی تخیلی از سال 1973 به کارگردانی “مایکل کرایتون” (Michael Crichton) براساس ماجراهای یک پارک تفریحی. جاذبه اصلی فیلم اندرویدهایی هستند که شبیه انسان بوده اما مهمان‌ها را به قتل می‌رسانند. این پارک تفریحی با مناظر وسترن آریزونا و کالیفرنیا یک وسترن دیدنی است. فضای فیلم یادآور “اخبار جهان” است که در سال 1870 رخ می‌دهد.

همچنین بخوانید: بهترین تریلرهای انتقام‌جویانه به رهبری شخصیت‌های اصلی زن که باید تماشا کنید


3. بازگشته – The Revenant – 2015

داستان هیو گلس (لئوناردو دیکاپریو “Leonardo DiCaprio”) که یک خرس وحشی به او حمله کرده و زخمی‌اش می‌کند. پسر جوانش (فارست گودلاک ” Forrest Goodluck”) توسط یکی از اعضای گروه شکارچی (تام هاردی “Tom Hardy”) کشته شده و حالا گلس باید برای انتقام گرفتن زنده بماند. داستان دیگری درباره مبارزه با طبیعت و خطرات آن که به “اخبار جهان” شباهت دارد.


2. شهامت واقعی – True Grit – 2010

فیلمی به کارگردانی “برادران کوئن” درباره دختری 14 ساله به نام متی رأس (هایلی استاینفلد “Hailee Steinfeld”) که برای یافتن قاتل پدرش تام چانی (جاش برولین “Josh Brolin”) از یک مرد الکلی به نام روستر کاگبرن (جف بریجز ” Jeff Bridges”) کمک می‌گیرید. از طبیعت برهوت تا برق و بوران و داستان انتقام و ماجراجویی متی و روستر در جاده یادآور “اخبار جهان” است.


1. متخاصمان – Hostiles – 2017

کاپیتان جوزف بلاکر (کریستین بیل “Christian Bale”) به همراه یک نیروی روبه مرگ و خانواده‌اش به سرزمین اجدادی خود می‌روند. آن‌ها سفری خطرناک از فرات مرینگر تا مونتانا را آغاز می‌کند و با خطرات و موانع مختلف روبرو می‌شود. داستان در سال 1892 رخ می‌دهد، زمانی که مناظر وسترن “اخبار جهان” را می‌بینیم و همین موضوع دو فیلم را شبیه می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های کریستین بیل که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم