10 قربانی جذاب و قهرمانانه سینما

سینما با شخصیت‌های قربانی شده جذاب و دیدنی احساسات بیننده را تحریک می‌کند. شخصیت‌های موردعلاقه‌مان برای گروه خود را قربانی می‌کنند تا به سمت هدفی پرمعنا بروند. این شخصیت‌ها بیش از هر چیز می‌توانند مخاطب را به فیلم و سینما دعوت کنند. صحنه‌های قربانی شدن شخصیت‌ها می‌تواند سنگدل‌ترین افراد را هم به گریه بیندازد. در اینجا این صحنه‌ها را معرفی میکنیم. با پروشات همراه باشید.

هشدار اسپویل


10. یوندو در “نگهبانان کهکشان 2” (Guardians Of The Galaxy 2)

فیلمی درباره پدران و آسیب‌هایی که به فرزندان خود وارد می‌کنند. مشکلات گامولا و نبولا با تانوس، سروکار داشتن با گروت و البته ارتباط پیتر با اگو و یوندو فیلم را دیدنی می‌کند. وقتی یوندو برای نجات دوباره کودکی از دست اگو خود را قربانی می‌کند، صحنه تاثیرگذاری شکل می‌گیرد. پیتر به سینه خود جنگ می زند تا یوندو را خفه کند و بنابراین یک اثر کمدی-ابرقهرمانی-علمی تخیلی می‌تواند بیش از هر فیلم دیگری به گریه‌مان بیندازد.

“شاید اون پدرت باشه، پسر. اما بابات نبود.”

حتماً پیتر بابای خوبی داشت.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی مهم‌ترین مرگ‌ها در مجموعه فیلم‌های هری پاتر


9. بورومیر در “ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه” (LotR: The Fellowship Of The Ring)

“شان بین” (Sean Bean) تقریباً در همه فیلم‌هایش قربانی می‌شود. چند دقیقه پس از حمله به فرودو به دستور شاه به کمک مری و پیپین رفت. کمی بعد نیزه‌ای به او اصابت کرده و روی دو زانویش می افتد. وقتی آراگورن برای لحظه‌ای او را نجات داده اما نمی‌تواند هابیت ها را نجات دهد، بوریمیر در چند کلمه این فدایی شدن را شرافتمندانه می‌داند. کلمات او آراگورن، لگولاس و گیملی را ترغیب می‌کند تا لنجمن یاران را ادامه دهند چون اهدافشان از هم جدا شده است.


8. هری استمپر در “آرماگدون” (Armageddon)

یک صحنه اکشن و نفسگیر از “مایکل بی” (Michael Bay) و “جری بروکهایمر” (Jerry Bruckheimer) به یک قربانی شدن حسابی منجر می‌شود. با به خطر افتادن حیات زمین، هری وظیفه خود می‌داند تا از سقوط شهاب سنگ جلوگیری کند. برای این کار باید دوست پسر دخترش را فریب دهد. وقتی شخصیت ای.جی با بازی “بن افلک” (Ben Affleck) را به سمت سفینه راهنمایی می‌کند تا آخرین ماموریتش را انجام دهد، در حقیقت همه فکر و ذکرش نجات زمین است.


7. تی-800 در “نابودگر 2” (Terminator 2)

در این سیکوئل دیدنی شاهد یک دستگاه هستیم که به شخصیتی تاثیرگذار بدل می‌شود. کایل ریز در نسخه اصلی برای نجات سارا کانر و آیندگان جانش را قربانی کرد و تی-800 هم فدای ایده آل‌هایش شد. حتی اگر این سیکوئل را دوست نداشته باشید بازهم نمی‌توانید اهمیت این صحنه را زیرسوال ببرید. وقتی شخصیت منفی تی-800 به پایان خود نزدیک می‌شود به خاطر نجات آرنی نفس راحتی می‌کشیم. ماجراجویی سارا و جان دردناک اما امیدوارکننده است. قربانی شدنشان کانری هم صحنه دردناک و جذاب دیگری است.


6. کن در “در بروژ” (In Bruges)

مرد بدی مرد بد دیگر را از شر نفر سوم خلاص می‌کند. در این فیلم کن برای جلب توجه ری خودش را از برج به پایین می‌اندازد. شاید ری هم تمایلایت خودکشی داشته باشد اما حسرت کن برای نجات کودک آنقدر زیاد است که خود را قربانی می‌کند. این صحنه دیدنی، جذاب و الهام بخش است.

همچنین بخوانید: مرگبارترین ویلن بدون قدرت در مارول کدام است؟


5. ناکس در “مکس دیوانه: جاده خشم” (Mad Max: Fury Road)

کسی که همیشه فکر می‌کرده در بهشت به سر می‌برد با مشاهده حقیقت تحت تأثیر قرار می‌گیرد. به همین دلیل ناکس با دیدن مهربانی‌ها در صحنه تعقیب و گریز حاضر است خود را فدا کند. او پس از یک چرخه کامل از دنیا می‌رود چون ابتدا حاضر بود برای جو قربانی شود اما بعد به یاری سرکوب شوندگان می‌رود. سپس به یک قربانی و افسانه بدل می‌شود.


4. تونی استارک در “انتقام‌جویان: پایان بازی” (Avengers: Endgame)

تونی استارک در میان 14 میلیون آینده و تریلیون ها حیات در کهکشان، باید خود را قربانی کند. “جنگ بی نهایت” و “پایان بازی” برای شش ساعت ما را تحت تأثیر قرار دادند اما پایان تونی بود که ما را به گریه انداخت. انتقام جویی که در تیم اولیه نزدیک بود قربانی شود خود را در یک لحظه سرنوشت ساز دید و تصمیم گرفت. می‌دانست که باید تصمیمش را عملی کند، می‌دانست که دیگر راه برگشتی ندارد و می‌دانست که دیگر جایی برای تردید نیست، بنابراین برای نجات بقیه خود را قربانی کرد.


3. اسپاک در پیشتازان فضا ۲: خشم خان (Star Trek 2: The Wrath Of Kahn)

شخصیت اسپاک با بازی “لئونارد نیموی” (Leonard Nimoy) شخصیتی جذاب است که در صحنه‌ای برای هدفی خوب خود را قربانی می‌کند. جالب است ببینیم مضامین اخلاقی و اجتماعی در مرگ تاثیرگذار باشند و کسی خود را برای آن قربانی کند.


2. همه در “Star Wars: Rogue One” (جنگ ستارگان: یک سرکش)

می دانیم برای ترغیب ستاره مرگ به شورش بوتان‌های زیادی مردند اما این نقشه ستاره مرگ قربانی تاثیرگذاری را نشان می‌دهد. از زمان فیلم اصلی “جنگ ستارگان” نمی‌دانستیم ویدر چقدر به نقشه‌هایش نزدیک است. با وجود قربانی شدن جین، کاسیان، کی-2اس او و چیروت و بیز، و زنده ماندن نیروهای دیگر، تحت تأثیر قرار می‌گیریم. دنیای اطراف جین و کاسیان به نور تبدیل شده و آنها به زانو می افتند.

همچنین بخوانید: 10 مورد از ناراحت‌کننده‌ترین مرگ‌های آثار دیزنی


1. کریزی در “مردی در آتش” (Man On Fire)

جان کریزی زندگی و خودش را فراموش کرده تا اینکه لوپیتا راموس را می‌بیند و زندگیش معنا پیدا می‌کند. در این فیلم کریزی برای انتقام مرگ لوپیتا هرکاری می‌کند. وقتی متوجه می‌شود او زنده است حاضر است خود را به رباینده‌ها تقدیم کند تا او زنده بماند. این انگیزه او شبیه “جان ویک” است و ربایندگان می‌دانستند اگر این کار را نکنند او به زودی نابودشان می‌کند. اجرای زیبای “دنزل واشینگتن” (Denzel Washington) و قربانی کردن خودش فیلم را دیدنی می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. ممد اودین سان

    بهمن 5, 1399

    استارک باید اول میشد

    پاسخ

    • Maker در پاسخ به ممد اودین سان

      بهمن 5, 1399

      ببخشید ولی فکر کنم فیلمی جز mcu ندید که که این حرفی میزنید

      پاسخ

      • محمد اودین سان در پاسخ به Maker

        اسفند 10, 1399

        بله دیدم
        ولی بنظرم باید به یونیورس های سینمایی مطرح توجه میکردم

        استاروارز
        ارباب حلقه ها
        ام سی یو
        دی سی یو

        پاسخ